Visegrádi vártól lefelé, kizárólag hajnalban, mert nyáron elég frekventált. Bár itt a sok kanyar miatt inkább a gumid és féked képességeit ismerheted meg, azért lehet szakítani is.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
lejtõk ahol 100km/h-ra fel lehet gyorsulni
Indította
lali13
, 2004. június 21. 20:07
#41
Írta 2004. július 02. - 08:37
#42
Írta 2004. július 02. - 02:21
Én a Gardánál jöttem le a Monte baldo-ról, 82lett a vége, akkorára kuporodtam a kecskén, mint egy labda, szerintem 90 fölé a légellenálás miatt is képtelenség!!!
#43
Írta 2004. június 30. - 12:34
A Vanik féle 100km/hát ne firtassuk...nekem már 1 ideje nem hiteles az a srác.
100km/zh idehaza szafalton szerintem nemnagyon lehet menni...nincs akkora egyenes lejtõ...
Az osztrákok-olaszok..stb. akiknél vannak igazi hegyek...na, õk mernek építeni olyan meredekségû utakat, ahol lehet nagyot repülni!!!!
100km/zh idehaza szafalton szerintem nemnagyon lehet menni...nincs akkora egyenes lejtõ...
Az osztrákok-olaszok..stb. akiknél vannak igazi hegyek...na, õk mernek építeni olyan meredekségû utakat, ahol lehet nagyot repülni!!!!
#44
Írta 2004. június 26. - 19:44
Navigo! A behúzatást szerintem valamelyik, lezárt reptéren próbáld meg (pl. Tököl) ott jó hosszú a beton meg a minõsége se rossz, de azért vigyél magaddal védõcuccot!
Amúgy az Eger és Bogács közötti tényleg jó, csak a kocsikkal van a baj. Én már mentem 70 körülit azon a részen, de többet nem mertem mert tele volt az út kocsikkal, de éreztem, hogy nagyobb sebességet is el tudtam volna érni.
Amúgy az Eger és Bogács közötti tényleg jó, csak a kocsikkal van a baj. Én már mentem 70 körülit azon a részen, de többet nem mertem mert tele volt az út kocsikkal, de éreztem, hogy nagyobb sebességet is el tudtam volna érni.
#45
Írta 2004. június 26. - 18:38
Tavalyelõtt amikor Vanik Zoli megnyerte a Tourt (a magyart:)) azt nyilatkozta, hogy a Bükkben 100 felett jött lefelé. Ha jól sejtem ez valahol Hollóstetõ és Lillafüred között lehett. Azért vannak kételyeim a dologgal kapcsolatban mert az az út nem igazán meredek és aznap szakadt az esõ ami az utat is telehordta kövekkel és ilyen körülmények között országútival 100 felett menni szerintem elég nehéz, bár ki tudja...
#46
Írta 2004. június 25. - 20:15
Meg érdemes megnézni a Virágosnyereg utat a Csúcshegyen. Én csak fölfelé mentem rajta eddig, de sztem iszonyatosan lehet rajta lejönni.
#47
Írta 2004. június 25. - 20:12
Kazincbarcikán van egy nagy füves meredek lejtõ, ahol nekem még vagy 5 évvel ezelõtt egy egyszerû elõltelós géppel sikerült 89.6-ot menni. Nem tudom milyen most a páya, de ha arra járok megnézem. A baj az, hogy a közepénél a meredeksége törik, így egy kicsit elemelkedsz 85 fölött. De nagygéppel lehet, hogy jó. A másik hely, az Eged hegynél van Eger, és Bogács között. A régi DH pálya céljától kell jönni eger felé,és ott lehet menni 84-et a betonon. Csak sok a kocsi. Én ilyen tempónál muszály voltam elõzni:) még jó, hogy nem jött szembe semmi....
#48
Írta 2004. június 23. - 10:10
Ha már kétszer is találkoztam a Kapy úttal, gondoltam leírom:
Nekem 89km/h megvolt ezen a szakaszon, este, meló után, kis forgalomban. Még kezdõ futár voltam, nem gondoltam a veszélyforrásokra, azóta 60.000km-t nyomtam le édes kis városunkban és a hasonló adrenalin túrákat autómentes helyekre tettem át, mivel megismertem a városi közlekedést és rájöttem, az autósoknak a bringás csak egy lekûzdendõ akadály, nem közlekedésben résztvevõ partner...úgyhogy szerintem inkább itt ne!!!
Egyébkent egy CrMo Heavy Tools-al, Conti Slick-el és országúti fogassorral sikerült...
Hátszelet a próbálkozóknak...
Nekem 89km/h megvolt ezen a szakaszon, este, meló után, kis forgalomban. Még kezdõ futár voltam, nem gondoltam a veszélyforrásokra, azóta 60.000km-t nyomtam le édes kis városunkban és a hasonló adrenalin túrákat autómentes helyekre tettem át, mivel megismertem a városi közlekedést és rájöttem, az autósoknak a bringás csak egy lekûzdendõ akadály, nem közlekedésben résztvevõ partner...úgyhogy szerintem inkább itt ne!!!
Egyébkent egy CrMo Heavy Tools-al, Conti Slick-el és országúti fogassorral sikerült...
Hátszelet a próbálkozóknak...
#49
Írta 2004. június 23. - 10:09
Személyes rekordom itthon: 86.7km/h, 2003. Békás kupa 2. forduló, SAzentendrére lefelé, hatalmas hátszél volt a lejtõn.
Külföldön, 2003. augusztus, olaszország, 94.2km/h tükörsima nagy lejtõn lefelé(1400m-0m ig) bár a hegyek között nem könnyû olyan lejtõt találni, amiben van hosszú egyenes, de jó meredek is...ilyet nem építenek, mert ott felfelé is kell valahogy jönni ugye!!!!!
A BOMBA-"csúcskísérlet" 2 éve volt kb. egy Porsche 911-esre felraktak valami terelõket(hogy a biker szélárnyéban legyen) rá volt kapcsolva a gépre 200km/h-ig, oszt akkkor leakasztotta magát, pedálozott 10-20mp-ig a szélárnyékban(valami eszement nagy áttételt, ha jól emlékszem 80/9et, full specialis bringával(hátsó agy, középcsapágyház-magasság...stb.)).
Ez volt a nagy rekord...igaz, lehet,h paráznék 200-nál.
Ennyi!
Külföldön, 2003. augusztus, olaszország, 94.2km/h tükörsima nagy lejtõn lefelé(1400m-0m ig) bár a hegyek között nem könnyû olyan lejtõt találni, amiben van hosszú egyenes, de jó meredek is...ilyet nem építenek, mert ott felfelé is kell valahogy jönni ugye!!!!!
A BOMBA-"csúcskísérlet" 2 éve volt kb. egy Porsche 911-esre felraktak valami terelõket(hogy a biker szélárnyéban legyen) rá volt kapcsolva a gépre 200km/h-ig, oszt akkkor leakasztotta magát, pedálozott 10-20mp-ig a szélárnyékban(valami eszement nagy áttételt, ha jól emlékszem 80/9et, full specialis bringával(hátsó agy, középcsapágyház-magasság...stb.)).
Ez volt a nagy rekord...igaz, lehet,h paráznék 200-nál.
Ennyi!
#50
Írta 2004. június 23. - 01:45
BOMBA-sok elivleg megcsinálták, és 250 volt meg valami komplett idiótának.
amúgy meg mi értelme ennyivel menni? filing meg minden, de nem éri meg kockáztatni.. behuzatni magad meg mégkevésbbé, mert ki tudja milyen állapotban, és hol állsz meg...
szvsz ne tedd. nem ér annyit az egész.
ha szimplán csak az adrenalin szint miatt akarod tenni, akkor menj be pestre, a belvárosba. ott megkapod. engem is, meg másik srácot is 2 nap alatt 3szor csaptak el. látja jövünk, na ezt még gyorsan elcsapom. utána meg vigyorog.
de a legnagyobb egy v43as volt.. az adja az igazi adrenalint :
amúgy meg mi értelme ennyivel menni? filing meg minden, de nem éri meg kockáztatni.. behuzatni magad meg mégkevésbbé, mert ki tudja milyen állapotban, és hol állsz meg...
szvsz ne tedd. nem ér annyit az egész.
ha szimplán csak az adrenalin szint miatt akarod tenni, akkor menj be pestre, a belvárosba. ott megkapod. engem is, meg másik srácot is 2 nap alatt 3szor csaptak el. látja jövünk, na ezt még gyorsan elcsapom. utána meg vigyorog.
de a legnagyobb egy v43as volt.. az adja az igazi adrenalint :
#51
Írta 2004. június 22. - 19:12
Elém múltkor a Kapy úton 60 felett kikanyarodott egy kocsi, épphogy elsuhantam mögötte hatalmas fékezéssel, elõttem is leperegtek a dolgok.
Nekem a max 70-75 körül volt.
A Kiscellivel párhuzamosan van egy lejtõ, talán Perényi, egy helyen állat meredek, lazán volt rajt 65, azóta nem próbáltam. Csak az a baj vele, hogy enyhe kanyar van benne, plusz fekvõrendõr.
Egyébként vannak dombok amik ránézésre jónak tûnnek aztán mégsem, pl. Kiscelli.
Most viszont azon gondolkozom, hogy motorral síkpályán ahol jó az út behúzatom magam. 120-ra gondoltam, de nem tudom milyen lenne.
Nekem a max 70-75 körül volt.
A Kiscellivel párhuzamosan van egy lejtõ, talán Perényi, egy helyen állat meredek, lazán volt rajt 65, azóta nem próbáltam. Csak az a baj vele, hogy enyhe kanyar van benne, plusz fekvõrendõr.
Egyébként vannak dombok amik ránézésre jónak tûnnek aztán mégsem, pl. Kiscelli.
Most viszont azon gondolkozom, hogy motorral síkpályán ahol jó az út behúzatom magam. 120-ra gondoltam, de nem tudom milyen lenne.
#52
Írta 2004. június 22. - 12:37
Hogy mennyire tudsz dönteni egy bringát, szerintem csak az tudja, aki már "eleget" ment azzal a géppel, és ismeri a külsõt, amivel a nyakát kockáztatja. Ez már mind rutin dolga. Fokozatosan nagyobb tempót engedve menj bele ugyanabba a kanyarba, és... (+/-)
Persze számít a hõmérséklet is, süti-e a nap a rizikós útszakaszt, mióta süti (megsült-e már ).
Nekem full merev montim van (egyébként a retro kategóriába tartozik - egy másik topic meghatározása alapján), és én azért aggódom az ilyen lejtõkön tartózkodás alatt, hogy meddig bírja még szegény?
Tata és Tardosbánya közötti útszakasz. Gorba névre hallgat, és Tardos felõl egy fincsi kis technikás lejtõzés várja kedves vendégeit. Technikás, mert kanyarog, és hullámok is tarkítják. Bár már hat éve, hogy jártam rajta, de akkor még tûrhetõ volt az út minõsége. Különben is tuti vidék, jó kis túrákat lehet arra nyomatni.
Az elérhetõ sebességrõl sajnos nem tudok semmit, én húztam a féket anno, mint atom...
Persze számít a hõmérséklet is, süti-e a nap a rizikós útszakaszt, mióta süti (megsült-e már ).
Nekem full merev montim van (egyébként a retro kategóriába tartozik - egy másik topic meghatározása alapján), és én azért aggódom az ilyen lejtõkön tartózkodás alatt, hogy meddig bírja még szegény?
Tata és Tardosbánya közötti útszakasz. Gorba névre hallgat, és Tardos felõl egy fincsi kis technikás lejtõzés várja kedves vendégeit. Technikás, mert kanyarog, és hullámok is tarkítják. Bár már hat éve, hogy jártam rajta, de akkor még tûrhetõ volt az út minõsége. Különben is tuti vidék, jó kis túrákat lehet arra nyomatni.
Az elérhetõ sebességrõl sajnos nem tudok semmit, én húztam a féket anno, mint atom...
#53
Írta 2004. június 22. - 11:59
ha már a nagy sebességeknél tartunk...
az oké, hogy egyenesen lehet gyorsan menni, de mekkora sebességgel lehet szerintetek kanyarodni? Én mindig megilyedek a kanyarok elõtt és lefékezek kb 40-re utána pedig rájövök, hogy sokkal gyorsabban is lehetett volna.
Motorral ez oké, mert olyan széles gumi van rajta, hogy lehet beõlni a kanyarban bõven. De ha én elkezdem dönteni a bicót, a 23-as gumi nagyon hamar elfogy, utána mi tapasztja az útra? Meddig lehet dönteni mondjuk egy országútit?
az oké, hogy egyenesen lehet gyorsan menni, de mekkora sebességgel lehet szerintetek kanyarodni? Én mindig megilyedek a kanyarok elõtt és lefékezek kb 40-re utána pedig rájövök, hogy sokkal gyorsabban is lehetett volna.
Motorral ez oké, mert olyan széles gumi van rajta, hogy lehet beõlni a kanyarban bõven. De ha én elkezdem dönteni a bicót, a 23-as gumi nagyon hamar elfogy, utána mi tapasztja az útra? Meddig lehet dönteni mondjuk egy országútit?
#54
Írta 2004. június 22. - 11:48
Taileffer-féle sípályák.sípálya?
én csak a normafát próbálgatom(1 fékkel, ezért is vagyok "kénytelen" gyorsan menni) igaz kilóméterórám nincs, de 60nnál többet nem lehet kihozni a terep miatt.
sátoraljaújhely ugyanez, egyszerüen a terep miatt, meg a gödrök egyenetlenségek miatt nem lehet többet kihozni belõle....
30%-os meredekséggel párszáz méteren ;D, igaz ezek nem magyarországon vannak, de kipróbálnám, biztos 6x-os annyi idõ alatt érnék le mint ezek az õrültek és a féktárcsám is elkopna ;D
#55
Írta 2004. június 22. - 11:14
ezért kell ausztriába menni 8)
kifogástalan utak eldugott kis faluk között, félóránként találkoztunk egy kocsival
76.6 ot sikerült menni ott.
kifogástalan utak eldugott kis faluk között, félóránként találkoztunk egy kocsival
76.6 ot sikerült menni ott.
#56
vendég_kulpeter_*
Írta 2004. június 22. - 11:12
Hi!
Lentiben (ha valakinek ez nem mond semmit, akkor Rédics mellett, Laza megyében) a Tölgyfa pince nevû étterem melletti úton, (kb. 500 m hosszú), fékezések közepette mentem 84-et, 2.1-es gumikkal! Slicket nem ajánlok, kavicsos a vége sz útnak... Fosós a hely, mert vannak kutyák, amik kimehetnek eléd, autók, amik jöhetnek szembe... Nekem szerencsém volt, de a mostani eszemmel nem csinálnám újra! Nagyon gázos már az a sebesség!!! Remeg az egész bicó!!!
Most, hogy jobban belegondolok, újra próbálnám..! ;D ;D ;D
Üdv! p
Lentiben (ha valakinek ez nem mond semmit, akkor Rédics mellett, Laza megyében) a Tölgyfa pince nevû étterem melletti úton, (kb. 500 m hosszú), fékezések közepette mentem 84-et, 2.1-es gumikkal! Slicket nem ajánlok, kavicsos a vége sz útnak... Fosós a hely, mert vannak kutyák, amik kimehetnek eléd, autók, amik jöhetnek szembe... Nekem szerencsém volt, de a mostani eszemmel nem csinálnám újra! Nagyon gázos már az a sebesség!!! Remeg az egész bicó!!!
Most, hogy jobban belegondolok, újra próbálnám..! ;D ;D ;D
Üdv! p
#57
Írta 2004. június 22. - 10:53
sípálya?
én csak a normafát próbálgatom(1 fékkel, ezért is vagyok "kénytelen" gyorsan menni) igaz kilóméterórám nincs, de 60nnál többet nem lehet kihozni a terep miatt.
sátoraljaújhely ugyanez, egyszerüen a terep miatt, meg a gödrök egyenetlenségek miatt nem lehet többet kihozni belõle....
én csak a normafát próbálgatom(1 fékkel, ezért is vagyok "kénytelen" gyorsan menni) igaz kilóméterórám nincs, de 60nnál többet nem lehet kihozni a terep miatt.
sátoraljaújhely ugyanez, egyszerüen a terep miatt, meg a gödrök egyenetlenségek miatt nem lehet többet kihozni belõle....
#58
Írta 2004. június 22. - 10:44
#59
Írta 2004. június 22. - 10:16
Srácok, most komolyan!
Szép kerek szám az 100-as, de ne csak errõl az oldaláról nézzétek. Gondoljatok bele, az euro ncap is csak 64 km/órával töri az egy-másfél tonnás kocsikat!
Én sem vagyok a hülyeség elrontója, de ha már ilyet akarsz gurulni, legalább ésszel tedd!
Lassan menj végig, akár gyalog, hogy az összes kis lyukat, kavicsot térképezd. Még ha alig forgalmas is az út, legyetek többen, akik biztosítanak, ne legyen váratlan belépõ a képbe! Mobiltelcsi, ha bukás van és mégegyszer mondom sokan legyetek. Ja és természetesen kifogástalan bringa, fékek, guminyomás, stb...
Én közel 60-nál buktam szerencséset (pár varrás) és egy izben pedig valóban leforgott az a film:
Széchényi hegyrõl lefelé vékony szûk kis utcában hetven fölött megjelent szemben -tisztán emlékszem 2 fõ egy golf III-as-ban- egy kocsi. Õ is az út közepén, én is. Csak azt látod, hogy vészesen közeledtek egymáshoz, szem a szembe néz. Már elképzeltem magamban, hogy vajon a szélvédõbe csapodom vagy át a kocsi felett. Majd valami hatalmas szerencsével kitudtam húzodni egy keveset, valamennyit már lassultam is. Ennyi elég volt tanulópénznek. Akkor 17 éves voltam...
Ha más nem tart vissza, mindnekinek vannak szülei, barátnõ, feleség, rokon, stb...
Szóval ésszel!!!!!
Szép kerek szám az 100-as, de ne csak errõl az oldaláról nézzétek. Gondoljatok bele, az euro ncap is csak 64 km/órával töri az egy-másfél tonnás kocsikat!
Én sem vagyok a hülyeség elrontója, de ha már ilyet akarsz gurulni, legalább ésszel tedd!
Lassan menj végig, akár gyalog, hogy az összes kis lyukat, kavicsot térképezd. Még ha alig forgalmas is az út, legyetek többen, akik biztosítanak, ne legyen váratlan belépõ a képbe! Mobiltelcsi, ha bukás van és mégegyszer mondom sokan legyetek. Ja és természetesen kifogástalan bringa, fékek, guminyomás, stb...
Én közel 60-nál buktam szerencséset (pár varrás) és egy izben pedig valóban leforgott az a film:
Széchényi hegyrõl lefelé vékony szûk kis utcában hetven fölött megjelent szemben -tisztán emlékszem 2 fõ egy golf III-as-ban- egy kocsi. Õ is az út közepén, én is. Csak azt látod, hogy vészesen közeledtek egymáshoz, szem a szembe néz. Már elképzeltem magamban, hogy vajon a szélvédõbe csapodom vagy át a kocsi felett. Majd valami hatalmas szerencsével kitudtam húzodni egy keveset, valamennyit már lassultam is. Ennyi elég volt tanulópénznek. Akkor 17 éves voltam...
Ha más nem tart vissza, mindnekinek vannak szülei, barátnõ, feleség, rokon, stb...
Szóval ésszel!!!!!
#60
Írta 2004. június 22. - 09:25
Én három helyet ismerek, az egyik a Zámolyi lejtõ, viszonylag biztonságos és elég hosszú. A másik az olasz svácji határ mellett van egy kegyetlen hosszú kanyargós szerpentin (földrajz könyvekben is láttam már) A 3. pedig az Etna ;D