Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1564 hozzászólás a témában

#21
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

szerintem sehonnan... a gyarto ugyis rairja buszken, ha az.

Erre sajnos nem számíthatok, ronda merida felirat van csak rajta.

 

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá - nem egy drága darab amúgy-, de nem vennék feleslegesen szelepes gumiszalagot, ragasztószalagot, vagy külön szelepeket és még persze folyadékot, ha nem is kell hozzá. Vannak ezek különféle szettekben is ugye (Joe-t, meg Notubes-t is látom.)

Azért ez XM819-es felninél UST feliratos gumival egyszerübb menet volt.

Gondolom te, és még sokan mások rég túl vagytok már ezen, csak én vagyok így lemaradva.

 

Tudnátok segíteni?


Rabbit módosította - 2018. szeptember 24. - 17:16


#22
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.367 hozzászólás
  • LocationBécs

Iszonyú fosszília vagyok, így nézzétek el ezt:

Egy akármilyen OEM (egyébként alex) felniről honnan látom, hogy tubless ready, vagy csak sima peremes?

 

szerintem sehonnan... a gyarto ugyis rairja buszken, ha az.



#23
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

remelem ez a tubeless dolog hamarosan standard dolog lesz, nem vmi "kegy", plusz tizszazalekos artobbletert. felninel is most annyira mindegy, hogy kicsit mas profilt csinalnak.

Iszonyú fosszília vagyok, így nézzétek el ezt:

Egy akármilyen OEM (egyébként alex) felniről honnan látom, hogy tubless ready, vagy csak sima peremes?



#24
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.782 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jani!

 

Itta azért más kicsengése volt a dolognak: http://bikemag.hu/ma...rszaguti-belso 

 

"Nekem annyira elnyerte a tetszésemet, hogy idén Tubolito Road belsőket tervezek használni, azt hiszem ez sok mindent elmond…

 

Tehát?

Lesz a cikknek folytatása. Azóta "kicsit" több kilométert tettem beléjük. A szelepmegoldás rossz. Országúti használatnál az összes ereszt, egy idő után teljesen szétkopik belülről. Mind a 4 belső kuka lett.


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#25
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás

Én tavasz óta használok 29-es montiban tubolito belsőket, eddig hibátlan, a nyomást is tartja, talán 1x ha kellett egy fél bart rájuk fújni



#26
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

Tubolitot ne! A többség csak szív vele hosszútávon, rossz konstrukció.

Jani!

 

Itta azért más kicsengése volt a dolognak: http://bikemag.hu/ma...rszaguti-belso 

 

"Nekem annyira elnyerte a tetszésemet, hogy idén Tubolito Road belsőket tervezek használni, azt hiszem ez sok mindent elmond…

 

Tehát?


  • Kisherceg és Feri84 kedveli ezt

#27
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.782 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Kösz a felajánlást, nekem is vannak Schwable külsőim, de a conti sokkal könnyebb, ugyanakkor a black chili úgy néz ki valóban működik, szóval vannak előnyei.

Ezen kívül 180-as TPI-vel már önmagában tartalmaz defektvédelmet, így azon gondolkodom hogy kipróbálom a Tubolito belsőt.

A schwable-k többnyire jobb mintázatúak, de csak 60 TPI-vel kapható, emiatt nehezebbek és belsővel nem ajánlott használni (szederbokor simán átszúrja).

A Tubolitó belsőről vannak tapasztalatok? Hogy bírja a felütéseket?

 

 


Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.

 

Tubolitot ne! A többség csak szív vele hosszútávon, rossz konstrukció.



A sebesség mindent megold.

 


#28
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.367 hozzászólás
  • LocationBécs
Ezert kerdeztem a peremet... a menettulajdonsagai tetszettek, de nekem is eresztett a peremnel. Most hogy hatsogumi kellene, a racing ralph kiszakadt, elgondolkodtam, hogy ujra kiserletet teszek vele. Eredetileg csak ralphot akartam masikat, de epp most cserelik a mintat, az ujnal meg kicsit szkeptikus vagyok, hogy annyira jo, nagyon specifikus maszoguminak tunik a keresztbordakkal, a racing raynel meg egyertelmuen az xkinget masoljak.

A thunder burtot raktam vissza, ami korabban tetszett, de igy a ralph ravilagitott a hianyossagaira. Van nehany olyan lejto es emelkedo, ahol keves a fekezhetosege, vagy kiporog. Foleg a fekezhetosege zavar, mert csuszashatarig fekezek, de nyereg moge kiulve nem szeretem, ha elveszitem a kontrollt.

Az uj race king minta kicsit ritkabb a szelen, dicsertek, hogy a thunderburthoz hasonloan gurul, de jobban tapad.

#29
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Kösz a felajánlást, nekem is vannak Schwable külsőim, de a conti sokkal könnyebb, ugyanakkor a black chili úgy néz ki valóban működik, szóval vannak előnyei.

Ezen kívül 180-as TPI-vel már önmagában tartalmaz defektvédelmet, így azon gondolkodom hogy kipróbálom a Tubolito belsőt.

A schwable-k többnyire jobb mintázatúak, de csak 60 TPI-vel kapható, emiatt nehezebbek és belsővel nem ajánlott használni (szederbokor simán átszúrja).

A Tubolitó belsőről vannak tapasztalatok? Hogy bírja a felütéseket?

 

 


Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.



#30
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.072 hozzászólás

Először is: Kisherceg már rágja a popcornt, csak nevet újra az egészen  :)  :P  B)

Én nem adnám fel. 

Mindenki mást használ, nekem a Stans Notubes cuccok váltak be: szalag+lötty.

Simán kihúztam az összes vacak vas és egyéb dolgot, mindent megfogott eddig pillanatok alatt.   

Fogalmam sincs mi van a Schwalbe Easy Fit flakonban, de csodákra képes és gyakorlatilag nem kell mellé a Scwalbe Booster sem, de az is van itthon.

Ezekkel bármi fel kell menjen. 

 

Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.

 

Nekem most lett elegem a Tubeless rendszerből az  xc bringámnál: SyncrossXR2.0 TL ready felnik + Conti X-king protection gumik, nagyon nehéz felfújni.

Szezon elején azt gondoltam csak az új gumi miatt, de nem. A gumi és a felni között is olyan laza illesztés van amit nem értek, kézzel szét lehet szedni és ha sikerül felfújni akkor csak 4bar körül pattan be a helyére. Volt 1x felütéses levegő leeresztés és mázlim volt hogy a Co2-vel sikerült felfújni.

Most tejet cseréltem a gumikban és Co2-vel sem megy fel, a műhelypumpám 7bar lökést tud adni, de semmi, nem az a gond.

Másik bringámnál (enduro) soha sem volt ilyen probléma, ott szárazon is fel lehet fújni a gumit, mert a felni nagyobb és a külső gumi alapból ráfeszül. A Syncross felniknél tök laza az egész. Ez normális? Vagy ez nem is tubeless felni?

Tavasszal úgy raktam össze a kerekeket, hogy belsőt is raktam bele 1-2 napig, és a külső gumi peremét leöntöttem a tejjel felfújás ellőtt.

Nem hiszem hogy ez normális. Valakinek valami ötlete van esetleg?

 

 

Még azt tapsztaltam, hogy a boosterrel felpattintva a külsőt, átszakadt már kétszer is a felniszalag, ami duplán volt felragasztva, a küllő lyukaknál. Sőt egyszer  tekerés közben másfél órára a napon letámasztva a bringát induláskor már lapos volt.

Néha van ilyen hiba. Ez van.

 

Atombike: A Mavic magának tervezi a felnit és a gumit is. Ott minden jól működik. Persze szűkösebb a választék.


karakoram módosította - 2018. szeptember 14. - 22:03


#31
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás

Még azt tapsztaltam, hogy a boosterrel felpattintva a külsőt, átszakadt már kétszer is a felniszalag, ami duplán volt felragasztva, a küllő lyukaknál. Sőt egyszer  tekerés közben másfél órára a napon letámasztva a bringát induláskor már lapos volt.

Néha van ilyen hiba. Ez van.

 

Atombike: A Mavic magának tervezi a felnit és a gumit is. Ott minden jól működik. Persze szűkösebb a választék.



#32
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Nekem most lett elegem a Tubeless rendszerből az  xc bringámnál: SyncrossXR2.0 TL ready felnik + Conti X-king protection gumik, nagyon nehéz felfújni.

Szezon elején azt gondoltam csak az új gumi miatt, de nem. A gumi és a felni között is olyan laza illesztés van amit nem értek, kézzel szét lehet szedni és ha sikerül felfújni akkor csak 4bar körül pattan be a helyére. Volt 1x felütéses levegő leeresztés és mázlim volt hogy a Co2-vel sikerült felfújni.

Most tejet cseréltem a gumikban és Co2-vel sem megy fel, a műhelypumpám 7bar lökést tud adni, de semmi, nem az a gond.

Másik bringámnál (enduro) soha sem volt ilyen probléma, ott szárazon is fel lehet fújni a gumit, mert a felni nagyobb és a külső gumi alapból ráfeszül. A Syncross felniknél tök laza az egész. Ez normális? Vagy ez nem is tubeless felni?

Tavasszal úgy raktam össze a kerekeket, hogy belsőt is raktam bele 1-2 napig, és a külső gumi peremét leöntöttem a tejjel felfújás ellőtt.

Nem hiszem hogy ez normális. Valakinek valami ötlete van esetleg?



#33
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.884 hozzászólás

Az ujabb contiknal a peremet is atterveztek?

az a hír járja

azt igérik jövöre már a perform is tl ready lesz

de még én is csak képen láttam :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#34
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.367 hozzászólás
  • LocationBécs
Az ujabb contiknal a peremet is atterveztek?

#35
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás

2019-től már gyárilag felszalagozva tubeless kompatibilis lesz az aksium. De gondolom ez nem nyugtat meg téged. :)

 

Nos nem. Már az is felmerült bennem, hogy eladom a két kerékszettet és veszek egy UST Mavic kereket. Egy tényező kilőve. Nem cserélgetem a kerekeket. A DT csak megmaradt az előző bringából. Igazából felesleges kettő nekem.

 

Nagy gond nincs, csak nem vált be ehhez a felnihez a Tesa szalag, míg a DT jó volt.



#36
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.782 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet béna vagyok, de a Tesa szalag nem tapadt meg a Mavic Aksium felnin. Tudom nem TLR, de előtte a DT szalaggal vígan használtam. Túl merev. Alkohollal letisztítottam előtte természetesen. Most rendeltem DT-t és valami BC nevű szalagot. Addig megyek a DT kerékkel a DT szalaggal. Minek lyukasztják ki a felniket? (tudom a küllők:)

 

Amúgy meg jól működik a rendszer. Most hogy külsőt cseréltem, vettem észre, hogy egy ideje már hurcoltam magammal egy tűzőkapcsot minden gond nélkül.

2019-től már gyárilag felszalagozva tubeless kompatibilis lesz az aksium. De gondolom ez nem nyugtat meg téged. :)



A sebesség mindent megold.

 


#37
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás

Lehet béna vagyok, de a Tesa szalag nem tapadt meg a Mavic Aksium felnin. Tudom nem TLR, de előtte a DT szalaggal vígan használtam. Túl merev. Alkohollal letisztítottam előtte természetesen. Most rendeltem DT-t és valami BC nevű szalagot. Addig megyek a DT kerékkel a DT szalaggal. Minek lyukasztják ki a felniket? (tudom a küllők:)

 

Amúgy meg jól működik a rendszer. Most hogy külsőt cseréltem, vettem észre, hogy egy ideje már hurcoltam magammal egy tűzőkapcsot minden gond nélkül.


eddie1978 módosította - 2018. szeptember 12. - 17:58


#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.367 hozzászólás
  • LocationBécs

remelem ez a tubeless dolog hamarosan standard dolog lesz, nem vmi "kegy", plusz tizszazalekos artobbletert. felninel is most annyira mindegy, hogy kicsit mas profilt csinalnak.


  • eddie1978 kedveli ezt

#39
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 451 hozzászólás

Köszönöm a gyors és részletes választ. Itt veszed a gumikat belföldön, jól gondolom?

https://www.gumispri...s-kerekpar-gumi


  • Rabbit kedveli ezt

#40
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 598 hozzászólás

Köszönöm a gyors és részletes választ. Itt veszed a gumikat belföldön, jól gondolom?