Jelentkezz be Regisztrálj
Halálfélelem az utakon
#81
Írta 2008. április 28. - 16:20
Akkor már meggondolja bevállalja-e a tortúrát, büntetést,
esetleg ha fizet és meg tudtok egyezni akkor jó.
Jól jön ha akad valaki aki látta az esetet.
Ez a nehezebb mert senki sem szeret bíróságra járni.
Most nézem, következõ nap próbája magyarázni a bizonyítványát.. háát.
Egyértelmû, a rendõrség kinyomozza az elmondottak alapján!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#82
Írta 2008. április 28. - 16:15
A mai fejlemény, hogy én fizessem ki az összetört autót , mert tulajdonképpen én csapódtam bele. Jobbhorog, klasszik.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#83
Írta 2008. április 28. - 16:06
Egyszer engem is elütöttek.
Az autósnak a fõútvonal ment jobbra, a sofõr arra nézett miközben nagy sebességgel balra rámfordult a mellékúton.
Fellökött, de még idõben megállt. Ordított rá a teherautó sofõr aki szemtanu volt, hogy "a bringásnak van igaza!!!"
Kifizettettem a káromat (kicsivel többet mint nem vagyoni kár), aztán elengedtem.
Remegve szállt vissza. Tán túl keményen beszéltem vele..?
Egyszerûbb volt így mint utána bíróságra járni de legalább megtanulta, talán..
Ugyanúgy ott is maradhattam volna ha egy kicsivel késõbb néz a haladási irányba.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#84
Írta 2008. április 28. - 14:48
#85
Írta 2008. április 28. - 13:03
#86
Írta 2008. április 28. - 07:04
#87
Írta 2008. április 27. - 11:49
Ismét egy szörnyûség és egy vétlen, nagyon fiatal áldozat. Némely vadbarom miatt még akkor is veszélyben vagy, mikor várakozol...
http://index.hu/poli...arhirek/350835/
Na ezekeket a vadbarmokat csuknám le 20 évre! Itt szó sem lehet róla, hogy nem látta, takarásban, esetleg holttérben volt. Egyértelmûen az ámokfutó, a közlekedés többi résztvevõjét és a KRESZ-t magasból lesz@ró paraszt bunkó magatartása miatt halt meg a szegény áldozat. R.I.P
#88
Írta 2008. április 27. - 11:33
http://index.hu/poli...arhirek/350835/
#89
Írta 2008. április 26. - 23:54
A sajtóreferens közlése szerint a kamion kanyarodás közben ütötte el a biciklis férfit.
A halálos baleset a Horog utca és a Kõbányai út keresztezõdésében történt csütörtök délután.
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#90
Írta 2008. április 07. - 23:11
Errõl jutott eszembe néhány hasonló ok miatt bekövetkezett baleset
amikor nem hallatszottak a közlekedés, sokszor életmentõ hangjai:
http://mindennapibetevo.freeblog.hu/archives/2008/01/11/Hallod/
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#91
Írta 2007. november 01. - 19:33
Azt a legtöbben eljelejtik, hogy a józan paraszti ész használata sok nehézségen átsegít, vagy megelõzhetõ vele az! Ennyi. de sajnos gondolkodni nehéz. Elfelejti kerékpáros, gyalogos, autós, hogy együtt vagyunk az utakon, együtt kell elérnünk A-ból B-be, és még haza is várnak minket. Ehhez pedig tudni kell együtt mûködni a másikkal. Türelem, józan ész, kis tolerancia - nem sok kell - és odafigyelés. Ha ezt megszoknánk, nem lennének közlekedési hírek.
#92
Írta 2007. október 31. - 17:39
Egymásra sokkal jobban kellene figyelni, nem pedig paragrfusokkal mögé bújni, ha baj van. Ez egyelõre itthon még nem nagyon divat, de ezzel nem hiszem, hogy újat mondtam volna. Ahogy elõbb is írtam, több körültekintéssel talán ez a haláleset elkerülhetõ lett volna. (hogy ki a körültekintõbb az mindegy..)
Ez így van és remélem, hogy többé soha nem történik ilyen eset.
Sajnos tudom, hogy ez csak ábránd.
#93
Írta 2007. október 31. - 16:49
Persze, ahhoz hogy "pont akkor pillantson bele" kell szerencse, de sajna nincs más, amire hagyatkozhat.
Nem gondolom, hogy "szent tehénként" kellene bánni a biciklisekkel, egy alap KRESZ tanfolyam sajna aok mindenkire ráférne. Hogy miért nem kötelezõ tananyag általánosban???
Valóban sokkal jobban rálát a forgalomra, aki többfajta jármûvet vezet, de hát mégsem lehet mindenki profi sofõr.
Ugyanúgy nem várhatod el, hogy õ tisztában legyen a te autód holttereivel, ahogy az átlag (nem bringázó) autós sem tudja, milyen veszélyeket rejt egy kátyú, kinyíló ajtó nekünk...
Egymásra sokkal jobban kellene figyelni, nem pedig paragrfusokkal mögé bújni, ha baj van. Ez egyelõre itthon még nem nagyon divat, de ezzel nem hiszem, hogy újat mondtam volna. Ahogy elõbb is írtam, több körültekintéssel talán ez a haláleset elkerülhetõ lett volna. (hogy ki a körültekintõbb az mindegy...)
Üdv: Mad002
Jó hétvégét, hazatekertem.
A máskor, a máshol nincsen"
#94
Írta 2007. október 31. - 16:48
az ilyen szuicid hajlamot sosem értettem a bringásoknál. nembeszélve arról, hogy egy 25-30-cal közeledõ, eleve nehezen észrevehetõ kis pontot (ez a bringás) nem lehet észrevenni.Ha megkezdem a kanyarodást és akkor ér oda egy kerékpáros, aki elvakultan csak azt látja, hogy neki zöldet jelez a lámpa, akkor sajnos kivédhetetlenül bekövetkezhetnek az ilyen esetek.
jobbra nézel még sehol a bringás, balra nézel (közben a forgalmat is), megint jobbra, bumm...
én viszont arra is kiváncsi lennék, hogy a bringás hibázott e.A tgk. vezetõje a kresz szerint valóban hibázott...
arra gondolok van e olyan szabály, hogy hogyan kell átkelni egy ilyen szituációban..... ha már az összes hír arról szól, hogy a _szabályok szerint_ ki hibázott
Kezdem unalmas lenni (mondom ezt bringásként), hogy a bringás egy amolyan szent tehén lett, mikor legalább a fele abszolút hülye a nagyvárosi közlekedéshez, és a legalapabb szabályokkal sincs tisztában. Sok közülük életében nem vezetett jármûvet, fogalma sincs, hogy mikor és hol lehet észlelni azt, hogy egyáltalán ott van, és csak mennek bárgyú baromként, történjék akármi.
ezt annyival egészíteném ki, hogy sok az olyan bringás is, aki vezet jármûvet, de bringára ülve ezt elfelejti és egybõl megy a hápháphápháp
#95
Írta 2007. október 31. - 16:28
Én is vezettem 3,5-es Ivecot, és a Chevimnek sem kicsi a holttere. Ha nem tudom jön-e ott valaki, akkor addig nem kanyarodok még nem bizonyosodok meg róla. Másodszor pedig folyamatosan szemmel tartom a forgalmat a tükörbõl is. Aki ilyen minimumra nem képes, az ne vezessen....
Thommey!
Biztos vagyok benne, hogy remek soför vagy, és hogy vezettél olyan autót aminek oldalra 90foktól 15-20 fokig holttere van. Bár a 3,5-ös Iveco nyugodtan parkolhatna garázsként egy rendesebb platón. Igazad van, a tükörbõl folyamatossan szemmel kell tartani a forgalmat, ez alap, de nem hiszem, hogy látod belõle azt, ami nem látszik benne. Itt most járdán haladó, sok minden által takart kerékpárútról volt szó, nem az út szélén kijelöltrõl. A Te elméleted szerint viszont csak akkor tudnék bekanyarodni jobbra, ha, mint azt Mad is említette, átmászok jobbra az anyósülésre, körülnézek, meggyõzõdök róla, hogy nem jön senki, visszamászok, elindulok és közben imádkozok, hogy közben ne érkezzen egy bringás sem aki esetleg rágyorsít a zöld jelzésre. Vagy megvárom amig piros lesz a lámpa, és én is a tiloson áthajtva kanyarodok. Egyébként bármikor a kocsid alá tudnék tolni a holttérbõl bármit, úgy, hogy fogalmad sem lenne róla, hogy hogyan került oda. És akkor még nem is egy 10-20-30-al haladó bringáról volt szó.
Mad! A tükörnézés persze, hogy alap, de ha valaki bezúg alád, akkor óriási szerencse kell ahhoz, hogy Te pont akkor, pont oda nézz, és a reakcióidõd is elég legyen arra, hogy ne menj rá, vagy át rajta.
Kezdem unalmas lenni (mondom ezt bringásként), hogy a bringás egy amolyan szent tehén lett, mikor legalább a fele abszolút hülye a nagyvárosi közlekedéshez, és a legalapabb szabályokkal sincs tisztában. Sok közülük életében nem vezetett jármûvet, fogalma sincs, hogy mikor és hol lehet észlelni azt, hogy egyáltalán ott van, és csak mennek bárgyú baromként, történjék akármi.
#96
Írta 2007. október 31. - 15:02
Kedves H.Zoli!
A mögöttem levõ pont nem érdekel. Ok nélkül úgysem tartom föl, de hadd ne siessek miatta...
Természetesen nem csak a tükröt kell figyelni, nem ezt akartam írni, de a tükörbõl a sofõr talán észlelhette volna, hogy valaki aláesett. Lehet, hogy én vagyok a hüle, de mindig ellenõrzöm a tükrökben a mellettem lévõket, miután elhaladtam mellettük. Pl. nem sodortam e el egy nénikét, aki a járda szélén ácsorog...
Különösen igaz ez, ha bringást kell elõznöm, de ez talán érthetõ. :-)
Kedves Thommey!
Elméletben igazad van, de úgy gondolom, nem mindig van erre mód.
Jobb hátul lévõ, holttérben lévõ utat nem látok be, csak ha átmászok a jobb oldal ülésre, esetleg kiszállok. (másik példa erre a szitációra az összes fölhajtó a budai rakparton, ha észak felõl jössz az alsó rakparton.)
Ez -azt hiszem Te is belátod- nem járható út.
Valóban óvatosabbnak kellett volna lenni a sofõrnek, talán ahogy az elõzõekben leírtam, de sajnos neki "meggyõzõdni" arról, hogy nem jön senki, nem nagyon lehetett esélye. Erre szerintem csak a belsõ sávból jobbra kanyarodva lehetett volna módja. (az meg szabálytalan, tehát ez itt a 22-es csapdája:-()
Tisztelettel: Mad002
A máskor, a máshol nincsen"
#97
Írta 2007. október 31. - 14:45
#98
Írta 2007. október 31. - 14:21
#99
Írta 2007. október 31. - 14:20
Ha lett volna mellette kocsikísérõ, akkor elég könnyen.
Ha nem volt, akkor
a, Óvatosan centizve, végig figyelve a jobb tükröt. (lehet, hogy így is beleszállnak, de legalább észreveszi és akkor nem megy át rajta...)
b, Esetleg lehetett volna a belsõ sávból jobbra kis ívben kanyarodni, hátha úgy már rálát a kerékpárútra. Ez mondjuk a forgalom miatt nem mindig kivitelezhetõ...
Szerintem MAX. ennyit tehetett volna.
Soha nem volt kisérõm, de inkább nem is kell, mint hogy esetleg egy alkeszt vagy egy birkát kelljen elviselni. Na meg azok inkább a kocsmát lesik, mint a kerékpárutat, szóval nem lennél vele kisegítve.
Óvatosan mehetsz,de centizve és csak a tükröt figyelve nem, mert figyelni kell a zebrán a túloldalról jön-e valaki, vagy felbukkan-e egy errõl az oldalról érkezõ kamikáze gyalogos feje a szélvédõ alsó részénél, nem beszélve a szembõl balra kanyarodókról és a mögötted haladóról, aki jogosan szeretne másodikként még ugyanazon a zöldön átérni.
Az esetek többségében a belsõ sávan tömött sorokban állnak az egyenesen haladók és balra kanyarodók és még az az ív sem lenne elég a teljes rálátásra. És amilyen idegbeteg a közlekedés ebben az idióta városban, teljes káosz és sûrû anyázás lenne, ha minden tehetautó két sávolt elfoglalva nagyon lassan kanyarodna jobbra.
Én a megoldást inkább abban látnám, hogy ha nem az elsõ hullámban indulnak a zöldre a zebrán (ahol egyébbként is tolni kéne a bringát)és a kerékpárúton a
a kerékpárosok, akkor messzirõl meglátva a zöldet ne inkább gyorsítson, hogy még átérjen, hanem inkább óvatosan közelítse meg a keresztezõdést és hiába van elsõbbsége, gyõzõdjön meg róla, hogy látják és meg is adják azt. Ha Te nem látod a sofõrt arcát a fülkében, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy Õ sem lát téged.