hopp, bocsesz :-X
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Slovenski Raj Maraton 2004. szept. 04.
Indította
Paraferee
, 2004. augusztus 06. 11:50
#121
Írta 2004. augusztus 18. - 19:20

#122
Írta 2004. augusztus 18. - 19:06

Hát nem teljesen. Elõször is az erdõ belépõs (50 Sk), majd a piros - sárga - zöld turistaút Klastoriskóig legál. Klastoriskó után kb 2 km illegál, majd legál. (Az ezzel párhuzamos a kerékpározható út...) A Suchá Belá után az aszfalt természetesen legál, de az erdei kunkor nincs is térképen jelölve és a szabályzat szerint ide gyalog sem mehetnénk. A triálpálya illegál, a mezõ használatát pedig a helyi TSZCS-vel kellene egyeztetni :-) Különben az aszfaltos utáni részen egyedül (versenyszervezõ nélkül) nem is tudnék végig menni, mivel ad hoc vág át az erdõn, mezõn. Gondolom a versenyen lesz valami egyértelmû jelölés...
-b
-b
#123
Írta 2004. augusztus 18. - 17:37

Krilin!
amit segíteni tudok:
podlesok - klastoriszkó ha jól emlékszem jelzett bringásút.
klastoriszkó - szuha teteje: ez az a köves, amit balázs is írt, nem esküszöm, hogy bringaút, de sztem tuti legál lehet rajta menni.
szuha teteje - podlesok: asszem ez az a betonút, amire a szuha béla kiér: friss, jó minõségû aszfalt -> legál.
a podlesok utáni "kunkori" pedig szintén legál végig, úgy érzem :-)
remélem nem kavarok össze dolgokat, meg azt is, hogy jókat beszélek
:
amit segíteni tudok:
podlesok - klastoriszkó ha jól emlékszem jelzett bringásút.
klastoriszkó - szuha teteje: ez az a köves, amit balázs is írt, nem esküszöm, hogy bringaút, de sztem tuti legál lehet rajta menni.
szuha teteje - podlesok: asszem ez az a betonút, amire a szuha béla kiér: friss, jó minõségû aszfalt -> legál.
a podlesok utáni "kunkori" pedig szintén legál végig, úgy érzem :-)
remélem nem kavarok össze dolgokat, meg azt is, hogy jókat beszélek



#124
Írta 2004. augusztus 18. - 16:15

sziasztok
kérdés:
ennek a maratonnak mennyire járható be a versenyen kivül legalice a pályája? mindenhol szabad kerékpározni, ahol a pálya megy?
nem valószínû, hogy bejárom elõtte, de utána -ha nem tudok indulni- lehet, hogy megnézném, ha nem fokozottan védett, kerékpárral tiltott útvonalakon megy.
kérdés:
ennek a maratonnak mennyire járható be a versenyen kivül legalice a pályája? mindenhol szabad kerékpározni, ahol a pálya megy?
nem valószínû, hogy bejárom elõtte, de utána -ha nem tudok indulni- lehet, hogy megnézném, ha nem fokozottan védett, kerékpárral tiltott útvonalakon megy.
#125
Írta 2004. augusztus 18. - 16:03

Gyalog már jártál arrafelé, így tutod, hogy nem úthengerrel készítik arrafelé a turistautakat, mint mondjuk az Alpokban. Bazi nagyok a kövek (sziklák?)és mindig valahogy kiállnak az út síkjából. Lehet kerülgetni ezeket, ha több bicajos megy egymás mellett, akkor már nem olyan egyszerû. Az apróbb, laza (felszórt) kövek sem túl aprók. Klastorisko után van egy kb. 1 km-es szakasz, amin én nem tudtam felmenni, mivel mindenhol meg kellett volna találni a tökéletes csapást a kiálló sziklakolosszusokon. Futva is gázos, mivel a stopli könnyen csúszik a kopott, többé-kevésbé sima kõfelületen. Talán egy jófajta túrabakancs kellene :-)
-b
-b
#126
Írta 2004. augusztus 18. - 11:49

Láttam a leírást, onnan tudom, hogy aszfalton jövünk le.
Akkor azok a képek a pálya triálos részét mutatják?
Én azt hittem csak ilusztráció. Azért durva, hogy azokat a fa létrákat (hídnak nem mondanám) is belerakták a pályába. Nem lesz gyenge.
Azon valószínüleg nem tekerünk... Az aszfaltos részt, akár csak az emelkedõket (mert a legtöbb idõhátrányt mégiscsak ott lehet begyûjteni), nagyon jó lenne megnézni elõre, de mivel pénteken munka után indulunk, erre biztosan nem lesz idõ, a triálos szakaszig esetleg még felsétálhattunk volna.
Kíváncsi vagyok a felfeléken milyen szivatások lesznek!
Akkor azok a képek a pálya triálos részét mutatják?

Azon valószínüleg nem tekerünk... Az aszfaltos részt, akár csak az emelkedõket (mert a legtöbb idõhátrányt mégiscsak ott lehet begyûjteni), nagyon jó lenne megnézni elõre, de mivel pénteken munka után indulunk, erre biztosan nem lesz idõ, a triálos szakaszig esetleg még felsétálhattunk volna.
Kíváncsi vagyok a felfeléken milyen szivatások lesznek!
#127
Írta 2004. augusztus 17. - 19:35

Mint már írtam, fent van egy rövid írás 10 db képpel, nagyrészt a triálszakaszról. Én helyedben inkább az aszfaltos lefelén jönnék le háromszor, mivel a kanyarokat lehet 40-el venni vagy 20-al, ami ídõben nagyobb különbség, mint futni vagy bicajjal egyensúlyozni a köveken, hidakon...
-b
-b
#128
Írta 2004. augusztus 17. - 16:48

Szerintem jó lenne elõre megnézni azt a triálos szakaszt (sõt az egész pályát), de erre nem biztos, hogy lesz lehetõségünk, hacsak nem megyünk fel sötétben péntek este... (az aszfaltos száguldásra meg a MÁRTA szfalt DHn kéne edzeni )
közel 1 óra mászás, majd 5 perc alatt lent leszünk 8)
.
Remélem igazad lesz abban, hogy nem lesz nagy tömeg. Se a single track, se a szûk gyors hajtûkanyarok nem nyerõek tömeggel. Viszont ha 4 országból toboroznak résztvevõket ingyen részvételi lehetõséggel, akkor nem leszünk kevesen. De azért csak jó lesz. A hely pedig biztosan gyönyõrû!
Kösz az infót!
közel 1 óra mászás, majd 5 perc alatt lent leszünk 8)
.
Remélem igazad lesz abban, hogy nem lesz nagy tömeg. Se a single track, se a szûk gyors hajtûkanyarok nem nyerõek tömeggel. Viszont ha 4 országból toboroznak résztvevõket ingyen részvételi lehetõséggel, akkor nem leszünk kevesen. De azért csak jó lesz. A hely pedig biztosan gyönyõrû!
Kösz az infót!
#129
Írta 2004. augusztus 17. - 15:38

A szintrajz pontosan úgy van, ahogy értelmezted... A Suchá Belá tetején a kirándulóközpontban van egy jobbos kanyar, ami a frissen aszfaltozott szervízútra visz (régen ez volt a kereskedelmi útvonal az Alacsony Tátrán keresztül Lengyelországba), és azon kell 3 km-t zuhanni, majd egy balossal be az erdõbe a Tesnina hasadékba. Ott a triálpálya. Utána ki a Podlesoktól nyugatra lévõ mezõre, majd vissza a starthoz Podlesokba. A Klastorisko felé menõ fõ kör gondolom egyértelmû: a romtemplom után nagyon húzós az emelkedõ, majd a Maly Kyser gerincen megyünk a Suchá Belá tetején lévõ kirándulóközponthoz.
Kérdeztem a szervezõket, hogy miért választották az aszfaltos lefelét, amire a válasz az volt, hogy ez is külön képességet igényel, és arra törekedtek, hogy a legsokoldalúbb kerékpáros legyen Közép-Európa MTB maraton bajnoka. Az emelkedõhöz erõ kell, a triálos részhez ügyesség, az ilyen aszfaltos száguldáshoz pedig bátorság...
Szerintetetek?
-b
Kérdeztem a szervezõket, hogy miért választották az aszfaltos lefelét, amire a válasz az volt, hogy ez is külön képességet igényel, és arra törekedtek, hogy a legsokoldalúbb kerékpáros legyen Közép-Európa MTB maraton bajnoka. Az emelkedõhöz erõ kell, a triálos részhez ügyesség, az ilyen aszfaltos száguldáshoz pedig bátorság...
Szerintetetek?
-b
#130
Írta 2004. augusztus 17. - 14:21


Ugye nem azt akarod mondani, hogy aszfalton jövünk le a Szuha Bélától :-[ Pedig máshol nincs ekkora lejtõ a pályán...
A szintrajz színkódjait beazonosítanád nekünk?
Én így tippeltem:
a piros ösvény, a kék erdei út, a fekete pedig mezõ
De ezek szerint a kék aszfaltot jelöl?
Akárhogy is, ide mindenképpen érdemes lesz menni, csak ne essen az esõ!
Ja és 1:10es köridõ, csak úgy edzésnek? Edzenünk kell a jövõ héten a Bükkben, mert csúnyán lemosnak minket a tótok a pályáról... Nem szeretném, hogy lekõrözzenek, de így elkerülhetetlennek látszik. Vagy küldöm neki az elsõ két körben, és 3.ban átülök tolószékbe :

#131
Írta 2004. augusztus 17. - 13:10

Fent van a rövid írás + a képek. Szerintem a pálya nehézsége miatt nem lesz több ezer ember. Ha mégis lesz, a kaja, pia (majdnem) korlátlanul áll rendelkezésre, az elsõ 8 kilcsis, dimbes-dombos (itt-ott singletrail) kunkor pedig elég, hogy széthúzza a mezõnyt. Lekörözés így is úgy is lehetséges. (A szervezõ csóka 1:10 alatti 29 km-es kört is ment már, bár most nem indul. Mellesleg ciklokrossz bringával montizik...)
-b
-b
#132
Írta 2004. augusztus 17. - 10:41

Ez így jól hangzik, bár hátulütõi is lehetnek...
Nem tudom hányan tekernek Szlovákiában, de gondolom nem kevesen. Idehaza tuti lenne vagy 1500-2000 induló, ha ilyen jó helyen lenne ingyér maraton...
Gondolom kint sem lesz sokkal kevesebb jelentkezõ, de a körpálya miatt ez elég sok ember.
Balázs, tudsz olyanról, hogy nevezési limit? Regisztrálni így is kell elõre? A honlapon még mindig a nevezési díjas verzió szerepel.
Nem tudom hányan tekernek Szlovákiában, de gondolom nem kevesen. Idehaza tuti lenne vagy 1500-2000 induló, ha ilyen jó helyen lenne ingyér maraton...
Gondolom kint sem lesz sokkal kevesebb jelentkezõ, de a körpálya miatt ez elég sok ember.
Balázs, tudsz olyanról, hogy nevezési limit? Regisztrálni így is kell elõre? A honlapon még mindig a nevezési díjas verzió szerepel.
#133
Írta 2004. augusztus 17. - 09:59

Sziasztok!
Azt hiszem tudok Nektek újat mondani, mivel egy hétig voltam a Szlovák Paradicsomban, bejártam a pályát, sokat beszélgettem a rendezõkkel, sok fényképet csináltam, illetve segédkeztem egy komplett útvonalvideó elkészítésében. A pálya a legnagyobb kihívás, amit valaha láttam. Elég annyit megjegyezni, hogy a podlesoki kempingben az egyik sátor mellett triálbicajok parkoltak... A legnagyobb hír mégis az, hogy
A VERSENY INGYENES LESZ!!!
amit egy új, tõkeerõs szponzor belépésének köszönhetünk. Ma írok egy rendes élménybeszámolót, és valahogy feltoljuk a honlapra...
-balázs
Azt hiszem tudok Nektek újat mondani, mivel egy hétig voltam a Szlovák Paradicsomban, bejártam a pályát, sokat beszélgettem a rendezõkkel, sok fényképet csináltam, illetve segédkeztem egy komplett útvonalvideó elkészítésében. A pálya a legnagyobb kihívás, amit valaha láttam. Elég annyit megjegyezni, hogy a podlesoki kempingben az egyik sátor mellett triálbicajok parkoltak... A legnagyobb hír mégis az, hogy
A VERSENY INGYENES LESZ!!!
amit egy új, tõkeerõs szponzor belépésének köszönhetünk. Ma írok egy rendes élménybeszámolót, és valahogy feltoljuk a honlapra...
-balázs
#134
Írta 2004. augusztus 13. - 10:58

#135
Írta 2004. augusztus 12. - 11:21

A kajaárakat én is per adagban számoltam, nem komplett vacsira nézve...Az azért túl szép lenne! ;D
Én júniusban voltam kint, Tatra-Lomnicon meg a környékén, és egy jó fôétel valóban olyan max 100 Sk körül mocorgott. De mondjuk egy egy napos kilátogatásnál ez legyen a legnagyobb problémánk, nem?
A sör meg tényleg jó, van Demenovka, ami a Becherovka szlovák megfelelöje, szóval el lehet lenni...
Ja, és szuper természeti adottságaik vannak, ha ez is számít...
Én júniusban voltam kint, Tatra-Lomnicon meg a környékén, és egy jó fôétel valóban olyan max 100 Sk körül mocorgott. De mondjuk egy egy napos kilátogatásnál ez legyen a legnagyobb problémánk, nem?

A sör meg tényleg jó, van Demenovka, ami a Becherovka szlovák megfelelöje, szóval el lehet lenni...
Ja, és szuper természeti adottságaik vannak, ha ez is számít...

#136
Írta 2004. augusztus 12. - 09:14

Azért ezt az árat nem hinném! Nemrég jöttünk haza Szlovákiából és hasonló árak voltak / vannak az éttermekben, mint itthon. pl. egy pizza 120 skk, hús körettel hasonló árért.A s9ör az valóban kapható 25 koronáért. A Zlaty Blazant. És elég finom. A tömény is hasonló árban van, mint itthon.Jelenlegi kinti árak: Felkapottabb, elitebb helyen egy vacsora kb 45-80 Sk között, egy korsó igazi jó sör szinte bárhol max 25 Sk, a benzin meg még mindig egy 25-30 forinttal olcsóbb, mint itthon...Egy Sk= 6,3 Ft Nem rossz! ;D
#137
Írta 2004. augusztus 11. - 21:49

#138
Írta 2004. augusztus 11. - 21:29

A haverral mi is benevezünk, ha igaz, de csak a lájtos, nyugdíjas kategóriába, mert a Bikkmakkban ilyen is van leírva. Ez 35 km, azaz egy 29-es kör meg a hat km felvezetés. Elég lesz az, de a táj valóban gyönyörû, és megéri megjelenésünkkel növelni az esemény fényét! (idézet by Fábri Sanyi... ;D)
Utána meg egy szintén lájtos Mátramarci...
Jól van na, két évet kihagytam!
A Tátráról különben meg tényleg csak felsõfokú jelzõk között lehet beszélni! Ha valakit érdekel egy nappal hosszabb kintlét egy kis túra kapcsán, nézze meg ezt mindenképp:
www.tatranet.hu
Sok fotó van a Szlovák paradicsom túraútjairól is , meg pontos leírás. Ja, ezek gyalogtúrák, de gyönyörûek, tanúsíthatom!
Jelenlegi kinti árak: Felkapottabb, elitebb helyen egy vacsora kb 45-80 Sk között, egy korsó igazi jó sör szinte bárhol max 25 Sk, a benzin meg még mindig egy 25-30 forinttal olcsóbb, mint itthon...Egy Sk= 6,3 Ft Nem rossz! ;D
Utána meg egy szintén lájtos Mátramarci...
Jól van na, két évet kihagytam!

A Tátráról különben meg tényleg csak felsõfokú jelzõk között lehet beszélni! Ha valakit érdekel egy nappal hosszabb kintlét egy kis túra kapcsán, nézze meg ezt mindenképp:
www.tatranet.hu
Sok fotó van a Szlovák paradicsom túraútjairól is , meg pontos leírás. Ja, ezek gyalogtúrák, de gyönyörûek, tanúsíthatom!
Jelenlegi kinti árak: Felkapottabb, elitebb helyen egy vacsora kb 45-80 Sk között, egy korsó igazi jó sör szinte bárhol max 25 Sk, a benzin meg még mindig egy 25-30 forinttal olcsóbb, mint itthon...Egy Sk= 6,3 Ft Nem rossz! ;D
#139
Írta 2004. augusztus 11. - 01:31

a 12 frissítõ úgy jön ki, hogy egy 29km-es kört 3szor kell megtenned, amin 4db frissítõ van...
ajánlom mindenki figyelmébe a szintrajzot... :
jójó, ha tizenkétszer megyek be ugyanabba a kocsmába, az még nem az én hibám.

Van, aki ilyen jövök-megyek dolgot tervez autóval ottalvás nélkül, valahonnan Borsodkörnyékrõl??
Mer' nincs kedvem kempingezni, a határtól 120km-re, amikor bõ másfél óra mulva akár otthon is zuhanyozhatok... Szal, ha van hely autóban, benyalével beszállva csatlakoznék mondjuk Bánrévénél.

#140
Írta 2004. augusztus 10. - 12:57

Para bá: kissé túlzás lenne, 10km 10% az már 1000m szint. Itt összesen van 670 vagy 690?
Szóval 5km -450m szint, a Szuha Béla mellett alig néhány kanyarral hosszabb az út, de ez akkor is "csak" átlag 9%. Ezen kívül van még 3 db lejtõ kb 2km-es/db, meg némi aprólék. Szóval körönként kb 12km lejtõ átlag 6%, de ez sem rossz, mert fel is kell mászni oda.
Lesz két db 2km/150mes durva mászás, a büfék után közvetlen. Ez érdekes koncepció, itt asszem csak inni fogunk, enni a félútnál lehet érdemes (ez szintén a kemping), azt laza mászás követi.
Kíváncsi vagyok, a szlovák rendezésre. Remélem az is lesz annyival jobb, mint a szlovák versenyzõk. Viszont a 3 kör miatt ha lesznek profik, simán leköröznek majd, illetve kb a gyõztessel együtt érek talán célba, csak nekem még lesz egy köröm
Azt értitek a szintrajzon, hogy a kék-piros-fekete szín mit jelöl?
Asszem sikerült megfejteni, a piros ösvény, a kék erdei út, a fekete pedig mezõ
Így érthetõ, hogy miért kell felvezetõ szakasz, hiszen nem lehet a népet egy ösvényre indítani.
Charon: jövõre nem biztos, hogy lesz, illetve nem Szlovákiába. Mint hallottad, ezt egy sorozat részének szánják, amit minden évben más országban rendeznek meg.
Szóval 5km -450m szint, a Szuha Béla mellett alig néhány kanyarral hosszabb az út, de ez akkor is "csak" átlag 9%. Ezen kívül van még 3 db lejtõ kb 2km-es/db, meg némi aprólék. Szóval körönként kb 12km lejtõ átlag 6%, de ez sem rossz, mert fel is kell mászni oda.
Lesz két db 2km/150mes durva mászás, a büfék után közvetlen. Ez érdekes koncepció, itt asszem csak inni fogunk, enni a félútnál lehet érdemes (ez szintén a kemping), azt laza mászás követi.
Kíváncsi vagyok, a szlovák rendezésre. Remélem az is lesz annyival jobb, mint a szlovák versenyzõk. Viszont a 3 kör miatt ha lesznek profik, simán leköröznek majd, illetve kb a gyõztessel együtt érek talán célba, csak nekem még lesz egy köröm

Azt értitek a szintrajzon, hogy a kék-piros-fekete szín mit jelöl?
Asszem sikerült megfejteni, a piros ösvény, a kék erdei út, a fekete pedig mezõ
Így érthetõ, hogy miért kell felvezetõ szakasz, hiszen nem lehet a népet egy ösvényre indítani.
Charon: jövõre nem biztos, hogy lesz, illetve nem Szlovákiába. Mint hallottad, ezt egy sorozat részének szánják, amit minden évben más országban rendeznek meg.