Sziasztok! Continental Race king race sport bernstein verzió használható belső nélkül?/megfelelő felnivel/ Régebben a Race sport verziót is használtam így!
Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#21
Posted 2021. March 26. - 19:27
#22
Posted 2021. March 15. - 15:50
Egy ideje már más szemmel nézem a tűzoltókészülékeket.... van is egy itthon, ami elég picike, de a mutatója már kezd kimászni a zöld mezőből, lévén 10+ éves. Na ahelyett kell egy új, és akkor ezt büntetlenül fel lehet trancsírozni
#24
Posted 2021. March 12. - 18:52
nah, akasztják a hóhért...
szóval átalakítottam a másik bringán is kerekeket, de ez nem ment annyira simán, mint az előző és felmerült egy-két kérdés is:
1. - az egyik kerék 2 barról 1,5-re eresztett szűk nap alatt (ezzel a gumival pár napja kaptam defektet, akkor még belső volt benne). víz alatt nem látszik, hogy szökne valahol. vajh "be fog ez állni", vagy valamit elszabtam?
2. - mindkét szelep mozog kicsit a helyén, ha próbálom mozgatni, pedig meghúztam, erősen. szárazon picit szelelt is. ez így akkor kuka? (mondjuk keskeny a felni, egy dt 466d)
3. - fecskendővel, a szelepen keresztül töltöttem fel mindegyik gumit tejjel. az utolsó adagot egyben kiöntöttem az üvegéből, töltögettem, de gyanúsan sok, 3-4 kávéskanál gumidara maradt. ez gáz? lehet, hogy kevés dara ment a többi gumiba? érdemes esetleg visszabontani őket és szétosztani köztük? (az első két átalakított gumi is ereszt picit, de kb ilyen 0,2-0,3 bar/párnap)
4. - ha tekerés közben nem működne a tömítés és belsőt kell beletenni, vagy egyszerűen csak visszabontanám, hogyan érdemes a tejet kiszedni/kiönteni a külsőből?
viszont nem foltosodnak!
1. par tekeres akar het utan fog csak beallni a vegso allapot, erosen gumifuggo de minden tekeres elott allitsd be a nyomast (en igazabol nem is ertem, hogy lehet nem ugy menni)
2. ha le van bontva a gumi, benyomod a felni felol a szelepet az ujjaddal, es megtartod - kezzel siman szorosra huzod az anyat, amennyire lehet. ha elengeded a felninel, be fogja huzni jobban a szelepet a helyere, es meglesz a kello szelepanya feszesseg, anelkul, hogy szetnyirtal volna vmit.
3. betoltes elott kozvetlenul razd fel mindig a tejet, es szelep nelkul toltsd be kb 7-8 oranal, utana szelepmag be, majd 12 oranal fujd fel. igy nem megy teli a szelep gumitormelekkel.
4. kiborditod, vizzel kioblited, ha van ra lehetoseg. de 10 ev alatt en egyszer nem raktam belsot defektnel vmelyik kulsoszakadasnal nem vitt haza, de ott lehet a belso se segitett volna, mert nagyobb hosszon szetszakadt a kulso, mindenmas esetben vagy nem volt eleve defekt, vagy hazaig kibirta.
- Kisherceg likes this
#25
Posted 2021. March 05. - 22:42
Valaki azt írta, a legjobban az teríti szét a tejet a kerékben ha szerelés után egyből megy vele néhány km-t. Be fog állni az a kerék, nyugi.
Majd ha tudtál vele menni egy rendes terepest, kérünk beszámolót az "érzésről".
#26
Posted 2021. March 05. - 19:14
köszi a tippeket, tapasztalatokat, srácok!
a korábbi átalakítású kerekekbe (Unit) végülis belekanalaztam az üveg alján maradt grízt. remélhetőleg ártani nem ártott a hozzányúlás.
az utóbbi kettő kerék (az, amelyik fél bart eresztett tegnapra illetve a tegnap este átalakított párja) tegnap óta tarja a nyomást. talán segített, hogy "szabálytalan" módon szelepek legfelül állásban hagytam őket éjszakára. ezekhez már nem nyúlok, csak ha muszáj. pont el is fogyott a szmötyi, a következő zŐdhétfő meg messze van...
képeket kértek?
hm, kellene még egy-két bicaj, jelenleg túl könnyen követhető, melyik éppen hol tart az aktuális matatásban.
@Marci: rendesen kipróbálni még nem volt érkezésem, csak az udvaron gurulgattam kicsit velük, de úgy tűnik, igazad van: tényleg finomabb.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#27
Posted 2021. March 05. - 16:28
2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.
Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!
(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)
Kössz, ez jó ötlet, lebontom, megnézem.
#28
Posted 2021. March 05. - 15:26
2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.
Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!
(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)
A felniszalag többedik szerelés után engem is tréfált már meg, mert kb az az utolsó ami eszedbe jutna, mint levegőt vesztő pont.
Csak Kisherceg most csinálta a tubeless-esítést, így neki relatíve vadi új lehet a szalag.
Én még rátöltenék egy kis löttyöt, hátha az segít a tömítésben.
#29
Posted 2021. March 05. - 12:43
A szelepeket én mindig meghúzom fogóval, meg ésszel, mert persze nem akarom letépni a belső oldalról a gumibogyót.
De néha elsőre beáll, néha másodikra (felfújásra), néha (WTB külsőkkel eddig így jártam) sokadjára, de csak lassan, napok alatt engedtek számottevőt.
Az összerázás fontos lehet, ha el akarod oszlatni a sűrűbb részét a tejnek, nekem a Joe's-szal jellemző, hogy az eltömíti a flakon kiöntőnyílását, így picivel nagyobb lyukat kellett vágni rá, akkorát, hogy a szelephez még jó legyen azért, de azon már átment a szmötyi.
A gravelen lévő külsőt örülök, hogy nagy nehezen felimádkoztam, abba meglehetősen bajos lett volna peremnél betölteni a lötyit.
Ja, egy 100ml-es orvosi fecskendővel mentek értéket, ha külsőt cserélek otthon.
#30
Posted 2021. March 05. - 10:04
...
Most nálam is az van, hogy az első kerék leereszt mondjuk 2 nap alatt fél bárra, aztán úgy marad. Nem értem miért, mert nem szelel, és már töltöttem is rá. A hátsó ezzel szemben 1 hó alatt enged 2 tizedet. Valójában nem érdekel, felfújom minden indulásnál, a napot simán kibírja tizedpontosan az első is, amíg ez nem súlyosbodik, nem foglalkozok vele.
2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.
Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!
(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)
- Kisherceg likes this
#31
Posted 2021. March 05. - 08:35
nah, akasztják a hóhért...
szóval átalakítottam a másik bringán is kerekeket, de ez nem ment annyira simán, mint az előző és felmerült egy-két kérdés is:
- az egyik kerék 2 barról 1,5-re eresztett szűk nap alatt (ezzel a gumival pár napja kaptam defektet, akkor még belső volt benne). víz alatt nem látszik, hogy szökne valahol. vajh "be fog ez állni", vagy valamit elszabtam?
- mindkét szelep mozog kicsit a helyén, ha próbálom mozgatni, pedig meghúztam, erősen. szárazon picit szelelt is. ez így akkor kuka? (mondjuk keskeny a felni, egy dt 466d)
- fecskendővel, a szelepen keresztül töltöttem fel mindegyik gumit tejjel. az utolsó adagot egyben kiöntöttem az üvegéből, töltögettem, de gyanúsan sok, 3-4 kávéskanál gumidara maradt. ez gáz? lehet, hogy kevés dara ment a többi gumiba? érdemes esetleg visszabontani őket és szétosztani köztük? (az első két átalakított gumi is ereszt picit, de kb ilyen 0,2-0,3 bar/párnap)
- ha tekerés közben nem működne a tömítés és belsőt kell beletenni, vagy egyszerűen csak visszabontanám, hogyan érdemes a tejet kiszedni/kiönteni a külsőből?
viszont nem foltosodnak!
Szerintem nem rontottad el, és a be fog állni-ra szavazok. A szelepmozgás, ha elenyésző, akkor nem számít, a belső oldalon annak tömítenie kell.
A darát azért én beletenném, pont ezért sosem a szelepen keresztül töltök. Felteszem a gumit, az egyik oldalon teljesen, a másik oldalon meg majdnem teljesen, marad 10 cm rész még nyitva. Itt beöntöm a tejet, amit jól felráztam, így egyenlően van benne a dara. Aztán elforgatom a kereket, és bepattintom a gumit, majd simán felfújom műhelypumpával.
Kiszedni a tejet ritkán kell, főleg, hogy a nagyja felépül a gumira, de ami lötyög benne, azt kicsi gumileszedés után ki lehet merni, én simán újra használom utána, egyszerűen visszaöntöm legközelebb.
Ha terepen defektet kapsz, akkor nyilván ki fogod önteni ami lötyög benne, aztán bebelsőzöd. Ilyenkor otthon én szét szoktam szedni, és ha marad a belső, akkor kimosom a külsőt, megmosom a belsőt és úgy teszem vissza. Ha csak hazáig kell a belső, akkor nem mosom ki a külsőt, hanem öntök be egy kis tejet, aztán mehet össze.
Most nálam is az van, hogy az első kerék leereszt mondjuk 2 nap alatt fél bárra, aztán úgy marad. Nem értem miért, mert nem szelel, és már töltöttem is rá. A hátsó ezzel szemben 1 hó alatt enged 2 tizedet. Valójában nem érdekel, felfújom minden indulásnál, a napot simán kibírja tizedpontosan az első is, amíg ez nem súlyosbodik, nem foglalkozok vele.
- Kisherceg likes this
#32
Posted 2021. March 04. - 23:28
nah, akasztják a hóhért...
szóval átalakítottam a másik bringán is kerekeket, de ez nem ment annyira simán, mint az előző és felmerült egy-két kérdés is:
- az egyik kerék 2 barról 1,5-re eresztett szűk nap alatt (ezzel a gumival pár napja kaptam defektet, akkor még belső volt benne). víz alatt nem látszik, hogy szökne valahol. vajh "be fog ez állni", vagy valamit elszabtam?
- mindkét szelep mozog kicsit a helyén, ha próbálom mozgatni, pedig meghúztam, erősen. szárazon picit szelelt is. ez így akkor kuka? (mondjuk keskeny a felni, egy dt 466d)
- fecskendővel, a szelepen keresztül töltöttem fel mindegyik gumit tejjel. az utolsó adagot egyben kiöntöttem az üvegéből, töltögettem, de gyanúsan sok, 3-4 kávéskanál gumidara maradt. ez gáz? lehet, hogy kevés dara ment a többi gumiba? érdemes esetleg visszabontani őket és szétosztani köztük? (az első két átalakított gumi is ereszt picit, de kb ilyen 0,2-0,3 bar/párnap)
- ha tekerés közben nem működne a tömítés és belsőt kell beletenni, vagy egyszerűen csak visszabontanám, hogyan érdemes a tejet kiszedni/kiönteni a külsőből?
viszont nem foltosodnak!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#33
Posted 2021. February 04. - 17:47
Tényleg ennyi, ahogy marton is mondja. Szappanos spriccelgetés is segíthet (vagy van gyári Schwalbe síkosító is szivacs véggel a lustáknak, én nekem ez van persze ), Schwalbe Booster is van otthon ha nem menne könnyen.
Körbe szoktam rázogatni, meg 15-15 percre le szoktam fektetni a kerekeket mindkét oldalra, hogy bemenjen a lyukakba ha lenne (mondjuk egy vödörre).
Én sörözni szoktam közben .
a hátsóval készen is vagyok. könnyen, gyorsan ment. szárazon raktam össze, műhelypumpával bepattant a helyére a külső (így is megtartotta ~10-15 percig, míg előkészítettem a tejet, fecskendőt+megittam a kávém*). a szelepmag helyén betöltöttem a szmötyit. reggelre kiderül. gyanúsan könnyen ment...
*eeegen, este is szoktam kávézni.
#34
Posted 2021. February 04. - 10:54
Vannak még rendes emberek
Bár este feleségem miatt csak koffeinmentest főzök (igen, tartok otthon erre a célra). És én tutira túl ideges lennék ilyen művelet közben a kávézáshoz
*eeegen, este is szoktam kávézni.
#36
Posted 2021. February 03. - 23:46
Semmi gyanús, ez nagyjából így megy. Nincs ebben semmi csoda. Kicsit forgatni kell a kereket, mindkét oldalára fordítva is érdemes körbeforgatni néhányszor de nyugi, jó lesz. Ez kb biztos hogy így marad.
#37
Posted 2021. February 03. - 23:11
a hátsóval készen is vagyok. könnyen, gyorsan ment. szárazon raktam össze, műhelypumpával bepattant a helyére a külső (így is megtartotta ~10-15 percig, míg előkészítettem a tejet, fecskendőt+megittam a kávém*). a szelepmag helyén betöltöttem a szmötyit. reggelre kiderül. gyanúsan könnyen ment...
*eeegen, este is szoktam kávézni.
- karakoram and Rabbit like this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#38
Posted 2021. February 03. - 23:10
#40
Posted 2021. February 03. - 11:39
Ilyen "booster"-es megoldásra nem gondoltál?
én vettem booster-t, aztán még egyszer sem kellett, schwalbe és maxxis gumik is simán felfújódtak műhelypumpával.
(ugyanitt booster eladó )
- Kisherceg likes this