Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1570 hozzászólás a témában

#21
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás

Csak az öntapadós szalag?


Igen.
  • Rabbit kedveli ezt

#22
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.514 hozzászólás
  • LocationBécs

Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.
 
Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:
Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?
Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.
Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.


Ezeket a gumiszalagosokat meg eredendoen a gettotubelesshez talaltak ki, olyan felnikhez, amik nem tubelessesek. Anno sokat szemeztem veluk, de vegul inkabb vettem egy tubelesses kerekszettet (ennek kb 7 eve). Tubelesses felnikhez csak egy faltol falig yellowtape, szelep kell.

En nem rizikoznek veluk, mert lehet egyreszt lehet ereszteni fog korbe, masreszt meg nem pattanik be a helyere, es lehet lefordul, vagy feluteses szituacioban bofog a gumi (csak a nyomas tartja a helyen), ilyenkor nyomast es lottyot is veszithet. Ez elofordulhat tubelesses felnivel es nem tubeless gumival is. Ez utobbit probaltam csak, nem az igazi.

En a helyedben csak akkor vagnek bele, ha minden feltetel adott (felni + gumi). Ott is megvan az esely a kompatibilitasi problemara. Sajnos a tubeless meg mindig nem olcso, es erdemes a felrakaskoz normalis eszkozoket beszerezni, sok kinlodastol kimeled meg magad :) nalam a csucs az volt, amikor a nem tubelesses cx gumit raktam fel sima muhelypumpaval, meg szappanos vizzel. Itt sokkal merevebb a fal, mint egy montis guminal, boosterrel sem konnyu eset, a furdoszobank erdekes latvanyt nyujtott egy ilyen muvelet utan.

A mai eszemmel mar nem sporolnek rajtuk:
Booster
11 bart tudo muhelypumpa a boosterhez
Easyfit
Betolto fecskendo

Ezekkel lenyegeben nem tobb ido, es tobb mocskot se csinal, mint egy belsocsere.

#23
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

Nekem a szerelő annyit mondott, hogy ha a külső a belső felfújásánál hallhatóan bepattan a felnibe, majd leengedve is pattanva jön le, akkor meg lehet csinálni TL-re. Meg is lett.
Gyári Concept felni, No tubes szalag, Mitas folyadék, Conti perform gumik, majd Mitas Textra.

 

Csak az öntapadós szalag?



#24
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Nekem a szerelő annyit mondott, hogy ha a külső a belső felfújásánál hallhatóan bepattan a felnibe, majd leengedve is pattanva jön le, akkor meg lehet csinálni TL-re. Meg is lett.
Gyári Concept felni, No tubes szalag, Mitas folyadék, Conti perform gumik, majd Mitas Textra.
  • Rabbit kedveli ezt

#25
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

Ha van belül küllőfurat akkor mindenképpen kell valamilyen szalag.

Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.

 

Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:

Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?

Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.

Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.



#26
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.809 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Erre sajnos nem számíthatok, ronda merida felirat van csak rajta.

 

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá - nem egy drága darab amúgy-, de nem vennék feleslegesen szelepes gumiszalagot, ragasztószalagot, vagy külön szelepeket és még persze folyadékot, ha nem is kell hozzá. Vannak ezek különféle szettekben is ugye (Joe-t, meg Notubes-t is látom.)

Azért ez XM819-es felninél UST feliratos gumival egyszerübb menet volt.

Gondolom te, és még sokan mások rég túl vagytok már ezen, csak én vagyok így lemaradva.

 

Tudnátok segíteni?

Ha van belül küllőfurat akkor mindenképpen kell valamilyen szalag.



A sebesség mindent megold.

 


#27
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

szerintem sehonnan... a gyarto ugyis rairja buszken, ha az.

Erre sajnos nem számíthatok, ronda merida felirat van csak rajta.

 

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá - nem egy drága darab amúgy-, de nem vennék feleslegesen szelepes gumiszalagot, ragasztószalagot, vagy külön szelepeket és még persze folyadékot, ha nem is kell hozzá. Vannak ezek különféle szettekben is ugye (Joe-t, meg Notubes-t is látom.)

Azért ez XM819-es felninél UST feliratos gumival egyszerübb menet volt.

Gondolom te, és még sokan mások rég túl vagytok már ezen, csak én vagyok így lemaradva.

 

Tudnátok segíteni?


Rabbit módosította - 2018. szeptember 24. - 17:16


#28
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.514 hozzászólás
  • LocationBécs

Iszonyú fosszília vagyok, így nézzétek el ezt:

Egy akármilyen OEM (egyébként alex) felniről honnan látom, hogy tubless ready, vagy csak sima peremes?

 

szerintem sehonnan... a gyarto ugyis rairja buszken, ha az.



#29
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 629 hozzászólás

remelem ez a tubeless dolog hamarosan standard dolog lesz, nem vmi "kegy", plusz tizszazalekos artobbletert. felninel is most annyira mindegy, hogy kicsit mas profilt csinalnak.

Iszonyú fosszília vagyok, így nézzétek el ezt:

Egy akármilyen OEM (egyébként alex) felniről honnan látom, hogy tubless ready, vagy csak sima peremes?



#30
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.809 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jani!

 

Itta azért más kicsengése volt a dolognak: http://bikemag.hu/ma...rszaguti-belso 

 

"Nekem annyira elnyerte a tetszésemet, hogy idén Tubolito Road belsőket tervezek használni, azt hiszem ez sok mindent elmond…

 

Tehát?

Lesz a cikknek folytatása. Azóta "kicsit" több kilométert tettem beléjük. A szelepmegoldás rossz. Országúti használatnál az összes ereszt, egy idő után teljesen szétkopik belülről. Mind a 4 belső kuka lett.


  • Kisherceg, Rabbit és zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#31
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • fórumtag
  • 246 hozzászólás

Én tavasz óta használok 29-es montiban tubolito belsőket, eddig hibátlan, a nyomást is tartja, talán 1x ha kellett egy fél bart rájuk fújni



#32
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 232 hozzászólás

Tubolitot ne! A többség csak szív vele hosszútávon, rossz konstrukció.

Jani!

 

Itta azért más kicsengése volt a dolognak: http://bikemag.hu/ma...rszaguti-belso 

 

"Nekem annyira elnyerte a tetszésemet, hogy idén Tubolito Road belsőket tervezek használni, azt hiszem ez sok mindent elmond…

 

Tehát?


  • Kisherceg és Feri84 kedveli ezt

#33
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.809 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Kösz a felajánlást, nekem is vannak Schwable külsőim, de a conti sokkal könnyebb, ugyanakkor a black chili úgy néz ki valóban működik, szóval vannak előnyei.

Ezen kívül 180-as TPI-vel már önmagában tartalmaz defektvédelmet, így azon gondolkodom hogy kipróbálom a Tubolito belsőt.

A schwable-k többnyire jobb mintázatúak, de csak 60 TPI-vel kapható, emiatt nehezebbek és belsővel nem ajánlott használni (szederbokor simán átszúrja).

A Tubolitó belsőről vannak tapasztalatok? Hogy bírja a felütéseket?

 

 


Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.

 

Tubolitot ne! A többség csak szív vele hosszútávon, rossz konstrukció.



A sebesség mindent megold.

 


#34
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.514 hozzászólás
  • LocationBécs
Ezert kerdeztem a peremet... a menettulajdonsagai tetszettek, de nekem is eresztett a peremnel. Most hogy hatsogumi kellene, a racing ralph kiszakadt, elgondolkodtam, hogy ujra kiserletet teszek vele. Eredetileg csak ralphot akartam masikat, de epp most cserelik a mintat, az ujnal meg kicsit szkeptikus vagyok, hogy annyira jo, nagyon specifikus maszoguminak tunik a keresztbordakkal, a racing raynel meg egyertelmuen az xkinget masoljak.

A thunder burtot raktam vissza, ami korabban tetszett, de igy a ralph ravilagitott a hianyossagaira. Van nehany olyan lejto es emelkedo, ahol keves a fekezhetosege, vagy kiporog. Foleg a fekezhetosege zavar, mert csuszashatarig fekezek, de nyereg moge kiulve nem szeretem, ha elveszitem a kontrollt.

Az uj race king minta kicsit ritkabb a szelen, dicsertek, hogy a thunderburthoz hasonloan gurul, de jobban tapad.

#35
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Kösz a felajánlást, nekem is vannak Schwable külsőim, de a conti sokkal könnyebb, ugyanakkor a black chili úgy néz ki valóban működik, szóval vannak előnyei.

Ezen kívül 180-as TPI-vel már önmagában tartalmaz defektvédelmet, így azon gondolkodom hogy kipróbálom a Tubolito belsőt.

A schwable-k többnyire jobb mintázatúak, de csak 60 TPI-vel kapható, emiatt nehezebbek és belsővel nem ajánlott használni (szederbokor simán átszúrja).

A Tubolitó belsőről vannak tapasztalatok? Hogy bírja a felütéseket?

 

 


Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.



#36
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.108 hozzászólás

Először is: Kisherceg már rágja a popcornt, csak nevet újra az egészen  :)  :P  B)

Én nem adnám fel. 

Mindenki mást használ, nekem a Stans Notubes cuccok váltak be: szalag+lötty.

Simán kihúztam az összes vacak vas és egyéb dolgot, mindent megfogott eddig pillanatok alatt.   

Fogalmam sincs mi van a Schwalbe Easy Fit flakonban, de csodákra képes és gyakorlatilag nem kell mellé a Scwalbe Booster sem, de az is van itthon.

Ezekkel bármi fel kell menjen. 

 

Az a Conti külső nekem sem, és másnak sem tudott működni. Nem passzolt, eresztett, olyan mintha rossz méret lenne, stb. De sokan használják megelégedéssel. Az elmúlt évben sok külsőt kipróbálgattam, a Schwalbe maradt és nem is fogok ugrálni/próbálgatni már másik márkát (Rocket Ron / Racing Ralph van most fent). 

 

Gravel bringára még több márkát próbáltam (egy vagyon volt) csak a Schwalbe működött rendesen (de abból akkor nem volt 40-es). WTB-t használtam a végén de eresztett. 

 

A felnik mindig DT-k voltak. 

 

Van itthon egy használt RRalph, ha szeretnéd akkor próbáld meg teszt szempontjából azt feltenni a Syncross felnire, átadom szívesen.

 

Nekem most lett elegem a Tubeless rendszerből az  xc bringámnál: SyncrossXR2.0 TL ready felnik + Conti X-king protection gumik, nagyon nehéz felfújni.

Szezon elején azt gondoltam csak az új gumi miatt, de nem. A gumi és a felni között is olyan laza illesztés van amit nem értek, kézzel szét lehet szedni és ha sikerül felfújni akkor csak 4bar körül pattan be a helyére. Volt 1x felütéses levegő leeresztés és mázlim volt hogy a Co2-vel sikerült felfújni.

Most tejet cseréltem a gumikban és Co2-vel sem megy fel, a műhelypumpám 7bar lökést tud adni, de semmi, nem az a gond.

Másik bringámnál (enduro) soha sem volt ilyen probléma, ott szárazon is fel lehet fújni a gumit, mert a felni nagyobb és a külső gumi alapból ráfeszül. A Syncross felniknél tök laza az egész. Ez normális? Vagy ez nem is tubeless felni?

Tavasszal úgy raktam össze a kerekeket, hogy belsőt is raktam bele 1-2 napig, és a külső gumi peremét leöntöttem a tejjel felfújás ellőtt.

Nem hiszem hogy ez normális. Valakinek valami ötlete van esetleg?

 

 

Még azt tapsztaltam, hogy a boosterrel felpattintva a külsőt, átszakadt már kétszer is a felniszalag, ami duplán volt felragasztva, a küllő lyukaknál. Sőt egyszer  tekerés közben másfél órára a napon letámasztva a bringát induláskor már lapos volt.

Néha van ilyen hiba. Ez van.

 

Atombike: A Mavic magának tervezi a felnit és a gumit is. Ott minden jól működik. Persze szűkösebb a választék.


karakoram módosította - 2018. szeptember 14. - 22:03


#37
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 458 hozzászólás

Még azt tapsztaltam, hogy a boosterrel felpattintva a külsőt, átszakadt már kétszer is a felniszalag, ami duplán volt felragasztva, a küllő lyukaknál. Sőt egyszer  tekerés közben másfél órára a napon letámasztva a bringát induláskor már lapos volt.

Néha van ilyen hiba. Ez van.

 

Atombike: A Mavic magának tervezi a felnit és a gumit is. Ott minden jól működik. Persze szűkösebb a választék.



#38
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 105 hozzászólás

Nekem most lett elegem a Tubeless rendszerből az  xc bringámnál: SyncrossXR2.0 TL ready felnik + Conti X-king protection gumik, nagyon nehéz felfújni.

Szezon elején azt gondoltam csak az új gumi miatt, de nem. A gumi és a felni között is olyan laza illesztés van amit nem értek, kézzel szét lehet szedni és ha sikerül felfújni akkor csak 4bar körül pattan be a helyére. Volt 1x felütéses levegő leeresztés és mázlim volt hogy a Co2-vel sikerült felfújni.

Most tejet cseréltem a gumikban és Co2-vel sem megy fel, a műhelypumpám 7bar lökést tud adni, de semmi, nem az a gond.

Másik bringámnál (enduro) soha sem volt ilyen probléma, ott szárazon is fel lehet fújni a gumit, mert a felni nagyobb és a külső gumi alapból ráfeszül. A Syncross felniknél tök laza az egész. Ez normális? Vagy ez nem is tubeless felni?

Tavasszal úgy raktam össze a kerekeket, hogy belsőt is raktam bele 1-2 napig, és a külső gumi peremét leöntöttem a tejjel felfújás ellőtt.

Nem hiszem hogy ez normális. Valakinek valami ötlete van esetleg?



#39
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.934 hozzászólás

Az ujabb contiknal a peremet is atterveztek?

az a hír járja

azt igérik jövöre már a perform is tl ready lesz

de még én is csak képen láttam :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#40
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.514 hozzászólás
  • LocationBécs
Az ujabb contiknal a peremet is atterveztek?