Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#181
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Kicsit kiestem már a témából, de régről emlékszem olyan gettó tubeless megoldásokra, ahol egy hosszában szétvágott belsőt is felhasználtak a delikvensek a felnire pattintva. Én még ilyet nem használtam, csak a sárga szalag+alap drótos (nem tubeless) Schwalbe külsőt, és működött, igaz, a felni szerintem TL ready volt (valami WTB).

Namost ha jól értem, ez a gumicsík azt utánozza, amit a Joe's univerzális átalakító csomagban kapok: https://ebike.hu/ter...em-univerzalis/

(Tök jó lenne, ha legalább a gyártó oldalán lenne erről 2 szó, de nem sok eredményre jutottam)

Szóval ez segít tömíteni a perem és a felni között, igaz?

Igen ám, csakhogy a Stan's felniknek alacsony a peremük, ha oda még egy ilyet beszuszakolok a gumi és az alu közé, akkor alig marad valami, nem? Tehát Stans felnivel lehet, hogy maradni kéne a rendes TL gumiknál...

Arról sem sok infót találok, hogy a Joe's ECO és Super sealant között mi a különbség a latextartalmon kívül.

Az univerzális csomagban mindenesetre a latexmentes ECO van, a TL ready csomagban a másik.

A szalag és a gumicsík is a küllő furatok tömítésére szolgál, ki sem kell érniük a peremig, ott a folyadék tömít, ha szükséges.



#182
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Kicsit kiestem már a témából, de régről emlékszem olyan gettó tubeless megoldásokra, ahol egy hosszában szétvágott belsőt is felhasználtak a delikvensek a felnire pattintva. Én még ilyet nem használtam, csak a sárga szalag+alap drótos (nem tubeless) Schwalbe külsőt, és működött, igaz, a felni szerintem TL ready volt (valami WTB).

Namost ha jól értem, ez a gumicsík azt utánozza, amit a Joe's univerzális átalakító csomagban kapok: https://ebike.hu/ter...em-univerzalis/

(Tök jó lenne, ha legalább a gyártó oldalán lenne erről 2 szó, de nem sok eredményre jutottam)

Szóval ez segít tömíteni a perem és a felni között, igaz?

Igen ám, csakhogy a Stan's felniknek alacsony a peremük, ha oda még egy ilyet beszuszakolok a gumi és az alu közé, akkor alig marad valami, nem? Tehát Stans felnivel lehet, hogy maradni kéne a rendes TL gumiknál...

Arról sem sok infót találok, hogy a Joe's ECO és Super sealant között mi a különbség a latextartalmon kívül.

Az univerzális csomagban mindenesetre a latexmentes ECO van, a TL ready csomagban a másik.



#183
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a 120 tpis gumi, ha nincs tlre felkeszitve, a papir falak miatt ezer helyen fogja ereszteni a levegot. a 60as epp annyival gumisabb, hogy ez tortenjen meg, de a peremnek ott is jonak kell lennie, mert bofogni fog. a nyomas szvsz eleg szubjektiv dolog - ki hogyan es hol bringazik. a gyarto altal megadott ertekre annyira nem adnek - pl a conti mindig magas ertekeket ir ra.

 

meg is neztem 3-4 bar a protection racekingre. hat felultetnem ra, aki ezt kitalalta, aztan leeresztenem egy koves szekcion :D


Edited by arn, 2019. May 22. - 10:04.


#184
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

A Maxxis-t sokan dicsérik, páran szidják. Pl két hete beszéltem Benkó Barbival aki nagyon örült annak, hogy végre Maxxis-ra váltott a csapat, ő nagyon szereti őket.

Nem tudod esetleg előtte mit használtak ?

A versenyzés amúgy más dolog, ott próbálnak mindenből valami ultrakönnyűt használni.



#185
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 225 posts

Tavaly váltottam Maxxis gumikra! pusztán csak azért mert ballonosabb a felnin mint a Mitas volt,szinte egész évben Ikonnal 2.2 versenyeztem Exo,Tlr,néha elöl Aspen, felnire felraktam és egy műhelypumpával elkezdtem fújni és simán kipattant a perem,kipróbáltam hogy nem öntöttem bele tejet sem,másnapra semmit nem eresztett!!! persze később öntöttem bele,inkább azért mert itt Szabolcsban sok az akácerdő.Szóval nekem tuttira bejött nem is kell más,főleg ha köves a talaj,Mátra,Bükk,Zemplén



#186
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
A felütötte egy papírvékony fosch volt. 650b plusz után minden furcsa.

Edited by sisqo, 2019. May 20. - 13:46.


#187
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

hát ha  a  maxxist sikerült felütni akkor a sváblét meg se próbálnám


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#188
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A Maxxis-t sokan dicsérik, páran szidják. Pl két hete beszéltem Benkó Barbival aki nagyon örült annak, hogy végre Maxxis-ra váltott a csapat, ő nagyon szereti őket.



A sebesség mindent megold.

 


#189
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Reggel vettem észre, hogy a hátsó is megvolt. Egy kis tejpötty volt a gumin, meg a minimális kis horpadás a felnin. Csak ez még nyomást se vesztett. Fasza.

#190
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Mennyi a minimum szerinted?

Mindenkinek más. Nekem 2 bar körül, hátul több jóval. Talán mert csak 20mm-es a felnim ? Talán mert 85 kg vagyok... Mert ha puhán használom, kanyarban kormányozhatatlan lesz, le akar fordulni a felniről.

A Schwalbe katalógus is 1,8 -at ír a 2,25ös gumikra.

 

Igazából olyat szerernek, amivel nem kell hetekig bajlódni, hogy ne izzadja a tejet. Folyamatosan eresztett az első gumi és az ideálisnál kisebb nyomással kaptam egy követ.

Kb. 10 éve használok tubeless rendszereket, még a hagyományos ust-hez vagyok szocializálva.

Mondom, a Performance-ok már tartják rendesen a tejet/levegőt. Volt nekem Evo, Schwalbe/conti Performance,..Conti Protection nem volt. De a teljes gondtalanság a DD. Maxis-hoz nem értek, soha nem volt de azok is biztosan jók.

Lehet hogy menet közben eresztette a levegőt és úgy csaptad oda.

Ja, UST...olyan már nincs. Az még más világ volt, ott sokkal merevebb, vastagabb volt az oldalfal, simán működött tej nélkül is.


Edited by marton, 2019. May 19. - 23:39.

Marci

#191
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.
Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.
Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)
Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.

Igazából olyat szerernek, amivel nem kell hetekig bajlódni, hogy ne izzadja a tejet. Folyamatosan eresztett az első gumi és az ideálisnál kisebb nyomással kaptam egy követ.

Kb. 10 éve használok tubeless rendszereket, még a hagyományos ust-hez vagyok szocializálva.

Edited by sisqo, 2019. May 19. - 20:31.


#192
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.

Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.

Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)

Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.

 

Mennyi a minimum szerinted?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#193
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Elöl sikerült felütnöd ? Hmmm, az szép. A tubeless nem azt jelenti, hogy 1 bar nyomással járhatsz.

Ha csak sima tubeless gumit keresel, a Schwalbe vagy Conti összes Performance gumija jól tartja a tejet/levegőt.

Ha extra védelem is kell, nekem pl Nobby Nic DD és Smart Sam DD van. Szerintem ezekkel soha sem lesz semmi gondod. Semmi !! (főleg ha normális nyomáson használod)

Mint írtam, a Smart Sam-et 1,5 éve tej nélkül használom, csak összerakáshoz kell. A Nobby-t most raktam fel, az összerakáshoz kellett tej de abba sem fogok utántölteni. Kicsit nehezebbek de pont annyival jobbak a Performance v Evo gumiknál.


Marci

#194
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Sziasztok!

 

Jelenleg maxxis külsőim vannak. Hátul egy ardent exo, 60 tpi, TR, ami tökéletes. Elől egy foresaker van, ami 120 tpi-s, de nem exo. Egy igazi fos. 600 helyen izzadja a tejet és az első utamon sikerült felütni (a vadi új felni is kapott egy pofont, de talán nincs jelentősége?). Mit javasoltok? 29x2,4 vagy 2,35-öst szeretnék. Schwalbe Nobby Nic DD?

 

Köszi a segítséget: 

Szilárd



#195
P.Roli

P.Roli

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Sziasztok!
 

Mavic Crossride kerékszett tubelessre alakításával van valakinek tapasztalata?
Hivatalosan nem tubeless felnikkel van a kerék. De ki tudja hogy működik.
A felnire a Schwalbe gumi jól felpattan, most Maxxis Ikon EXO,Tr gumik vannak, amik szintén jól a felnin maradnak.
Ha szalagot teszek a felnire+szelep+lötty akkor működhet?
Attól tartok hogy a felni illesztésnél eresztene .

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#196
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

A defektvédelemnek ára van, főleg súlyban. Schwalbe Evo külsőim az első 1-2 hónapban kivágta valami, onnantól cseszhettem hogy könnyű (volt) a külsőm, használhattam belsővel.

Amióta DD (Double Defense) külsőt vettem (tavaly február óta, több mint 10ezer km, minden nap megyek városban + sokat terepen is) 0 (nulla) baj volt a gumival és még tej sincs benne + még valamiért a levegőt sem ereszti (nyilván az erősebb oldalfal miatt), kb 3-4 hetente fújok rá egy kicsit. És nem sokkal nehezebb vagy drágább az evo-nál.

Az eredeti tubeless külsők (még a 26"-os korszakban) 800-900 grammosak voltak de nem kaptak defektet és tej nélkül elvoltak. Nyilván ez most a 29es keréken biztosan 1 kg felett lenne, kb senki nem venné.

pl haverék voltak Izraelben Continental Protection-os, gumival. Kb semmit nem ért, tűpárnát csináltak belőle a helyi Királydinnyék. Ott már ez a piros gumibetét kellett volna. Vagy egy Schwalbe plus-os gumi. Súlyban kb ugyanannyi lenne.


Edited by marton, 2019. April 27. - 18:14.

Marci

#197
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
Otletes, vagyis csak annyira, mintha egy schwalbe marathon plusbol kivettek volna azt a kek vedoizet. Kicsit nehez, de legalabb lehet ujra belsot hasznalni. De ezek ellenere tetszik az otlet, mert nem kell pocsolni lottyel, bar ilyen suly mellett ketlem, hogy vennek, ja meg, mert belsot hasznalva sincs annyira sok defektem, ami mar zavarna. Na, de me' nincs 26-os?

Normalis reviewt sem talaltam errol, peldaul hogy athajtanak egy kiralydinnye mezon vagy akac agakon...

tannus.com/armour

tannus-armour-home-image-4.jpg

pinkbike.com/news/tannus-armour-tire-insert-taipei-cycle-show-2018.html

imbikemag.com/mountain-bike-news/2018/10/tannus-armoured-tyre-insert/

"Due to come onto the market in Spring 2019, the Armour is priced from 29.99 euros, significantly more competitive than the Schwalbe Procore or Cushcore inserts for tubeless. Weight wise, the Armour is between 250 g for the 700 x 35-40C and 290 g for the 29”, with the 27.5” weighing 270 g."



pinkbike.com/news/video-the-soundtrack-of-luca-cometti-riding-tannus-tire-inserts.html

The Soundtrack of Luca Cometti Riding Tannus Tire Inserts




A Cushcore Alternative? Tannus Armour - Tyre Insert


Edited by blash, 2019. April 27. - 12:43.


#198
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Ááááááááááááááá
 

Finish Line csoda cucca, ami  sokaknál mégsem tett csodát. Nekem egész jól működik. Most cseréltem külsőt. Mitas X-Field elkopott. Ugyanolyat kapott a hátsó kerék. Ez több mint egy hete volt. Az istenért nem tömítette még le teljesen. Ereszt folyamatosan, a tolerálhatónál nagyobb mértékben. A mostanában megtekert 30-40km alatt is 2-3 alkalommal kell pumpálnom. Lehet kezdésnek visszarakom bele a Mitas latex lötyit, hogy tömítsen, majd utána meg vissza a Finish Line. Van belőle bőven. Szobában napokig elvan. Ma voltam egy Balatonfüred-Tihany rövid kört, vonattal mentem le, egy pumpálás volt ezalatt. Sőt hazaérve, már a vonaton tekerhetetlenre leeresztett. Még megnézem nem-e defekt, de nem látom szivárogni a folyadékot.

Amikor felraktam, oldalfal/peremnél ismét eresztett. Remélem nem az a hülye felniszalag megint.


Edited by eddie1978, 2019. January 11. - 21:03.


#199
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

es mit hasznalj mar helyette?

eladtam azt a bringát már



#200
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött


es mit hasznalj mar helyette?