Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1614 hozzászólás a témában

#21
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 216 hozzászólás

A Conti race king race sport/2017-es/ simán működik mitas tejjel!!! az igaz hogy először orrán szájján át kijön a tej vagy 400 helyen de utána simán jó,csak ki kell rakni kicsit a napra hogy minél hamarabb száradjon a gumi külsején,Maraton ob-én elöl nekem ez volt fent!



#22
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.681 hozzászólás
  • LocationBécs

akkor az mas gumi is :) mert pl a conti race gumijainal orran szajan jon a levego, nincs az a folyadek, ami eltomitene.



#23
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.965 hozzászólás

a vekonyfalu, szita gumi hogy tartja meg a levegot?

folyadékkal :)

nézz meg egy maxxist mondjuk egy tlr 3c ardent race-t

meg egy rocket ront

lesz 200 g minusz

na utóbbihoz fejlesztették az eco sealent-et

(bár a svábli azt mondja az új külsől már működnek folyadék nélkül)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#24
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.681 hozzászólás
  • LocationBécs

gumiszalag nem kell minden konfigba , de van ami csak azzal működik

super vs eco .....eco direkt a vékonyfalu tl ready gimikhoz lett fejlesztve, cserébe nem fújható co-val amúgy meg minden mentes (latex, ammónia, protein). 

gyakorlati tapasztalat meg passz, mind2 működött a "fakírággyal"

 

a vekonyfalu, szita gumi hogy tartja meg a levegot?



#25
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.360 hozzászólás

Valójában a piros-kék színű készletből már van egy bontatlan, csak nem vettem meg a külsőket. (még barátkozom az árukkal) Aztán közben lettek az Iron Cross felnik, de ott is elszámoltam magam ezzel a felniperem dologgal, pedig szintén játszana a tubeless téma. Ha eleve a zöld-kéket vettem volna, talán mindegyikbe jó lenne valahogy, akár a meglévő külsőimmel, de így meg vagy igen, vagy nem... tkp. lesz helye mindkettőnek, csak próbálom kiegyenesíteni a görbét :)



#26
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.965 hozzászólás

Azért nem értem, mert az univerzális (elvileg mezei cuccokhoz is jó) készletben ott a gumicsík, a másikban nincs, és az előbbiben ha jól értem, nem is adják meg a sárga szalag szélességét, tehát elég csak a küllőfuratokat fednie, míg a rendes tubelessnél van többféle szélességű sárga szalag.

Úgy képzelem, hogy a tubeless ready felninek is, külsőnek is szorosabb a tűrése átmérőre, talán perem alakra is, míg a nem tubeless alkatrészeknél ez lehet lazább, ahol ki kell tölteni egy kis űrt, főleg, hogy ott némi mozgás is lehet menet közben, nem elég, ha álló helyzetben nem ereszt.

De ezeket csak kilogikáztam, és lehet, hogy nem jól.

Gondolkodom a linkelt készlet megvételén, zöld hétfő is van, csak keveslem a háttérinfót :)

Mellesleg egy hete a Joe's oldalán küldettem magamnak infót erről, de neigen érkezett semmi..

gumiszalag nem kell minden konfigba , de van ami csak azzal működik

super vs eco .....eco direkt a vékonyfalu tl ready gimikhoz lett fejlesztve, cserébe nem fújható co-val amúgy meg minden mentes (latex, ammónia, protein). 

gyakorlati tapasztalat meg passz, mind2 működött a "fakírággyal"


  • ZolkoW kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#27
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.360 hozzászólás

A szalag és a gumicsík is a küllő furatok tömítésére szolgál, ki sem kell érniük a peremig, ott a folyadék tömít, ha szükséges.

 

Azért nem értem, mert az univerzális (elvileg mezei cuccokhoz is jó) készletben ott a gumicsík, a másikban nincs, és az előbbiben ha jól értem, nem is adják meg a sárga szalag szélességét, tehát elég csak a küllőfuratokat fednie, míg a rendes tubelessnél van többféle szélességű sárga szalag.

Úgy képzelem, hogy a tubeless ready felninek is, külsőnek is szorosabb a tűrése átmérőre, talán perem alakra is, míg a nem tubeless alkatrészeknél ez lehet lazább, ahol ki kell tölteni egy kis űrt, főleg, hogy ott némi mozgás is lehet menet közben, nem elég, ha álló helyzetben nem ereszt.

De ezeket csak kilogikáztam, és lehet, hogy nem jól.

Gondolkodom a linkelt készlet megvételén, zöld hétfő is van, csak keveslem a háttérinfót :)

Mellesleg egy hete a Joe's oldalán küldettem magamnak infót erről, de neigen érkezett semmi..



#28
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.318 hozzászólás

Kicsit kiestem már a témából, de régről emlékszem olyan gettó tubeless megoldásokra, ahol egy hosszában szétvágott belsőt is felhasználtak a delikvensek a felnire pattintva. Én még ilyet nem használtam, csak a sárga szalag+alap drótos (nem tubeless) Schwalbe külsőt, és működött, igaz, a felni szerintem TL ready volt (valami WTB).

Namost ha jól értem, ez a gumicsík azt utánozza, amit a Joe's univerzális átalakító csomagban kapok: https://ebike.hu/ter...em-univerzalis/

(Tök jó lenne, ha legalább a gyártó oldalán lenne erről 2 szó, de nem sok eredményre jutottam)

Szóval ez segít tömíteni a perem és a felni között, igaz?

Igen ám, csakhogy a Stan's felniknek alacsony a peremük, ha oda még egy ilyet beszuszakolok a gumi és az alu közé, akkor alig marad valami, nem? Tehát Stans felnivel lehet, hogy maradni kéne a rendes TL gumiknál...

Arról sem sok infót találok, hogy a Joe's ECO és Super sealant között mi a különbség a latextartalmon kívül.

Az univerzális csomagban mindenesetre a latexmentes ECO van, a TL ready csomagban a másik.

A szalag és a gumicsík is a küllő furatok tömítésére szolgál, ki sem kell érniük a peremig, ott a folyadék tömít, ha szükséges.



#29
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.360 hozzászólás

Kicsit kiestem már a témából, de régről emlékszem olyan gettó tubeless megoldásokra, ahol egy hosszában szétvágott belsőt is felhasználtak a delikvensek a felnire pattintva. Én még ilyet nem használtam, csak a sárga szalag+alap drótos (nem tubeless) Schwalbe külsőt, és működött, igaz, a felni szerintem TL ready volt (valami WTB).

Namost ha jól értem, ez a gumicsík azt utánozza, amit a Joe's univerzális átalakító csomagban kapok: https://ebike.hu/ter...em-univerzalis/

(Tök jó lenne, ha legalább a gyártó oldalán lenne erről 2 szó, de nem sok eredményre jutottam)

Szóval ez segít tömíteni a perem és a felni között, igaz?

Igen ám, csakhogy a Stan's felniknek alacsony a peremük, ha oda még egy ilyet beszuszakolok a gumi és az alu közé, akkor alig marad valami, nem? Tehát Stans felnivel lehet, hogy maradni kéne a rendes TL gumiknál...

Arról sem sok infót találok, hogy a Joe's ECO és Super sealant között mi a különbség a latextartalmon kívül.

Az univerzális csomagban mindenesetre a latexmentes ECO van, a TL ready csomagban a másik.



#30
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.681 hozzászólás
  • LocationBécs

a 120 tpis gumi, ha nincs tlre felkeszitve, a papir falak miatt ezer helyen fogja ereszteni a levegot. a 60as epp annyival gumisabb, hogy ez tortenjen meg, de a peremnek ott is jonak kell lennie, mert bofogni fog. a nyomas szvsz eleg szubjektiv dolog - ki hogyan es hol bringazik. a gyarto altal megadott ertekre annyira nem adnek - pl a conti mindig magas ertekeket ir ra.

 

meg is neztem 3-4 bar a protection racekingre. hat felultetnem ra, aki ezt kitalalta, aztan leeresztenem egy koves szekcion :D


arn módosította - 2019. május 22. - 10:04


#31
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

A Maxxis-t sokan dicsérik, páran szidják. Pl két hete beszéltem Benkó Barbival aki nagyon örült annak, hogy végre Maxxis-ra váltott a csapat, ő nagyon szereti őket.

Nem tudod esetleg előtte mit használtak ?

A versenyzés amúgy más dolog, ott próbálnak mindenből valami ultrakönnyűt használni.



#32
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 216 hozzászólás

Tavaly váltottam Maxxis gumikra! pusztán csak azért mert ballonosabb a felnin mint a Mitas volt,szinte egész évben Ikonnal 2.2 versenyeztem Exo,Tlr,néha elöl Aspen, felnire felraktam és egy műhelypumpával elkezdtem fújni és simán kipattant a perem,kipróbáltam hogy nem öntöttem bele tejet sem,másnapra semmit nem eresztett!!! persze később öntöttem bele,inkább azért mert itt Szabolcsban sok az akácerdő.Szóval nekem tuttira bejött nem is kell más,főleg ha köves a talaj,Mátra,Bükk,Zemplén



#33
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 850 hozzászólás
A felütötte egy papírvékony fosch volt. 650b plusz után minden furcsa.

sisqo módosította - 2019. május 20. - 13:46


#34
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.965 hozzászólás

hát ha  a  maxxist sikerült felütni akkor a sváblét meg se próbálnám


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#35
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.849 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A Maxxis-t sokan dicsérik, páran szidják. Pl két hete beszéltem Benkó Barbival aki nagyon örült annak, hogy végre Maxxis-ra váltott a csapat, ő nagyon szereti őket.



A sebesség mindent megold.

 


#36
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 850 hozzászólás
Reggel vettem észre, hogy a hátsó is megvolt. Egy kis tejpötty volt a gumin, meg a minimális kis horpadás a felnin. Csak ez még nyomást se vesztett. Fasza.

#37
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.178 hozzászólás

Mennyi a minimum szerinted?

Mindenkinek más. Nekem 2 bar körül, hátul több jóval. Talán mert csak 20mm-es a felnim ? Talán mert 85 kg vagyok... Mert ha puhán használom, kanyarban kormányozhatatlan lesz, le akar fordulni a felniről.

A Schwalbe katalógus is 1,8 -at ír a 2,25ös gumikra.

 

Igazából olyat szerernek, amivel nem kell hetekig bajlódni, hogy ne izzadja a tejet. Folyamatosan eresztett az első gumi és az ideálisnál kisebb nyomással kaptam egy követ.

Kb. 10 éve használok tubeless rendszereket, még a hagyományos ust-hez vagyok szocializálva.

Mondom, a Performance-ok már tartják rendesen a tejet/levegőt. Volt nekem Evo, Schwalbe/conti Performance,..Conti Protection nem volt. De a teljes gondtalanság a DD. Maxis-hoz nem értek, soha nem volt de azok is biztosan jók.

Lehet hogy menet közben eresztette a levegőt és úgy csaptad oda.

Ja, UST...olyan már nincs. Az még más világ volt, ott sokkal merevebb, vastagabb volt az oldalfal, simán működött tej nélkül is.


marton módosította - 2019. május 19. - 23:39

Marci

#38
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 850 hozzászólás

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.
Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.
Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)
Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.

Igazából olyat szerernek, amivel nem kell hetekig bajlódni, hogy ne izzadja a tejet. Folyamatosan eresztett az első gumi és az ideálisnál kisebb nyomással kaptam egy követ.

Kb. 10 éve használok tubeless rendszereket, még a hagyományos ust-hez vagyok szocializálva.

sisqo módosította - 2019. május 19. - 20:31


#39
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.322 hozzászólás

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.

Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.

Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)

Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.

 

Mennyi a minimum szerinted?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#40
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.178 hozzászólás

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.

Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.

Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)

Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.


Marci