Beszereztem egy YSP-07-es típusú TranzX droppert. A súlyát Nem mértem, de ha még ki kell szednem, le fogom.
Első dropper, a bovden és a bovdenház méretre vágása okozott fejtörést, mert nincsen rutinom a kimérésében. A T. Tervező pedig ahelyett, hogy a karhoz tervezte volna a rászerelhető véget, az üléscső alá tette. Egyszerűbb lenne fordítva, a berakott, bekötött csővel a kapcsoló elhelyezésénél fixen méretre szabni.
Sok teszt nem volt, garázsban ráülve és kicsit gurulva szépen tart (95kg körül), nem lötyög, masszív mint egy fix. Rajta ülve nem csúszik be. Előbb kicsit felálltam, gombot megnyomtam, visszaültem és benyomtam, de utána rájöttem, hogy kicsit előrébb billentve a súlypontot már mozdul is.
Légrugó nyomása egyszerűen telópumpával állítható, ehhez le kell venni a nyerget.
Szépen mozog, visszajövetel nem veszélyes, de eléggé gyors ahhoz, hogy ne kelljen rá várni.
Egy dolgot majdnem benéztem, erre figyelni kell. 150mm rugóút mellé kb. 5-6cm a "korona" a fix részén, tehát a nyereg tartó sínektől számolva kb. 21cm a minimum magassága. Nyereggel együtt 23-25cm lehet. Nekem szerencsére van ennyi (éppen), L-es Canyon Nerve-en 91cm-es belső lábhosszal maradt még kb. 2cm a legfelső pozícióig. Akinek nincsen ennyi nyeregmagassága a váz nyeregcsöve felett, annak rövidebb rugóút kell.
Sajnos ehhez a méretezéshez sem a gyártó, sem az eladó oldalán nem találtam támpontot, csak a cső teljes hosszát adják meg. Szóval erre is figyelni kell, nem csak a váz bovden kivezetésének a távolságára.
Ha van rá igény írok majd róla további tapasztalatokat ahogy lesznek, vagy ahogy bekrepál.