Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Cyclo-cross

- - - - -

  • Please log in to reply
441 replies to this topic

#321
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
nem,már korábban is megvolt az ötlet,andris is így tolta egy darabig,neki nem volt vele problémája,ezért gondoltam rá,hogy belevágok.most jött össze rá a keret,hogy egy magellan vázat és pár egyszerûbb alkatrészt meg tudjak venni.fékek-hajtás-nyereg már megvan hozzá

#322
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan cyclocross bringa eladó

Innen jött az ötlet?

#323
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
A gondolatod nagyon jó, nekem is van CX-em k..ra szeretem, Dobogókõre is felmentünk vele, mondjuk lefelé már aszfalt, mert a fékek eléggé szerények. Corvusom is volt már, de nem merném azt mondani, hogy ebben vagy abban különbözött, mert mindenben különbözött. Általánosságban a CX nek szélesebb és erõsebb a villája, meg a hátsó háromszöge, általában nem slopingosak, hogy könnyen vállra lehessen venni, és kb 2cm-mel magasabb a középcsapágya, mitn a sima outi-é, hogy ne verd le terepen.
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: KONA Cyclocross vázszett 56-os méretben - ezért írtam, hogy nem kötnék ilyen fajta kompromisszumot
Az meg hogy a Corvus vagy a cygnus váz jó egy egyáltalán ilyesmire, neked kell kilegóznod úgy, hogy összehasonlítod a geo adatokat, de még az sem biztos, mert ami papíron kis különbségnek tûnik, az a gyakorlatban eredméynezhet teljesen mást. De persze te tudod mennyi pénzed van erre, én nem tenném.

Járok cx-el is meg montival is aszfalton, tényleg nagy a különbség, de ha feldobok a montira aszfaltgumit, akkor már nem akkora, bár a testhelyzet akkor is bénább marad az aszfaltos menéshez

#324
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
aszfalton sajnálom a montit,nameg ráadásul szenvedés vele aszfalton haladni.simán országútit meg nem akarok venni,mert biztos nem bírom ki,hogy legalább itt a környéken ezeken a fergetegesen magas dombokra ne menjek ki,ezért lenne szerintem a cyclocross a legjobb megoldás.ahány váz annyi geo van,fogalmam sincs melyik jó,ezért bátorkodtam kérdezõsködni.

#325
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
n a helyedben nem építenék ilyen öszvért, mennék montival, amíg nem fussa vázra. A geot le tudod nézni a netrõl, az apróban van egy csodás Kona váz eladó asszem százért corvus mondjuk felénél is kevesebb, gondolom

#326
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
tudom,hogy nagyon komoly kompromisszum,de mivel még számomra eléggé elérhetetlen árban mozognak a direkt cyclocross vázak,egy magellan cygnus,vagy egy corvus lenne geometrialiag jobb cx-re?

#327
The Face

The Face

    vendég

  • fórumtag
  • 251 posts
na, ez jól hangzik, akkor valószínûleg belevágok.

Köszi

#328
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
szerintem is nyugodtan mehetsz a cx géppel országúti versenyre, nem lesz belõle jelentõs hátrányod.
én most építettem át az országúti bringa alkatrészeit egy specialized cx vázra. a 35 mm-es gumikkal használom országúton is és terepen is. így kicsit olyan mindenes lett :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#329
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
Geometriában van kis eltérés. A CX vázaknak pl. magasabban van a középcsapágyháza. Meg persze a láncvillák közti hely tágasabb, hogy elférjen a szélesebb külsõ.
Én már indultam Hegyi OB-n CX géppel(9,5 kg volt), SPD-vel, mégis 2. lettem(U17 kat.), de tudok olyat is mondani, aki itthon elit mezõnyben nyert CX géppel...

#330
The Face

The Face

    vendég

  • fórumtag
  • 251 posts
Asszem ide is beírom, mert itt többen olvassátok:

Cyclocross és országúti vázak között milyen érdemi különbség van.
Pl ha egy cyclocross vázra épített bringával indulnék országúti versenyen akkor milyen hátrányom lenne a többiekkel szemben.
Elsõsorban egy edzõbringát szeretnék, amivel alkalomadtán elindulnék egy-két amatõr kupafutamon (eddig csak montiztam)
Jõvõ télen pedig Cyklocross-oznék vele némi átalakítással.

#331
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
Azt hiszem a cyclocross bringa project idén anyagiak hiányában befullad... Adott viszont egy régi XT-vel szerelt 3x7-es monti, merevvillával. Mennyire érdemes ezt nyúzni? Milyen CX jellegû gumival és milyen áttételezéssel "szokás" indulni, ha az ember montival megy?

#332
Zoltikov

Zoltikov

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts
Nekem egy Merida Cyclocross 4-m van, a 184centimhez 58-as vázat vettem. Sajnos a fékeket kénytelen leszel lecserélni, mert kritikán aluliak. Nekem egyelõre a Tektro van fent, de piros Richey betétekkel, amik azért hoztak némi javulást. Avid shorty 6-ot kell szerezni jóárasítva valahonnan.
A dögnehéz kerekeket Shimano RS20-ra cseréltem (minusz ~400gr). Ja, és a nyerget most cseréld le. Én elkövettem azt a hibát, hogy tavasszal kéthetes olasz edzõtáborba a gyári nyereggel mentem, amit már itthon használtam, de csak rövidebb távokon (60-70km). Kint, az elsõ hosszabb napon bõrkeményedés nõtt a seggemre... Mindenes guminak Vittoria zaffiro-t használok.

#333
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

"Ja, és a legnagyobb tragédia: a hátsó agy kevésszer reteszel, nem tudok olyan biztosan trackstandelni, mint a korábbi országútival"

gyakorld a fék húzása nélküli egyhelyben állást, és egy idõ után máskor sem zavar annyira a finom reteszelés hiánya :)


Gyakorolok mindennap - szépen betartom a piros lámpákat :) Sajnos abból a lúzer-típusból származom, akit elkapnának, így marad a szabálytisztelõ magatartás :)

A 2009-es Shimano kantifék valamivel jobban fog, bár lehet, hogy csak a nagyobb felületû fékpofa miatt.
- egy bolygó, két kerék -

#334
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Na, tegnap elhoztam a 2010es Merida CX-3-asom. A fékerõ nem kicsit gyatra, 15évvel ezelõtt a mûanyag cantifékem erõsebben fogott, ez meg mintha olajozott mûanyag pofa lenne zsírozott felnin... A fékpillangók nem hajlanak, a villát sem nyitogatja durván a fék. Az alex race24 felniken milyen fékpofa fog normálisan?


nekem van itthon avid shorty 6 canti fékem, meg tektro oryx is (gondolom a meridán is valami tektro van), de nekem egész jól fognak, fõleg az avid, az elöl van, és fejre lehet állni vele simán (egy v fék szintjétõl azért elmarad), korábbi egyforgáspontos dura ace fékemet simán kenterbe veri, bár lehet az is jobban fogott volna másik betéttel

és kb. minden fékpofával hasonlóan (aivid, bbb, tektro, bikefun) fognak campagnolo felnin, illetve az avid rw2-es jobban tûri a felmelegedést hosszú lejtõn, és tovább marad meg a fékereje, meg talán esõben is jobb

#335
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Na, tegnap elhoztam a 2010es Merida CX-3-asom. A fékerõ nem kicsit gyatra, 15évvel ezelõtt a mûanyag cantifékem erõsebben fogott, ez meg mintha olajozott mûanyag pofa lenne zsírozott felnin... A fékpillangók nem hajlanak, a villát sem nyitogatja durván a fék. Az alex race24 felniken milyen fékpofa fog normálisan?

#336
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
622 méretben is van sportcontact. nekem ilyen típusú gumiban a schwalbe city jet (csak 26osban van sajna) jobban bejött, mert a hegyes profil miattt szuperül lehet dönteni a kicsit ballonosabbat is. én asztalra nem használnék latexet

#337
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
"Ja, és a legnagyobb tragédia: a hátsó agy kevésszer reteszel, nem tudok olyan biztosan trackstandelni, mint a korábbi országútival"

gyakorld a fék húzása nélküli egyhelyben állást, és egy idõ után máskor sem zavar annyira a finom reteszelés hiánya :)

#338
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ma csak hazatekerek a bringával, molyolni csak vasárnaptól érek rá. Elsõ körben szinte biztos, hogy kelleni fog egy hátranyúlás nélküli nyeregcsõ. A nyeregre kiváncsi vagyok, hogy mit tud 200km feletti tekerésen. Esetleg még kormányszár csere, de ahhoz menni kell majd vele sokat. Volt már két merida monti vázam, de egyiknél sem volt gond a festés tartósságával. Slick gumi alap a városi/oúti használat miatt, már csak meg kell szülni, hogy milyet vegyek. Valami defektálló, max. 28as, minél könnyebb és olcsó gumi kell. Az aszfaltmontin 1,6-os conti sportcontactot nyúzok már jópár éve, eddig 1 defektem volt vele, valami hasonlóan defektálló cuccra fáj a fogam.

Másik kérdés, hogy a Michelin latex belsõ ami hivatalosan 23as gumihoz való, elbírja-e a 35ös gumikat? (A 29es montimon 2,25ös külsõvel használok 26os michelin latexet gond nélkül, így talán a virsli-verzió is elbírhatja a nagyobb gumikat.)

#339
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

Vajon egy Merida Cyclocross 3-as bringa 58-as méretben megfelelõ a 187cm-es magasságomhoz?


Néhány apróság a Meridához. Egyelõre csak rövid távon, mert még fiatal a két gép (egy 2009-es 3-as nekem és egy 2010-es 4-es a páromnak). Bár a festésrõl jókat hallottam a márkával kapcsolatban, nálam eléggé "patinásodik" :( És ez nem feltétlenül az odafigyelés kérdése. Volt, amikor az erõsebb füvek (mondjuk katángkóró) hagytak nyomot a vázon. Most már nem bánt a dolog, de elsõre igen rosszul esett.
Ha sokat tervezel vele aszfalton járni, vegyél hozzá slicket. A gyári külsõn talán 200 km alatt sikerült megfelezni a mintázat magasságát. (Meg a hangja is olyan, mint a traktoré...) Viszont murván elképesztõen hasít a Maxxis :)
A fékerõ finoman szólva gyenge. Utólag rákérdeztem a boltban, mert az eladó srác is ilyet használ téli gépnek. Azt mondta, kísérletezzek a fékpofával, de csodát ne várjak. Hja, kanti... (Esetleg még a vásárláskor kérdezd meg, nem tudnak-e mini V-féket adni helyette, hátha a 0 km-es alkatrészt beveszik aprópénzért.) Nekem egyébként nem volt vele olyan problémám, mint itt a cikk írójának, hogy rugdalta a hátsó féktestet.
És bár nem itt kérdezted, de nekem a kistányér-kónusz még nem megy el, a többi már nem ér bele. Nagytányéron trimmelés nélkül elfutott mind a kilenc fokozat. (Most lassan utána kéne állítani, de elvileg a két végállás nálam majdnem tökéletes volt.) A hajtókar viszont elég hamar elkezdett ciccegni. (Nem biztos, hogy tényleg az, egyelõre nem vizsgáltam ki az ügyet, de mindkét gép csinálja.)
Ja, és a legnagyobb tragédia: a hátsó agy kevésszer reteszel, nem tudok olyan biztosan trackstandelni, mint a korábbi országútival :D
Viszont a 34-es kistányér megváltás a korábbi 42-esem után. Beülve hegyre menni igen jó érzés :D
Batyus túrákon voltunk velük mostanában, jó volt, hogy van szem a vázon csomagtartónak és sárhányónak.
Összességében szerintem nagyon szerethetõ gép mindkettõ. A karbon villa sokat jelent a magyar utakon, meg a 2010-es bandázsa is valami géles cucc, ellentétben a korábbi modellel. (Meg a kormány is jobb ívû lett.) A dologhoz hozzátartozik, hogy korábban nem volt modern bringám, csak alsóváltós, acélvázas, klipszes szörnyetegekkel meg túramontival közlekedtem.
- egy bolygó, két kerék -

#340
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Valószínûleg, a lényeg a felsõcsõ hossza. meg a cyclo gépeknek magasabban van a középcsapágya arra kell odafigyelni