Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#21
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.866 hozzászólás

Ránézésre átszitázott TranzX. Vagy fordítva. Mindenesetre vagy ugyanott gyártják, vagy ugyanonnan loptak. :)

 

ez, ugye? :)

https://www.bike-dis...85?varid=624689


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#22
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

ezt (vagy az I változatot) próbálta már valaki?

http://www.wiggle.co...per-seatpost-1/

Ránézésre átszitázott TranzX. Vagy fordítva. Mindenesetre vagy ugyanott gyártják, vagy ugyanonnan loptak. :)


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#23
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.866 hozzászólás

ezt (vagy az I változatot) próbálta már valaki?

http://www.wiggle.co...per-seatpost-1/

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#24
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Végül egy hibás DT villa lockout lett a távkioldó.

 

95120171203_173941.jpg

 

Kicsit béna lett a kábel íve. Esetleg látott valaki ilyesmi kábelvezetőt itthon? Gondolom a fékhez valók nem jók...

 

1920507_1.a14zuacjhr.jpg



#25
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Én az rcz-n lőttem pár hete fox transfert szállitással együtt 200 EUR-ért (távkioldó nélkül). Most éppen a raceface turbinok vannak akcióban, de szokott reverb is lenni 200 alatt.

 

http://www.rczbikesh...0blk-31886.html

 

Végül egy hibás DT villa lockout lett a távkioldó.

 

95120171203_173941.jpg



#26
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

köszi srácok, meglátjuk

sajna van még időm gondolkodni rajta
 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#27
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Szerintem itt van egy kis félreértés.
1. Zsírozni valóban nem kell, sőt nem is szabad a karbont, mert csak még jobban csúszna. :)

2. A karbon paszta nem zsír és igen, a súrlódás növelése a célja - hogy ne kelljen a karbon alkatrészeket brutál erővel meghúzni.

3. Az angolban én még nem láttam, hogy a karbon pasztát zsírnak mondták volna - ezt csak itthon hallottam. 

Ahogy a szöveget olvasom, ők zsír alatt valóban a gépzsírt értik és első körben csak a fém alkatrészekről beszélnek - a karbon nem korrodál, nem "ragad meg" idővel.
Karbon pasztát kifejezetten javasolják, sőt előírják az általam eddig olvasottak alapján a gyártók a karbon-karbon és fém-karbon alkatrészek találkozásához is. Zsírt pedig csak a fém-fém találkozásnál, ahol nehezen oldható korróziónak van kitéve. Igen, az alu is. A vázból kiszedett "feketeség" simán lehet alu oxidáció, ha kezeletlen felületű a fém.


 

 

Köszi, elfogadom amit írsz :)

Pasztával van összerakva az elejétől fogva egyébként.

Ettől függetlenül ha megint 100-150 km után kattogni fog akkor próbaképpen bele fogok tenni egy sima csövet. Ha azzal jó lesz akkor legalább lesz miért megvenni egy másikat :)



#28
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

na pont ez az amivel nem szeretnék foglalkozni. akkor legyen 400euro, de ne kelljen álllandóan a nyűgökkel törődni.

nekem szimpi ez a race face is ami a mieinkben van, de semmit nem tudok róla

meg thomsoknak milyen a híre ?


Epp a kazettassal kell kevesebbet foglalkozni.. 2-3x ritkabban kell szetberhelni. de amugy olyan mint a telo, nem uszod meg, mozgoalkatresz.

#29
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

na pont ez az amivel nem szeretnék foglalkozni. akkor legyen 400euro, de ne kelljen álllandóan a  nyűgökkel törődni.

 

nekem szimpi ez a race face is ami a mieinkben van, de semmit nem tudok róla

 

meg thomsoknak milyen a híre ?

400€-ért is kb zsákbamacskát kapsz, de a tökéletes, karbantartás/javítás nélküli üléscsô még nem született meg - legalábbis az mtbr fórumok olvasgatása alapján az a tapasztalat. A 400€-s ár sem biztosíték a hibamentes, és fôleg karbantartás nélküli mûködésre de újra van gari ha gond van. Bikeyoke Revive-ról jókat írnak de még elég új, 9point8 is jó de az ~600€ és nem biztos hogy tovább bírja mint pl 4 TranzX...



#30
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

a proban annyi elony van, hogy ahhoz nagyobb valoszinuseggel kapsz potalkatreszt :) abban kazetta van, tehat nagygeneralnal regi kuka, es csere. csereben 2-3x hosszabb a szervizintervallum.

na pont ez az amivel nem szeretnék foglalkozni. akkor legyen 400euro, de ne kelljen álllandóan a  nyűgökkel törődni.

 

nekem szimpi ez a race face is ami a mieinkben van, de semmit nem tudok róla

 

meg thomsoknak milyen a híre ?


Bikertigger módosította - 2017. október 24. - 19:06

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#31
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Urak, ti többet nézelődtetek a témában. melyik a leginkánn ajánlott dropper post mostanság. szempontok, 30,9, 100-125 út elég, 400 körüli hossz, madzag vázban megy. elvárás meg minimál karbantartással működjön soká szépen.

 

köszi

Haveri körben a KindShock-okat nagyon szeretik, a RockShox-okat meg gyalázzák.


Marci

#32
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a proban annyi elony van, hogy ahhoz nagyobb valoszinuseggel kapsz potalkatreszt :) abban kazetta van, tehat nagygeneralnal regi kuka, es csere. csereben 2-3x hosszabb a szervizintervallum.



#33
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

ja meg a fogkrém....

Urak, ti többet nézelődtetek a témában. melyik a leginkánn ajánlott dropper post mostanság. szempontok, 30,9, 100-125 út elég, 400 körüli hossz, madzag vázban megy. elvárás meg minimál karbantartással működjön soká szépen.

köszi


Van itt hosszabb távú TranzX tapasztalat, az alapján ajánlotta a kolléga. Nézd meg bike-discounton kapható-e olyan paraméterekkel ami neked kell (fejből nem tudom a csőhosszokat). Nem tudom mennyire karbantartható, elvileg a patron akár cserélhető is, de hogy honnan szerzed be, az jó kérdés. Mindenesetre fele-harmada a nevesebbeknek, szóval kisebb a kockázat. :)

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#34
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

ja meg a fogkrém....

 

Urak, ti többet nézelődtetek a témában. melyik a leginkánn ajánlott dropper post mostanság. szempontok, 30,9, 100-125 út elég, 400 körüli hossz, madzag vázban megy. elvárás meg minimál karbantartással működjön soká szépen.

 

köszi


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#35
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

A karbon paszta a nyeregcsőbe az ugye a becsúszás gátlás miatt kell? 

Azért kérdezem mert a Thomson csövek recések pont ennek a magakadályozása érdekében.

Jön ki a Thomson-nak egy olyan seatback csöve ami nincs megtörve mint a jelenlegi, hanem hagyományosan a fejnél megy hátra ezért felkerestem az oldalukat. Gondoltam elolvasom nem írnak-e valamit az alu cső/karbon vonalon, és lássatok csodát:

Should I grease my seatpost before installation?

A very light coat of grease is okay. Do not use anti-seize, as it can lead to slipping. To prevent sticking the post in the frame, remove, clean, and re-install it every 90 days. Do not use grease in a carbon fiber frame.    

Kifejezetten azt írják, hogy ne zsírozzuk be ha karbon vázba csúsztatjuk. 

Belül is kitakarítottam ronggyal a nyeregvázcsövet még az előző héten, normális, hogy fekete lett a rongy attól amit kiszedtem a csőből?

Szerintem itt van egy kis félreértés.
1. Zsírozni valóban nem kell, sőt nem is szabad a karbont, mert csak még jobban csúszna. :)

2. A karbon paszta nem zsír és igen, a súrlódás növelése a célja - hogy ne kelljen a karbon alkatrészeket brutál erővel meghúzni.

3. Az angolban én még nem láttam, hogy a karbon pasztát zsírnak mondták volna - ezt csak itthon hallottam. 

Ahogy a szöveget olvasom, ők zsír alatt valóban a gépzsírt értik és első körben csak a fém alkatrészekről beszélnek - a karbon nem korrodál, nem "ragad meg" idővel.
Karbon pasztát kifejezetten javasolják, sőt előírják az általam eddig olvasottak alapján a gyártók a karbon-karbon és fém-karbon alkatrészek találkozásához is. Zsírt pedig csak a fém-fém találkozásnál, ahol nehezen oldható korróziónak van kitéve. Igen, az alu is. A vázból kiszedett "feketeség" simán lehet alu oxidáció, ha kezeletlen felületű a fém.


 


Szepy_lc8 módosította - 2017. október 24. - 10:22

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#36
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

A karbon paszta a nyeregcsőbe az ugye a becsúszás gátlás miatt kell? 

Azért kérdezem mert a Thomson csövek recések pont ennek a magakadályozása érdekében.

Jön ki a Thomson-nak egy olyan seatback csöve ami nincs megtörve mint a jelenlegi, hanem hagyományosan a fejnél megy hátra ezért felkerestem az oldalukat. Gondoltam elolvasom nem írnak-e valamit az alu cső/karbon vonalon, és lássatok csodát:

Should I grease my seatpost before installation?

A very light coat of grease is okay. Do not use anti-seize, as it can lead to slipping. To prevent sticking the post in the frame, remove, clean, and re-install it every 90 days. Do not use grease in a carbon fiber frame.    

Kifejezetten azt írják, hogy ne zsírozzuk be ha karbon vázba csúsztatjuk. 

Belül is kitakarítottam ronggyal a nyeregvázcsövet még az előző héten, normális, hogy fekete lett a rongy attól amit kiszedtem a csőből?

 

   



#37
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

6 éve használom a Syntace gyűrűt, kiváló termék. Lehet locsolni nyugodtan, nem egy mosogató szivacs...



#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Zsugorcso? Az enyém nem kattog. De sztreccs anyagból is lehet csináltatni vmit, vagy tepozárasra, és ráhúzni.

arn módosította - 2017. október 22. - 15:46


#39
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Körbehúzni xilóplaszttal!



#40
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.540 hozzászólás

Erre a vízmegszívásra én is gondoltam, de sokan használják és egy próbát megér. Slaggal kikerülöm majd azért :)

Ezt a megoldást nem tudom miért nem gyártják több méretben: https://www.syntace....m?pid=3&pk=3232

A Canyon elég okos azt gondolom, nála a bevágások oldalt vannak. Ezért nem értem miért és mi lesz koszos. 

Ez a szilikonos lehet jobb mint a szivacs: http://www.chainreac...g/rp-prod113649

 

A belsős trükk kb 200 éves. Mivel én is majdnem annyi vagyok, egyszer régen ki is próbáltam. Egy gond van vele: ha olyan szűk belsőt raksz fel, amihez nem kell gyorskötöző, akkor elég nagy szívás lesz rászenvedni a belsőt a nyeregcső-bilincsre. Ha ilyesmivel próbálkoznék, szerintem latex-szel kezdenék neki.

 

A szivacsgyűrű csak nekem tűnik borzasztó buta ötletnek? Mert ugye szépen megszívja magát vízzel... Ennél jobb, ha a bilincs-nyeregcső közti rést kinyomod zsírral, rá az O-gyűrű, aztán a felesleges zsírt letörlöd. A slicceket meg le kell ragasztani, a nyeregcsőbilincs bevágott részét ugyanúgy. Rettentő "igényesen" fog kinézni (persze fekete bilincs és szigszalag esetén nem vészes), de a belsős trükk sem sokkal szebb.