Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#561
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

majd lesz idő kedv meg felpattintani való gumi, összevethetnénk az sks-sel.

 

EVA fejes renkompressort vettél ?

Igen azt vettem. Végül is nézegettem mindenféle digitális és egyéb csodákat is , de pont a rendelés előtt láttam meg a haverom bringaboltjában a rendszerváltás környékén használtan vett renkompressort ami a mai napig használatban van. Tegnap pont szentségeltem is miatta mert mikor vettem le a tartályról nem jól fogtam meg és a 11BAR olyat csapot az ujjaimra a szoritó karral hogy azt hittem be pisilek.

Benne vagyok egy ilyen össze hasonlító tesztben szívesen

 

Arn, marha sok fajta van.Olyat ami egybe van építve a pumpával azért nem akartam mert az NAGY a lakás viszont kicsi és egyes vélemények szerint már így is túl sok a bringás vacak. A másik amiért nem akartam mert NAGY,egy jó pumpát viszont elég sokat mászkálunk kocsival túrákra, versenyekre és oda nem akartam ilyen bumfordít vinni.

A nyomás nagyon egyszerűen adagolható van rajta egy karos csap, de mondok jobbat ha cx-et akarsz felrakni nem fújod 11-re csak mondjuk 7-8 ra és máris nem robbantod le.

 

ZCS mint írtam nem akartam gettózni a Cólás flakon eleve azért nem játszik mert olyan 8-10 éve a kollégám kezében robbant fel egy ásványvizes pillepalack és rohantunk vele a kórházba ugyanis a műanyag csontig vágta át a tenyerét 2 hónap táppénz. Abban szerintem nem volt ekkora nyomás talán csak egy kis anyaghiba. A gettónál tartva akkor már inkább tűzoltó készülékből csináltam volna, nagy nyomásra van hitelesítve (25 BAR) rugós szelep eleve van rajta csak a töltő-záróanya fedelébe kellett volna egy szelepet fúrni. Csak hát ez nem hogy nagy, hanem hatalmas és dögnéhez is.

Így még mindig örülök.  :)


Edited by zeezoltano, 2017. April 06. - 08:52.

  • Bikertigger likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#562
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy kollégám készített tavaly üdítős palackból, egy húszforintos gumicsőből és 2 lyukas, kidobásra ítélt belsőből kivágott szelepből egy ugyanilyet. Kitűnően működik. :)

Kb. így néz ki:

14885284448_5e602b798a.jpg



#563
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Mennyi hasonlo termek van meg a piacon? Nekem talan szimpibb a pumpaval egybe megoldas, de rohadt dragak. A vastagabb falu gumikat volt, hogy csak belsovel tudtam helyere pattintani, igy praktikus lenne.

Mennyire adagolhato a nyomas vele? Egy pluszos 29er es egy 35os cx eleg mas kategoria... Nem akarnam lerobbantani.

A masik... vannak ezek a nagynyomasu pumpak, de kicsit okafogyotta valtak, mert mar outin sem divat a vekony gumi, nagy nyomas, viszont a nyomasmerojuk termeszetesen ahhoz van skalazva, kisse nehez beloni veluk a 2 bar alatti nyomasokat. Topeaknel lattam dualmeros megoldast, de az meg csak 5 barig skalazodik. Vhol 8 barig lenne idealis, logaritmikus skalaval. Tervezek egy digitalis merot, de nem tiszta megoldas kulon meregetni.

Edited by arn, 2017. April 06. - 07:28.


#564
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Már vagy 2 éve járok tubelessel és a felrakástól alapvetően mindig tartottam valahogy soha nem akart sikerülni még kompresszorral sem télen volt egy nagyobb rendelésem és ekkor vettem ezt .https://www.bike-com...ersal-o100001/ 

Nagy esélyes volt még az SKS hasonló készüléke abban az tetszett jobban hogy kompaktabb mérete volt magasabb nyomásra lehet fújni és pont ez volt amiért el is vettettem, 16 bárra felfújni egy ilyen tartályt már fárasztó. Illetve a tartálya is csak 600ml a schwalbe 1100ml-vel ellentétben.Jelentem tökéletesen bevált. először gondolkodtam olyan pumpán amiben eleve benne van a tartály. Aztán letettem róla inkább vettem egy igazi Classic pumpát https://www.bike-com...ersal-o3300001/ ami nem mellékesen 16 BAR.-t tud.

Az elején gondolkodtam én is mindenféle gettó megoldáson azonban nagyon jól tudom hogy ekkora nyomás már csúnya dolgokat tud művelni. A tartályt 11 BAR-ra felfújva eddig minden egyes alkalommal elsőre felpattintotta eresztés mentesen. Nagy átlagban a 29x2.25 gumiban 2 BAR nyomás marad a felpattanáskor., ha már felpattintott ,de töklapos gumira engeded rá akkor 4BAR-ra küldi fel a nyomást. Ez azért fontos mert ezzel így  nem tudod a gumit vagy a felnit tönkre vágni. Ja és amikor pattintom nem kell semmiféle kenőanyag, úgyis tökéletesen a helyére ugrik csak azért szoktam megnedvesíteni hogy kiméljen a gumit  illetve a felnit is.

Nálam ajánlott kategória lett, pedig ritkán mondok ilyet

majd lesz idő kedv meg felpattintani való gumi, összevethetnénk az sks-sel.

 

EVA fejes renkompressort vettél ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#565
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataidat. 
Borzasztó tapasztalataim vannak az utóbbi időkben a tubeless gumikkal (régebbi típusok felmentek szárazon pumpával és nem eresztettek, az újakkal meg még kompresszorral is szenvedtem... ) , beszerzem én is ezt a schwalbe tartályt a következő rendelésemnél.


 

Már vagy 2 éve járok tubelessel és a felrakástól alapvetően mindig tartottam valahogy soha nem akart sikerülni még kompresszorral sem télen volt egy nagyobb rendelésem és ekkor vettem ezt .https://www.bike-com...ersal-o100001/ 

Nagy esélyes volt még az SKS hasonló készüléke abban az tetszett jobban hogy kompaktabb mérete volt magasabb nyomásra lehet fújni és pont ez volt amiért el is vettettem, 16 bárra felfújni egy ilyen tartályt már fárasztó. Illetve a tartálya is csak 600ml a schwalbe 1100ml-vel ellentétben.Jelentem tökéletesen bevált. először gondolkodtam olyan pumpán amiben eleve benne van a tartály. Aztán letettem róla inkább vettem egy igazi Classic pumpát https://www.bike-com...ersal-o3300001/ ami nem mellékesen 16 BAR.-t tud.

Az elején gondolkodtam én is mindenféle gettó megoldáson azonban nagyon jól tudom hogy ekkora nyomás már csúnya dolgokat tud művelni. A tartályt 11 BAR-ra felfújva eddig minden egyes alkalommal elsőre felpattintotta eresztés mentesen. Nagy átlagban a 29x2.25 gumiban 2 BAR nyomás marad a felpattanáskor., ha már felpattintott ,de töklapos gumira engeded rá akkor 4BAR-ra küldi fel a nyomást. Ez azért fontos mert ezzel így  nem tudod a gumit vagy a felnit tönkre vágni. Ja és amikor pattintom nem kell semmiféle kenőanyag, úgyis tökéletesen a helyére ugrik csak azért szoktam megnedvesíteni hogy kiméljen a gumit  illetve a felnit is.

Nálam ajánlott kategória lett, pedig ritkán mondok ilyet



#566
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Már vagy 2 éve járok tubelessel és a felrakástól alapvetően mindig tartottam valahogy soha nem akart sikerülni még kompresszorral sem télen volt egy nagyobb rendelésem és ekkor vettem ezt .https://www.bike-com...ersal-o100001/ 

Nagy esélyes volt még az SKS hasonló készüléke abban az tetszett jobban hogy kompaktabb mérete volt magasabb nyomásra lehet fújni és pont ez volt amiért el is vettettem, 16 bárra felfújni egy ilyen tartályt már fárasztó. Illetve a tartálya is csak 600ml a schwalbe 1100ml-vel ellentétben.Jelentem tökéletesen bevált. először gondolkodtam olyan pumpán amiben eleve benne van a tartály. Aztán letettem róla inkább vettem egy igazi Classic pumpát https://www.bike-com...ersal-o3300001/ ami nem mellékesen 16 BAR.-t tud.

Az elején gondolkodtam én is mindenféle gettó megoldáson azonban nagyon jól tudom hogy ekkora nyomás már csúnya dolgokat tud művelni. A tartályt 11 BAR-ra felfújva eddig minden egyes alkalommal elsőre felpattintotta eresztés mentesen. Nagy átlagban a 29x2.25 gumiban 2 BAR nyomás marad a felpattanáskor., ha már felpattintott ,de töklapos gumira engeded rá akkor 4BAR-ra küldi fel a nyomást. Ez azért fontos mert ezzel így  nem tudod a gumit vagy a felnit tönkre vágni. Ja és amikor pattintom nem kell semmiféle kenőanyag, úgyis tökéletesen a helyére ugrik csak azért szoktam megnedvesíteni hogy kiméljen a gumit  illetve a felnit is.

Nálam ajánlott kategória lett, pedig ritkán mondok ilyet


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#567
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 posts

Saját tapasztalat,csak véletlenül jöttem rá!!! Tavaly Salz előtt rátöltöttem a kerékben lévő folyadékra/stans/ verseny előtt elmentem tekerni,egy tüske megszúrta a gumimat,és lassan leeresztett.Nem értettem mi a probléma,mivel meg kellett javítanom a gumit/végül belsőt raktam bele/ rájöttem hogy a benne lévő folyadék/kb 2hónapos volt/ már száradófélben van!!!/volt/ így elszívta az új folyadékot,és megszűnt a defektvédelem is.A tutti és bevált,kb 20'-et rá kell szánni,szépen körömkefével a régi trutymót le kell takarítani a gumi belsejéről,és új folyadékkal feltölteni,na így már mindig tutti lesz a defektvédelem/60-as szög is beleállt kihúztam kis idejig sziszegett,még megdörzsöltem homokkal aztán 3óráig edzettem még,és másnapra sem eresztett le./ 



#568
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Mechanikus impulzusokkal kell tesztelni a vizsgálandó kereket és kell egy hangdetektor is a folyadékszint meghatározásához.

 

Vagyis rázod a kereket és fülelsz, hogy lötyög e benne valami. Ha igen, akkor van benne lötty.


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#569
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2011 nyara óta megyek tubeless-szel, de még soha nem ellenőriztem a defektgátló szintjét. Mikor hamarabb ereszt 0.2-0.3 bart, mint a szokásos 2-3 hét, akkor rátöltök 30-40 ml-t és akkor további 3-4 hónapig rá se nézek.

Ha nagyon ellenőrizni szeretnéd, akkor vedd ki a kereket, hagyd állni pár percig és rázogasd meg. Ha lötyögést hallasz, még OK, ha nem vagy alig-alig, akkor pótolnod kell a szmölyit.



#570
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
Tubelessnel ki hogy ellenorzi, hogy mennyi es milyen allapotu lotty van a kulsoben? Par szaz km-enkent vagy par havonta leszedve kicsit a kulsot? Lattam erre egy speci szelepet: milkit.bike/, de annyira nem gyozott meg.

#571
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A ht az hardtail lenne? :) Mert akkor oda a 27.5+ erősen bejelentkezett szerintem (kemény versenyzésre lehet nem de én most simán azt választanám XC-re)


En is szivesen kiprobalnam. Amugy azert tunik annak, mert az ragadt meg a versenyzesben. Az ujabb formatumok nem tudtak levaltani.

#572
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

 A ht 29er helye tunik bebetonozottnak, a tobbi meg nem csengett le.

 

A ht az hardtail lenne? :) Mert akkor oda a 27.5+ erősen bejelentkezett szerintem (kemény versenyzésre lehet nem de én most simán azt választanám XC-re)



#573
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Köszi! 


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#574
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Köszi előre is! 480g a Ready 25 elvileg, merthogy 29"... de hogy a Ready 27 meg 465g, az végképp hihetetlen :)

483g (29"/25mm)

szal tudja amit ígérnek.


  • Paul Vitti likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#575
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A drága TLR külsőkkel nincs gond, persze minimum tubeless-ready legyen a felni alatta.
 
Szélesség. Humbuknak, hype-nak gondoltam a széles felnit. Aztán most 25mm-es belső szélességű hookless/tubeless felnire tettem sima 2.2 és 2.25-ös külsőket. Elől 1.25 bar, hátul 1.3 és kellőképp keménynek érezni. Azt hittem, a pumpa mérője csal, rámértem digitális nyomásmérővel is és annyi.
És igen, stabilabb. Ettől persze még nem kell rohanni és lecserélni a 21-es belső szélességű felniket, szerintem azok is már elég jók. Van egy 19mm-es Tubeless Fulcrum kerékszettem, az a 21-hez képest szinte vicc. 1.9/2.1 barra kell fújnom, hogy ne azt érezzem, le akar fordulni a külső a felniről, pedig nem vagyok egy nehéz alkat.


Kezdenek azert atesni a lo tulso oldalara a 30-40mmes felnikkel :) meg ez szvsz tpifuggo is, a vastagabb oldalfalu gumik alacsony nyomason is stabilabbak.

Kivancsi leszek, hogy mit fognak kitalalni meg kerekmeretnel. Volt a 29, 27.5, plusszosok, szeles felni, kb 5-6 even belul. Megbojgattak a 26os kereket, ami evtizedekig jo kompromisszum volt (outi meretu volt gumistol), es azota sincs megallas. A ht 29er helye tunik bebetonozottnak, a tobbi meg nem csengett le.

#576
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

ha nem felejtem el arra a 450 grammra azért rámérek kedden

 

....

Köszi előre is! 480g a Ready 25 elvileg, merthogy 29"... de hogy a Ready 27 meg 465g, az végképp hihetetlen :)


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#577
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Vicces, hogy kisebb nyomáson használod, sok hanyatló nyugati fórumon írják, hogy nagyobb nyomás kell, hogy ne üsd fel a szélesebb felnit (bár ott lassan a 30mm is ciki :) )

 

CRC-n féláron dobálják az Easton Arc-ot, ezért gondolkodtam el.

 

Ez már erősen offtopic, de Blackjack felnikről mit lehet tudni? Baromi olcsó, review-t meg nem találni róla: http://www.blackjack...y-25&idioma=pt1

ha nem felejtem el arra a 450 grammra azért rámérek kedden

 

ennyiért elég hihetetlen

 

tudom én hogy a rodi prémiumja a blackjack de akkor is nehezen hihető

 

amúgy nem emléxem negatívumra a márkával, de azért olyan tömegesen nem is pörgött itthon, asszem tavaly kezdték komolyabban behozni.


  • Paul Vitti likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#578
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

A drága TLR külsőkkel nincs gond, persze minimum tubeless-ready legyen a felni alatta.

 

Szélesség. Humbuknak, hype-nak gondoltam a széles felnit. Aztán most 25mm-es belső szélességű hookless/tubeless felnire tettem sima 2.2 és 2.25-ös külsőket. Elől 1.25 bar, hátul 1.3 és kellőképp keménynek érezni. Azt hittem, a pumpa mérője csal, rámértem digitális nyomásmérővel is és annyi.

És igen, stabilabb. Ettől persze még nem kell rohanni és lecserélni a 21-es belső szélességű felniket, szerintem azok is már elég jók. Van egy 19mm-es Tubeless Fulcrum kerékszettem, az a 21-hez képest szinte vicc. 1.9/2.1 barra kell fújnom, hogy ne azt érezzem, le akar fordulni a külső a felniről, pedig nem vagyok egy nehéz alkat.

Vicces, hogy kisebb nyomáson használod, sok hanyatló nyugati fórumon írják, hogy nagyobb nyomás kell, hogy ne üsd fel a szélesebb felnit (bár ott lassan a 30mm is ciki :) )

 

CRC-n féláron dobálják az Easton Arc-ot, ezért gondolkodtam el.

 

Ez már erősen offtopic, de Blackjack felnikről mit lehet tudni? Baromi olcsó, review-t meg nem találni róla: http://www.blackjack...y-25&idioma=pt1


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#579
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Néha megszopat a gettó tubeless... (GT Allterra --> valami Alexrims felni, és a Rapid Rob drótos külsők)

 

A felninél még sosem eresztett, mindig a gumi oldalfalánál az illesztésnél, néha megyek 20 kilit vele gond nélkül, de ma pl hiszti volt, 5 km-enként meg kellett állni fújni a hátsóba, csak hazaérve láttam, hogy megint az oldalfalnál enged.

 

Kb 1 hónapja használom így, 2-3 alkalommal szivatott meg eddig, az első kerék lefelé különösen vicces, vártam mikor fordul le a gumi :)

 

Könnyebb TL Ready külsőknél is szarakodni kell, vagy azokat normálisan összerakják?

 

Másik kérdésem, hogy van értelme a gyári 21mm-es felnit szélesebb TL-ready-re cserélni, sokat dob a stabilitáson lefelé? Max 25-27mm-ben gondolkodom.

A drága TLR külsőkkel nincs gond, persze minimum tubeless-ready legyen a felni alatta.

 

Szélesség. Humbuknak, hype-nak gondoltam a széles felnit. Aztán most 25mm-es belső szélességű hookless/tubeless felnire tettem sima 2.2 és 2.25-ös külsőket. Elől 1.25 bar, hátul 1.3 és kellőképp keménynek érezni. Azt hittem, a pumpa mérője csal, rámértem digitális nyomásmérővel is és annyi.

És igen, stabilabb. Ettől persze még nem kell rohanni és lecserélni a 21-es belső szélességű felniket, szerintem azok is már elég jók. Van egy 19mm-es Tubeless Fulcrum kerékszettem, az a 21-hez képest szinte vicc. 1.9/2.1 barra kell fújnom, hogy ne azt érezzem, le akar fordulni a külső a felniről, pedig nem vagyok egy nehéz alkat.


  • Paul Vitti likes this

#580
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Néha megszopat a gettó tubeless... (GT Allterra --> valami Alexrims felni, és a Rapid Rob drótos külsők)

 

A felninél még sosem eresztett, mindig a gumi oldalfalánál az illesztésnél, néha megyek 20 kilit vele gond nélkül, de ma pl hiszti volt, 5 km-enként meg kellett állni fújni a hátsóba, csak hazaérve láttam, hogy megint az oldalfalnál enged.

 

Kb 1 hónapja használom így, 2-3 alkalommal szivatott meg eddig, az első kerék lefelé különösen vicces, vártam mikor fordul le a gumi :)

 

Könnyebb TL Ready külsőknél is szarakodni kell, vagy azokat normálisan összerakják?

 

Másik kérdésem, hogy van értelme a gyári 21mm-es felnit szélesebb TL-ready-re cserélni, sokat dob a stabilitáson lefelé? Max 25-27mm-ben gondolkodom.

 


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.