Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Please log in to reply
3018 replies to this topic

#1421
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hát csak a nyeregcsõ fej hajlik hátra, tehát nem Thomson jellegû hátrahajló ny.csövem van.

Akkor mondjuk egyenes ny.csõ+ ülés kicsit hátrébb tol+ 90mm stucni?
Elképzelhetõ hogy így meg emelgetni fogja az orrát és túlságosan lecsökken a távolság?


Ilyenkor szokták mondani, hogy a megoldás a megfelõ méretû váz, de ha erre nincs lehetõség, akkor inkább a kormányszár legyen rövidebb, mint hogy az ülépozíció változzon. 90 mm stucni még teljesen normális.

#1422
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Hát csak a nyeregcsõ fej hajlik hátra, tehát nem Thomson jellegû hátrahajló ny.csövem van.

Akkor mondjuk egyenes ny.csõ+ ülés kicsit hátrébb tol+ 90mm stucni?
Elképzelhetõ hogy így meg emelgetni fogja az orrát és túlságosan lecsökken a távolság?

#1423
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
nem jelent komfortot, csak azt tudod variálni, hogy mennyire legyen messz a kormány

ha hosszu akkor a stucnin is rövidíthetsz vagy akár egyenes nyeregcsõre is be lehet fizetni, ha netán most hátrahajló van benne

#1424
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Sziasztok riderek,

Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy mi a különbség az egyenes, illetve a hátrahajló nyeregcsõ között?
Jelent valamit komfortosságban hogy hátrahajlik a ny.csõ fej vagy nem?

Azért lenne fontos ez nekem, mert nem tudom honnan faragjak le a milliméterekbõl, ugyanis a felsõ csövem horizontális hossza 615.
Azt néztem hogy az egyenes illetve a hátrahajlónál (nyereg állíthatóságát figyelmen kívül hagyva) kb 2,5 cm az eltérés.
Vajon jobb itt csökkenteni vagy egy rövidebb stucni mondjuk 90mm?

A két nyeregcsõ fajta közötti különbségekre is kíváncsi lennék.

#1425
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,190 posts
valakinek van tapasztalata ezzel a nyeregcsövel?

http://www.author-hu...ablk2 kopie.jpg
Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#1426
oliboi

oliboi

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Sziasztok!
Én is abban a betegségben szenvedek, mint a régi Konások, hogy 30-as a nyeregcsõ mérete a bringának, amire szinte lehetetlen venni nyeregcsövet, ha van is nagy ritkán, akkor méreg drága. Épp ezért gondoltam egy szûkítõs megoldásra, így csinálhatnék a 30-ból pl. 27,2-t.
Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e Pesten vagy a közelében esztergályost aki tud ilyet csinálni (ami gondolom nem egy rakétatechnika)?
köszi elõre is!


Simán lehet esztergáltatni! -még félkemény sem kell ebben a méretben.
Most nemrég csináltattam 34,9-rõl 30,6-ra certárból (az volt éppen).
A hosszára figyelj én 100-120mm -re szoktam csináltatni.

#1427
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Vitzet félretéve, ha eccer jól belövöd utána nem nagyon kell állítgatni.

Én anno elindultam az új nyereggel meg egy száõl imbusszal. Azóta nem kellett hozzá nyúlni. :)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1428
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 posts

Solo imbusz marha nehéz. :D

Fõleg a marokszerszámhoz képest.


Ma engem senki nem ért meg!!!! Brü-hü-hü!
:D
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#1429
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Solo imbusz marha nehéz. :D

Fõleg a marokszerszámhoz képest.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1430
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 posts

nem nagy elõrelépés a kona matricáshoz képest
(bár azzal se tudom mi a gondja a kollégának :) (hacsak nem az hogy 350-es ))


de én is inkább vennék egy thomsont

drága de csak egyszer kell megvenni...


Kobike köszi a linket, de az rövid.
A konával meg az a bajom, hogy egy csavaros, és olyan szerencsétlen helyen van, hogy marha nehéz normálisan hozzáférni marokszerszámmal. Solo inbuszt meg nem akarok mindig csak ezért magammal cipelni.
De köszi a tippeket, a thomson meg tudom, hogy jó csak marha drága. És nem akarok mindig minden apróságot kintrõl hozatni. Itthon meg ritkán és alig van választék ebben a méretben.
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#1431
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ja hat a konahoz kepest tenyleg nem nagy kaland. Thomsont meg nem kell bemutatni, nekem is az van :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1432
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
nem nagy elõrelépés a kona matricáshoz képest
(bár azzal se tudom mi a gondja a kollégának :) (hacsak nem az hogy 350-es ))


de én is inkább vennék egy thomsont

drága de csak egyszer kell megvenni...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1433
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
5890Ft-ert van 30.0-as BBB Skyscraper. BSP-20

400mm-s, ket csavaros.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1434
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!
Én is abban a betegségben szenvedek, mint a régi Konások, hogy 30-as a nyeregcsõ mérete a bringának, amire szinte lehetetlen venni nyeregcsövet, ha van is nagy ritkán, akkor méreg drága. Épp ezért gondoltam egy szûkítõs megoldásra, így csinálhatnék a 30-ból pl. 27,2-t.
Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e Pesten vagy a közelében esztergályost aki tud ilyet csinálni (ami gondolom nem egy rakétatechnika)?
köszi elõre is!


Én inkább vennék pl. egy ilyent.

Szerk: Lehet hogy ez a link jobb: http://www.chainreac...x?ModelID=30993
Failure is always an option.

#1435
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 posts
Sziasztok!
Én is abban a betegségben szenvedek, mint a régi Konások, hogy 30-as a nyeregcsõ mérete a bringának, amire szinte lehetetlen venni nyeregcsövet, ha van is nagy ritkán, akkor méreg drága. Épp ezért gondoltam egy szûkítõs megoldásra, így csinálhatnék a 30-ból pl. 27,2-t.
Az lenne a kérdésem, hogy tudtok-e Pesten vagy a közelében esztergályost aki tud ilyet csinálni (ami gondolom nem egy rakétatechnika)?
köszi elõre is!
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!

#1436
oliboi

oliboi

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Köszi, ez hasznos volt.

Megvárom az új syncrost, aztán választok a közülük (többi versenyzõ: kcnc, rotor sp1, controltech).

Az, hogy elõ van feszítve a rendszer az természetes, máskülönben ha fészkelõdnénk a nyergen vagy éppen annál fogva emelnénk akkor mozogna összevissza. Pont az a bajon ezzel a befogással, hogy iszonyú rövid szakaszon fogja a nyeregpálcákat, szemben a syncros vagy thomson megoldásával. Persze részben ettõl ilyen könnyû.


Szerintem te nem úgy gondoltad az elõfeszítést mint én.
Amire te gondolsz abban a fajtában a csõ-bilincse van 'elõfeszítve' de én pont azt mondom, hogy ennél a kialakításnál az egész elõfeszítést a csõhöz fogatva hozzuk létre és így nem tud olyan könnyen letörni a csõrõl a préselt elõfeszített rész. (Egyszer sikeresen letörtem egy préselt bilincset és még kb. 18km tekertem állva egy csõvel a se..em alatt, nem volt klassz.)
Az meg, hogy milyen hosszon fogja a két különbözõ rendszer a nyeregpálcát
az a teljes hosszon számít nem azon a két kis 5mm-es darabon.
Az a különbség, h ennél a megoldásnál a bilincs hosszán is ébred erõ a nyeregpálcán így ha eltörik az nagyobb valószínûséggel a két bilincs között lesz nem pedig a bilincs elejénél vagy végénél.
Minõségi anyagokból szerintem ez sem gyengébb mint a többi.

Ez elég tudományos lett.. pedig csak nyeregcsõ bilincsérõl van szó!?...:cheers:

#1437
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
65 kg körüli súlyban megbízható.



Ez a KCNC nyeregcsö megbizható e?
A megengedett sulyt nem haladom túl.

http://www.ftwbikes....o=termek&id=155



#1438
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Köszi, ez hasznos volt.

Megvárom az új syncrost, aztán választok a közülük (többi versenyzõ: kcnc, rotor sp1, controltech).

Az, hogy elõ van feszítve a rendszer az természetes, máskülönben ha fészkelõdnénk a nyergen vagy éppen annál fogva emelnénk akkor mozogna összevissza. Pont az a bajon ezzel a befogással, hogy iszonyú rövid szakaszon fogja a nyeregpálcákat, szemben a syncros vagy thomson megoldásával. Persze részben ettõl ilyen könnyû.

#1439
oliboi

oliboi

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Ez a KCNC nyeregcsö megbizható e?
A megengedett sulyt nem haladom túl.

http://www.ftwbikes....o=termek&id=155


Szerintem az a jó ebben a kialakításban, h a csõ és a bilincs rész mindíg össze van húzatva és így nem csak a préselés a teherviselõ.

#1440
oliboi

oliboi

    vendég

  • fórumtag
  • 171 posts

Ez melyik verziója? A Post SL Plus? Meg mit jelent az olcsó?

Ja meg a legfontosabb. Ez a fajta sínrögzítõ mechanizmus ez mennyire bírja nehéz riderek alatt? Mert pl. kering egy fotó amin kcnc nyeregcsõ hasonló befogóval meg egy kiflire görbült titánpálcás slr van, ami nem jó jel.


Szia,
Nekem van egy 25.0*400-as USE nyeregcsövem hasonló bilincsel a könnyebb
fajtából, egy titán pálcás Flite nyereggel kb. 10 éve. A csõbõl kb.12cm van a vázban. Szal szerintem kapja az áldást..
Én 92-94kg vagyok és hibbbátlan.
Persze lehet, h nem a ultraLight kategória, most nincs mérlegem de az tudom,
h a flite 204g és a csõnél csak az Alien volt könnyebb nem túl sokkal.