Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Please log in to reply
1322 replies to this topic

#461
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
off
említetted, hogy a Balaton partján élsz.
merrefele?
szívesen megnézném élõben is a kész bicajt.
on

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#462
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Köszi, rendesek vagytok, nekem is pont ezek a dilemmáim az áttételekkel. Mondjuk a 44 biztos kevés lenne, viszont mi csomagokkal leszünk két mázsásak, biztos kell a kistányér is.
A kétoldali hajtás hátránya viszont, hogy nincs egy "tiszta" oldal.
Látom többen is írtak a kormányozhatóságról ez biztos érdekes lesz.
Szóval köszönök mindent, ha kész lesz a váz, vagy bármit beszerzek -és nem bánjátok- itt jelentkezem.

#463
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
hát jah, nem vettem teljesen számításba a "potyautast" :)
mondjuk ha gyenge ember van mögöttem, akkor valószínûleg nem fogunk Ördögoldalon menni, ha meg erõs, akkor meg jó lesz az áttétel.

az áttételed nincs elfeledve, de egyelõre nincs mire feltennem :)
minden Charon-on múlik, meg azon, hogy lesz-e suli mellett munkám...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#464
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
András: És kivel használnád ezt a kombót? Mert ha mondjuk egy nálad gyengébb lánycimbivel, akkor hozzá kell számolni azt is, hogy a kazánfûtõt részben te cipeled, ezért nem fogsz tudni olyan áttételekkel közlekedni, mint szimpla bringán.

Amúgy az eladósorban lévõ hajtókaron 44-32 van meg egy 38-as az összekötõ láncnak.

--Trifo

#465
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
abból kiindulva, hogy most sem használok kistányért, mtb tandemre a 50-32 lenne a szimpatikus, összekötõnek meg 42-est tennék a tripla országúti hajtómûre.
mondjuk nem tudom az elsõ váltó mit szólna egy ilyen kombinációhoz (50-32)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#466
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts
az egyoldali hajtás kíméletesebb a monoblokknak, mert kissé ellensúlyozza egymást a két lánc, kétoldalinál meg pont összeadódnak a csavaró erõk.

nálunk az összekötõk 42-es tányérokon vannak, és 48/38/28 a hátsó hmû.
lejtõn a 48/11 is hamar kevés lesz, mert böszmén gyorsul ez a dög :)
emelkedõn meg extrém esetben a 28/32 is éppcsak elég, de ehhez hozzátartozik, hogy a páromnak még van mit erõsödnie ;)

nem mondom, hogy a kétoldali hajtás mindenképpen jobb, de nem tudtam kifilózni olyan tányérméreteket, amivel 2+1 tányér esetén az összekötõk is elég nagyok, és az áttételtartomány is elég széles.

#467
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Ha nem vagytok nagyonnagyon erõsek, akkor majdnem mindegy a monoblokknak.

--Trifo

#468
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Lehet hogy buta dolog de nem jobba monoblokknak, ha kétoldalról cibálja a lánc és nem csak egyoldalról kétfelé?

#469
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
a 170-es hajtókarhossz nem túl rövid?

én inkább a trifo által elmített egy oldali, 3 tányéras országúti hajtókaros megoldással szimpatizálok!
könnyebb is, jobban is néz ki - szerintem

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#470
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Nem néz ki rossznak, csak kérdés, hogy mennyire fog felmenni a licit. Több, mint 3 nap van még...

--Trifo

#471
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
És ehhez mit szóltok?

http://cgi.ebay.de/N...bayphotohosting

#472
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
thx, megkérdezem a technikusomat...

#473
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
Hali!

Vauvau: ha fõleg aszfaltra kell amúgy is, akkor nem annyira létszükség a három tányér. Nekünk teljesen elég volt egyoldalas hajtással a 2 tányér +1 összekötõ megoldás. Ez egy 3 tányéros Sora országúti hajtókar, amire a külsõ tányér helyére került az összekötõ lánc lánckereke.
...jelentõs mértékû átalakítás okán ez a hajtókar, vagy akár az egész hajtás eladó lesz...

--Trifo

#474
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Tényleg három kell ebbõl abból.
Nálad mennyi a fogkiosztás a tárcsákon és az összekötõkön?

#475
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Viszonylag magasak vagyunk és így nehezek is, ezért csomagokkal kb. 200 kg lesz az összsúly.


ezek szerint nem ötszemélyes lesz, megnyugodtam ;)

én még fiatal vagyok a tandemezésben, de azért választottam kétoldali hajtást, mert jobboldalt hátul megmarad mindhárom lánckerék, és így az áttételtartomány barkácsolás nélkül is.
negyedik tányért nem szerettem volna.
meg lehet, hogy volt még valami ok, de nem nagyon emlékszem.... (:

ha nem direkt tandem hajtókarokat használsz, akkor kicsit többet kell venni ebbõl-abból (3 jobbos hajtókar és pedál kell simából, ugye), de az én "középfos" alkatrészeimmel ez nem volt akkora kiadás.
kicsit szívtam a jobbos pedál baloldalt kitekeredik szindrómával, volt ahol a ragasztó sem volt elég.

nekem 8 sebis rendszer van, és nem is bánom. így is (ugye ez "durvább" kiosztású, mint a 9-es) emelkedõn kettesével kell visszaváltanom, hogy érezzek valami változást. és érdekesmód az Acera hajtómûvek nem hajladoznak, mint vártam, egyszer sem volt elsõváltóba láncbeletekerés.
asszem elõny,hogy itt még nincs alu lánckerék, az acél tartósabb és olcsóbb is..
összekötõ láncnak mindenképp valami egysebességest ajánlok, a mi olcsó 8sebisünk 300 km alatt belógott mint állat.

kezdetben nekem is szimpatikusabb volt a jobboldali összekötés, de nem tudtam dûlõre jutni a kivitelezésnél... a két lánctányér kevés lett volna, ez mostmár egyértelmû, kívülre pedig nem szerettem volna negyediket. (ja ezt már írtam)

#476
vauvau

vauvau

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts
Sziasztok!
Új vagyok, ezért röviden: 40 éves jogász vagyok feleséggel, 3 általános iskolás gyerekkel a Balaton partján. Korábban kosaraztam, de mivel tropára mentek a térdeim, pár éve elég sokat bringázok, bringázunk.

Nálunk is indul a tandem projekt. a vázat már megrendeltem. A tervek: 28-as kerekek /inkább aszfalton használnánk, meg terepre van rendes montink is 5 db./
Viszonylag magasak vagyunk és így nehezek is, ezért csomagokkal kb. 200 kg lesz az összsúly. A váz ezért krómmolibdén lesz, s a fékezés két hidros tárcsa plusz egy vfék a hátsó kerékre. Elöl telo, hátul merev.
A hajtással vannak gondjaim, bár olvastam a fórumot, mégis örülnék, ha kiki ideírná hogy mijajó: egyoldalas, vagy kétoldalas hajtás, hány sebesség, milyen váltó milyen hajtómû?
Hálásan köszönök minden választ

#477
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
LF: a középfos alkatrészek megfelelõsége a kazánfûtõtõl függ: ha úgyse lehet vele erõsebben terhelni a bringát, akkor nem is kell jobb felszerelés. Ha meg belelendül a dologba a kazánfûtõ, akkor könnyebben beiktatható a családi költségvetésbe a tandem fejlesztése :)

--Trifo

#478
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Igen. Ezt te is tudod meg én is, csak gondoltam szólok a többi kollégának is. Érted, logika...

Egyébként száznegyvenért elvihetõ, ami nekem nem is hangzik rosszul. Persze csupa középfos alkatrész van ráakasztva, de gurul:)

#479
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,175 posts
LF: Bingantinál az a módszer, hogy a bringa értékét le kell tenni kauciónak. Ha megtetszik a bringa, simán nem viszed vissza :) Na jó, azért nem ennyire, de majdnem.

--Trifo

#480
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Ha már itt tartunk, a jó(?) öreg Bringantinál is beújítottak, a régi csotrogányok helyett új Schwinn Csepel tandemek vannak (2). Múlt héten én voltam az elsõ, aki kikölcsönzött egyet.

Le is mentünk vele Szentendrére, mókás volt. Sokkal stabilabb és könnyebben kezelhetõ, mint vártam. Az elinduláson kívül abszolút nem is kellett külön küzdeni vele. A kazánfûtõ ráadásul nem is igazán tud biciklizni meg félõs is, de élvezte:)
(Megj: tõlem hatjegyû összeget kértek letétbe a kölcsönzés idejére.)