Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Fékpofa, betét

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
677 hozzászólás a témában

#521
RobesPierre

RobesPierre

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 276 hozzászólás

Mit jelent az, hogy "kitükrösödik" a fékpofa (V)? És miért?

Gondolom azt, hogy a fékezés hõjétõl kialakul a pofa felületén egy keményebb réteg ahelyett, hogy szépen folyamatosan kopna. Jelentõsen rontja a fékhatást és csak fölöslegesen koptatja a felnit. Enyhébb esetekben egy közepes finomságú csiszolóvászonnal orvosolható. Sík felületre (asztallap) helyezed a smirglit, kézben függõlegesen tartva a fékpofa befogó csapját határozott mozdulatokkal lesziszolod a kikeményedett felületet és mehet vissza.

#522
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Mit jelent az, hogy "kitükrösödik" a fékpofa (V)? És miért?
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#523
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Nem az enyém volt kaptam, de nem olyan durva csak egy kisebb karcolás. Szerintem valami kövecske lehetett oldalról, de azért a fékhatást nagyban lerontja, hogy nem egyenletes a felület.
Hello

#524
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Az gáz ha annyira megkarcoltad, de hogyan, csontig kopott a pofa vagy csavarhúzóval tépted le a küsõt vagy mi?
Amúgy nem hinném hogy nagyon be lehetne tömni, legalábbis olyannal nem ami sokáig ott is marad.

#525
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
JA egyetértek!
Na akkor még azt mondjátok meg, mit tegyek ha ceramic felületen oldalról egy jó negy karci van.Mivel kenhetném ki oly módon, hogy ne nagyon darálja le a pofát, de maradjon is a helyén. Mert ez viszont így eszi a pofát.
Na hajrá!

#526
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás

Akármilyen király a felni, történnek sz@r dolgok, most ha toldod neki lefelé, akkor lehet hogy ezek gyakrabban megtörténnek...


Ez igaz is, de egy kerámiás felnit általában XC használatra terveznek nem zúzásra és teljesen verseny cucc profiknak (ill lelkes amatõröknek akik megveszik). Egy profi XC-s ésszel közlekedik, versenyez a pályán és nem zúz mint a vaddisznó. Így egy jó kerék sokáig bírhatja.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#527
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
A keresztbe fûzés csak akkor lenne erõsebb..izé merevebb ha kurvafeszesre tudnád húzni a küllõt. A $himanonak vannak jó kis gépei amivel meghúzzák, meg vannak idétlen marketingesei is ;)

Ride everywhere.

.


#528
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 hozzászólás
Áh, nagyon sok pénz az a kerámia felni!!! Régen gondolkodtam rajtuk, de csak 519 lett MX601 agyakkal, soha nem lehet tudni. Akármilyen király a felni, történnek sz@r dolgok, most ha toldod neki lefelé, akkor lehet hogy ezek gyakrabban megtörténnek...

Hogy mi a helyzet a küllõfûzéssel? Shimano-ék télleg oly hülyén fûzik a kerekeket, bár az országútiknál már leszoktak róla. Most ami rövidebb, az merevebb... azzal, hogy a küllõ egy távolabbi furatba megy, hosszabb lett a küllõ, rugalmasabb meg nehezebb is (bár az a pár mm nem számíthat valami sokat)

#529
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Ööö, hát köszönöm a tanácsot!
És látom te nagy király vagy, szóval akkor már megkérdezem tõled(xcrider) amit már nagyon régóta nem értek, hogy ma már szinte az összes jobb felniben el vannak tolva a küllõfuratok, szóval nem egy hosszanti síkon helyezkednek el, és nem tudom, mért kell mindig a közelebbibe fûzni õket, mivel ha átlósan kereszteznék egymást akkor az valamivel erõsebb lenne oldalirányban. Végül is az így kialakult andráskereszt a legstabilabb forma. Amúgy lásd Shimano már ezt alkalmazza a montos kerekein. Szóval ha valaki érti miért van ez hozzászólhatna.:bananadan

#530
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Hogy a 618-as milyen azt nem tudom, de azt igen hogy a Crossmax SL-em kerámia bevonata 2 év használat után is makulátlan, kopásnak nyoma sincs. Sõt láttam már 6 éves Crossmax-et is tökéletes fékfelülettel. Ha felnigyilkos tempóban közlekedsz akkor felejtõs, mert a felütéseket nem szereti, de az oldalsó kõkaristolásokat jól tûri. Esõben sárban jobban fékezhetõ, mint szárazon. Én XTR kerámiás pofát használok, és tökéletes. Az elsõ garnitúra pofát hamar megette, de utána a második, már 1,5-éve bírja és alig kopik. A lényeg hogy kialakuljon egy fékpofaréteg a felnin (fekete csík) ami sokkal jobban tapad a fékpofához fékezéskor, mint ha az a sima felnit súrolná. Ha ez a garnitúra elkopott akkor kíváncsiságból a Kool-Stop-ot szeretném kipróbálni.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#531
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Helloka!
Tudja valaki okos, hogy a kerámiás felnik milyen tartósak, szóval az oldalfalába égetett kerámiapor örök életû, vagy lassabban kopil mint a sima felület? És milyen pofát ajánlotok hozzá? (mavicx618)
Kösz

#532
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
most te nem hiszed el h a gyári a legjobb bele vagy csak nem olvasod a fórumot? :confused:

avid az isten!
amúgy a gyári pofával a legjobb a fékereje.
nemhiába kerül amennyibe kerül.
de lehet venni hozzá mást is, azzal se lesz gyengébb, csak gyorsabban kopik.



#533
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Nekem az Avidomba (BB7) kéne jó betét.
Mit tudtok ajánlani. A bbb-k jók?

magellanboy

#534
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Vmi fékpofák ugyebár.

ON

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#535
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

ált. használatra (janihegy leginkább, meg fagyizás) milyen fékpofát vegyek a mag-ba? elõre hátra kéne már, lassan csereérettek lesznek és nem akarom elinni/elkölteni más fasságra a pénzt, mint ahogy legutóbb sikerült, szóval ár nem igazán számít
de legyen tartós és fogjon jól

zöld trekking ebc?


Én tavaly Scladming óta nyuzok -igaz hátul- egy BBB betétet.
3 nap ausztria és azóta kb 70% állapotban van .
Hátulra tökéletes (jó kemény anyagból van) fékerõt biztosit.

az ára bolttól függ, max 3500 forint.

Elõre meg egy gyári mag betétet ajánlanék. De ez arany árban van ebc olcsóbb...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#536
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
vv: meglepõ módon: http://www.ebcbrakes.hu :D

nagykörösin van a bolt, de ott van a partnereknél a pontos cím

#537
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
VV: leginkább GuMinál;)
Autist Team:)



#538
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás

a hideg nemnagyon változtatja a fékhatást szvsz.

nem volt vízes/sáros/jeges a pofa/felni ?


Hidegben a V-fékek nyugodtan változtathatják tulajdonságaikat.Gondolom mert a gumi a hidegben megkeményedik. Nekem van olyan hogy hidegben csikorog ami normál hõn nem.

#539
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
EBC fékbetéteket melyik boltban érdemes keresni?


#540
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás
Magura Martahoz a gyári betétet érdemes lehet kicserélni KoolStop-ra? Vélemény?

Ha gyorsabban kopik, az nem gond, kérdés hogy a gyári tárcsával jobban fog-e vagy sem? Valaki?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"