Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Please log in to reply
3018 replies to this topic

#1201
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ebben a történetben azért fontos tényezõ lehet az idézetben említett alu mag, illetve az, hogy a Selcof a szivárvány minden színében készít "karbon" nyeregcsövet.


Az alu mag miért? Az elvileg nem ér hozzá semmihez.


A sebesség mindent megold.

 


#1202
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ebben a történetben azért fontos tényezõ lehet az idézetben említett alu mag, illetve az, hogy a Selcof a szivárvány minden színében készít "karbon" nyeregcsövet.

#1203
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

De beleragad úgy, hogy alig lehet kiszedni. Persze nem a szövet, hanem a mûgyanta.


Megolvad? Sohasem tapasztaltam ilyet hála a jó égnek.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1204
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Tam, nincs igazad, olvasgass:
Review of Tacx Dynamic Carbon Assembly Paste - Competitive Cyclist

Nem ragasztó, de kicsit beletapad tõle - lehet a megnevezés volt pontatlan, de a lényeg, hogy az elcsúszást akadályozza meg. A karbon a karbonba sehogy sem fog belerohadni, de el tud mászni. Könnyû aluvázban szintén.


De beleragad úgy, hogy alig lehet kiszedni. Persze nem a szövet, hanem a mûgyanta.

Pl. itt egy hozzászólás errõl:

mit sz...am ma 1 karbon váz,karbon nyeregcsõ kombón. szét kellett szednem,mert viszi a tulaj festetni. enyhén szólva bele volt gyógyulva. a megoldás: tettem a nyeregcsõre 1 ahead-es stucnit,ebbe még raktam 1 csövet amit befogtam a satuba,és a vázat tekergetve kiszedtem. tulajdonképpen a vázat használtam erõkarnak. még így is komoly izommunka volt a produkció. selcof nyeregcsõ volt a lelkem. érdekes,mert 1 alu magra van rádolgozva némi karbon. biondo meg a váz volt. abba is volt némi alu az ülõcsõ felsõ 10-15 centijén.



A sebesség mindent megold.

 


#1205
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

a Tacx az nem ragaszto, az a belerohadast akadalyozza meg


Tam, nincs igazad, olvasgass:
Review of Tacx Dynamic Carbon Assembly Paste - Competitive Cyclist

Nem ragasztó, de kicsit beletapad tõle - lehet a megnevezés volt pontatlan, de a lényeg, hogy az elcsúszást akadályozza meg. A karbon a karbonba sehogy sem fog belerohadni, de el tud mászni. Könnyû aluvázban szintén.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1206
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hat nemtom, mikor ilyen kicsit lejtos, csiki-csuki belepumpalos reszen jol be vagy gyorsulva es dolgozni kell karral meg labbal rendesen, akkor nem nyero ha a segged az egben van.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1207
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

melyik vazra gondolsz? :)


pl a 08-09-es stumpy fsr egy jól mozgó taggal meg +30-40 deka anyaggal tökéletes lenne

amúgy természetesen a dawg-ra :)

és on

próbáltam párszor a letolt nyerger, marhára zavart.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1208
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arn, Te aztán tényleg pervez egy arc vagy! de bírlak! :)

jól gondolom, hogy nem_túl_régen (max pár éve) kezdtél montizni?

ON


jah, a sajat hibaimbol tanulok :) inkabb ugy mondanam, hogy azota erdekel komolyabban, egy ossztelos probaval kapott el az ekszij (2009). kozvetlenul elotte mar egyszer letettem rola, es crosscangat hasznaltam. ide gyor kornyekere az passzol.

korabban egyszeruen nem nagyon volt lehetosegem eljarni normalisabb helyekre, most - haverok reven - van. a lejtozes resze az nagyon uj, mert itt max a baross hid az ahonnan le lehet jonni.

van ilyen, bionicon-nak hivjak. ossze van kotve az elso es a hatso rugoelem, 3 allas kozott lehet valtoztatni a sag-et. maszas-normal-ereszkedes.

letolhato nyeregcso szerintem nem annyira hulyeseg, igenis tud utban lenni ha teljesen ki van huzva, de ha letolod akkor meg rontasz a pedalhatekonysagodon plusz gyilkolod a terded. de mindig leszallni se megoldas

meg mindenki egybol ramondja hogy szuksegtelen hulyeseg, de melyikotok probalta? ;)


ismerem a bionicont es el is mentem megnezni egyet, de szkeptikus vagyok, hogy az olyan jol mukodne. ennek ellenere egy tesztnapra jo lenne elmenni.

kihuzott nyeregcsovel sose tudsz ugy mozogni, es nem tudod ugy helyezni a sulypontodat, mint leeresztve, azon egyszeru oknal fogva, hogy utban van a nyereg. nem hude meredek lejtokon akarok en lejonni, ahhoz tul beszari vagyok, csak (akkor mondjuk ugy nekem) elvezetesebb.

XLC-t taperoltam mikor megjott. Gyarilag nincs holtjateka [nem ugy mint a CB Joplin], de kuldtunk egyet a singletrack-nek majd ok jol letesztelik.


no kivancsi leszek ra - amugy melyik mukodik a legmegbizhatobban? ill melyik nem kotyog? attol rosszul is lennek (reverb, gd, i950 - ezekkel elegedebbek, ahogy olvastam).

#1209
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a Tacx az nem ragaszto, az a belerohadast akadalyozza meg
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1210
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

szerintem nyeregcsovet ne akarjunk mar a vazba ragasztani mert az igen nagy baromsag volna


Egy könnyû csõ könnyû váz - könnyû csavaros bilincs kombó esetében, azzal, hogy lefújod 3M rögzítõvel a csövet, s úgy teszed bele, eléred, hogy ne kelljen szanaszét tépni a bilincset, hogy megakadályozz egy bemászást, s a legtöbb karbon csövet alapból pasztával teszik be. (például a Tacx is gyárt ilyet) Azért nem arra gondoltam, hogy kend be Palmatex-el, s ragaszd be kajakra. :) Ebben mi a baromság? Mindenki ezt csinálja, aki könnyû bicajt épít, s nem akar mindent túltépni...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1211
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
XLC-t taperoltam mikor megjott. Gyarilag nincs holtjateka [nem ugy mint a CB Joplin], de kuldtunk egyet a singletrack-nek majd ok jol letesztelik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1212
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
AM bringán szerintem jó móka lehet, amikor változatos a táj és gyakran változik a meredek lefele, meg a felfele. Oké, hogy le tudsz jönni nyereg mögé beülve, de a kérdés, hogy hogyan. Azt azért nem hiszem, hogy kihúzott nyereggel ugyanolyan gyorsan ki lehet jönni egy kanyarból, mintha le lenne tolva...
Kihúzott nyereg nálam azt jelenti, hogy nyújtva van a lábam függõleges hajtókarálláskor.

Más kérdés, hogy ennyi pénzért most tuti nem vennék semmilyen ketyerét, fõleg hogy legtöbbjük csak elromlik meg még nehéz is.

#1213
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szerintem nyeregcsovet ne akarjunk mar a vazba ragasztani mert az igen nagy baromsag volna.

es ezert orulnek egy automatizalt canganak, aminek egy kallantyura atall az egesz verda maszo uzemmodbol lejtozos uzemmodba.


van ilyen, bionicon-nak hivjak. ossze van kotve az elso es a hatso rugoelem, 3 allas kozott lehet valtoztatni a sag-et. maszas-normal-ereszkedes.

letolhato nyeregcso szerintem nem annyira hulyeseg, igenis tud utban lenni ha teljesen ki van huzva, de ha letolod akkor meg rontasz a pedalhatekonysagodon plusz gyilkolod a terded. de mindig leszallni se megoldas

meg mindenki egybol ramondja hogy szuksegtelen hulyeseg, de melyikotok probalta? ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1214
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,027 posts
arn, Te aztán tényleg pervez egy arc vagy! de bírlak! :)

jól gondolom, hogy nem_túl_régen (max pár éve) kezdtél montizni?

ON

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1215
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nekem is nehezen emészthetõ meg ez a nyereg fel-le húzkodás, pedig volt dirt és elöl-hátul 150et mozgó enduro bringám is. A dirt-ön mindig le volt eresztve nyereg, egyedül akkor húztam feljebb ha messzire kellett vele tekerni. Az enduron alapvetõen normálisan ki volt húzva a nyereg, csak akkor volt kb 15cm-rel lejjeb engedve amikor röpködtem vele (így hívtam az ugrálásokat :) ), sima lejtõn eszembe sem jutott lejjebb engedni. Nekem az csökkenti a biztonságérzetem ha nincs a helyén a nyereg. Meg alacsony nyereggel milyen rossz beletekerni a lejtõbe.


A sebesség mindent megold.

 


#1216
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

vagy tudod egy jól tervezett váz, -aminél max a tagon kell a propedalt kapcsolgatni , (kb az aminél jó ha van távszab) - az igy csipõbõl tudja ezt :)

ebben se vagyunk 1formák
én egyszer szoktam beállítani a nyeregmagasságot, aztán legközelebb max vázeladásnál szoltam kilazítani a bilincset


melyik vazra gondolsz? :)

#1217
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

es ezert orulnek egy automatizalt canganak, aminek egy kallantyura atall az egesz verda maszo uzemmodbol lejtozos uzemmodba.


vagy tudod egy jól tervezett váz, -aminél max a tagon kell a propedalt kapcsolgatni , (kb az aminél jó ha van távszab) - az igy csipõbõl tudja ezt :)

ebben se vagyunk 1formák
én egyszer szoktam beállítani a nyeregmagasságot, aztán legközelebb max vázeladásnál szoltam kilazítani a bilincset
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1218
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
irtam, hogy semmi koze sincs ahhoz, hogy mennyire hatekony vagy szukseges a dolog - nagyobb elvezetet es biztonsagerzetet ad. de ha ennyire hulyeseg lenne az egesz, akkor nem kezdene az osszes telogyarto most ilyen nyeregcsovet csinalni (fox, rockshox, xfusion, etc).

enduro vagy endurojellegu bringaknal ez szvsz hasznos dolog.

#1219
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Tologatás helyett egyszerûbb lenne megtanulni bringázni, nem? Gyõr felé annyira brutális technikás részek vannak talán, hogy kell a durva fully és a tili-toli nyeregcsõ? Nyereg mögé beülve hihetetlen helyeken le lehet menni, próbáld meg. Letolós nyeregcsõvel max. azt éred el, hogy kevésbé ver gyomron a nyereg ha elszúrsz valamit, durva részeken akkor is kb. rá kell ülni a hátsókerékre, és rá is lehet, még égigérõ nyereggel is. (És ne jöjjön senki azzal, hogy akkor a DH-sok miért nem mennek kihúzott nyeregcsõvel, mert az kicsit más üzem, elég megnézni miket mozognak ki testbõl, ott azért bezavarna a CC-s nyeregmagasság.)

#1220
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Akkor már inkább ilyennel nehezítsd a gépet, letolni semmi értelme. Eleve be kell ragasztani, hogy ne másszon le - egy kis ragaccsal sokkal kevésbé kell megtépni a csavart, s az nem feszíti túl a hiperkönnyû alu vagy karbon nyeregvázcsövet. Saras, poros terepen a nyeregcsõ összekarcolódik, por kerül a vázba, ahol azután recsegni fog.


en minden bringazas utan kihuzom, kipucolom - es nem zsirozom, hanem szilikonozom. ha sokat cibalja az ember, akkor kevesbe ragad bele a kosz. de en is attol tartok, hogy elobb utobb elfarad vmi. azert ezt nem erre talaltak ki, hanem arra, hogy neha leeressze az ember.