Szia,
ha mindenkepp furni akarod akkor inkabb alul vagy felul.. Annak a csonek a szerepe az oldaliranyu merevseg biztositasaban jelentos (asszem a Santana oldalan olvastam valahol), tehat a ket oldala a terheltebb, alul-felul kevesbe van igenybeveve az anyag.
udv.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Started by
trifo
, 2004. July 30. 15:51
#321
Posted 2008. June 08. - 10:47

#322
Posted 2008. June 03. - 22:24

Én nem nagyon fúrnám... Persze valszeg túléli(tek), de a helyedben még mindig inkább valami hiltiszalagok AVAbilincses rögzítésben gondolkodnék.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#323
Posted 2008. June 01. - 00:54

#324
Posted 2008. June 01. - 00:00

és mekkora furatról van szó?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#325
Posted 2008. May 31. - 23:55

#326
Posted 2008. May 31. - 19:54

öö?
képed nincs róla?
képed nincs róla?

Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#327
Posted 2008. May 31. - 13:23

Szerintetek a váz megfúrása mennyire jelent komoly kockázatot? A láncfeszítõnél, alul az alsó átkötõre gondoltam a két tányér között . Szervizes javasolta de én félek ...
#328
Posted 2008. May 23. - 07:12

Nincs ilyen probléma, mert a láncot annyira rövidre vettem, hogy a spanolónak csak a láncbelógást kell kiegyenliteni többlet láncszem nincs. Korábban volt ilyen prbléma, de 2 láncszem kivételével ez a probléma megszünt. Ez is csak hegymenetnél jelentett problémát.
#329
Posted 2008. May 22. - 18:49

Én is gondolkodom egy rossz váltó megbontásával, de egy sokkal egyszerûbb ötlet jutott eszembe.
Egy tizes menetesszárból levágok egy megfelelõ darabot, aminek az egyik végét derékszögben kifúrom. A furatba bele egy négyes mentesszár. Arra rá a görgõ. A vázhoz valami nem tudom mivel rögzítem (olyasmi kell majd, mint ami a kormányrudat fogja be, vagy a Hiltigyûrûs megoldást kell továbbgondolni). A menetes szár tulajdonsága, hogy menetes - ergo két anyával mindenfelé tudom állítani a hosszt. Így lefelé és oldalra is állítható lesz.
Ha kész küldök képet
Egy tizes menetesszárból levágok egy megfelelõ darabot, aminek az egyik végét derékszögben kifúrom. A furatba bele egy négyes mentesszár. Arra rá a görgõ. A vázhoz valami nem tudom mivel rögzítem (olyasmi kell majd, mint ami a kormányrudat fogja be, vagy a Hiltigyûrûs megoldást kell továbbgondolni). A menetes szár tulajdonsága, hogy menetes - ergo két anyával mindenfelé tudom állítani a hosszt. Így lefelé és oldalra is állítható lesz.
Ha kész küldök képet

#330
Posted 2008. May 22. - 11:45

azsupi: és nálatok nem jelentkezett az a probléma, amit fentebb részleteztem?
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#331
Posted 2008. May 21. - 20:42

Én a másodlagos hajtás láncfeszitését hátsó váltó láncfeszitöjével oldottam meg. Paralelogramma részröl afeszitõt leszedtem és csak ezt rögzitettem a vázra egy zártszelvény darabbal.
#332
Posted 2008. May 20. - 14:01

Apám író. Anyám tanít. Én komolyzenét éneklek. Szerinted mennyire jól esik magamat összekenni olajjal? :cool2:
#333
Posted 2008. May 20. - 13:20

Jól van akkor, hajrá! Csak már én magam lassan eljutok odáig a tanulási folyamatban, hogy amivel nem _muszáj_ nekem szívni, azzal szívjon inkább más 
Persze ha örömödet leled a dologban, akkor tök OK.
--Trifo

Persze ha örömödet leled a dologban, akkor tök OK.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#334
Posted 2008. May 20. - 13:10

http://users.atw.hu/...udio/Tandem.jpg
ez a váz - egyenlõre csak iylen kép van
Ez a hiltiszalagos dolog tetszik... lehet, hogy nekiállok berhelni. remélem megtermékenyítetted fantáziámat
Olyan gyári láncfeszítõ nincs, ami a vázra lenne valahogy szerelhetõ? Gyári gépeken láttam ilyesmit...
Egyébként teljesen igazad van trifo, néztük mi a is a tandembérlést de két dolog miatt választottam az összerakást: féltünk attól, hogy mondjuk elmenjük 2-3 napra egy kölcsönbicajjal (lopás), másfelõl meg szeretném magam összerakni a bringát. MEgtanulni mit is kell hogyan. Lekopogom jól haladok
ez a váz - egyenlõre csak iylen kép van

Ez a hiltiszalagos dolog tetszik... lehet, hogy nekiállok berhelni. remélem megtermékenyítetted fantáziámat

Olyan gyári láncfeszítõ nincs, ami a vázra lenne valahogy szerelhetõ? Gyári gépeken láttam ilyesmit...
Egyébként teljesen igazad van trifo, néztük mi a is a tandembérlést de két dolog miatt választottam az összerakást: féltünk attól, hogy mondjuk elmenjük 2-3 napra egy kölcsönbicajjal (lopás), másfelõl meg szeretném magam összerakni a bringát. MEgtanulni mit is kell hogyan. Lekopogom jól haladok

#335
Posted 2008. May 20. - 11:23

golax: Azért nem ártana tudni, hogy pontosan hogy is néz ki az a cucc. Nem akarsz feltolni pár képet?
Egyszerû - olcsó - láncfeszítõje plk az Acor márkénak van. Olyan 2 rugó körül. Na de azt valahogy fel is kell berhelni a vázra, mertt gyárilag a hátsóváltó helyére van kitalálva.
Hiltiszalag, mer pár túlméretes anya mondjuk csodákra képes, fõleg akkor, ha nem irtózol a többé-kevésbé gány látványtól.
A rugós láncfeszítõ hátránya, hogy intenzívebb szóbeli kommunikációra van szükség: ha abbahagyod a tekerést, szolj a kazánfûtõnek elõtte, hogy õ is hagyja abba, különben a láncfeszítõ rugója ellenében meglazítja az összekötõ lánc felsõ részét, ami úgy nagyon könnyen leesik.
Még egy apróság, ha mégis marad a meglévõ dolog összerakása: nem rugós feszítõ kell, hanem egy fix - de állítható - láncgörgõ az összekötõ lánc alsó részére. Ez - érzésem szerint - némi Hilti szalagból, egy erõsebb vaslemezbõl és egy kiszolgált váltógörgõbõl kivitelezhetõ.
--Trifo
A Bp környékiek vagytok, akkor talán azzal ússzátok meg a próbát a legolcsóbban, ha béreltek egy tandemet. Mostanában lehet már rendes gépeket kölcsönözni, és az ára se vészes. Megspórolhattok sok idõt, bosszúságot és csalódást. Ha meg megtetszik, akkor úgyis valami rendesebb cuccban fogtok gondolkodni.
Egyszerû - olcsó - láncfeszítõje plk az Acor márkénak van. Olyan 2 rugó körül. Na de azt valahogy fel is kell berhelni a vázra, mertt gyárilag a hátsóváltó helyére van kitalálva.
Hiltiszalag, mer pár túlméretes anya mondjuk csodákra képes, fõleg akkor, ha nem irtózol a többé-kevésbé gány látványtól.
A rugós láncfeszítõ hátránya, hogy intenzívebb szóbeli kommunikációra van szükség: ha abbahagyod a tekerést, szolj a kazánfûtõnek elõtte, hogy õ is hagyja abba, különben a láncfeszítõ rugója ellenében meglazítja az összekötõ lánc felsõ részét, ami úgy nagyon könnyen leesik.
Még egy apróság, ha mégis marad a meglévõ dolog összerakása: nem rugós feszítõ kell, hanem egy fix - de állítható - láncgörgõ az összekötõ lánc alsó részére. Ez - érzésem szerint - némi Hilti szalagból, egy erõsebb vaslemezbõl és egy kiszolgált váltógörgõbõl kivitelezhetõ.
--Trifo
A Bp környékiek vagytok, akkor talán azzal ússzátok meg a próbát a legolcsóbban, ha béreltek egy tandemet. Mostanában lehet már rendes gépeket kölcsönözni, és az ára se vészes. Megspórolhattok sok idõt, bosszúságot és csalódást. Ha meg megtetszik, akkor úgyis valami rendesebb cuccban fogtok gondolkodni.
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#336
Posted 2008. May 19. - 16:53

#337
Posted 2008. May 19. - 16:13

Low budget, vagy sem, a láncfeszítõ a megoldás.
Ha nem egy életre szól, akkor már egy-két ezresért is kapsz egyet, és azzal öröm lesz a bringázás, ha meg láncszemekkel és tányérokkal vacakolsz, akkor minden egyes hátsó defekt után fogod szidni magad, illetve nem tudsz majd mit kezdeni a lánc nyúlásával. (Csak egy újabb láncot vehetsz!)
Ha nem egy életre szól, akkor már egy-két ezresért is kapsz egyet, és azzal öröm lesz a bringázás, ha meg láncszemekkel és tányérokkal vacakolsz, akkor minden egyes hátsó defekt után fogod szidni magad, illetve nem tudsz majd mit kezdeni a lánc nyúlásával. (Csak egy újabb láncot vehetsz!)
#338
Posted 2008. May 19. - 16:08

Sziasztok!
Kisgyerekkorom óta vágyom egy tandemre. Most egy hónapja szereztem egy home-made 26" MTB tandem-vázat. Az összes alkatrésze kosárban. Azóta ha van idõm szerelgetem, elõképzettségem, tapasztalatom nincs - lelkesedés van meg valamennyi technikai érzék
Úgy állunk, hogy már majdnem minden a helyén van. De a lénx nem elég feszes. Excenteres monoblokk náágyon drága. A fél láncszem néven pedig kaptam egy patentszemet.
lánctáynér csere a megoldás? vagy vegyek láncfeszítõt? abból miylet ajánlotok?
(tegyük hozzá ez most egy nagyon low-budget gép. ha megtetszik csináltatok vázat meg lapránként veszek normális cuccokat. úgyhogy minden filér számít)
Kisgyerekkorom óta vágyom egy tandemre. Most egy hónapja szereztem egy home-made 26" MTB tandem-vázat. Az összes alkatrésze kosárban. Azóta ha van idõm szerelgetem, elõképzettségem, tapasztalatom nincs - lelkesedés van meg valamennyi technikai érzék

Úgy állunk, hogy már majdnem minden a helyén van. De a lénx nem elég feszes. Excenteres monoblokk náágyon drága. A fél láncszem néven pedig kaptam egy patentszemet.
lánctáynér csere a megoldás? vagy vegyek láncfeszítõt? abból miylet ajánlotok?
(tegyük hozzá ez most egy nagyon low-budget gép. ha megtetszik csináltatok vázat meg lapránként veszek normális cuccokat. úgyhogy minden filér számít)
#339
Posted 2008. May 13. - 04:30

Hello, végre egy tandemes társaság.
Az enyém megy még, de ahol lehet eszi a fene. Csepelt vettem, annak idején, nem voltam elég tájékozott. Minden nap ezzel megyünk, télen-nyáron. A következõ beruházás valahol ez lesz.
http://www.zefal.com...le=pedtandemvtt

http://www.zefal.com...le=pedtandemvtt
#340
Posted 2008. April 11. - 18:48
