Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
#821
Írta 2012. február 06. - 19:16
Nagyon tetszik a Roox, vagy a Tune megoldása, egyszerû, mint a faék. A kérdésem az lenne, hogy ezeknél a fejen átvezetett rúd mellett, vagy azon a homorú, a síneket alátámasztó idomon át tud jutni a szmötyi? Esetleg a nyeregcsövön belül van valamiféle lezárás?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#822
Írta 2012. január 10. - 16:13
van ilyen adapter igen. profi viszont nem vagyok "hatékonyság"-ot feltételezni tõlem kár.Ja igen, azt elfelejtettem mondani, hogy nekem is alu vázba lessz.
hmm? van ilyen adapter, amivel a vékonyabb nyeregcsõt is bele lehet passzintani a vázba? vagy vázat is cseréltél?
Hatékonyságbeli különbséget észrevettél a csere óta?
(esetleg a kormány témában nincs tapasztalatod? karbon kormány)
kényelmesebb és ezzel nekem jobb.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#823
Írta 2012. január 05. - 13:44
Kössz a tippeket, majd bemegyek akkor szervízbe mert nekem nincs satum, csak az elsõ boltban ahol voltam vele 2 hete azt mondták, ott kell hagyni és kb. 3000 ft lesz a munkaköltség, mondtam jó akkor elõbb próbálkozok vele egy kicsit én...
Elvittem a Rocket Bikes-ba, mert tudtam ott foglalkoznak régi biciklik felújításával. Sikerült, satuval kijött, letisztogatták, bezsírozták, úgyhogy boldogság. És csak 1100 ft volt, és nagyon kedves a szerelõ.
#824
Írta 2011. december 28. - 17:27
hát ha van rá keret, akkor egy karbon nyeregszár sok apró rezgéstõl megment.
nem tudom érzékletesen leírni milyen egy alu nyeregszárhoz képest, de kb olyan mintha beton helyett tömör gumira ülnél. nem lesz "puha" de jobbnak érezni.
én 30.9-es alu nyeregszárat cseréltem 27.2 karbonra merev aluvázban és megérte.
Ja igen, azt elfelejtettem mondani, hogy nekem is alu vázba lessz.
hmm? van ilyen adapter, amivel a vékonyabb nyeregcsõt is bele lehet passzintani a vázba? vagy vázat is cseréltél?
Hatékonyságbeli különbséget észrevettél a csere óta?
(esetleg a kormány témában nincs tapasztalatod? karbon kormány)
#825
Írta 2011. december 28. - 16:58
Én ilyet úgy csináltam, hogy nyeregcsövet nagy satuba befogtam és a bicajt, mint erõkart használva letekertem a nyeregcsõrõl.
Nagy valószinûséggel a nyeregcsõ kuka.
Olyat is olvastam, hogy keresztbe átfúrni vastag fúróval. A lyukba erõs hosszú vasrudat és szintén megpróbálni kimozgatni.
Szerintem az nem jó ötlet, hogy igy használod, mert képes még jobban megszorulni, ha befelé mozdul.
Van tippetek, hogy hasonló sorsra jutott karbon nyeregcsövet hogy lehetne kiszabadítani egy karbon vázból?
Haverom az országúti bringáján bosszankodik emiatt.
#826
Írta 2011. december 28. - 15:55
hát ha van rá keret, akkor egy karbon nyeregszár sok apró rezgéstõl megment.Sziasztok!
Tapasztalt felhasználók tanácsát kérném. Gondolkozok beruházni karbon kormány+nyeregcsõ-re. Nem a súlycsökkentés a szempont, hanem inkább a rezgéselnyelés. Azt hallottam, hogy a karbon anyagtulajdonságainak köszönhetõen a legmegfelelõbb ilyen szempontból. Ez mennyire igaz?
Merevfarú bringára lesz rápattintva, alattam a mérleg nyelve pedig 75kilóig pörög föl. Az üléscsõ ilyen szempontból többet nyom a latban, mint a kormány?
Olvasgattam a témában, és láttam olyan hozzászólásokat, hogy a karbon "hajlik". Hegymenetnél, vagy ahol jobban ránehezedik az ember, mennyire befolyásolja ez a hatékonyságot? Összességében megéri lecserélni az alu ny.csövet, ha komfortosabbá akarom tenni a tekerést, de nem akarom, hogy a hatékonyság rovására menjen, a karbon összes negatív tulajdonságával (könnyen törik, könnyen elnyíródik, stb..)??
Törésrõl jut eszembe: ha odavágom a bringát, a nyegercsõ mennyire van kitéve a sérülésnek? Józan paraszti ésszel gondolom a kormány jobban fûbe tud harapni.
Esetleg a scandium dolgoknak milyen a rezgéselnyelõ képessége?
(mezei XC-s vagyok)
nem tudom érzékletesen leírni milyen egy alu nyeregszárhoz képest, de kb olyan mintha beton helyett tömör gumira ülnél. nem lesz "puha" de jobbnak érezni.
én 30.9-es alu nyeregszárat cseréltem 27.2 karbonra merev aluvázban és megérte.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#827
Írta 2011. december 28. - 15:18
#828
Írta 2011. december 28. - 14:28
Nagy valószinûséggel a nyeregcsõ kuka.
Olyat is olvastam, hogy keresztbe átfúrni vastag fúróval. A lyukba erõs hosszú vasrudat és szintén megpróbálni kimozgatni.
Szerintem az nem jó ötlet, hogy igy használod, mert képes még jobban megszorulni, ha befelé mozdul.
hali,
Tudtok valami tuti tippet beszorult nyeregcsõ kimozdítására?
Nyeregcsere miatt kijjebb kéne húzni az acél országútim csövét, de bele van teljesen rohadva. Kb. 2 hete naponta többször kezelem, az elején WD40-nel próbálkoztam, az utóbbi napokban Brigéciollal, de nem mozdul. Ja, a csavart kiszedtem, így használom most a bringát, hogy a testsúlyom alatt hátha megmozdul (még az úthibáknál is direkt ülve maradok, ülepemet nem kímélve, hátha egy bukkanó segítene). Eddig semmi.
#829
Írta 2011. december 28. - 14:28
A nyeregcsövet befogod satuba és a vázat megpróbálod lehúzni róla (bár így tönkre mehet a nyeregcsõ), vagy a régi nyeregbe teszel egy hosszabb vascsövét és azzal próbálod megmozdítani, megforgatni a nyeregcsövet.hali,
Tudtok valami tuti tippet beszorult nyeregcsõ kimozdítására?
Nyeregcsere miatt kijjebb kéne húzni az acél országútim csövét, de bele van teljesen rohadva. Kb. 2 hete naponta többször kezelem, az elején WD40-nel próbálkoztam, az utóbbi napokban Brigéciollal, de nem mozdul. Ja, a csavart kiszedtem, így használom most a bringát, hogy a testsúlyom alatt hátha megmozdul (még az úthibáknál is direkt ülve maradok, ülepemet nem kímélve, hátha egy bukkanó segítene). Eddig semmi.
#830
Írta 2011. december 28. - 13:25
Tudtok valami tuti tippet beszorult nyeregcsõ kimozdítására?
Nyeregcsere miatt kijjebb kéne húzni az acél országútim csövét, de bele van teljesen rohadva. Kb. 2 hete naponta többször kezelem, az elején WD40-nel próbálkoztam, az utóbbi napokban Brigéciollal, de nem mozdul. Ja, a csavart kiszedtem, így használom most a bringát, hogy a testsúlyom alatt hátha megmozdul (még az úthibáknál is direkt ülve maradok, ülepemet nem kímélve, hátha egy bukkanó segítene). Eddig semmi.
#831
Írta 2011. december 28. - 13:23
29erre sose vennek ilyet, akkor inkabb ossztelos... az ertelme veszik el az egesznek. talan ez a legjobb:
Welcome to Thudbuster.com
a suntour hasonlit ra mukodesben.
Köszi, de ennyit tuti nem adnék rá.
Amúgy a bringa inkább cross, mint 29-er, de néha trekkingként is használom csomagokkal.
Akkor talán a Suntour a legjobb megoldás.
Kösszi!
#832
Írta 2011. december 28. - 13:00
Welcome to Thudbuster.com
a suntour hasonlit ra mukodesben.
#833
Írta 2011. december 28. - 12:36
29er / Cross / Trekking bringára keresek rugós nyeregcsövet.
Cél a kényelem növelése.
Mivel a tekerési hatékonyságot sem szeretném teljesen beáldozni, valami állítható keménységûre gondoltam, vagy legalábbis keményebb rugózásúra.
75-80 kiló vagyok évszaktól függõen.
Ezek közül érdemes válogatni?
A drágább Suntour-ok megérik az árukat?
Köszi!
#834
Írta 2011. december 28. - 12:10
Tapasztalt felhasználók tanácsát kérném. Gondolkozok beruházni karbon kormány+nyeregcsõ-re. Nem a súlycsökkentés a szempont, hanem inkább a rezgéselnyelés. Azt hallottam, hogy a karbon anyagtulajdonságainak köszönhetõen a legmegfelelõbb ilyen szempontból. Ez mennyire igaz?
Merevfarú bringára lesz rápattintva, alattam a mérleg nyelve pedig 75kilóig pörög föl. Az üléscsõ ilyen szempontból többet nyom a latban, mint a kormány?
Olvasgattam a témában, és láttam olyan hozzászólásokat, hogy a karbon "hajlik". Hegymenetnél, vagy ahol jobban ránehezedik az ember, mennyire befolyásolja ez a hatékonyságot? Összességében megéri lecserélni az alu ny.csövet, ha komfortosabbá akarom tenni a tekerést, de nem akarom, hogy a hatékonyság rovására menjen, a karbon összes negatív tulajdonságával (könnyen törik, könnyen elnyíródik, stb..)??
Törésrõl jut eszembe: ha odavágom a bringát, a nyegercsõ mennyire van kitéve a sérülésnek? Józan paraszti ésszel gondolom a kormány jobban fûbe tud harapni.
Esetleg a scandium dolgoknak milyen a rezgéselnyelõ képessége?
(mezei XC-s vagyok)
#835
Írta 2011. december 01. - 18:26
#836
Írta 2011. december 01. - 13:21
#837
Írta 2011. december 01. - 13:17
#838
Írta 2011. december 01. - 10:23
RaceFace Deus XC SL Seatpost 2010 | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Ez a Deus csõ érdekel engem most, mennyire jó ezeknek a fejrögzítése?
Ilyen Deus XC-t használtam az Epicen, jó volt, nem volt vele semmi gond. Igaz, én óvatos duhaj vagyok meg hetven kiló se.
#839
Írta 2011. december 01. - 00:21
Ez a Deus csõ érdekel engem most, mennyire jó ezeknek a fejrögzítése?