Jelentkezz be Regisztrálj
Magellan
#5081
Posted 2003. September 21. - 22:35
Mert kinéztem a Pyxist, ugyanis most acél Crater van. Erre itt frászba kerghettek, hogy hajlik, meg törik, meg szar. Most mit vegyek? Crux? Pyxis? 80-100e-m nincs vázra, mert akkor nem lesz rajta más, és így elég nehéz bringázni. Gyengébb a Craternél a másik kettõ? Ahhoz viszonyítsátok, az mond nekem valamit. Más vázam nem volt még t.i., ás Cannondale meg rokonai nem is lesz. Nincs pízem rájuk.
Ahoy
#5082
Posted 2003. September 19. - 15:10
#5083
Posted 2003. September 19. - 14:39
Ha azt mondanák, hogy 6 hónap, ki a rák várná meg...?! :
Azért gáz,hogy az ember szemébe hazudnak.
#5084
Posted 2003. September 19. - 13:01
Azt is megmagyaráznád, a titánvázam miért tört el ? ;D A haverok szerint azért, mert szar volt.
EMBER:
Nekem tetszik az a váz. Az a kb. 200g súlytöbblet nem vészes. Annyival olcsóbb volt a többinél, hogy azt visszatérülhet. Ha most kéne vázat vennem, lehet hogy azt venném.
Izlés dolgában nem lehet vita !
#5085
Posted 2003. September 19. - 11:54
#5086
Posted 2003. September 19. - 11:28
KAPJÁK BE A F****M!
Már 2 hónapja váram a buzi Vega vázukat.
Esküszöm még csak most hegesztik........
A Nem értem hogy miért mondták azt hogy 2 hét.........
Ez van......
#5087
Posted 2003. September 19. - 09:48
Ja és a végére: Ezzel a hozzászólással nem akartam leszólni a Magellánt (elvégre nagyon fasza kis márka), csak hát ez van. De mindentõl függetlenül: jó kis váz az a Pyxis (jó nehéz ;D ).
#5088
Posted 2003. September 16. - 21:39
Véletlen nem a távillára gondoltál?
Mi bajod az ívben hajlított támvillával? Mert az S-bend az nem csupa hajlításból áll? És azt honnan tudod, hogy ez gyengébb(szavaidból ugyanis ez sejlik ki). Belelátsz a falvastagságokba, az anyagszerkezetbe stb? A 2001-es Crux ugyancsak Kinesis, és S-bend-es, és mégsem törnek, mint a ropi. Az egy brutálisan jó váz.
Hááát, ami azt illeti, tényleg tudom, hogy gyengébb, mivel ezt tanulom (és hamarosan tanítom) az egyetemen... ;D Na de tényleg, itt nem (csak) az anyagvastagságon múlik a dolog, hanem a geometrián. Mivel a hátsó kereket fõleg függõleges erõ éri (értsd zötyik), az ív ezeket hívatott "kicsillapítani" - persze aki tudja az aluötvözetek merevségi jellemzõit, az tudja, hogy ekkora csõátmérõ mellett ez maximum néhány milimétert eredményez, nem beszélve arról, hogy ez feltételezi a láncvilla (amit szétver a lánc, ha lefelé mész, most már én sem tudom melyik melyik...) középcsapágyházba becsatlakozásának szögforgását. Azaz beleteszünk a vázba egy olyan mozgást, ami értelmetlen többletfeszültséget okoz sok kritikus helyen, s ezért osztán olyannyira túlméretezzük, hogy mindezt kibírja. És ezért ugye súlyban kell fizetnünk. Mondanom sem kell remélem, hogy a hátsókerék ennek a mozgásnak a többszörösét kimozogja csak úgy "alapból", fõleg ha nincs kõre felfújva.
Ami a 01-es Cruxot illeti. Az tényleg egy brutálisan jó váz, pl elég ha csak a középcsapágy merevséget nézed. Fogj egy Cruxot, meg egy Pyxist, s nyomd a hajtókart a láncvilla irányában. Láthatod, hogy a Pyxisnek fél-centiket csavarodik a középcsapágyháza, míg a Cruxnak nem. Azért ez elgondolkodtató. Az S-bend rugalmas hatása bár vitatható, elvileg azt a sárférõhely érdekében csinálták. De ami a lényeg, ott nem a terhelés irányában van a hajlítás, a csõ a hajlítások miatti utólagos hõkezelések miatt lesz egy kicsit hajlamosabb az alakváltozásra, meg ugye a nagyobb hossz miatt (ugyanaz az erõ nagyobb hosszon ugye logikusan nagyobb alakváltozást eredményez), de nem a geometriai adottságok folytán.
Ja, utóiratként: az alu is rugalmas, sõt sok esetben rugalmasabb mint az acél (ami szintén ki tud fáradni)...csak hogy jól bekavarjak a végire...
#5089
Posted 2003. August 31. - 21:43
#5090
Posted 2003. August 29. - 10:49
Ja és a végére:ugyan mondjon már valaki egy ésszerû okot az ívben hajlított láncvillára!
...támvillára... :
Egyébként mondanék egy okot: Magellan Pyxis 2003 aluból készült, ami köztudomásúlag nem díjazza a feszültségeket...míg az általad belinkelt Ritchey-váz ötvözött acél...
Reméltem, hogy ezt az aprócska részletet senki nem veszi észre... ;D ;D : : : ;D
#5091
Posted 2003. August 20. - 20:25
#5092
Posted 2003. August 19. - 13:49
#5093
Posted 2003. August 19. - 12:22
Ja és a végére:ugyan mondjon már valaki egy ésszerû okot az ívben hajlított láncvillára!
...támvillára... :
Egyébként mondanék egy okot: Magellan Pyxis 2003 aluból készült, ami köztudomásúlag nem díjazza a feszültségeket...míg az általad belinkelt Ritchey-váz ötvözött acél...
#5094
Posted 2003. August 19. - 09:29
Igazából az ilyen topicokat is kéne olvasgatniuk a gyártóknak, nem mint a marha elõre.....
az a helyzet, hogy a Pyxis már ezzel a 200 grammal alapból nehezebb... ;D ;D ;D (és mégsem rendes váz :-\)
a gond a 200 grammal ott van, hogy ez nem a tartósság érdekében van rajta - ettõl nem erõsebb, csak kevésbé lett átgondolva a tervezése (értsd - ugyan mondjon már valaki egy ésszerû okot az ívben hajlított láncvillára!)
Véletlen nem a távillára gondoltál?
Mi bajod az ívben hajlított támvillával? Mert az S-bend az nem csupa hajlításból áll? És azt honnan tudod, hogy ez gyengébb(szavaidból ugyanis ez sejlik ki). Belelátsz a falvastagságokba, az anyagszerkezetbe stb? A 2001-es Crux ugyancsak Kinesis, és S-bend-es, és mégsem törnek, mint a ropi. Az egy brutálisan jó váz. Az idei pyxis miért lenne más? Majd ha látok egy törött támvillát elhiszem, hogy gyengébb, de addig nem. Ja és hogy ez súlytöblettel jár az egyenes támvillához képest. Legalább nem olyan merev a hátulja (bár attól még a szart is kirázza belõled ha olyan a terep ;D).
Egyébként csak azért védem ennyire szegény idei pyxist, mert nekem is az van, de ha meg tudtok gyõzi (ész érvekkel!) hiszek nektek... Mondjuk ha mutattok mondjuk egy fotót egy törött idei vázról (ez már töb is, mint az ész érv : ) egy szavam se lesz több.
Ja és a végére:ugyan mondjon már valaki egy ésszerû okot az ívben hajlított láncvillára!
Íme:
http://www.ritcheylo...frameplexus.jpg
#5095
Posted 2003. August 18. - 23:17
Egyebkent a Giant szuper könnyü alu vazabol is tört el jonehany,akiket ismerek, igaz van köztük versenyzö is. Meg is lehet nezni az ujabb kiadast, az mar nehezebb , igaz (gondolom) az erösitesek miatt.
MARCI
#5096
Posted 2003. August 17. - 10:47
Igazából az ilyen topicokat is kéne olvasgatniuk a gyártóknak, nem mint a marha elõre.....
na igen, ott a pont, nagyon fontos lenne a kommunikáció a gyártók és vásárlók között - én pl marhára örülnék olyan dolgoknak is, hogy mondjuk van 4 színterv, felnyomják õket a netre, majd szavazni lehetne, mivel jöjjön ki a váz (jó kis utópia)
ZSIROSMACSKA!
az a helyzet, hogy a Pyxis már ezzel a 200 grammal alapból nehezebb... ;D ;D ;D (és mégsem rendes váz :-\)
a gond a 200 grammal ott van, hogy ez nem a tartósság érdekében van rajta - ettõl nem erõsebb, csak kevésbé lett átgondolva a tervezése (értsd - ugyan mondjon már valaki egy ésszerû okot az ívben hajlított láncvillára!)
nomeg mondjuk egy Giant Team váz sem törik el 2 év alatt, mégis agyon van könnyítve - bár igaz, hogy duplájába kerül (valamit valamiért asszem)
az a tény, hogy most itt fikázzuk a magellánt szerintem sokunknál inkább "márkaszeretetbõl" történik, mint rosszindulatú áskálódásból (mint a kisgyerek: -anyúúú, kiszakadt a cipõm! -nem baj fiacskám, holnap veszünk egy másikat... -de én nem akarok mást anyúúúú!!!)
#5097
Posted 2003. August 17. - 07:43
#5098
Posted 2003. August 16. - 13:32
Ha Magellánék nem akarnak minõségi vázat csinálni, akkor az õ bajuk, mert nem vesznek majd tõlük. én már észrevettem, hogy néhány gyártó nem csinál ésszerû dolgokat, pedig sír a nép. Igazából az ilyen topicokat is kéne olvasgatniuk a gyártóknak, nem mint a marha elõre.....
#5099
Posted 2003. August 15. - 03:01
2 Ekkora Author reklámot még nem láttam fórumon. Ennek a fiúnak tök mindegy mit írogatnak, õ mondja a magáét. Már csak azért is mert az A-gang úgye nem éppen CC váz (súly, fejcsõszög, megúgyegyáltalán)
3 Aki vesz egy versenyvázat, ami iszonyatosan ki van könnyítve (hisz elsõ szempont a súly) az ne sírjon, ha eltörik 2 év múlva. Arra találták ki, hogy a versenyzõ alatt kibírjon egy szezont (maximum) és jövõre ott a következõ modell, amit majd ti szépen megvesztek, hiszen ti versenyvázat akartok ;D Lehet sírni, ha nem tetszik, vagy veszel egy normális vázat ami 200 grammal nehezebb. Majd 2 deci vizet mindig kiöntesz a kulacsodból és ugyan ott vagy.
#5100
Posted 2003. August 08. - 21:09
sajnos a pyxis már most jól láthatóan gyenglékedik - érdemes pl összehasonlítani egy 2001-es cruxxal (mivel kisértetiesen emlékeztet rá, csak az s-bend helyett íves támvilla lett [amit már ugye fikáztunk régebben], meg 1-2 vázszög megváltozott...), ahol ha belenyomom kézzel a hajtókart a láncvillába, akkor legfeljebb a hajtókar hajlik, a középcsapágyház meg se moccan, ellenben a pyxisnél simán elcsavarodik, próbáljátok csak ki
a kinesis nem szar márka, csak nem tudják ua. a pontosságot hozni, mint az easton - pl a vázak között simán van 1-2 mm eltérés csövekként, sõt, sokszor az átmérõ sem stimmel, pl a nyeregcsõ lehet, hogy az egyik pyxis vázban csúszik, de a másikba már reszelni kell, hogy belemenjen
a súly meg nem lenne cikis, ha bevallanák, hogy mennyi az annyi - de azért az gáz szerintem, hogy mérlegen nehezebb 100-200 grammal, mint a megadott adat... :-\