Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#201
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött



#202
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 posts
  • LocationNyíregyháza

 

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)


Edited by deviantRider, 2019. January 05. - 19:12.


#203
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
ridemonkey.bikemag.com/threads/ghetto-tubeless-conversion-diy-tips-and-tricks.240026/

getto szingo:



Me'g a kulso belsejere is kene belsot ragasztani :))

Edited by blash, 2019. January 05. - 19:06.

  • Kisherceg likes this

#204
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Az "ÚJ" Continental Performance gumi, ami majd már tubeless-es lesz....

Most találtam meg egy 2017-es Conti bringagumi katalógust. Már akkor az összes Performance gumi "TubelessReady" jellel szerepel.


Marci

#205
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Köszönöm! Ezt még kipróbálom.

#206
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 198 posts

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Szalaggal csak simán fedd le jó feszesen a két perem közti területet, szerintem kár betömködni a vájatokat, többet árt mint használ. Gorilla Tape To-Go 9m ~1000 Ft barkácsáruházban, szerintem egy próbát megér mielőtt új kerékszettbe beruházol, régóta használom a bóvli gyári szalag helyett.


Edited by andrew_m, 2018. September 26. - 21:36.


#207
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén

Volt már példa rá, nálam is, küllőfurat pereménél, Notubes, azóta két rétegben van.


Edited by gaboca1, 2018. September 26. - 13:12.


#208
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén


Edited by zscs, 2018. September 26. - 09:42.


#209
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

de en nem ertem, miert szorakoztok ilyenekkel? :unsure: miert nem jok a bevalt szalagok? egy kerekszettre egyszer kell megvenni.



#210
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Nekem bevált a litván ebay-es csókától  rendelt Tesa 4289, bár 24mm-est küldött 23mm helyett. Notubes Ztr Arch Ex felni és Schwalbe Almotion külső.



#211
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Erdekes, nekem ilyen gondom sose volt, negy tubelesses kerekszettem volt - ketto dt, a gyari dt szalaggal. A tobbihez a notubes yellowtapet hasznaltam. Azt probaltad?

***

Tuti a centrifugalis ero szakitotta le a butykoket, tul gyors vagy :D

#212
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.



#213
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Az a furcsa, hogy honapokig hasznaltam gond nelkul, most meg 1-2 tekeres alatt leszakadt egy csomo, mindket oldalrol, pedig nem is vadultam vele.

Kovetkezo kulsom 150g-al nehezebb lesz :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#214
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

 

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
 

 

Basszus, ez jó szarul néz ki. Ilyet vagy 20 éve láttam csak, egy Black Shark front/rear light verziónál, a schwalbe-tól. Nincs rendesen rásütve, vagy szimplán a rétegrend rossz.



#215
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

...

Bajban vagyok ezzel, hogy mit is kellene vennem ehhez a felnihez, hogy tubeless ready (mitas) gumit tehessek rá ...

Pont a héten kezdtek leszakadni a fullextrás mitas scyllám oldalbütykei, a szövetig, 1000km nincs a külsőben...
 
Nálam leszerepelt.
 
IMG_20180922_165300.jpg

Edited by Paul Vitti, 2018. September 24. - 23:09.

  • Rabbit likes this
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#216
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.

Köszi tanácsokat és a türelmet, fiúk, csak képben leszek lassan.

 

Ilyen hitványul szerelhető felnim nem volt még eddig, Így szerintem megfelelő -pattogós fajta: Eddig a drótos gumira fogtam, hogy azért kell annyit igazgatni.

 

Boosterből van jó ár-érték arányban tippetek? Láttam már videón szuicid pillepalackos megoldástól a kézi permetezőig mindent.Tán a gyári jobb ötletnek tűnik.



#217
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Tovabbi trukk, ha pl nem szimplan utan akarsz tolteni, hanem kicsit megtisztitani a kulsot a regi sealanttol... Feldobod a bringat allvanyra, a kereket sem szeded ki, csak kipattintod az egyik oldalt a guminal, kefevel kitisztitod, boosterrel vissza, es lehet is betolteni es pumpalni. Ez egy bringatakaritasba is belefer, korabban ez sokkal korulmenyesebb volt.
  • Rabbit likes this

#218
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts

Csak az öntapadós szalag?


Igen.
  • Rabbit likes this

#219
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Igen-igen, kedves Jani, eddig én is eljutottam.
 
Elnézést a pongyola fogalmazásért, megpróbálom máshogy:
Mikor szükséges a integrált szelepes gumiszalagot használni, és mikor elégséges egy-két rétegben leragasztani az öntapadós szalaggal a felni lukait?
Utóbbi esetben csak szelepet tesznek bele, előbbinél is ragasztanak a szelepes szalag alá pluszban.
Tubeless ready külsővel és folyadékkal mindezt, természetesen.


Ezeket a gumiszalagosokat meg eredendoen a gettotubelesshez talaltak ki, olyan felnikhez, amik nem tubelessesek. Anno sokat szemeztem veluk, de vegul inkabb vettem egy tubelesses kerekszettet (ennek kb 7 eve). Tubelesses felnikhez csak egy faltol falig yellowtape, szelep kell.

En nem rizikoznek veluk, mert lehet egyreszt lehet ereszteni fog korbe, masreszt meg nem pattanik be a helyere, es lehet lefordul, vagy feluteses szituacioban bofog a gumi (csak a nyomas tartja a helyen), ilyenkor nyomast es lottyot is veszithet. Ez elofordulhat tubelesses felnivel es nem tubeless gumival is. Ez utobbit probaltam csak, nem az igazi.

En a helyedben csak akkor vagnek bele, ha minden feltetel adott (felni + gumi). Ott is megvan az esely a kompatibilitasi problemara. Sajnos a tubeless meg mindig nem olcso, es erdemes a felrakaskoz normalis eszkozoket beszerezni, sok kinlodastol kimeled meg magad :) nalam a csucs az volt, amikor a nem tubelesses cx gumit raktam fel sima muhelypumpaval, meg szappanos vizzel. Itt sokkal merevebb a fal, mint egy montis guminal, boosterrel sem konnyu eset, a furdoszobank erdekes latvanyt nyujtott egy ilyen muvelet utan.

A mai eszemmel mar nem sporolnek rajtuk:
Booster
11 bart tudo muhelypumpa a boosterhez
Easyfit
Betolto fecskendo

Ezekkel lenyegeben nem tobb ido, es tobb mocskot se csinal, mint egy belsocsere.

#220
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Nekem a szerelő annyit mondott, hogy ha a külső a belső felfújásánál hallhatóan bepattan a felnibe, majd leengedve is pattanva jön le, akkor meg lehet csinálni TL-re. Meg is lett.
Gyári Concept felni, No tubes szalag, Mitas folyadék, Conti perform gumik, majd Mitas Textra.

 

Csak az öntapadós szalag?