Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1081
Posted 2013. January 09. - 20:57
idõvel lehet hátsót is megcsinálom ilyenre gorillásról, hamár van szalagom.
köszönöm a megerõsítést.
#1082
Posted 2013. January 09. - 20:51
Nálam a szalag középre volt rendezve, mégis hol kilóg, hol begyûrõdött a külsõ és a perem közé. Tökéletesen tömít. SnakeSkin Schwalbe-k vannak fent, 2 hónap után most vasárnap fújtam bele ELÕSZÖR egy kis levegõt, mert kb. 1.8 bar alá esett a nyomás a 2 hónap alatt. Kb. 2.2 barrol. Nagyon pozitívan csalódtam, ebben sokkal jobb az SSkin Schwalbe, mint eddig valaha is gondoltam. A ProTection Continentallal meg még most is csak szívok az egyik gumival, 4 hónap után. Gondol egyet és 1 bar alá ereszt egy nap alatt. De nem baj, mert legalább jó drága volt. Ami nem probléma, mert legalább nehéz is...
Nem hinném, hogy egykönnyen lefordulna a felnirõl a külsõ, de majd biztosan írja valaki, ha fordult már elõ vele ilyen.
#1083
Posted 2013. January 09. - 20:32
Tegnap még kb 20 percig igazgattam a szalagot. Ma vitt rá a lélek, hogy újra felpumpáljam. Mondom adok neki egy utolsó esélyt így, ha nem oké, akkor befaragom a szalagot.
Fenyomtam 4.5 barra bõ szappanos vízzel, mûhely pumpával. A szalag szinte mindnehol kivan pár helyen nincs csak, de gondolom jó ez így. Kezdek örülni, hogy na mégiscsak összeáll.
Alacsony nyomáson nem fog kifordulni a perem?
#1084
Posted 2013. January 08. - 19:05
Joe's szalagot felrakva, van ahol beül a felni perembe van ahol túllóg. Próbáltam igazgatni. Felfújva - igaz csak 3 barra - van ahol kilóg a szalag, van ahol abszolute nem.
Akárhogy igazgatom a szalagot, nem ad egységes képet.
Leengedve a perem körbe elugrik mindenhol.
Mit rontok el? Kezd eldurranni az agyam!!!
#1085
Posted 2013. January 08. - 16:07
De ez mégis csak eg yhivatalos megoldás
Rátok hallgatok, mert tapasztaltabbak vagytok e témában.
A hátsó kerekem gorillával van összerakva, az egyenlõre marad is, eddig patent. Mondjuk ott a gorilla, csak a perem tövéig ér, mint a felniszalag.
#1086
Posted 2013. January 08. - 16:03
S így is frankón befekszik a külsõ gumi pereme a felnibe? Mert csak ott van az anyag vastagság, amit a szalag ad.
Ghetto tubeless is így mûködik, mikor például 26-os felnire BMX belsõt tesznek, körbe végig vágják középen, majd külsõ szappanos vízzel fel és felfúj, majd az oldalt nagyon kilógó részeket ollóval levágják. Talán még ezen a fórumon is lehetett olvasni olyasvalakitõl beszámolót, aki versenyzett ilyen konfiggal.
Nekem egyik kerékszettem szintén ilyen, Joe's szalag és az is túllóg, tökéletesen mûködik.
#1087
Posted 2013. January 08. - 15:59
Jól értelmezed, levágni pedig felesleges és nehéz lenne. Jó, ha egy vagy nagyon maximum 2 mm-t fog túllógni a felni peremén.
S így is frankón befekszik a külsõ gumi pereme a felnibe? Mert csak ott van az anyag vastagság, amit a szalag ad.
#1088
Posted 2013. January 08. - 15:46
Ezt nem teljesen értem, most akkor ha jól értelmezem akkor gyakorlatilag lógjon ki a kerékbõl??? Ami kilóg azt meg levágom?
Jól értelmezed, levágni pedig felesleges és nehéz lenne. Jó, ha egy vagy nagyon maximum 2 mm-t fog túllógni a felni peremén.
#1089
Posted 2013. January 08. - 15:41
Ne üljön be a perem belsõ felébe, lóghat túl a felni külsõ peremén.
Ezt nem teljesen értem, most akkor ha jól értelmezem akkor gyakorlatilag lógjon ki a kerékbõl??? Ami kilóg azt meg levágom?
#1090
Posted 2013. January 08. - 14:57
Rendeltem Joe's tubeless szalagot. Elsõ ránézésre elég szélesnek tûnik. De autószelepesbõl csak ez az egy méret volt. Kérdésem az lenne, hogy ennek a gumi szalagnak meddig kell érnie a felniben?
Ki kell érni a felni széléig, "éléig", vagy beülni a perembe, mint a külsõ gumi pereme, vagy csak a perem aljáig, ameddig a hagyományos felniszalagok is érnek?
Nem baj, ha széles, a lényeg, hogy egyenletesen rendezd el körbe-körbe, ahogy a gyártó videóján látható. Ne üljön be a perem belsõ felébe, lóghat túl a felni külsõ peremén.
A gumi feltételénél ügyelj arra, hogy a gumiszalag ne mozduljon el középrõl (bár ha elmozdul, mûködni fog, eléggé bolondbiztos), fújásnál pedig a szappanos vizet ne sajnáld!
#1091
Posted 2013. January 08. - 14:36
Ki kell érni a felni széléig, "éléig", vagy beülni a perembe, mint a külsõ gumi pereme, vagy csak a perem aljáig, ameddig a hagyományos felniszalagok is érnek?
#1092
Posted 2013. January 03. - 18:18
az uj doc blue-t a Stans gyartja, gyakorlatilag pontosan ugyanaz mint a Stans lotyi. Nekem a Snakeskin TL ready gumi lotyi nelkul is megtartotta a nyomast a kereken, de azert jo bele rakni valamit tomitesnek meg szurt defekt ellen. teljesen jo lesz
Csak megerõsíteni tudom, sokkal jobb a SSkin fecske, mint korábban gondoltam.
#1093
Posted 2013. January 03. - 14:14
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1094
Posted 2013. January 03. - 10:02
#1095
Posted 2013. January 03. - 09:13
Mavic C29ssmax kerék RacingRalph SnakeSkin+DocBlue-val gond nélkül mûködik? Vagy inkább várjam meg míg lesz 29 RR Tubeless?
#1096
Posted 2012. December 17. - 15:24
A gorilla feszítve van, jól rásimogatva, belsõvel rányomatva. 1 rétegben van. A szelepnél van bõ 20 centi átfedés.
Az elsõt is szétszedem újra mert a gorilla szalag néhol beér a peremhez s erre tudom már csak fogni a kacsázást. Ott megigazítom sniccerrel.
A szelepet érdemes esetleg sziloplasttal beragasztani picit?
Ahol nem szuszog ott viszont tökéletes minden. Érdeke smód eddig közel 4 barra volt fújva s úgy állt, tegnap mentem vele 40 km aszfaltot.
Csak egyik oldlat elpattintva a perem mert tejet töltöttem bele. Kúton felnyomva, azóta 2 barig sziszeg. :S
#1097
Posted 2012. December 17. - 12:50
Küllõlyukak élét ledolgoztad?
Zsírtalanítottad?
Elõfeszítve tetted fel a szalagot úgy mint a Stan's videókban?
S hány rétegben?
#1098
Posted 2012. December 17. - 11:52
#1099
Posted 2012. December 17. - 11:26
azt gondolom, hogy 4 barnál sem kéne sziszegnie, ha folyadék odalötykölése nem oldja meg, akkor újraszalagoznám...
Külföldi fórumon olvastam vhol, hogy volt hogy 2 rétegben kellett a gorilla mert sziszegett küllõanyánál. Érdeke smód pont 2 bar-nál abba hagyja. Ha rápumpálok vagy 3-4 küllõnél sziszeg bugyog. Ez így ne jó mert több tej lesz a felni kamrájában mint a gumiban :S
El kezdtem agyalni a BMX belsõs megoldáson. Viszont át gumizás szempontjából csak a gorilla lenne a jobb.