Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Manitou
Indította
tAmS
, 2004. augusztus 13. 18:20
#2761
Írta 2006. január 22. - 09:57
keresõ a jó barátod, de csak most, csak neked, csak itt :
felhasználói leírás
szervizelési segédlet
forrás: http://letoltes.velotrade.hu
felhasználói leírás
szervizelési segédlet
forrás: http://letoltes.velotrade.hu
#2762
Írta 2006. január 22. - 09:54
Üdv Mindenkinek! Scareb Elite szétszedésrõl ,olajcserérõl tud valaki leirást adni - küldeni?Elõre is köszi...
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#2763
Írta 2006. január 22. - 09:25
fluid flow damping: a manitou legalapabb nyílt patronos csillapítási rendszere, egy darab állítható visszaút csillapító szeleppel és egy nem állítható lukas mûanyag koronggal, ami elvileg passzív befele út csillapításra szolgál. annyi pozitívuma van, hogy van csillapítás a villádban.
ennél fejlettebb a tpc, amiben már állítható a befele csillapítás is, illetve a visszaút csillapítás már sebességérzékeny. sokak szerint a manitou legjobb csillapítása. van még az spv ami villában nem az igazi, inkább rugóstagnál tartozik a használható kategóriába. ebben állítható hogy a villa milyen mértékben reagáljon a bukkanókra és milyen mértékben a hajtásból adódó pogózásra, szóval elvileg "inteligens". van még az spv evolve ami az spv továbbfejlesztése annyival hogy inkább mozog és kevésbé fogja vissza a pogózást. rossznyelvek szerint nagyobbra fúrták a befele út csillapításának szelepét van még az instict de az idei fejlesztés és csak néhány beavatott tud beszámolni a mûködésérõl.
ennél fejlettebb a tpc, amiben már állítható a befele csillapítás is, illetve a visszaút csillapítás már sebességérzékeny. sokak szerint a manitou legjobb csillapítása. van még az spv ami villában nem az igazi, inkább rugóstagnál tartozik a használható kategóriába. ebben állítható hogy a villa milyen mértékben reagáljon a bukkanókra és milyen mértékben a hajtásból adódó pogózásra, szóval elvileg "inteligens". van még az spv evolve ami az spv továbbfejlesztése annyival hogy inkább mozog és kevésbé fogja vissza a pogózást. rossznyelvek szerint nagyobbra fúrták a befele út csillapításának szelepét van még az instict de az idei fejlesztés és csak néhány beavatott tud beszámolni a mûködésérõl.
#2764
Írta 2006. január 22. - 00:22
a 2005-ös modellrõl van szó. errõl esetleg bõvebb infót valaki? bocsi, de nem tudom, mi pontosan az az ffd? (annyira még nem vagyok mûvelt teleszkópokból)...
#2765
Írta 2006. január 21. - 22:14
volt egy év mikor a comp acélrugós volt, akkor arra emléxem, sry.
ffd nem a legjobb hir, de ez van.
ffd nem a legjobb hir, de ez van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2766
Írta 2006. január 21. - 18:31
értem és köszönöm. érdekes, az ebike-on azt írják, hogy a skareb comp rugózása ffd+levegõ...akkor hol itt az acélrugó?
#2767
Írta 2006. január 21. - 14:26
biztosan nem azért hagyták abba, mert törik.
nincs kizárva, hogy volt akinek eltört, az egy az átlagosnál jobban kikönnyített cc villa, durva használat mellett nem tart örökké.
ettõl függetlenül ha szériahibás lenne, a manitou már visszahivta volna õket, és nem lehetne kapni.
szóval bátran. más kérdés, hogy a comp acélrugós és lehet, hogy ffd-s is, szóval biztosan nem könnyû. cserébe az acélrugós villák szebben (lineárisabban) mozognak
nincs kizárva, hogy volt akinek eltört, az egy az átlagosnál jobban kikönnyített cc villa, durva használat mellett nem tart örökké.
ettõl függetlenül ha szériahibás lenne, a manitou már visszahivta volna õket, és nem lehetne kapni.
szóval bátran. más kérdés, hogy a comp acélrugós és lehet, hogy ffd-s is, szóval biztosan nem könnyû. cserébe az acélrugós villák szebben (lineárisabban) mozognak
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2768
Írta 2006. január 21. - 12:34
Sziasztok,
tudom, hogy már volt errõl szó, végig is néztem eme topicot, meg az áltlaános teló topicot is, de sehol nem találtam...azt olvastam pár angol (nem testbike) oldalon, hogy a skareb compok törnek és emiatt hagyták abba a gyártásukat? ez mennyire igaz? csak azért kérdezem, mert pont most néztem, hogy az ebike-on akciós, és hát kéne CC-re egy jó kis villa és nagyjából ennyit (50k alatt) szánok rá..szerintetek törik?
tudom, hogy már volt errõl szó, végig is néztem eme topicot, meg az áltlaános teló topicot is, de sehol nem találtam...azt olvastam pár angol (nem testbike) oldalon, hogy a skareb compok törnek és emiatt hagyták abba a gyártásukat? ez mennyire igaz? csak azért kérdezem, mert pont most néztem, hogy az ebike-on akciós, és hát kéne CC-re egy jó kis villa és nagyjából ennyit (50k alatt) szánok rá..szerintetek törik?
#2769
Írta 2006. január 20. - 12:21
Oksa köszi
Akkor valszeg majd a tavaszi kerózás elõtti olajcsrénél kicserélem azt a tömítést is.
Akkor valszeg majd a tavaszi kerózás elõtti olajcsrénél kicserélem azt a tömítést is.
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt
a zsenik átlátják a káoszt
#2770
Írta 2006. január 20. - 09:34
az valszeg a kenõolaj. nem kell aggódni miatta.ha zavar,akkor az alsó csavar tömítését cseréld ki.
#2771
Írta 2006. január 20. - 09:17
ha szivárog az olaj, akkor elsõ lépésben mindíg érdemes a tömítést kicserélni. mert kb 10 forint és lehet, hogy azonnal megoldja a gondot.
#2772
Írta 2006. január 19. - 20:23
Olyankor mi van, hogy ha az Axel alján lévõ csavar mindig olajos? Letörlöm és ha egy hét múlva végighúzom rajta az ujjam, olajos. Vagy addig nem gáz, amíg nem csppekben folyik ki belõle? Vagy ilyenkor mi van?
Hellosztok
nekem ugyan ez a gondom egy black platinumnál...
alul, ahol a visszaútnak az állítója van ott mindig olajos egy picit, de az olajszintet néztem és az jó... vagy olyan keveset ereszt ott hoyg az t még az olajszinten nem venni észre?
megoldás mi lenne? o gyûrû csere? ha ráhúzok a csavarra attól nem lesz jobb...
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt
a zsenik átlátják a káoszt
#2773
Írta 2006. január 18. - 22:34
jah, ha ugyanúgy néz ki belül mint egy black, akkor a kupak alatt lévõ mûanyag távtartó helyére fog bemenni a lockout egység
viszont az olajszintre _nagyon_ érzékeny, figyelni kell a pontos értékre mert különben vagy nem lockol, vagy nem mozogja ki az útját rendesen
viszont az olajszintre _nagyon_ érzékeny, figyelni kell a pontos értékre mert különben vagy nem lockol, vagy nem mozogja ki az útját rendesen
Autist Team:)
#2774
Írta 2006. január 18. - 22:00
#2775
Írta 2006. január 18. - 20:37
Az ára 20000 huf egy új Skareb super meg 90000 körül szóval elvileg megéri ha mûködik
#2776
Írta 2006. január 18. - 20:29
mondjuk elsõ lépésben meg kellene tudni, hogy egyáltalán hoztak-e belõle az országba illetve van-e még. utána meg kéne tudni az árát, mert szerintem amennyiért ezt vesztegethetik annyiért lehet hogy érdemesebb a komplett villát cserélni. müködésileg ez a cucc a csillapító oldal tetejére kerül, ahol kicseréled a befele csili állítást erre az egységre. ez annyit csinál, hogy nyitott állásban átengedi az olajat, zártban meg nem, ergo nem tudod összenyomni a villát. ezzel a rendszerrel az a gond, hogy nagyobb ütésekre sem engedi át, tehát ha véletlenül bekapcsolva felejted nagy örömbringázás közben akkor hajlamos arra, hogy az olaj elöbb utóbb utat találjon, kinyírva a szelepet. persze ez nem rendeltetésszerû használat, csak figyelni kell erre is.
#2777
Írta 2006. január 18. - 20:17
Üdv! A velotrade honlapon láttam olyat hogy TPC lockout funkciót külön lehet építeni olyan Skareb villákba amelyikbe még nincs gyárilag pl. ELIT. Az lenne a kérdésem hogy ez a gyakorlatban mennyire mûködik, vagy nem érdemes ezzel próbálkozni.
#2778
Írta 2006. január 18. - 20:15
utolsó emlékeim szerint az axel az zsíros kenésû, szóval ez nem a legjobb hír. ha a csillapított oldal alján van olaj, akkor lehet, hogy eresztenek a csili tömítései és kifolyik alul ahol ugye nincs tömítés. ha a másik oldalon akkor az még érdekesebb.
#2779
Írta 2006. január 18. - 19:11
Olyankor mi van, hogy ha az Axel alján lévõ csavar mindig olajos? Letörlöm és ha egy hét múlva végighúzom rajta az ujjam, olajos. Vagy addig nem gáz, amíg nem csppekben folyik ki belõle? Vagy ilyenkor mi van?
#2780
Írta 2006. január 16. - 22:18
bonc tapasztalatról tudok beszámolni. halál egyszerû felépítés, gyárilag elég jól zsírozva rendes manitou zsírral, amit picit köp, de ez ebben a kategóriában nem vészes. alapból nekem picit túlcsillapítottnak tûnt min állásban is, de lehet bele hígabb olajat rakni. ffd mondjuk elég egyszerû és a passzív kompresszió elég röhejes egy dolog. sok benne a mûanyag.