Jelentkezz be Regisztrálj

DH/4X/DS versenyek
#2521
Írta 2008. május 20. - 21:26

#2522
Írta 2008. május 20. - 20:30

Egyetértek...és zsolo nem ellened, de: amíg alapvetõ hiányosságok vannak egy versenyen, addig pl. tök felesleges egy pályabíró. a díjából pont egy felszállítóautó mehetne egész nap... bár ez már lehet demagóg is.
#2523
Írta 2008. május 20. - 20:17

de nem dolgoznak. vagy nem jól.
a versenyszervezõket meg ne basztassák, hanem köszönjék meg, hogy munkát és szabadidõt feláldozva csináltak egy versenyt. mert ebbõl pénzt még nem sok ember vett ki.
edit:
és zsolo nem ellened, de: amíg alapvetõ hiányosságok vannak egy versenyen, addig pl. tök felesleges egy pályabíró. a díjából pont egy felszállítóautó mehetne egész nap... bár ez már lehet demagóg is.
#2524
Írta 2008. május 20. - 20:12

Nekem nem ez a célom, de szerintem akkor írja valaki újra a szabálykönyvet. Mert sztem semmi értelme hogy a rendezõ fizeti valakinek a költségeit akinek az a feladata hogy rávilágítson a verseny hiányosságaira - amikor ennyire mindenki számára nyílvánvaló, hogy a pályák nem lejtenek, a pénzdíj nem annyi amennyi, a szalagozás olyan amilyen, a licensz vagy ott van vagy nincs stb-stb leírtam már nszer.de csak járjon a szátok, vegyétek el ezeknek a srácoknak is a kedvét a versenyrendezéstõl. legfeljebb megint egy versennyel kevesebb lesz...
#2525
Írta 2008. május 20. - 19:52

pupák, jár a szád, de szexárdon hányszor volt felszállítás? hányszor volt szivacs a fákon? mégis szerettünk oda járni.
az meg már igazán luxus, hogy azon vitázzatok, hogy a felszállító autó milyen volt... lesz 20ezer a nevezés, és akkor lesz szép felszállító autó.
cc-s dh pályák: ez van. nagyobb hegyeket nem lehet csinálni.
de csak járjon a szátok, vegyétek el ezeknek a srácoknak is a kedvét a versenyrendezéstõl. legfeljebb megint egy versennyel kevesebb lesz...
#2526
Írta 2008. május 20. - 19:39


De amugy 100%-ban igazat adok neked!!!
RESPECT!!
#2527
Írta 2008. május 20. - 18:56

www.bgx.hu
#2528
Írta 2008. május 20. - 18:32

...és akkor szombat reggel 9kor tényleg küldjünk haza 50-100 embert, mert az idõmérõ autó nem tud beljebb állni a pályán és e miatt a pálya fele nem gurulható - azaz nem felel meg az MMTBSZSZ és a UCI szabályainak - azaz nem lehetne pontszerzõ verseny.Te mint bíró felelsz ugye egyszer a szabályok betartatásáért másfelõl a versenyzõi érdekek képviseléséért.
Évek óta megy asszem a vita, hogy minek vannak a szabályok, ha néha szemet hunyunk...
(...és ez még egy rendezõtõl független probléma, de beszélhetünk a pályabiztosítók és CBk számáról / meglétérõl, a szalagozásról, a pénzdíjakról, a program betartásáról, a kommunikációról stb.)
...és küldjem haza azt a versenyzõt aki még a mai napig annyira tróger, hogy a versenyre eljön licensz nélkül, és ott áll enyhén könnybe lábadt szemmel - a bokorugró kategória / versenyszám jeles képviselõi.
Szerintem egy versenyrendezõnél is (Árpi!!!) meg egy versenyzõnél is annak kellene lennie a 0 lépésnek hogy elolvassa a szabályzatot (letölthetõ) ha pontszerzõ verseny szervezésén vagy azon való induláson gondolkozik.
(Sztem ha autóba ülsz legalább nagyjából tisztában vagy a szabályokkal és nem hivatkozhatsz a rendõrnél arra, hogy nem tudtam hogy 50km/h kell hajtani.)
Lásd errõl fentebb a véleményem...Namármost eddig abban a hiszemben döngettem a mellem, hogy az ilyen kipárnázós dolog szintén szabályköteles valamilyen formában. Ami nyílván nem azt jelenti, hogy a bíró végigmegy és kipárnázza a fákat, hanem szól a szervezõnek, hogy hé öreg oda találj ki valami megoldást, mert balesetveszélyes...
Valamiért nekem természetesnek tünt, hogy a szabályzat a biztonságra is kitér... ezek szerint ezt még az UCI sem szabályozza???
Ha nem, akkor én sem foglalkozom vele Kõszegen, lesz két oldalt végig szalag aztán a versenyzõ meg menjen óvatosabban...
#2529
Írta 2008. május 20. - 17:41

Te mint bíró felelsz ugye egyszer a szabályok betartatásáért másfelõl a versenyzõi érdekek képviseléséért.
Évek óta megy asszem a vita, hogy minek vannak a szabályok, ha néha szemet hunyunk...
A verseny szervezõje ugyebár bárki lehet, a hivatalos keretet a szövetség biztosítja ha jól logikázom.
Namármost eddig abban a hiszemben döngettem a mellem, hogy az ilyen kipárnázós dolog szintén szabályköteles valamilyen formában. Ami nyílván nem azt jelenti, hogy a bíró végigmegy és kipárnázza a fákat, hanem szól a szervezõnek, hogy hé öreg oda találj ki valami megoldást, mert balesetveszélyes...
Valamiért nekem természetesnek tünt, hogy a szabályzat a biztonságra is kitér... ezek szerint ezt még az UCI sem szabályozza???
Ha nem, akkor én sem foglalkozom vele Kõszegen, lesz két oldalt végig szalag aztán a versenyzõ meg menjen óvatosabban...
Ez a vizes cipõ sztori meg vicc

Anno rengeteget túráztunk a Szlovák Paradicsomban. Aki nem ismerné annak mondom, hogy rengeteg kis kanyontúra útvonal van. Patakban kell órákat gyalogolni, vízeséseket megmászni. Érdekes módón sosem fáztam meg pedig egész nap ázott cipõben voltam...
Mókás, hogy ha szakad az esõ, meg hideg van az nem baj, mert beválalja, de attól tuti megfázik... A melegben ha vizes lesz a cipõ, amikor sportolsz és rajtad van, hamarabb megszárad, mint ha kitennéd a napra, mert olyan hõt termel a szervezeted a mozgástól...
Egyébként a láb akkor fázik amikor a testet kihülés fenyegeti és a szervezet hõt von el a perifériás testrészekbõl, hogy a létfentartó szervek ne károsodjanak... ezért fagy le a lábujjad télen...
Nyáron ellenben amíg ver a víz az izzadságtól, mert megdöglesz a melegben, nem kell attól félned, hogy a lábikó megfázik

No persze ha leülsz az árnyékba és még órákig magadon hagyod a vizes cipõt esélyes hogy felfázol, dehát ki az akinek nincs annyi esze, hogy addig levegye?
Ez az elázott a cipõm inkább a személyes komfort kérdése mint sem, hogy technikai vagy szervezési kérdés.
Én szombaton végig tudtam úgy edzeni, hogy nem áztattam el magam a patakokban, vasárnap meg verseny után levettem a cipõm és szárazat húztam... szerintem ezt sokan megoldották így, nem értem, hogy ez egyeseknek miért jelent gondot

RP
Tuning mûvek
www.siklub-szombathely.hu
#2530
Írta 2008. május 20. - 17:00

Mint bíró, mit kellett volna máskép tennem az 1. MK futamon?de ettõl még a szövetség vagy a bírok nem kapnak a fejükhöz...
A szabályzatban egyébként nincs kötelezõ szivacsozás - elnökségi határozat kell ahhoz, hogy belekerüljön.
A rendezõk többségének, még a folyamatos 2 oldali szalagozás is nehézséget okoz. Nem a kedvét szeretném semmilyen versenyszervezõnek elvenni, de a szabályok (és az ésszerûsség) rájuk is vonatkozna.
Sztem meg egyik sem vidám dolog....szal nekem ne sírjon egy huszonakárhány éves, hogy vizes lesz a cipõcskéje NYÁRON, amikor egy tíz éves a mínusz 10-ben fél órát toporog egy szál versenyruhában...
(Az elsõtõl is lehet nagyon jó kis vesemedence gyulladást kapni ... még nyáron is

#2531
Írta 2008. május 20. - 16:55

Az osztrákoknál egy pályatûzés idõméréssel baráti áron 600 juri... a magyarok ezt önkéntes alapon csinálják, hogy éppen ki válalja, hogy reggel 6-kor felkel és kimegy pályát tûzi

És náluk is folyamatos a kavarodás és csúszik a rajt és átfagynak a gyerekek, mert ott álnak a hóviharban... szal nekem ne sírjon egy huszonakárhány éves, hogy vizes lesz a cipõcskéje NYÁRON, amikor egy tíz éves a mínusz 10-ben fél órát toporog egy szál versenyruhában, mert valamit elcsesztek odalent...

A nevezési díj pedig kb annyi mint nekünk + a helyi felvonóbérlet némi kedvezménnyel... pedig nem kell külön teherautót bérelni...

RP
Tuning mûvek
www.siklub-szombathely.hu
#2532
Írta 2008. május 20. - 16:37

Árpi:
Nem élvezhetõ pálya: miért kell egy olyan pályának az aljára sík részt tenni aminek a teteje jó? Csak hogy hosszabb legyen, inkább kihagynák a sík részt. Ott már úgyse a technikai tudás számít, ha valaki XC versenyre akar menni az tegye de ez downhill (Itt egy idézet a szabálykönyvbõl: Downhill a mountainbike sport egyik szakága, melyen a pálya nyomvonala teljes egészében lejtõn kell, hogy haladjon – nem kényszerítheti a versenyzõt tekerésre.). Ez aszem elég világos.
Az hogy fák vannak a pálya mellett az fix. De nem mindegy hogy a fát hol kell kerülni, merre viszi el a fa mellett. Nem az a bajom hogy kijönnek a földbõl a fáknak a gyökerei, az zavar a legkevésbé. Mandínerek pedig kellenek, arra lehet támaszkodni, és nem a gumikra kell csak hagyatkozni vagy megfog, vagy nem ha nem mert elfékezi valaki magát akkor viszont beröpül a fák közé. Sztd mekkora legyen egy Dh pálya bukótere, mekkora szélességbe kell levédeni mindent? Még egy Vk pályán sem láttam a bukótérbe letakart követ, csonkot. Élõbe még nem sokat láttam, de a videókban sztm. jó kitakarták ezeket a részeket. A pályán lévõket meg festeni kell nem takarni. hogy lásd és elkerüld.
Lassú felszállítás nem az autó sebességére értem, mert az az úttól függ, nem Loeb-öket akarok pilótának félre értetted amire gondoltam, ne kelljen sokat várni mire jön egy autó. Azért kiváncsi vagyok egy jól megrakott nagyobb autó valyon mennyit is eszik? Tuti kijönne belõle 2 kissebb. És két nagy helyett lehetne 4 kicsi, azok meg pöröghetnek, kevesebb a várakozási idõ, több kör. Kevesebb ideig kell állni az autónak a rakodás miatt. Nem egy verseny volt ahol a 2 nap alatt nem jöttem összesen 8-at, úgy hogy volt hogy fel is toltuk, pedig volt felszállítás csak marha lassú, gyorsabban felértem ha feltoltam, ilyen felszállításra nem kell költeni tök fölösleges, csak azért hogy kipipálhassam, hogy de jó van felszállítás.
Errõl ennyit. Nekem ez a véleményem. És még mindig ezen a földön élek, csak az a baj hogy rossz helyen.
Ja Pupák voltam:D
Tudom, hogy Pupák voltál, azért magyarázol amikor ott sem voltál

Az idõmérõ faszi nem tudott beljebb költözni a cuccával, mivel nem volt több száz méter hosszabbítója ezért maradt ott a vége ahol... amúgy meg a hídnál akár vége is lehetne a pályának mert onnantól csak gúvad az ember szeme...
Külföldön azért nincs a bukótérben semmi, mert ott van legalább háló...
És nem is a méretét firtatóm, hisz erdõben volnénk vagy mi, de szerintem ésszerûen ki lehet következtetni, hogy mik azok a veszélyes tárgyak amik pont akkor vannak rossz helyen amikor nem kéne...
Azt én sem tudom, hogy a költségvetésbe (akár a bíróiba) miért nem fér bele egy flakon jelölõfesték amit hurcolásznának versenyekre magukkal és pályaátvátelkor a veszélyes tereptárgyakat megjelölnék.
És lehet, hogy egy kisebb versenyen kár a felszálításra költeni, de megnézném, hogy pl Bükkszenten mennyi idõ alatt tolnád fel...

Egyébként egy platós terepjáró kb annyit eszik, mint egy kisteherautó. Ezt csak azért tudom pontosan, mert van egy defender is amivel közlekedünk néha ami max 5 fõt visz el, meg van a transit amiben 9-en elférünk sílecestül és a fogyasztás kb egál...
Az áruszállítást sem azért csinálják kamionokkal, mert csak abba fér bele a doboz, hanem azért, mert fajlagosan a hasznos teher és a fogyasztás aránya sajnos a személyautóknál a legroszabb

Mi is most azon vakarjuk a fejünket, hogy honnan szerezzünk még pénzt, mert a nevezési díjból talán síkítva kijön a verseny mert pl Kõszegen szép kis kör amíg fel tud jutni a teherautó...
Próbáljunk már meg a realitások talaján mozogni. Közös az érdeke szerintem mindenkinek és kvázi ugyan arról beszélünk már évek óta csak mindenki más irányból közelíti meg a megoldást és ezért beszélünk el egymás mellett...
Zsolo!
Teljesen igazad van!
Éppen ezért tépem a szám, hogy ha végre nem csak azért nyafognának, hogy jaj most milyen lett a nyomvonal, meg deszar a felszállítás akkor talán változna valami... így csak szerencsétlen szervezõk kedvét veszik el,de ettõl még a szövetség vagy a bírok nem kapnak a fejükhöz...
Az a versenyellenörzõtechnikaibíróság vagy mi meg már akkor halott ötlet volt amikor kitalálták... szép meg nemes ötlet csak tudom, hogy pl Kõszegre se fog senki lejönni megnézni az új nyomvonalat, a versenyen meg megy majd a hiszti...
És elõre szólok, hogy Kõszegen is lesz tekerõs rész, csak éppen pont a pálya közepén, mert nem lehet máshogy megoldani... A hegy nem tehet róla, hogy nem kapnak rá mindenhol engedélyt...
Pont ezért csináljuk a háromnapos bulit a Városban, hogy minnél nagyobb hangja legyen a dolognak és így jövõre talán komolyabb helyet is kapunk pályaépítésre... pl az Óház kilátótól a sípályán keresztül ami kb a Saui szintkülönbség.
RP
Tuning mûvek
www.siklub-szombathely.hu
#2533
Írta 2008. május 20. - 16:14

#2534
Írta 2008. május 20. - 15:50

úgy csináltok mintha nem ezerszer lerágott csont lenne. nem sok mind en vál t ozott pár év alatt.
Bükkszenti képek (MPeter és Vanczi) töltödnek fel ide:
http://www.freeweb.h..._2008._Év_Képei
Eredmények is vannak lõve a géppel.
edit:
Na fenn is vannak!
Vanczi = Barcikadh = ÉN

#2535
Írta 2008. május 20. - 15:23

Bükkszenti képek (MPeter és Vanczi) töltödnek fel ide:
http://www.freeweb.h..._2008._Év_Képei
Eredmények is vannak lõve a géppel.
edit:
Na fenn is vannak!
#2536
Írta 2008. május 20. - 15:04

Nem élvezhetõ pálya: miért kell egy olyan pályának az aljára sík részt tenni aminek a teteje jó? Csak hogy hosszabb legyen, inkább kihagynák a sík részt. Ott már úgyse a technikai tudás számít, ha valaki XC versenyre akar menni az tegye de ez downhill (Itt egy idézet a szabálykönyvbõl: Downhill a mountainbike sport egyik szakága, melyen a pálya nyomvonala teljes egészében lejtõn kell, hogy haladjon – nem kényszerítheti a versenyzõt tekerésre.). Ez aszem elég világos.
Az hogy fák vannak a pálya mellett az fix. De nem mindegy hogy a fát hol kell kerülni, merre viszi el a fa mellett. Nem az a bajom hogy kijönnek a földbõl a fáknak a gyökerei, az zavar a legkevésbé. Mandínerek pedig kellenek, arra lehet támaszkodni, és nem a gumikra kell csak hagyatkozni vagy megfog, vagy nem ha nem mert elfékezi valaki magát akkor viszont beröpül a fák közé. Sztd mekkora legyen egy Dh pálya bukótere, mekkora szélességbe kell levédeni mindent? Még egy Vk pályán sem láttam a bukótérbe letakart követ, csonkot. Élõbe még nem sokat láttam, de a videókban sztm. jó kitakarták ezeket a részeket. A pályán lévõket meg festeni kell nem takarni. hogy lásd és elkerüld.
Lassú felszállítás nem az autó sebességére értem, mert az az úttól függ, nem Loeb-öket akarok pilótának félre értetted amire gondoltam, ne kelljen sokat várni mire jön egy autó. Azért kiváncsi vagyok egy jól megrakott nagyobb autó valyon mennyit is eszik? Tuti kijönne belõle 2 kissebb. És két nagy helyett lehetne 4 kicsi, azok meg pöröghetnek, kevesebb a várakozási idõ, több kör. Kevesebb ideig kell állni az autónak a rakodás miatt. Nem egy verseny volt ahol a 2 nap alatt nem jöttem összesen 8-at, úgy hogy volt hogy fel is toltuk, pedig volt felszállítás csak marha lassú, gyorsabban felértem ha feltoltam, ilyen felszállításra nem kell költeni tök fölösleges, csak azért hogy kipipálhassam, hogy de jó van felszállítás.
Errõl ennyit. Nekem ez a véleményem. És még mindig ezen a földön élek, csak az a baj hogy rossz helyen.
Ja Pupák voltam:D
#2537
Írta 2008. május 20. - 14:13

Kíváncsi lennék az arcotokra ha a szombati pálya átvétel után szépen lefújná a versenyt a bíró, amit az esetek 50%ban simán megtehetne.
...és akkor még nem beszéltünk a többi nyalánkságról ami verseny közben / után történik és szintén lábbal tiporja a versenyzõk érdekeit és / vagy a szabályokat.
Mi lett azzal a pálya / verseny ellenõrzõ technikai bizottsággal?
(...persze ott az érem másik oldala az évek óta "jajjjénnemtudtamhogycsaklicenszelindulhatokaversenyen" riderek, akik bevállalják a több 100kmt hátha megesik rajtuk a neveztetõk szive...)
#2538
Írta 2008. május 20. - 13:52

#2539
Írta 2008. május 20. - 13:46

Én nem voltam, de azért vannak észrevételeim. A cipõ és a ruha vizesedése, ha esik és sár van az nem zavar, de ha van 25-30 fok napos idõ, akkor én se vizezném össze magam egy pálya végén amikor amúgy is ki vagyok melegedve. Jó lenne ha a sok okos ember ezt végre felfogná ha oda rak valamit, akkor az ebbõl fakadó sírás is abba maradna, és az ember más szájízzel megy haza. Ez azért nem mindegy.
Kanyarok, tudom döntött ívet nehéz építeni hogy verseny végére is használható maradjon, de meg kell tenni, kell lenni egy kis nyomnak amire lehet dönteni, nem pedig szétfaralt kanyarba kell belemenni azt vagy lecsúszol vagy nem. És a döntött kanyarba sem magától fordul el az ember. Oda ahol kifelé lejt a pálya igenis legyen döntött kanyar.
Szivacsok a pálya szélén. Nem feltétlenül ezen múlik a biztonság, de segít. Egy okos nyomvonal vezetéssel, azért sokat lehet javítani a biztonságon. Akinek meg nem tetszik, hogy nincs, az nézze meg az earthed filmekbe szereplõ NPS futamokat, ezek az angol kupafutamok, mennyi sok szivacs van a fákon, és jééé nem 4x pálya és mégis vannak benn döntött kanyarok. Innen kéne példát venni, nekik sincsenek rettenet nagy helyeik és mégis.
Azért kiváncsi vagyok mennyi és milyen autó szállította fel az embereket, mert még ha 50 induló is van akkor is kell szerintem jó pár kis furgon amibe fér 4-5 ember meg bringa. De ez függ a felszállítás idejétõl, milyen gyorsan lehet felérni.
Pontosan az ilyen apróságok azok amik miatt egyre kevesebb az induló. Vizen átmenés, lassú felszállítás, helyenként nem élvezhetõ pálya.
Nem akarlak megbántani, de úgy tûnik, mint ha nem ezen földön élnél

Okos nyomvonalvzetés? Az erdõben a fáknak nem lett megmondva milyen szórásban nõjenek, meg hogy hol álljon ki a gyökerük... de ha egy pályajelölõ kijelöl egy nyomvonalat akkor azt kell megoldani és kész... persze mindenbe bele lehet kötni és mindíg van aki sokkal jobban tudja, de ha valaki nem bírja a kihívásokat akkor az ne versenyezzen...

Helyenkénet nem élvezhetõ a pálya?


Az utolsó mondatod szerintem a lehetõ legroszabb lezárása a témának... lassú a felszállítás? szállj ki és vezess te... a te kezedben van 30 ember élete egy olyan szerpentinen ahol beláthatatlan a kanyar és nincs helyenként védõkorlát... vizes lesz a cipõcskéd? attól még ugyan úgy eljössz a köv versenyre is, de ha megölelgettél egy fát, mert elnézted a féktávot és nem volt rajta szivacs, akkor nem biztos...
Nem tudom mennyire érzékeli a kedves olvasóság mire akarok kijukadni?
Adott egy vita, problémák, de még mindíg nem a biztonság a legfontosabb...
Mert hiába a mandíner ha a fa tövében kell ezerrel elfordulni, csak egyszer fékezd el és feltekeredtél... szal nem nagyon értem az összefüggést, a szivacsozás meg a nyomvonalvezetés között... a szivacsoknak evidens, hogy ott kell(ene) lenniük a mandíner hiánya pedig technikai elem... ha nem tudod megoldni nélküle akkor így jártál... spec engem sokkal jobban zavart, hogy nem volt szivacs a fán...
Felszállítás kis furgonokkal 4-5 bringának meg ridernek?

Viccelsz? Nézted mostanában mennyi a gázolaj?

Ha néhány ember VIP felszállítást igényel akkor dobjon össze rá... mi szívesen felajánljuk ilyen esetekben a Transitot jó pénzért. Az utasok kényelmérõl pedig a csinos sztyúárdeszünk Jakesz barátnõje gondoskodik! A komfortot pedig a légkondi és a TV fokozza! Ha menet közben WC-re kell menni azt is megoldjuk!

Félreértés ne essék nem szeretném a tüzet szítani, meg mindeki lelkivilágába beletaposni, csak a szemléleten szeretnék kicsit változtatni... mert amíg 100 emberbõl 3-4 nyitja ki a száját egy dolog miatt, nem biztos, hogy az kéne, hogy a legnagyobb probléma legyen, amíg az alapvetõ körülmények nem biztosítottak...
Én valahogy így képzelem a felfogást amikor versenyre érkezem idõrendi sorrendben:
Felszállítás? Van. Pipa. Tolni már nem kell.
Pályabejárás: Szalagozás ok. Bukótérben kiálló csonk, kõ, fa? Ha igen, miért nincs rajta szivacs, vagy szalma? Azonnal szólni a versenybírónak!
Nyomvonal: nahát...ebben a kanyarban bizony nincs mandíner és a belsõ íven már lefékezték a gyökerekrõl a földet... kemény dió de megoldom.
Patakon kell átmenni... lelassítok...majd a versenyen összevizezem magam

Pályabírók: Hol vannak a szabadedzésrõl a pályabírók? Miért csak vasárnap hallottam a sípszót? Így hogy gyakoroljak egy beláthatatlan részt anélkül, hogy valaki nyakába ugorjak?
Versenyen: Szivacsok? Miért nincsenek még mindíg? Így vették át a pályát? Gratulálok...
Na ez az igazi baj...!!!
Idõrend betartva. Idõmérés rendben. Hurrá!
RP
Tuning mûvek
www.siklub-szombathely.hu
#2540
Írta 2008. május 20. - 12:40

ha jól tudom nem lessz liszensz nélküli ( mint idehaza a "bokorugró" ) kategória. igaz ez??
Szerintem jól tudod, én is ezt olvastam ki a szövegbõl hogy kell uci vagy szc-ez nem tudom micsoda...
Elvileg akkor kell,akkor ezek szerint minden eddigi jelentkezõ versenyzõnek van licence? (http://www.downhill..../341?table=true)
Furcsa,pedig tavaly nemkellett...