Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1767 hozzászólás a témában

#981
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
Én épp ma kellett egyet szétszedjek - meg se próbáltam kitisztítani. Igaz, utána az elsõ felfújás nem ment sima pumpával (bár nem is szappanhaboztam), ellõttem rá egy CO2 patront.

#982
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Hogy lehet kiszedni a gumibol ezt a joes maradekot? A stanst csak koromkefevel es melegvizzel csinaltam, lepergett siman. Ez meg mintha belekotott volna, koromnyi reszeken lehet leszedegetni. Igy az eletben nem tisztitok ki ket 29er kulsot.

#983
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Zoli, nem 29 bar, hanem 29 PSI! :) :) Vagy csak a kést nem bírta? :D

Milyen külsõ volt, hogy sikerült összehozni? Elég vacakul néz ki, én ilyet még nem láttam... Pláne, ha nem fújja túl az ember (2.1-2.2 bar fölé), elvileg nem fordulhatna elõ ilyen. Használt volt már és esetleg szálszakadásos vagy sérült az oldalfala?

A kést nem bírta.
Vitte mint a vajat :)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#984
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
kemény... :)

#985
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
nekem a külsõ leszedésénél pár helyen beszakadozott a levágott szélü belsõ, meg szerintem újra felrakásnál nagyobb munka eligazítgatni, mint újra csinálni. mondjuk a 120ml az jó sok... ha megjön a tej, majd próbálkozok még.

#986
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Mint írtam sokat szívtam vele és itt elfurult a gyógyszer :) azóta viszont tökéletes. Apró példa éreztem hogy kicsit lapos az eleje nem foglalkoztam vele megjártam hhh-t itthon pumpáltam bele mert 1.2 -tmár kicsit alacsonynak találtam. Na szóval jó ez :)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#987
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

https://plus.google....=CKi0yM3DgMP4eA ...


Zoli, nem 29 bar, hanem 29 PSI! :) :) Vagy csak a kést nem bírta? :D

Milyen külsõ volt, hogy sikerült összehozni? Elég vacakul néz ki, én ilyet még nem láttam... Pláne, ha nem fújja túl az ember (2.1-2.2 bar fölé), elvileg nem fordulhatna elõ ilyen. Használt volt már és esetleg szálszakadásos vagy sérült az oldalfala?

#988
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
https://plus.google....=CKi0yM3DgMP4eA ...
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#989
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Jó eséllyel lesz még egy-két köröd, aki nálam többet szívott vele az hazudik. Nem taglalom , még kérésre sem.


Naaaa, csak minden második kört! Lécci! :-D :-D :-D

#990
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

üdv mindenkinek

Na hétvégén végre összeraktam a tubeless próbálkozásomat. Rocket ron 29x2,25 performance kivitel, x470 felni, indiai 24"-os belsõgumi autószeleppel.
tapasztalatok:

-a belsõgumi 210g, ami a kilógó szélek levágása után ~140g lett, de mivel kell bele 60-70ml tej, ezért gyakorlatilag ugyan olyan nehéz lesz, mint 1 belsõ+defektgátló kombó, viszont sokkal rosszabb szerelni.

- a belsõguminál a szelepcsatlakozás jól meg van vastagítva és a keskeny felniben szépen el is tartja külsõ peremét, ezáltal mûhelypumpával esély sem volt felrakni, csak a benzinkút kompresszorával, többszöri nyomogatásra, mozgatásra. (pedig nyomtam a babafürdetõs vizet is)

- külsõnél érdekes módon azokon a kis oldalszõrök mentén jön a levegõ, ami az oldalfalakon fut végig. kb. 1.7-1.8 barnal meg is szünik a folyamatos sziszegés, de gyanítom tej nélkül leeresztene pár nap alatt. tej nélkül tehát nincs is értelme összerakni. amúgy mûködõképes a rendszer!

- összerakott kereket szétszedni egy rémálom, legalább is azokkal a mûanyag gumileszedõkkel amik nekem vannak elég kínszenvedés volt. bár mondjuk ha egyszer összerakja jól az ember akkor nem kell sokat le-fel rakosgatni a külsõt. viszont a belsõgumiból vágott "tömítés" megy a levesbe ez -650Ft

most várom a stans tejét és nekifutok még1x

Jó eséllyel lesz még egy-két köröd, aki nálam többet szívott vele az hazudik. Nem taglalom , még kérésre sem.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#991
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Több tej kell bele kb. 120 ml hogy rendesen tömítsen oldalfal+defektnél is.
Miért kell kidobni a vágott belsõt? (tisztítás és mehet vissza)

"tej nélkül tehát nincs is értelme összerakni," nahát, kigondolta volna. :)
"amúgy mûködõképes a rendszer!" Igen, de nem üzembiztos túrázni, versenyre eléggé zsákbamacska elindulni vele!
Let's roll!

#992
Szafe

Szafe

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
üdv mindenkinek

Na hétvégén végre összeraktam a tubeless próbálkozásomat. Rocket ron 29x2,25 performance kivitel, x470 felni, indiai 24"-os belsõgumi autószeleppel.
tapasztalatok:

-a belsõgumi 210g, ami a kilógó szélek levágása után ~140g lett, de mivel kell bele 60-70ml tej, ezért gyakorlatilag ugyan olyan nehéz lesz, mint 1 belsõ+defektgátló kombó, viszont sokkal rosszabb szerelni.

- a belsõguminál a szelepcsatlakozás jól meg van vastagítva és a keskeny felniben szépen el is tartja külsõ peremét, ezáltal mûhelypumpával esély sem volt felrakni, csak a benzinkút kompresszorával, többszöri nyomogatásra, mozgatásra. (pedig nyomtam a babafürdetõs vizet is)

- külsõnél érdekes módon azokon a kis oldalszõrök mentén jön a levegõ, ami az oldalfalakon fut végig. kb. 1.7-1.8 barnal meg is szünik a folyamatos sziszegés, de gyanítom tej nélkül leeresztene pár nap alatt. tej nélkül tehát nincs is értelme összerakni. amúgy mûködõképes a rendszer!

- összerakott kereket szétszedni egy rémálom, legalább is azokkal a mûanyag gumileszedõkkel amik nekem vannak elég kínszenvedés volt. bár mondjuk ha egyszer összerakja jól az ember akkor nem kell sokat le-fel rakosgatni a külsõt. viszont a belsõgumiból vágott "tömítés" megy a levesbe ez -650Ft

most várom a stans tejét és nekifutok még1x

#993
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Nekem RaceKingen volt egy kb 4 mm széles szúrás. Ahol mindig szivárgott a tej. Gumit ott megpucolta, megcsiszoltam. Sima belsõs tiptop foltot nyomtam oda. No Flats tej van benne. Azóta jó, mert meg sem találom, hogy hol volt ez a szúrás. Még szilvás maraton elõtt csináltam meg, s azóta jó.

#994
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tubeless foltot hol lehet itthon venni, mit érdemes? Gondolom ez abban más, hogy bírja a tejet, ugye? Sima foltot feloldja?


Zefal az elég jó, tejet bírja a normál is, vastagabb az anyag az UST-s foltnál, elvileg jobban bírja a strapát ha megint oda szúr valami, én csak vágásnál hasznáiom.

#995
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Én ragasztottam már többször (most is úgy járok) hagyományos folttal ust-s gumit. Notubes lötty van benne, eddig nem okozott gondot. Próbáltam kérdezõsködni (mi értelme van a TL foltnak), de sehol nem kaptam értékelhetõ választ.

#996
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
Tubeless foltot hol lehet itthon venni, mit érdemes? Gondolom ez abban más, hogy bírja a tejet, ugye? Sima foltot feloldja?

#997
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

A múltkoriban kiszakadt egy küllõ a gettó kerekembõl, szerencsém volt, hogy az agy felõli vége adta meg magát, amúgy mehetett volna kukába a két réteg gorilla szalag. Szóval lehet jáccódni házi megoldásokkal, de a cél a gyári, szerintem.

Egyet értek ezzel a kijelentéssel.
Nekem az edzõ kerék (sima race king) ami így van feltéve. Le nem fordul, de egy 2-3 órás tekerés alatt elveszít 2-3 tized BAR-t.
Versenyen ezzel nem mennék. (én 83 kg vagyok). De mindez csak hátsó keréken. Elöl semmi hiba!
Barátnõmnek viszont a 5x kilójára tökéletesen üzemel ez a szett. Nyilván nem üti úgy és nem is terheli agyon. Elöl hátul tökéletes a cucc.

#998
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Semmiképp nem "beszólni", meg okoskodni akarok, de én épp ezért tettem le a gettó megoldásokról.
Most 1.3-1.4 bár van az elsõ, kb. 2 a hátsó kerekemben, alulról 90 kiló vagyok. Biztos baromira zavarna egy köves mászóka közben, ahol felnyalódik a kerék a 45 fokos szikla oldalára, ha hipp-hopp lefordulna a külsõ a helyérõl. Valszeg külön-külön mennénk haza... :D
Annyira olcsón voltak tavasszal az apróban gyári ust-s kerekek, csodálkoztam, hogy nem kellenek senkinek. Tudom, most alig van valami, megnéztem.
A múltkoriban kiszakadt egy küllõ a gettó kerekembõl, szerencsém volt, hogy az agy felõli vége adta meg magát, amúgy mehetett volna kukába a két réteg gorilla szalag. Szóval lehet jáccódni házi megoldásokkal, de a cél a gyári, szerintem.

#999
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Alacsonyabb nyomáson tereptõl függõen kár kis sebességnél is nyomvájús út ferde falán futva a kerék elnyomodhat a külsõ a peremtõl és kiszökhet a levegõ. .

Ezt én is tapasztaltam!

Ezt én is tapasztaltam!


és ezzel a tej is elég gyorsan fogy a kerékbõl

#1000
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

üdv

este megpróbálom elõször tej nélkül összerakni. a felni felõli oldalon, belül a peremen meg a "ghetto tubeless" féle 24"-os gumibelsõ lesz szétvágva elvileg az kitömíti tej nélkül is. amitõl félek hogy a gumi oldalfala fog ereszteni tej nélkül, meg valaki korábban írta hogy erõs fékezésnél levágódik az egész a picsába


Igen én megcsináltam Rocket Ronnal+20" belsõvel nem kell bele sokkal több tej, tej nélkül mûhely pumpával is felfújható, kell rázni forgatni rendesen hogy mindehova jusson tej! Viszont az a rossz hírem, hogy nem üzembiztos sajnos. Alacsonyabb nyomáson tereptõl függõen kár kis sebességnél is nyomvájús út ferde falán futva a kerék elnyomodhat a külsõ a peremtõl és kiszökhet a levegõ. Külsõ csere sem egyszerû így. Visszatértem a defektállós belsõs rendszerre. TL readyvel nem próbáltam, majd egyszeer talán.
Let's roll!