Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Magellan

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5068 hozzászólás a témában

#1
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.

Van katalógusom, újságom, ezek kincsek. :D

De sok mindent csak digitális formában tudtam megszerezni. A semminél jobb az is, legalább van.

Voltam az északi parton júniusban, a Konaval. De most csak füredig mentünk, onnan át Siófokra és vissza északra...

Így legalább van még mit nézni jövőre is. :D Nem mint ha a Balatont meg tudnám unni.

 

Velencén idén 2x voltam, egyet a Konaval egyet a Crux-al. Más élmény. :) (lásd lentebb a képeket)

 

Marzocchi...

Valóban, néha szokott lenni az aprón is, vadászni kell rájuk. (Főleg a szebb példányokra).



#2
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

 

 

Úgy értettem, hogy akkor, amikor már használtan/bontásból árulták ezeket a telókat az aprón. Az utóbbi években feltűnt 1-2...
De látom, jól el vagy látva dokumentumokkal a "veteránozáshoz". (Vagy csak elfelejtetted kidobni a régi újságokat meg katalógusokat?) Nekem is meg kéne keresni a régi MBAH-okat a "szénapadláson"...

Tisztelem, becsülöm, amit csinálsz, de nekem nem az az elsődleges célom, hogy eredeti, vagy legalább korhű állapotba álltsak vissza valamikori "legendás" gépeket. Én csak biciklizni szeretnék, azzal amim van, meg amit még esetleg meg tudok szerezni...

Off: Írtam egy amerikai kollégámnak a kalandjaimról az idei Velencei-tó Túra Triatlonon. (Ti is röhöghettek rajta, ha az olaszautós topicban visszagörgettek a 44393. hozzászólásig. Ott nem a Pyxissel indultam, hanem egy Mongoose Maurice-al.)
Visszaírta, hogy ő meg egyszer fordítva szerelte be a telót a montijába... Aztán esett nagyot. Gondolom, az is olyan hátul elhelyezett villahidas Manitou lehetett. Volt szó erről nemrég a fórumon, ha nem is ebben a topicban.

Balatoni túra:
Jópár évvel ezelőtt nekiindultunk a fiammal körbetekerni a Balatont. Mi is Aligáról indultunk a déli parton. De mire elértünk Fonyódig, nekem úgy megfájdult a derekam, hogy kénytelenek voltunk igénybe venni egy "hajó cheat"-et Badacsonyig, aztán onnan indultunk visszafelé. (Csopakon aludtunk egy ismerősnél, aztán onnan tekertünk másnap haza, Fehérvárra. De akkor már mindkettőnknek nagyon fájt a...) Akkor a Konával voltam, de ebből a szempontból jobb a Pyxis, kényelmesebb.

De én nem szeretem annyira a déli partot. Szerintem jobb az északi. Ott nem kell a szutyok bringaúton menni, mert feljebb is van út. (És onnan néhol még szebb is a kilátás.) Próbáld ki egyszer a Vászoly-Pécsely szakaszt. Nekem az a drogom, azért szoktam arra menni minden évben legalább egyszer. (Csak ahhoz előbb valahogy fel is kell menni Vászolyba...) Én Veszprémig szoktam vinni a bringát vonattal, így végül összességében "elcsalom" a Veszprém és a Balaton-part közti szintkülönbséget.


  • talpfa kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Folytatás...

 

Hát akkor lelle, Napfény strand

26463269_5f1afc037a3f0c86cac5a811bddd367

 

Szóval itt már nagyon innom kellet egy kávét. :D Fonyódliget..

26463267_08594d79010f9718e5ceebd37d678c0

 

Finished! :) Fonyód, kikötő, főtér, kajáldák....

26463265_9c178aae9b0bde9b05a110573dda701

 

Kellemesen elfáradtunk, innen indul a vonatunk vissza fele. Legközelebb innen folytatjuk. ;) :)

26463263_2c3d89e2b2c378df59c2a810020fc65

 



#4
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Akkor egy kis élmény beszámoló a balatoni kiruccanásról (fogadjátok szeretettel :)).

Nem lett túl jó mindegyik kép, próbáltam a lényeget mazsolázni, nagyon tömören.

 

Hát akkor induljunk. :)

26463251_b0df75b3ebc18bafdd1dbf179819d94

 

Nem írom hol vagyunk.. :)

26463261_764694f316202d9663498c5d73911ec

 

Valahol fél úton.. azért itt már kezdtem érezni a popóm. :D

26463259_8ba0a3055119d84a0e1a5e989aeb797

 

Földváron, kikötőben, megpihentünk.

26463257_7222a7dc66467332ff806af579dfeed

 

Nem tudom pontosan hol, valahol lelle előtt? :)

26463255_43fe79ea8d656f5a9011fe41bfcc457

 

26463271_31b3a90087ae60ac0ef8a104f704db1

 

Ilyen szép tiszta volt a víz.

26463273_c6767389a3ff320d75340dc65085dfa

 



#5
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Halkan mondom: Kona Pahoehoe. Évjáratot nem tudom, használtan vettem, 2000 körüli lehet. A festék már akkor erősen lepattogzott róla, amikor vettem, de utánanéztem, ezeknek ez volt a típushibája. (Szóval nem a különösképpen kemény használat miatt lett ilyen.) Ez olyan 2003 körül lehetett, esetleg 2004.

 

A Pyxis vázat 2002 nyarán vettem Szombathelyen, ahol munkakeresés ügyben jártam, és ráérő időmben benéztem egy bicikliboltba... Vettem hozzá kormánycsapágyat is (szintén FSA Orbit), és be is rakattam velük, mert a saját magam általi csapágycsésze-bepréselés nem mindig szokott jól sikerülni. De qrvák voltak, mert a spéci nyergcsőbilincset nem adták hozzá, úgy kellett később esztergáltatnom egy hasonló méretűből. A komplett építés olyan 250e Ft körül állt meg, ami akkoriban azért még pénz volt egy bringáért, pedig beépítettem használt alkatrészeket is bőven.

 

A Marzo Z2-est azért irigylem tőled. Kár, hogy nem ugrottam rá, amikor árultak ilyet... A lentebb említett túrán rámentem arra a kavicsos bringaútra, ami még a vidámpettingi szerpentin előtt megy le Monoszló felé. (Amikor legutóbb Kapolcsra mentem arrafelé, akkor szúrtam ki, most kifejezetten azt akartam megnézni.) Az eleje olyan sima, hogy akár országútival is lehetne menni rajta. Később lett normál terepi kocsinyom, a végén meg lejtőn lefelé le kellett szállnom és tolnom, mert öklömnyi fekete éles szélű kövekkel volt kirakva. Akkorákat vágott az alkaromra, hogy pár száz méter után nem bírtam tovább. Na, oda kellett volna a teló... (Szerencsére oda már közel volt a tükörsima szőlészeti út Balatoncsicsó határában.)

A Marzocchi Z2 Superflyhoz 2 éve sikerült hozzá jutnom.

Akkoriban ez álom volt idehaza.

Nem is emlékszem rá, hogy itthon kapni lehetett a boltokban a SuperFly-t? Pláne a 400-500 GBP árával, nem igazán lett volna kereslet rá, a profi versenyzőket leszámítva.

A nyílt olajfürdős Z2 BAM, Light, Alloy és társai, meg a Z1-re emlékszem. Olyan 65.000 Ft-tól indultak az árai, típustól függően (ha jól emlékszem?).

Megfelelő karbantartás mellett, hosszú életű, hálás darabok. Jól szervizelhetők.

26462885_6c84f32ee2a283672cfaec021e36cb5

 

26462887_adddebf25d984d81ffd78dbf035f53c


  • Kisherceg kedveli ezt

#6
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

Szép lehetett akkoriban, bár való igaz, nem illik rá az a teló, a geo végett.

Halkan kérdem, mivel ez nem az a topik :), milyen Konaról van szó (évjárat, név)?

Halkan mondom: Kona Pahoehoe. Évjáratot nem tudom, használtan vettem, 2000 körüli lehet. A festék már akkor erősen lepattogzott róla, amikor vettem, de utánanéztem, ezeknek ez volt a típushibája. (Szóval nem a különösképpen kemény használat miatt lett ilyen.) Ez olyan 2003 körül lehetett, esetleg 2004.

 

A Pyxis vázat 2002 nyarán vettem Szombathelyen, ahol munkakeresés ügyben jártam, és ráérő időmben benéztem egy bicikliboltba... Vettem hozzá kormánycsapágyat is (szintén FSA Orbit), és be is rakattam velük, mert a saját magam általi csapágycsésze-bepréselés nem mindig szokott jól sikerülni. De qrvák voltak, mert a spéci nyergcsőbilincset nem adták hozzá, úgy kellett később esztergáltatnom egy hasonló méretűből. A komplett építés olyan 250e Ft körül állt meg, ami akkoriban azért még pénz volt egy bringáért, pedig beépítettem használt alkatrészeket is bőven.

 

A Marzo Z2-est azért irigylem tőled. Kár, hogy nem ugrottam rá, amikor árultak ilyet... A lentebb említett túrán rámentem arra a kavicsos bringaútra, ami még a vidámpettingi szerpentin előtt megy le Monoszló felé. (Amikor legutóbb Kapolcsra mentem arrafelé, akkor szúrtam ki, most kifejezetten azt akartam megnézni.) Az eleje olyan sima, hogy akár országútival is lehetne menni rajta. Később lett normál terepi kocsinyom, a végén meg lejtőn lefelé le kellett szállnom és tolnom, mert öklömnyi fekete éles szélű kövekkel volt kirakva. Akkorákat vágott az alkaromra, hogy pár száz méter után nem bírtam tovább. Na, oda kellett volna a teló... (Szerencsére oda már közel volt a tükörsima szőlészeti út Balatoncsicsó határában.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#7
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Egyébként nálam így néz ki a jelenlegi szetápp, ha valakit érdekel és szeret a részletekben elmerülni. :)

 

1998 MAGELLAN CRUX

Váz: Fuji CR-MO Light Double butted

Villa:  Marzocchi Bomber Z2 Super Fly

Kormányszár: Ritchey Comp 1  1/8 (120mm)

Kormány: Ritchey Comp (580 mm)

Kormánycsapágy: FSA Orbit Conix

Fékkar: AVID SD 2.0L

Fék: AVID SD 25

Váltókar: Shimano Deore XT (SL M740)

Első váltó: Shimano Deore XT (FD-M739)

Hátsó váltó: Shimano Deore XT (RD-M739 SGS)

Hajtómű: Shimano Deore LX (FC-M569 4arm)

Monoblokk: Shimano Deore LX (BB-UN51)

Pedál: Shimano Deore XT (PD-M747)

Első agy: Shimano Deore LX  (HB-M564)

Hátsó agy: Shimano Deore LX  (FH-M565)

Kazetta: Shimano CS-HG50 (11-30) 8speed

Lánc: Sram PC870

Első felni: Ritchey Rock PRO

Hátsó felni: Ritchey OCR  PRO

Küllő: DT Swiss Champion

Gumik:  IRC SERAC XC 2.1

Nyereg: Selle Italia Flite Titanium

Nyeregcső: Ritchey Expert 29.6  (350mm)

Nyeregcső bilincs: BTS

Egyéb: Azonic kulacstartó, AVID Rollamajing, Jagwire bovden, ACOR(ODI) markolat(dugó)


talpfa módosította - 2019. augusztus 22. - 08:43


#8
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Tovább is van, mondjam még? Illetve az előzmények, annak a bizonyos "kócerájnak", az első építésnek az ismertetése: Az akkoriban még jónak tartott Hungary:A villa mellett egy akkoriban még modernnek számító ISIS-es FSA V-drive hajtómű volt rajta, Mars agyakra fűzött Ritchey OCR-Rock comp felnik, változó átmérőjű küllőkkel, és persze Ritchey külsőkkel. 3x9-es SRAM 7.0 váltás és sor, Avid Arch Rival fékekkel, Avid fékkarokkal. (Valamiért akkor nem akartam Shimanot, mert csak. Csak az első váltó volt Shimano, most is az van rajta. A Kona váznak más a nyeregvázcső átmérője, ahhoz mindenképpen vennem kellett egy újat.) Ritchey stucni, Ritchey kormány, Ritchey szarvak, Ritchey markolat...

Szóval onnan, hogy összeraktam egy bringát az akkor általam az elérhető legjobbnak tartott cuccokból, eljutottunk odáig, hogy mindegy, hogy mi van rajta, mindegy, hogy hogy néz ki, csak működjön, és tudjak vele menni minél többet... Különös tekintettel a harmadik sorodra. (A sérüléseket egyébként nem használat közben szedte össze, hanem tárolás, letámasztás, másik bringának nekitámasztás, ilyesmi során.)

 

A slusszpoén? Fent említett cuccok még mind megvannak, a már említett Kona vázon. Amivel a 160 centis lányom, teljesen leeresztett nyereggel, kvázi hasalva, de úgy otthagyott bennunket a kollégámmal amikor a legutóbb voltunk a Mega-Bakonyon, mint a szél. (Előző évről meg még van is valahol egy kép, én megyek a Pyxisen, ő meg akkor még megmaradt mögöttem a Konán.) Megérdemelt hát egy méretre jobban hozzá illő biciklit...

Hm, mi lenne, ha visszahúznám azt a nyeregcsövet, meg átmókolnám azt a Konát egy kicsit jobban az én méretemre? Végül is neki már ott a Kreidler...

Szép lehetett akkoriban, bár való igaz, nem illik rá az a teló, a geo végett.

Halkan kérdem, mivel ez nem az a topik :), milyen Konaról van szó (évjárat, név)?



#9
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

Hát ez egy szép kerek történet lett. :)

Az a villa egyébként nagyon illik az összképbe.

Szerintem használd egészséggel, így ahogy van, sok örömöd legyen vele.

Érdemes a vázra vigyázni, megérdemli, bárhol is használod. Ritka madár. :)

Tovább is van, mondjam még? Illetve az előzmények, annak a bizonyos "kócerájnak", az első építésnek az ismertetése: Az akkoriban még jónak tartott Hungary:A villa mellett egy akkoriban még modernnek számító ISIS-es FSA V-drive hajtómű volt rajta, Mars agyakra fűzött Ritchey OCR-Rock comp felnik, változó átmérőjű küllőkkel, és persze Ritchey külsőkkel. 3x9-es SRAM 7.0 váltás és sor, Avid Arch Rival fékekkel, Avid fékkarokkal. (Valamiért akkor nem akartam Shimanot, mert csak. Csak az első váltó volt Shimano, most is az van rajta. A Kona váznak más a nyeregvázcső átmérője, ahhoz mindenképpen vennem kellett egy újat.) Ritchey stucni, Ritchey kormány, Ritchey szarvak, Ritchey markolat...

Szóval onnan, hogy összeraktam egy bringát az akkor általam az elérhető legjobbnak tartott cuccokból, eljutottunk odáig, hogy mindegy, hogy mi van rajta, mindegy, hogy hogy néz ki, csak működjön, és tudjak vele menni minél többet... Különös tekintettel a harmadik sorodra. (A sérüléseket egyébként nem használat közben szedte össze, hanem tárolás, letámasztás, másik bringának nekitámasztás, ilyesmi során.)

 

A slusszpoén? Fent említett cuccok még mind megvannak, a már említett Kona vázon. Amivel a 160 centis lányom, teljesen leeresztett nyereggel, kvázi hasalva, de úgy otthagyott bennunket a kollégámmal amikor a legutóbb voltunk a Mega-Bakonyon, mint a szél. (Előző évről meg még van is valahol egy kép, én megyek a Pyxisen, ő meg akkor még megmaradt mögöttem a Konán.) Megérdemelt hát egy méretre jobban hozzá illő biciklit...

Hm, mi lenne, ha visszahúznám azt a nyeregcsövet, meg átmókolnám azt a Konát egy kicsit jobban az én méretemre? Végül is neki már ott a Kreidler...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#10
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

Ha beszólásnak érezted amit írtam vagy bántó voltam, elnézést.

Nem vettem beszólásnak, te már úgyis ismerted a történetet nagyrészt. Tudom, hogy downgrade.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.333 hozzászólás

...nagyon hosszú poszt..


Ha beszólásnak érezted amit írtam vagy bántó voltam, elnézést.

Kisherceg módosította - 2019. augusztus 21. - 20:22

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

Nem gyári a villa. Még csak nem is ugyanabban az országban, nem ugyanabban az évben vettem a vázzal.
Először egy Hungary:A telóval volt összerakva. De azzal nem lett jo a geo, "hanyattestem" vele egy komolyabb emelkedőn. Akkor megmérgesedtem, vettem az apróból egy Kona Pahoehoe vázat, és átszereltem arra az egész kócerájt. A merev villát már később vettem, Parndorfban, a Katarga outletben, amikor egyszer hazafelé jöttünk egy céges meetingről Bécsből. Az csak szerencse, hogy stimmel a színe a vázzal, de jól látod, tényleg Tange matrica van rajta.

 

Ezután egy darabig single speednek volt megépítve, rugós láncfeszítővel. A SS cuccokat aztán a fiam kapta meg egy Mongoose Thunderball vázba, miután valaki felhívta a figyelmemet arra, hogy a vékonyfalú Kona vázzal és a Hungary:A telóval ugratgatnia árthat a fogaknak... A Pyxis ezután megint csak porosodott a padláson, mígnem használt cuccokkal lett újra kistafírozva a Maxi-Bikeból. Na, akkor majdnem full XT volt, kivéve a hajtóművet, egy Truvativ Stylo-t. (Az volt akciós a LBS-ban.) A "direktkurva" fékeket meg az USA-ból hoztam, nem valami nagy szám egyébként, de errefelé ritkaság. A váltókarok nem sokáig voltak XT-k, mert a jobbos gyakorlatilag a beüzemeléskor bedöglött. Újat csak Alivióból tudtam venni, meg akkor már vettem egy új Alivio hátsó váltót a kissé kotyogós használt XT helyett.

Mint említettem, a mostani hajtás és kerekek egy 25e Ft-os, Kelet-Magyarországi, külföldről hozott használt cuccokat áruló ócskapicról hozott "donor" bringáról valók. Amit akkor nem is azzal a szándékkal hozattam, hogy erre tegyem át róla a cuccokat. (A szarvak is arról valók, de azokat le fogom szedni. Nem kell mindent felhasználni csak azért, mert van...) A fékváltókarok meg egy másikról... (Az Alivio hajtómű egyébként kifejezetten választási szempont volt, mert képen látszott, hogy még épek a fogai, és bontható. (A Kreidler egy olyan Sünturhával jött, amin a kistányér a középsőhöz volt rögzítve, és a csavaroknak látszó micsodákról közelebbről nézve kiderült, hogy nem bonthatók.) Csak ott szúrtam el, hogy ez valami egyetlen évjáratban gyártott, lehetetlen lyukkörű modell. Szóval leszedni le lehet róla a lánckerekeket, csak éppen újakat nem kapni helyette sehol...)

Csak aztán végül úgy alakult, hogy a lányom kapta meg a Kreidler vázba a Truvativ Stylo-t, a Mavic-XT kerekeket, az XT fékkarokat, a vadiúj 8-as Alivio váltást... Nekem meg maradt ez.

Mivel pont annak az évnek a májusában estem pofára nulla nehézségű terepen egy olyan gödörben, amiről még tudtam is, hogy valahol ott van (eltörtem az orrcsontomat, az orrnyergembe meg maradandó heget vágott a szemüveg), úgy döntöttem, hogy így 50 felett, a nemlétező reflexeimmel és a sosem létezett ügyességemmel jobb, ha többet nem erőltetem a terepen biciklizést, viszonylag könnyű szívvel vállaltam a downgrade-t. Kapja az a jó cuccokat, aki ki tudja használni... Akkor kapta a bumsztli pedálokat is, amikor eldőlt, hogy innentől csak városi közlekedés meg aszfaltos túra...

 

Thomsonra nincs pénzem. Általában rövid költségvetéssel (nem) megy nálam a bringaépítés. Ebbe a bringába nem akarok többet invesztálni, ha lenne pénzem bringára, akkor kipróbálnék már inkább egy másik kerékméretet... Ha valaki nagyon "meg akarja menteni", akkor megbeszélhetjük, de elkótyavetyélni nem fogom. (Közelről nézve azért van már rajta néhány lakksérülés meg rozsdapötty. Ez nálam nem díszbringa, hanem használós bringa.) Legfeljebb akkor megveszem a legelső fosadék vázszettet az apróból, és átépítem arra. Az talán nem fogja bántani senki szemét...

Hát ez egy szép kerek történet lett. :)

Az a villa egyébként nagyon illik az összképbe.

Szerintem használd egészséggel, így ahogy van, sok örömöd legyen vele.

Érdemes a vázra vigyázni, megérdemli, bárhol is használod. Ritka madár. :)



#13
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

Talán nem sírom el magam, na de azért... :)

Ez a váz többet érdemel, az Alivio hajtókar.. :o nem is sorolom.

Annyi szép 27.2 nyeregcső van (Thomson, Ritchey Classic...stb)

Szal megérdemelne legalább egy XT szettet.

 

Na de az a merev villa, nagyon gyárinak néz ki, csak az a matrica az oldalán nem ismerős?

Vagyis is ismerős, olyan rózsaszínes, mint  a Tange matrica szokott általában lenni, de a pyxisnek, magellan logó volt a villán.

Egyébként ezen a képen szépnek tűnik a váz, megkímélt állapotban van. Mindenképp gratula hozzá! :)

 

 

Várunk még képeket! Meg egy kis tuning is ráférne. ;)

Nem gyári a villa. Még csak nem is ugyanabban az országban, nem ugyanabban az évben vettem a vázzal.
Először egy Hungary:A telóval volt összerakva. De azzal nem lett jo a geo, "hanyattestem" vele egy komolyabb emelkedőn. Akkor megmérgesedtem, vettem az apróból egy Kona Pahoehoe vázat, és átszereltem arra az egész kócerájt. A merev villát már később vettem, Parndorfban, a Katarga outletben, amikor egyszer hazafelé jöttünk egy céges meetingről Bécsből. Az csak szerencse, hogy stimmel a színe a vázzal, de jól látod, tényleg Tange matrica van rajta.

 

Ezután egy darabig single speednek volt megépítve, rugós láncfeszítővel. A SS cuccokat aztán a fiam kapta meg egy Mongoose Thunderball vázba, miután valaki felhívta a figyelmemet arra, hogy a vékonyfalú Kona vázzal és a Hungary:A telóval ugratgatnia árthat a fogaknak... A Pyxis ezután megint csak porosodott a padláson, mígnem használt cuccokkal lett újra kistafírozva a Maxi-Bikeból. Na, akkor majdnem full XT volt, kivéve a hajtóművet, egy Truvativ Stylo-t. (Az volt akciós a LBS-ban.) A "direktkurva" fékeket meg az USA-ból hoztam, nem valami nagy szám egyébként, de errefelé ritkaság. A váltókarok nem sokáig voltak XT-k, mert a jobbos gyakorlatilag a beüzemeléskor bedöglött. Újat csak Alivióból tudtam venni, meg akkor már vettem egy új Alivio hátsó váltót a kissé kotyogós használt XT helyett.

Mint említettem, a mostani hajtás és kerekek egy 25e Ft-os, Kelet-Magyarországi, külföldről hozott használt cuccokat áruló ócskapicról hozott "donor" bringáról valók. Amit akkor nem is azzal a szándékkal hozattam, hogy erre tegyem át róla a cuccokat. (A szarvak is arról valók, de azokat le fogom szedni. Nem kell mindent felhasználni csak azért, mert van...) A fékváltókarok meg egy másikról... (Az Alivio hajtómű egyébként kifejezetten választási szempont volt, mert képen látszott, hogy még épek a fogai, és bontható. (A Kreidler egy olyan Sünturhával jött, amin a kistányér a középsőhöz volt rögzítve, és a csavaroknak látszó micsodákról közelebbről nézve kiderült, hogy nem bonthatók.) Csak ott szúrtam el, hogy ez valami egyetlen évjáratban gyártott, lehetetlen lyukkörű modell. Szóval leszedni le lehet róla a lánckerekeket, csak éppen újakat nem kapni helyette sehol...)

Csak aztán végül úgy alakult, hogy a lányom kapta meg a Kreidler vázba a Truvativ Stylo-t, a Mavic-XT kerekeket, az XT fékkarokat, a vadiúj 8-as Alivio váltást... Nekem meg maradt ez.

Mivel pont annak az évnek a májusában estem pofára nulla nehézségű terepen egy olyan gödörben, amiről még tudtam is, hogy valahol ott van (eltörtem az orrcsontomat, az orrnyergembe meg maradandó heget vágott a szemüveg), úgy döntöttem, hogy így 50 felett, a nemlétező reflexeimmel és a sosem létezett ügyességemmel jobb, ha többet nem erőltetem a terepen biciklizést, viszonylag könnyű szívvel vállaltam a downgrade-t. Kapja az a jó cuccokat, aki ki tudja használni... Akkor kapta a bumsztli pedálokat is, amikor eldőlt, hogy innentől csak városi közlekedés meg aszfaltos túra...

 

Thomsonra nincs pénzem. Általában rövid költségvetéssel (nem) megy nálam a bringaépítés. Ebbe a bringába nem akarok többet invesztálni, ha lenne pénzem bringára, akkor kipróbálnék már inkább egy másik kerékméretet... Ha valaki nagyon "meg akarja menteni", akkor megbeszélhetjük, de elkótyavetyélni nem fogom. (Közelről nézve azért van már rajta néhány lakksérülés meg rozsdapötty. Ez nálam nem díszbringa, hanem használós bringa.) Legfeljebb akkor megveszem a legelső fosadék vázszettet az apróból, és átépítem arra. Az talán nem fogja bántani senki szemét...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#14
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... 

 

A fájlnévben a THM-et, illetve a BIG-et át kell írni IMG-re:

150x150-es kiskép:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/THM_0015731399.jpg

1280 széles:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/BIG_0015731399.jpg

Ez meg talán az eredeti:
https://img.index.hu/imgfrm/1/3/9/9/IMG_0015731399.jpg

linkelve, csak ez a fórummotor „átméretezi” a megjelenített képet, de rákattintva a nagyobb kép tölt be:

 

IMG_0015731399.jpg


blash módosította - 2019. augusztus 21. - 12:28


#15
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 219 hozzászólás

kösz! 

 

azt hiszem, páran most el fogják sírni magukat...

 

BIG_0015731399.jpg

 

Talán nem sírom el magam, na de azért... :)

Ez a váz többet érdemel, az Alivio hajtókar.. :o nem is sorolom.

Annyi szép 27.2 nyeregcső van (Thomson, Ritchey Classic...stb)

Szal megérdemelne legalább egy XT szettet.

 

Na de az a merev villa, nagyon gyárinak néz ki, csak az a matrica az oldalán nem ismerős?

Vagyis is ismerős, olyan rózsaszínes, mint  a Tange matrica szokott általában lenni, de a pyxisnek, magellan logó volt a villán.

Egyébként ezen a képen szépnek tűnik a váz, megkímélt állapotban van. Mindenképp gratula hozzá! :)

 

 

Várunk még képeket! Meg egy kis tuning is ráférne. ;)



#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.333 hozzászólás

kösz! 

 

azt hiszem, páran most el fogják sírni magukat...

 

BIG_0015731399.jpg


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

ha adsz egy linket az index fórumhoz, megnézzük ott, berakjuk ide. ;)

 

Ide raktam, a régóta tetszhalott olaszautós fórumba:

https://forum.index....ticle?t=9015951

 

Kis korrekció az előbbiekhez: A 3*7-es Acera fékváltókarok nem a donorról jöttek, hanem a Kreidlerről. A donoron gripshiftek voltak, azok rajta is maradtak. Lányom meg megkapta a vadiúj 8-as Alivio karokat meg váltót, meg az XT fékkarjaimat. (A Kreidlerre meg a villahíd miatt nem fértek fel a Magurák, kénytelen voltam őket visszarakni a donorra.)


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#18
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.363 hozzászólás
a kis bőrtatyó adja, tényleg tetszik :) főleg a barna külsőkkel.

#19
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.333 hozzászólás

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... Bocs, nem értek hozzá.

Úgyhogy szóban: most egy ismeretlen márkájú bolhapiaci donor bringából származó hajtás-váltás-kerekek vannak benne, Schwalbe Big Ben gumikkal. (Kivéve a hátsó váltót, az a Maxi-Bike-ban használtan vett XT, kicsit kotyog, de 7 fokozatnak mindegy...) A jó cuccokat a lányom kapta meg egy szintén bolhapiaci Kreidler vázra. (Eredetileg ahhoz lett véve a donor, de aztán hármas csere lett.) A donoron hidraulikus Magura felnifékek voltak, de sajnos nem fértek el a gumiktól , maradtak a "noodleless" Cane Creek-ek. (A maradékból meg összelapátoltam a donort, és eladtam. Új sort meg láncot azért kapott...) Az ocsmány szarvakat majd leszedem (úgysem használom őket), lehet, hogy kormányváltás is lesz...
 

A kép a vászolyi viziszínpadon készült, háttérben a Szent Jakab forrás. Mint látható, a "bikepackinget" nem gondoltam túl...

 

ha adsz egy linket az index fórumhoz, megnézzük ott, berakjuk ide. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#20
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 864 hozzászólás

kisebb kép nem volt kéznél? :P :D

Ez igazából egy nagyobb kép, egy Index fórumba töltöttem fel. Ott úgy jelenik meg, hogy ha rákattintasz, megjelenik a nagy. Csak a nagy képnek nem tudtam "leszedni" a linkjét, csak az előnézetnek. Itt meg már nem hozza az eredeti képet, ha rákattintasz... Bocs, nem értek hozzá.

Úgyhogy szóban: most egy ismeretlen márkájú bolhapiaci donor bringából származó hajtás-váltás-kerekek vannak benne, Schwalbe Big Ben gumikkal. (Kivéve a hátsó váltót, az a Maxi-Bike-ban használtan vett XT, kicsit kotyog, de 7 fokozatnak mindegy...) A jó cuccokat a lányom kapta meg egy szintén bolhapiaci Kreidler vázra. (Eredetileg ahhoz lett véve a donor, de aztán hármas csere lett.) A donoron hidraulikus Magura felnifékek voltak, de sajnos nem fértek el a gumiktól , maradtak a "noodleless" Cane Creek-ek. (A maradékból meg összelapátoltam a donort, és eladtam. Új sort meg láncot azért kapott...) Az ocsmány szarvakat majd leszedem (úgysem használom őket), lehet, hogy kormányváltás is lesz...
 

A kép a vászolyi viziszínpadon készült, háttérben a Szent Jakab forrás. Mint látható, a "bikepackinget" nem gondoltam túl...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!