Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.
Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:
Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?
Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.
Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.
Ezeket a gumiszalagosokat meg eredendoen a gettotubelesshez talaltak ki, olyan felnikhez, amik nem tubelessesek. Anno sokat szemeztem veluk, de vegul inkabb vettem egy tubelesses kerekszettet (ennek kb 7 eve). Tubelesses felnikhez csak egy faltol falig yellowtape, szelep kell.
En nem rizikoznek veluk, mert lehet egyreszt lehet ereszteni fog korbe, masreszt meg nem pattanik be a helyere, es lehet lefordul, vagy feluteses szituacioban bofog a gumi (csak a nyomas tartja a helyen), ilyenkor nyomast es lottyot is veszithet. Ez elofordulhat tubelesses felnivel es nem tubeless gumival is. Ez utobbit probaltam csak, nem az igazi.
En a helyedben csak akkor vagnek bele, ha minden feltetel adott (felni + gumi). Ott is megvan az esely a kompatibilitasi problemara. Sajnos a tubeless meg mindig nem olcso, es erdemes a felrakaskoz normalis eszkozoket beszerezni, sok kinlodastol kimeled meg magad
nalam a csucs az volt, amikor a nem tubelesses cx gumit raktam fel sima muhelypumpaval, meg szappanos vizzel. Itt sokkal merevebb a fal, mint egy montis guminal, boosterrel sem konnyu eset, a furdoszobank erdekes latvanyt nyujtott egy ilyen muvelet utan.
A mai eszemmel mar nem sporolnek rajtuk:
Booster
11 bart tudo muhelypumpa a boosterhez
Easyfit
Betolto fecskendo
Ezekkel lenyegeben nem tobb ido, es tobb mocskot se csinal, mint egy belsocsere.