Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Manitou

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3554 hozzászólás a témában

#2761
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
keresõ a jó barátod, de csak most, csak neked, csak itt ;):

felhasználói leírás
szervizelési segédlet

forrás: http://letoltes.velotrade.hu

#2762
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Üdv Mindenkinek! Scareb Elite szétszedésrõl ,olajcserérõl tud valaki leirást adni - küldeni?Elõre is köszi...

Üdv:G.Pityu

#2763
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
fluid flow damping: a manitou legalapabb nyílt patronos csillapítási rendszere, egy darab állítható visszaút csillapító szeleppel és egy nem állítható lukas mûanyag koronggal, ami elvileg passzív befele út csillapításra szolgál. annyi pozitívuma van, hogy van csillapítás a villádban.

ennél fejlettebb a tpc, amiben már állítható a befele csillapítás is, illetve a visszaút csillapítás már sebességérzékeny. sokak szerint a manitou legjobb csillapítása. van még az spv ami villában nem az igazi, inkább rugóstagnál tartozik a használható kategóriába. ebben állítható hogy a villa milyen mértékben reagáljon a bukkanókra és milyen mértékben a hajtásból adódó pogózásra, szóval elvileg "inteligens". van még az spv evolve ami az spv továbbfejlesztése annyival hogy inkább mozog és kevésbé fogja vissza a pogózást. rossznyelvek szerint nagyobbra fúrták a befele út csillapításának szelepét :) van még az instict de az idei fejlesztés és csak néhány beavatott tud beszámolni a mûködésérõl.

#2764
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
a 2005-ös modellrõl van szó. errõl esetleg bõvebb infót valaki? bocsi, de nem tudom, mi pontosan az az ffd? (annyira még nem vagyok mûvelt teleszkópokból)...

#2765
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
volt egy év mikor a comp acélrugós volt, akkor arra emléxem, sry.
ffd nem a legjobb hir, de ez van.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2766
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
értem és köszönöm. érdekes, az ebike-on azt írják, hogy a skareb comp rugózása ffd+levegõ...akkor hol itt az acélrugó?

#2767
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
biztosan nem azért hagyták abba, mert törik.
nincs kizárva, hogy volt akinek eltört, az egy az átlagosnál jobban kikönnyített cc villa, durva használat mellett nem tart örökké.
ettõl függetlenül ha szériahibás lenne, a manitou már visszahivta volna õket, és nem lehetne kapni.
szóval bátran. más kérdés, hogy a comp acélrugós és lehet, hogy ffd-s is, szóval biztosan nem könnyû. cserébe az acélrugós villák szebben (lineárisabban) mozognak

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#2768
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
Sziasztok,
tudom, hogy már volt errõl szó, végig is néztem eme topicot, meg az áltlaános teló topicot is, de sehol nem találtam...azt olvastam pár angol (nem testbike) oldalon, hogy a skareb compok törnek és emiatt hagyták abba a gyártásukat? ez mennyire igaz? csak azért kérdezem, mert pont most néztem, hogy az ebike-on akciós, és hát kéne CC-re egy jó kis villa és nagyjából ennyit (50k alatt) szánok rá..szerintetek törik?

#2769
latnat

latnat

    vendég

  • fórumtag
  • 168 hozzászólás
Oksa köszi

Akkor valszeg majd a tavaszi kerózás elõtti olajcsrénél kicserélem azt a tömítést is.
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt

#2770
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
az valszeg a kenõolaj. nem kell aggódni miatta.ha zavar,akkor az alsó csavar tömítését cseréld ki.

#2771
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
ha szivárog az olaj, akkor elsõ lépésben mindíg érdemes a tömítést kicserélni. mert kb 10 forint és lehet, hogy azonnal megoldja a gondot.

#2772
latnat

latnat

    vendég

  • fórumtag
  • 168 hozzászólás

Olyankor mi van, hogy ha az Axel alján lévõ csavar mindig olajos? Letörlöm és ha egy hét múlva végighúzom rajta az ujjam, olajos. Vagy addig nem gáz, amíg nem csppekben folyik ki belõle? Vagy ilyenkor mi van?


Hellosztok

nekem ugyan ez a gondom egy black platinumnál...
alul, ahol a visszaútnak az állítója van ott mindig olajos egy picit, de az olajszintet néztem és az jó... vagy olyan keveset ereszt ott hoyg az t még az olajszinten nem venni észre?

megoldás mi lenne? o gyûrû csere? ha ráhúzok a csavarra attól nem lesz jobb...
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt

#2773
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
jah, ha ugyanúgy néz ki belül mint egy black, akkor a kupak alatt lévõ mûanyag távtartó helyére fog bemenni a lockout egység

viszont az olajszintre _nagyon_ érzékeny, figyelni kell a pontos értékre mert különben vagy nem lockol, vagy nem mozogja ki az útját rendesen
Autist Team:)



#2774
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
ha kapható akkor mûködik simán.

#2775
petergab

petergab

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Az ára 20000 huf egy új Skareb super meg 90000 körül szóval elvileg megéri ha mûködik

#2776
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
mondjuk elsõ lépésben meg kellene tudni, hogy egyáltalán hoztak-e belõle az országba illetve van-e még. utána meg kéne tudni az árát, mert szerintem amennyiért ezt vesztegethetik annyiért lehet hogy érdemesebb a komplett villát cserélni. müködésileg ez a cucc a csillapító oldal tetejére kerül, ahol kicseréled a befele csili állítást erre az egységre. ez annyit csinál, hogy nyitott állásban átengedi az olajat, zártban meg nem, ergo nem tudod összenyomni a villát. ezzel a rendszerrel az a gond, hogy nagyobb ütésekre sem engedi át, tehát ha véletlenül bekapcsolva felejted nagy örömbringázás közben akkor hajlamos arra, hogy az olaj elöbb utóbb utat találjon, kinyírva a szelepet. persze ez nem rendeltetésszerû használat, csak figyelni kell erre is. ;)

#2777
petergab

petergab

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Üdv! A velotrade honlapon láttam olyat hogy TPC lockout funkciót külön lehet építeni olyan Skareb villákba amelyikbe még nincs gyárilag pl. ELIT. Az lenne a kérdésem hogy ez a gyakorlatban mennyire mûködik, vagy nem érdemes ezzel próbálkozni.

#2778
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
utolsó emlékeim szerint az axel az zsíros kenésû, szóval ez nem a legjobb hír. ha a csillapított oldal alján van olaj, akkor lehet, hogy eresztenek a csili tömítései és kifolyik alul ahol ugye nincs tömítés. ha a másik oldalon akkor az még érdekesebb.

#2779
GreatVictory

GreatVictory

    vendég

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Olyankor mi van, hogy ha az Axel alján lévõ csavar mindig olajos? Letörlöm és ha egy hét múlva végighúzom rajta az ujjam, olajos. Vagy addig nem gáz, amíg nem csppekben folyik ki belõle? Vagy ilyenkor mi van?

#2780
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
bonc tapasztalatról tudok beszámolni. halál egyszerû felépítés, gyárilag elég jól zsírozva rendes manitou zsírral, amit picit köp, de ez ebben a kategóriában nem vészes. alapból nekem picit túlcsillapítottnak tûnt min állásban is, de lehet bele hígabb olajat rakni. ffd mondjuk elég egyszerû és a passzív kompresszió elég röhejes egy dolog. sok benne a mûanyag.