Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Please log in to reply
1322 replies to this topic

#1081
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Zaki: Nos, munkába igyekeztem, mint majdnem minden reggel ugyanott :) Charon postját már csak itt bent olvastam, úgyhogy még nála nem jártam. De ami késik, nem múlik...

--Trifo

#1082
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts
Kihasználtuk a kellemes háromnapos hétvégét és mentünk egy Zala megyek - Õrség - Burgenland túrát a tandemmel.
nagyon kellemes volt, azt leszámítva hogy a fenekünk kikészült a 220km végére, és én úgy érzem ezen semmilyen yeregrúd vagy nyereg nem fog soha segíteni, egyszerûen nem lehet megszokni. (a 3. nyerget próbálom, hátul páromnak csillapít az airwings, sokszor kiálltunk gurulás közben, mégis fáj)

van túrabeszámoló is:

http://www.happybike...mtura_small.pdf

Trifo: Charonnal találkozni tekertél ma reggel? ;)

#1083
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hétvégi update:
Natinak örök hála, megvan a hátsó thudbusterünk. Egyelõre még csak egy Konában próbáltam ki, és nem a tandemben, de a megfelelõ elasztomerekkel gyakorlatilag össztelós érzés lett, leszámítva, hogy amikor hátrafele himbilimbizik, akkor változik a lábamnak maradó hossz.
Igazi hintapaci. Még két és fél hét, és Dawn is kipróbálhatja.
:)

Trifo:
Megoldottam a nyeregcsõ - stucni közé való hézagolót egy lemezbõl, és vágtam egy darabot neked is. Majd valamikor reggel beugorhatnál az eltére, ha kell.
Mondjuk kedd reggel, telefonos csörgetéssel a déli tömb elõtt.

#1084
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na sikerült beszereznem a hátsó BB7 185-ös tárcsát is, egy kormányt hátra, meg egy nyerget elõre, és Gebhardt 40 fogas lánctányérokat.
Megyek játszok egy kicsit az alátétekkel. :-)

#1085
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Nekem is levegõs telóm van, és mégsem szivárog. Black super air 80/100
Csak ez pölö tutira rugalmas lenne egy tandembe, mert még az nrsben is érzem.

#1086
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Hát akkor hajrá spórolni, vagy hitelt felvenni :)

Persze az álomvilla általában álomáron van...

--Trifo

#1087
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Mellé.

Az eladó villára írták, hogy ide-oda szivárog. Közben meg beszéltem a sráccal, és kiderült, hogy nem is lenne olyan rossz vétel, mert az õ 95 kilója alatt nem mozogja ki az útját, mert keményebb rugószett van benne. Ellenben 90-et kér érte.

#1088
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Annyira azért nem vészes az a levegõ szivárgás. Amúgy a teló elsõ évében szinte alig kellett hozzányúlni, aztán elvittem karbantartásra, és utána idõnként kellett fújkálni bele (cserébe egy kicsit könnyebb megindulásért). De egyáltalán nem öltött azért a jelenség durva mértéket.

#1089
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Blaaa. Jópár helyen írnak levegõ szivárgásáról, ami nem lenni jó dolog. Tandemes nyomás alatt meg mégannyira se nem. Inkább keresgélek még mindig a rugós villák között.

Etalon Pike SL Rulz.

#1090
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Szerintem simán. De a Marzocchi honlapján megtalálod az összes villa (korábbi évjáratok is) leírását, kategória besorolását, satöbbi. Az enyém 2002-es EXR Air.

--Trifo

#1091
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Thd lenni még kint, de kézbesítve a posta szerint. HA megyek érte, szólok és nézzük ahogy nyeklik.

#1092
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Jut eszembe, a Hugo kerékpárboltban hegyekben állnak a nyeregcsõ átalakítók, ha esetleg kellene a Thudbusterhez.

Meg az is jut eszembe, hogy nagyon kiváncsi vagyok, nektek hogy mozog a Thudbuster elasztomerek nélkül. Az érdekel, hogy lazán nyeklik, vagy szorosan-tapadósan mozog.

--Trifo

#1093
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ezt bele merjem rakni, vagy nöm? 203-as tárcsa elöl kéremszépen, és 130 kiló lenni mi.
http://apro.bikemag....hp?siteid=25305

#1094
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Egy elsõ fék azért volt. Meg hát azért ésszel eléggé sok helyre el lehet menni így is.

A teló az jó hír, akkor hamarosan belepattintom a Marzot :)

--Trifo

#1095
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Igaz, idõközben rengeteg szép élménnyel gyarapodtunk azért a közös bringa nyergeiben.


Fék nélkül... NANÁÁÁÁ! ;)

edit1:

Amit meg furcsállok, hogy evvell a villával a váz alján levõ összekötõ csõ elõre lejt. Azt hiszem ennek elvileg vízszintben kellene lennie. Ha pedig úgy, akkor bizony egy kb 100-as villa meg sem kottyan neki, sõt!
Most jön a centi és a falapok az elsõ kerék alá...

edit2:

hogy lehet már megint ekkora pechem, hogy az eBIKE most cserél szervert? A múltkor betegek voltak, most meg .... pff. Na mindegy, ez van.

#1096
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Charon: ezt a bowdenház dolgot szerintem valamelyik fékes topicban próbáld meg.

Amúgy meg ha majd beleteszel egy olyan villát, aminek valamennyi útja is van, akkor azon fogsz meglepõdni, hogy milyen magasan kell ülnöd :) De az se gáz, nekünk is tök jól megy.

Ja, tegnap este véééééééégre felkerült a hátsó fék a gépre. Hihetetlen érzés, hogy ripsz-ropsz egy év alatt ez is meglett :) Igaz, idõközben rengeteg szép élménnyel gyarapodtunk azért a közös bringa nyergeiben.

--Trifo

#1097
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Sikerült bepróbálni és meg vagyok lepõdve. Egyrészt kerekekkel még nem láttam a vázat, másrészt ahogy ott ácsorgott a földön jóval laposabb fejcsõvel, megszoktam a látványt, most meg ezzel a hiperalacsony villával.... érdekes.
Gurulni nem gurultam vele, mert pont olyan kormányom és stucnim van, amik nem kompatibilisek. Szerdán lehet, hogy veszek azt is. Vagy rendelek. (kormány, stucni, középcsapi és lánc jön a mostani körben)
De legalább le tudtam mérni, hogy mekkora a pilótafülke, és mekkora nyeregcsõ, meg stucni kell, és nem csak saccolni!
De a méhretei gííííígantikussssssaaaaaaaak, jííííhááááá!

Kérdés: Ha valaki vett és szerelt mostanában AVID FULL METAL JACKETet, vagy FLAK JACKETet és hajlandó nekem odaadni a maradék bowdenházat, szóljon. Gyakorlatilag annyi maradt nekem régrõl, hogy egy pár centis darab is elég lenne.

#1098
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Charon: Na, sikerült bepróbálni azt a telót? Kiváncsi vagyok az eredményre.

--Trifo

#1099
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A 203-as tárcsa és az irányítás miatt gondoltam mind az átütõtengelyt, mind a Marzo kímélését.

Lemérnéd a Mozo emelését? Illetve hagyjuk, boltokban úgyis van.

Jenõnek ajánlok egy telót, amit én évekig nyúztam kezdõként, és a mai napig kellemes emlékeim vannak róla: RS Jett Race. Álomfinom megindulás és mozgás, és hihetetlenül olcsó. Csak rugó, és olaj.

High tech precision with lightweight performance. At 3.5 pounds (1.58Kg), the Jett Race handles like a race car, rides like a thoroughbred. The HydraCoil system uses our race-winning Boxxer open bath, hydraulically-damped technology to deliver super plush, fully-loaded performance while incredibly low maintenance requirements keep you on your bike and out of the shop. Jett Race's leading axle design provides active handling and quick response over any terrain and the lightweight aluminum steerer saves you valuable grams for the upward climb. With a Jett Race, you'll have more than enough energy to maintain your lead on even the roughest trails.

Vadásszál rá, megéri. ha látok valahol, szólok azért.

A telót pedig elõre is köszi.

P.s.: Megyek bilincsért és lánckerékért.Feltöltött kép

#1100
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Nyeregbilincs: call Velvárt. Én odamentem, oszt' adtak mindjárt egyet jól. Kellett is nagyon, mert a gyorszárassal sehogy se tudtuk rendesen rögzíteni.

Azt a gyorszár dolgot nem kell szerintem túllihegni. Úgyse fogtok bevállalni egy halom dolgot, amit egyedül bevállalnál. Egyszerüen azért nem, mert hihetetlen extra para... És lefelé se igazán érdemes úgy zúzni, mint ahogy egyedül mennél, mert VIGYÁZNI KELL A NÕRE HÁTUL! Ha elrontasz valamit, zakózik õ is veled együtt. Szóval ésszel. Ésszel menés = kisebb terhelés. Arra meg igenis elég egy tisztességes gyorszár is.

A MOZO-t ebbe a vázba nem ajánlom, mert az extra hosszú felépítése miatt baz magasra kerülsz vele. Amúgy a vázat sima merev villához tervezték, úgyhogy akármilyen villával félelmetes lesz elõször felülni.

Miért félnél tandembe tenni azt a Marzot? Szerintem egyáltalán nem gyenge konstrukció, csak a megindítási ereje olyan, hogy Jenõ alatt nem nagyon eszi az egyenetlenségeket (alattam se vitte túlzásba). De talán így az extra tömeggen nem lesz gond a megindulással. Jenõ különben is marha keveset használja azt a bringát, akkor se durvul vele, mert nem mer/nem akar. Arra a stílusra elég valami olyan, ami könnyen megindul. Aztán ha majd mégis nekiáll erõsebben bringázni, akkor kap egy tisztességes villát.

Gondolj bele, 2-3 évvel ezelõttig a tandemek legnagyobb része V, canti, vagy egyéb felnifékkel ment. Az országúti tandemek még most is. A nagyon drágák is. Tehát nem hiszem, hogy az olyan eszméletlenül rossz lenne. Azt meg fõleg nem, hogy életveszélyes.

--Trifo