Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

DH/4X/DS versenyek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11827 hozzászólás a témában

#2501
clio

clio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.281 hozzászólás
[quote name='mutafuka'][quote name='clio']

Én pl kifizetnék 8at ha midnen normális lenne és megérné szinvonalas versenyre elmenni, [/QUOTE]

Nehéz dió, mert általában úgy mûködik, hogy elõbb fizetni kell és aztán lesz fejlõdés...

Sokan húznák a szájukat akkor is, hogy mi kerül ennyibe, ha minden flottul mûködne.

Esetleg, ha a eljutnánk odáig, hogy év elején meglenne a versenynaptár, ahogy a cécóban is, akkor lehetne elõre nevezni és lenne elõre pénze a szervezõknek. Tyúk-tojás :(
Persze a cécó tömegsport, míg itthon a DH nem annyira, így itthonban kb max annyi a valós párhuzam, hogy mindekttõ kerékpársport.

Vigyázat! Nagyfeszültség! :D
evvagyokén

ParadicsomHáz & TermeszetesTanya
TÉGY!


#2502
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

ha nincs 2 oldalt szalag akkor hogy lehet kiszûrni, hogy vki levág e, csal e pl?
vicc. szombat semmering ;)


A szalagot egy drótkötélre kicserélni, és ahhoz kötni egy pórázzal a ridert. mehetne a troli-DH. a póráz hossza adná meg a nyomvonal választás lehetõségét.

Feltöltött kép
http://peterdh.hu/co...omment.news.107

Jó szórakozást mindenkinek a hétvégén!

#2503
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
ha nincs 2 oldalt szalag akkor hogy lehet kiszûrni, hogy vki levág e, csal e pl?

pillanatra azt hittem már ott tart a dolog, hogy hogyan lehetne még jobban idõt mérni, vagy edzõnapon több kört menni, de látom még a szalagnál járunk...

vicc. szombat semmering ;)

#2504
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
tökjó, idén is elõjött :)

Deja Vu.

Kicsit.
nagyon!

#2505
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
szalagozás: ha valaki csinált már versenyt, akkor tudja, hogy mennyibe kerül 1km szalag. ez pl tipikusan az, amit a szövetségnek kellene biztosítania. de szerintem eszükbe sem jutott. régen így volt ám... most már az idõmérést sem.

na. de ezt már leírtam párszor. fölöslegesen.

#2506
mutafuka

mutafuka

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
[quote name='clio']khm...

.. akkor akár 8000 ft/ verseny. Igaz azért jár poló, de felszállítás marhára nem. Külföldi maratonra 60-100 euro. Nem értem a sírást a DH nevezési díjakon :(. A versenyzés PÉNZBE KERÜL. SOKBA.
Sajnálatos, hogy itthon igazából nincs hivatalosan kijelölt edzõpálya, de amíg nem vehetõ komolyan az indulók egy (jelentõs?) része, addig sztem nem is lesz, mert komolytalanak látszódhat kívülrõl a bagázs :S.


Én pl kifizetnék 8at ha midnen normális lenne és megérné szinvonalas versenyre elmenni, ahol jo a felszállitás, nem panaszkodunk, jo a pálya, jol van jelölve(tegyük fel még 2 picike deszka is van letéve a sárba h nyáron ne dzsuvásan menjek haza ha már nem esik az esõ).. ki van fujva a gyökér.. stb.. jó az idõmérés.. akkor sztem nagyon sok rider szivesebben elmenne még ha picit többet fizet is.. azt mondaná, igen akarok menni mert tudom h jo lesz az egész hétvégém és jol érzem majd magam... jo a társaság miatt most is jó.. hja és Béla ne értsd félre.. én tisztelem azt aki tenni akar vmit a sportért..vagy meg tud szervezni egy versenyt. de egy MK-bol nem kell kivenni a nehéz részeket mert tul veszélyes,ez egy ilyen sport.. meg ha esik az esõ leáll az egész rendezvény.. ki vagyunk téve az idõjárásnak. akkor is lekellene zavarni a futamokat. a csoki versenyek legyenek könnyebbek, hogy a kezdõk beletanuljanak a sportba.. egy MKnak meg legyen már más a szinvonala (ugy mint régen).

#2507
punkbiker

punkbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 569 hozzászólás

Nincs már olyan íze az egész sportnak, mint amiért beleszerettem...
De akkor is elmegyek a magyar versenyekre, mert nekünk ez van és csak mi tudjuk jobbá tenni.



Igazad van ;)
Meg nem is azzal kell törõdni...az a lényeg hogy együtt legyen a sok õrült bringás és nyugodt kereteken belül együtt bringázhassanak versengve az idõvel...:)

#2508
jakesz

jakesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 249 hozzászólás
Nincs már olyan íze az egész sportnak, mint amiért beleszerettem...
De akkor is elmegyek a magyar versenyekre, mert nekünk ez van és csak mi tudjuk jobbá tenni.

#2509
clio

clio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.281 hozzászólás

Szemezgettem a szabályzatot...


"Szalagozás: Magyar Kupa és Országos Bajnoki futamokon a pálya egybefüggõ szalagozással kell, legyen kijelölve. Ranglista pontszerzõ versenyeken ajánlott. "
Sehol nem említi, hogy két oldalt egybefüggõ...
Ez fogalmazási hiba, vagy csak értelmezési az én részemrõl?


Nehéz lenne úgy kijelölni egy pályát, hogy csak az egyik oldalán van szalag. Akkor honnan tudná a bringás, hogy hol a másik széle. Egy oldali szalaggal max "kettéosztani" lehet az erdõt :D.
Valóban jobb lett volna beleírni, hogy kétoldali, mert így félreérthetõ, és bele lehet kötni, de azért logikai alapon sztem egyértelmû a kétoldali.

Vigyázat! Nagyfeszültség! :D
evvagyokén

ParadicsomHáz & TermeszetesTanya
TÉGY!


#2510
clio

clio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.281 hozzászólás

Könnyû mondva csinált indokok mögé bújni, hogy ezért. és ezért nem rendezek versenyt. De az lesõdleges indok a lustaság.


khm...
az eszemcserét követve: nem hinném, hogy az erdészeti tilalom mondva csinált indok lenne - persze lehet, hogy te nem arra gondoltál, akire szerintem gondoltál.


Elszomorító minden évben végigolvasni/hallagatni ugyanezt a vitát, immár vagy 6 éve. Pár éve egész jó fellendülés volt, egyik évben szinte dúskáltunk a versenyekben.

XC-ben is ennyibe kerül egy liszensz és ott is csak annyit kap érte a versenyzõ, hogy nyilvántartják a pontjait és tudja, hogy 100. vagy 103. Ráadásul Maratonon a nevezés, ha nem kapcsolsz idõben, akkor akár 8000 ft/ verseny. Igaz azért jár poló, de felszállítás marhára nem. Külföldi maratonra 60-100 euro. Nem értem a sírást a DH nevezési díjakon :(. A versenyzés PÉNZBE KERÜL. SOKBA.
Sajnálatos, hogy itthon igazából nincs hivatalosan kijelölt edzõpálya, de amíg nem vehetõ komolyan az indulók egy (jelentõs?) része, addig sztem nem is lesz, mert komolytalanak látszódhat kívülrõl a bagázs :S.

És én egy alapvetõen optimista ember vagyok.

Vigyázat! Nagyfeszültség! :D
evvagyokén

ParadicsomHáz & TermeszetesTanya
TÉGY!


#2511
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás

"Jelölés a UCI által elõírtak szerint. Veszélyes, csúszós hídon csúszásmentesítõ szõnyeg vagy háló használata kötelezõ. Földbõl kiálló akadályok – kõ, fatuskó - jelölése kötelezõ (fluoreszkáló színnel)!"

hoppá...

Az elsõ kup futamon volt, a másodikon nem voltam.

"Szalagozás: Magyar Kupa és Országos Bajnoki futamokon a pálya egybefüggõ szalagozással kell, legyen kijelölve. Ranglista pontszerzõ versenyeken ajánlott. "
Sehol nem említi, hogy két oldalt egybefüggõ...
Ez fogalmazási hiba, vagy csak értelmezési az én részemrõl?

Huhhh, hát végülis valóban nem egyértelmû, de én ha bíró vagyok a két oldalon egybefüggõ esetében nem emelek kifogást a szervezõknél.

#2512
t@arpi

t@arpi

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Szemezgettem a szabályzatot...

"Jelölés a UCI által elõírtak szerint. Veszélyes, csúszós hídon csúszásmentesítõ szõnyeg vagy háló használata kötelezõ. Földbõl kiálló akadályok – kõ, fatuskó - jelölése kötelezõ (fluoreszkáló színnel)!"

hoppá...


"Szalagozás: Magyar Kupa és Országos Bajnoki futamokon a pálya egybefüggõ szalagozással kell, legyen kijelölve. Ranglista pontszerzõ versenyeken ajánlott. "
Sehol nem említi, hogy két oldalt egybefüggõ...
Ez fogalmazási hiba, vagy csak értelmezési az én részemrõl?

RP

Tuning mûvek

www.siklub-szombathely.hu


#2513
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hasonlóra lenne szükség most is. egy alternativ kupasorozatra.

#2514
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás

Én egyet értek Tóth Bélával, mert tudom milyen megszervezni egy versenyt. Rengeteg munkával jár. Ha több pénz lenne több mindenre lehetne költeni a verseny javára...

Ne felejtsük el, hogy a kritikákkal élõk egy része maga is verseny (vagy egyéb rendezvény) szervezõje, szóval nem biztos hogy annyira félrebeszélnek.

(Pld. Rocsi és Pupák (meg még páran) annak idején a Pannon Kupa sorozattal rántották vissza a sportot a szakadék szélérõl.)

#2515
barcikadh

barcikadh

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 hozzászólás
Én egyet értek Tóth Bélával, mert tudom milyen megszervezni egy versenyt. Rengeteg munkával jár. Ha több pénz lenne több mindenre lehetne költeni a verseny javára...

#2516
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Az állam - illetve az MMTBSZSZ felett álló szervek - az igazolt versenyzõk számát látják.

Nszer érte kritika a szövetséget, de a közgyûléseken az 50 feletti egyesületbõl kevésszer jelenik meg tizenpár képviselõnél több. Aki meg nem licenszes versenyzõ nem is érvényesítheti sehogyan a szavát.


ezzel eddig is tisztában voltam. én feladtam 2 év után, mert beláttam hogy 2 spotágért nem tudok kellõen tenni, emiatt nem kapcsolódtam tudatosan a szakág aktív tagjaihoz. (mivel köztudott, hogy a binga csak hobbi nekem, hivatásszerûen más területért küzdök 7 éve. Ott sem jobb semmi :D)

#2517
zsolo

zsolo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.627 hozzászólás

nemtom mi az elõnye még. hirtelen enyni van bennem. kiváltottam 2 évig a liszenszt mire rájöttem nincs értelme.

Az állam - illetve az MMTBSZSZ felett álló szervek - az igazolt versenyzõk számát látják.

Nszer érte kritika a szövetséget, de a közgyûléseken az 50 feletti egyesületbõl kevésszer jelenik meg tizenpár képviselõnél több. Aki meg nem licenszes versenyzõ nem is érvényesítheti sehogyan a szavát.

#2518
TTHBéla

TTHBéla

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Úgy érzem itt az ideje hozzászólnom.
Enyhén szólva belefáradtam az általam önként vállalt, szeretett sportunk iránt érzett elhivatottságból rendezett versenyekbe . Az elkövetkezõekben mást és máshogy fogom csinálni.
Félreértések elkerülése végett szeretnék egy pár dolgot tisztázni:
-A Magyar versenyek veresenyrendezõi szempontból általában deficitesek, ritka esetben kevés nyereséggel zárhatóak.
Tételesen:(a legutóbbi Bükkszentlászlói verseny adatai)
-Felszállító autó -2db "Ford Tranzit" bérlése 55 000ft
-1db Iveco platós bérlése 28 000ft
- Tranit üzemanyag 25 000ft
-Orvos jelenléte 35 000ft
-Idõmérés 40 000ft
-Bírók üzemanyag költsége 13 000ft+autópályadíj 1500ft
-Kupák, érmek 18 000ft
-Pályabírók díja (2000ft/fõ) 20 000ft
-Pénzdíjak (versenyzõknek) 40 000ft
-Bírók étkezetetése 4 000ft(szendvics, ásványvíz)
-Adó-vevõ rádió 6db 20 000ft(késõbbi versenyeken jó)
-Sátor, rajt-cél 10 000ft(késõbbi versenyeken jó)
Kiadások össszesen :308 000ft
Bevételek:
-Nevezési díjak :55 nevezett versenyzõ : 220 000ft

Kritika érte a felszállítást. Szombati nap a felszállító autók 9:00-tól várták a versenyzõket, 17:00-s utolsó felszállításig. Egy félreértést tisztázni kell .Az edzés 18: 00.-ig tart, ami nem azt jelenti, hogy a felszállító autók 18:00 .-ig járnak.Addig az idõpontig lehet a pályán edzeni, tartózkodni. Aki megfelelõképpen érdekelt volt tudott jönni a pályán 8-10 kört is szombaton.
Ott voltam a parkolóban, és láttam, hogy nem volt huzamosabb ideig, aki várt volna a kocsikra. Vasárnap platós ivecot béreltünk.
Igaza van mindenkinek aki kritizál, fõleg az olyan okos tojásoknak akik ott sem voltak, de szívesen átadjuk mi versenyszervezõk ezt a lehetõséget, hogy mutassa meg más is hogyan kell ezt máshogy csinálni . Könnyû mondva csinált indokok mögé bújni, hogy ezért. és ezért nem rendezek versenyt. De az lesõdleges indok a lustaság. Könnyû már a kész és eseteleg hibákkal tarkított versenyt kritizálni. Meg kell próbálni. És addig ameddig jobbat nem tudtok szervezni, akkor maximális köszönet jár azoknak a versenyszervezõknek, akik a saját energiájukat, és pénzüket fektetik ebbe a sportba.És ezt most nem magamra értem, hanem a többiekre.
A pályák biztonsága nekem is elsõdleges vesszõparipám, de a mostani helyzetemben nem volt alkalmam végig járni a pályát(törött lábbal nehéz volt a terep) ezért a szivacsok kihelyezése elmaradt. A versenybírókkal konzultáltam, és a veszélyesnek talált részeket kivettük belõle .
Nem ment el a kedvem, mert azt elvenni nehéz, de a késõbbiekben más irányú szervezéssel szeretném tölteni az idõmet.
Akik sírnak a Magyar pályák milyensége miatt, azok is itthon erõsödtek meg, és azután mentek ki külföldre. A késõbbiekben az én feladatom az lesz, hogy támogatót találjak ennek a sportnak, mert a szövetségtõl hiába várjuk a megoldást, nekünk kell lépni, mert ezt így tovább nem lehet csinálni. Az elképzeléseim megvannak, de mivel társadalmi munkában végzem a feladatot több idõre van szükség mintha fõ állásba csinálnám. Ez van.

#2519
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás
Bokorugrók:
saját vélemény, megétem a hivatalos oldalt is és a célokat.
de semmi értelmét nem látom a lisztensz kiváltásának mert.

az egyesületi éves tagdíjj és a liszenszköltségekbõl 2X2 napot tudok bringázni, (akár sauhelyen is.)
-A csokifutamok már kezdik megütni mind nehézségben mind szervezettségben és (létszámban nemritkán felûlmúlják) a kupafutamokat. ez minimum 6 "versenyt" jelent itt helyben.
-Mk futam bokorkategóriájában én bevételt jelentek, a felszállításért fizetek. szimpla üzlet, mindketten jóljárunk.
-Külföldi UCI versenyeken nem indulhatok, viszont szezonban bármikor kimehetek azokra a pájákra. Semmering shladming stb
-biztosítás amit kapok a liszenszel nulla, nem ér semmit.

Ja vezetik a szerzett pontjaimat. dejó tudom hanyadik vagyok kihagyok egy kupát már nincsen eredmény. nem minden pája mozgatja meg a versenyzõi kedvemet. MTBSZSZ Díjátadó azt se tudják hogy van DH... valahogy az sem vonz.

nemtom mi az elõnye még. hirtelen enyni van bennem. kiváltottam 2 évig a liszenszt mire rájöttem nincs értelme.

#2520
Nagy_Dani02

Nagy_Dani02

    vendég

  • fórumtag
  • 175 hozzászólás
Tényleg nem voltam ott, és úgy jártatom a számat. Csak azért mert visszatérõ gondok, a kis autós felszállítást viszont átgondolnám, megkérdezném mennyit eszik egy nagy autó, és mennyit a kicsik. A nagy a 7,5 tonna körüli nagy autóra gondolok, az benyel kb 15-20 l gázolajat. Ez csak kb érték, de a kisautók pl Tranzit 10 körül megáll. Ha lehet találni 3-4 db 9 fõt szállító autót akkor azokkal szerintem pörgõsebben lehet felszállítani. Régen kõszegen 2 nagy kamion vitte fel az embereket. Na felszállításról ennyit.
Én menni szeretnék Kõszegre, mert ott jó pálya volt, mennyire lesz teljesen új nyomvonal? Ha a középen van egy sík rész azt elfogadom, mert azzal nem lehet mit kezdeni. Csak lehessen akár végig gurulni rajta. A veszélyes tereptárgyakat meg a szervezõnek kell megjelölnie lemosható festékkel.

Rocsi:
Szekszárdon volt 2 oldali teljes szallagozás és szivacsok is voltak a fákon, ugyan nem sok helyen. Ja felszállítás az tényleg soha sem volt. Nem találtunk megfelelõ útvonalat ahol meg lehetett volna fordulni.
Volt róla szó aszem az év elején, hogy legyen egy más fajta szervezési forma, amiben egységes lebonyolítás lett volna, de akkor az érdektelenségbe fulladt. Vajon miért?


És tényleg nem a versenyszervezõ kedvét akarom elvenni, szó sincs róla. Egyáltalán nem ez a célom. Én is csinálnék versenyt, ha a kedves erdészet adna engedélyt. Most is csak azért írtam, mert évek óta ugyanezek a problémák jönnek elõ újra és újra.
FanatiX