Nekem egy 16000ft-os hátsó szállítóm van, elég jól szuperál De csak három bringa férrá!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?
Indította
templar
, 2002. április 02. 15:12
#761
vendég_luongo_*
Írta 2005. február 03. - 12:46
#762
Írta 2005. február 03. - 09:41
Szerintem, és a fentebb elhangzott vélemények alapján a Thule Freeride 575 nagyon jó bicajtartó és nem is vészes az ára. Én valszeg ilyet veszek!
Valakinek van tapasztalat azokról a tartókról, amlyek a hajtókarnál fogják a bicajt, nem a váznál?
Valakinek van tapasztalat azokról a tartókról, amlyek a hajtókarnál fogják a bicajt, nem a váznál?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#763
Írta 2005. január 31. - 11:09
Sziasztok,abba a dilemmába kerültünk, hogy bicajt kell szállítanunk tütün, és ahogy egy kicsit beleméjedtem ,hát nem is olyan egyszerû ez...Mivel ti már nagyoon benne vagytok, biztos tudnátok segíteni...4 nagydarab freeride bicajt kéne szállítani tetõn,, mit ajánlanátok?hol lehetne megnézni, árban mi a legkedvezõbb,??
-szóval valami olyan megoldás kellene amihez a jobb minõség, és alacsony ár párosul??!!!
-szóval valami olyan megoldás kellene amihez a jobb minõség, és alacsony ár párosul??!!!
Óvakodj a részeg AutóStohl !!!
#764
Írta 2005. január 31. - 10:08
A Thule FreeRide 575-ös bicajtartó a Totalcaron 11.000 Ft-ba kerül. Azt hiszem, ilyet veszek.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#765
Írta 2005. január 28. - 18:47
én az utóbbit ajánlám, mivel lényegesen olcsóbb, mint az elsõ és nem feltétlen gyengébb, CSAK nem állítható be annyiféle tengelytávhoz és nincs a pumpálós befogószerkezet
#766
Írta 2005. január 28. - 16:49
én is a THULE-t mondanám.... mi két ilyet használunk:
ezzel simán hasítottunk 160-nal is és szó nélkül bírta
idén szeretnék venni még két ilyet is:
ha már kiadok a bringára olyan sokat akkor ezen nem szabad spórolni....szerintem......
ezzel simán hasítottunk 160-nal is és szó nélkül bírta
idén szeretnék venni még két ilyet is:
ha már kiadok a bringára olyan sokat akkor ezen nem szabad spórolni....szerintem......
#767
Írta 2005. január 28. - 16:43
Elõször is nézd meg az autód gépkönyvében, mekkora a névleges terhelhetõsége a tetõnek/tetõtartónak! Ha 4 darab DH-szörnyet akarsz vinni, lazán és durván túl is lépheted.
Többek között ezért (is) ajánlanám, hogy NE általános meg occsó tartóban gondolkozz! Ha hosszabb távra vetted az autót, akkor vásárolj hosszabb távra hozzá. Jó szívvel a Thule-t ajánlom továbbra is. Nem olcsó (sõt: mondhatni drága...), de speciális megoldásai vannak. Jómagam 3-féle cuccukat próbáltam az eddigi évek során és egyikben sem csalódtam.
Szokás 4 bicaj tetõn szállításakor az a "költséghatékony" megoldás is, hogy a két szélsõ tartó masszív és márkás modell, közötte a két másik pedig "gazdaságos". Ilyennel is autókáztunk anno, az egyik belsõ tartóból ki is "dõlt" a kerékpár, de a szélsõ Thule - és a benne levõ gép - simán megtartotta a következõ leállóig.
Durva beruházás lesz - az én kombimon van tetõléc gyárilag, tehát kellett 2 db kereszttartó (gyk. "csomagtartó") és 2 db kerékpárszállító. Ez tavaly közel 80 zöldhasúval volt megoldható a T-betûs gyártó termékeivel.
Többek között ezért (is) ajánlanám, hogy NE általános meg occsó tartóban gondolkozz! Ha hosszabb távra vetted az autót, akkor vásárolj hosszabb távra hozzá. Jó szívvel a Thule-t ajánlom továbbra is. Nem olcsó (sõt: mondhatni drága...), de speciális megoldásai vannak. Jómagam 3-féle cuccukat próbáltam az eddigi évek során és egyikben sem csalódtam.
Szokás 4 bicaj tetõn szállításakor az a "költséghatékony" megoldás is, hogy a két szélsõ tartó masszív és márkás modell, közötte a két másik pedig "gazdaságos". Ilyennel is autókáztunk anno, az egyik belsõ tartóból ki is "dõlt" a kerékpár, de a szélsõ Thule - és a benne levõ gép - simán megtartotta a következõ leállóig.
Durva beruházás lesz - az én kombimon van tetõléc gyárilag, tehát kellett 2 db kereszttartó (gyk. "csomagtartó") és 2 db kerékpárszállító. Ez tavaly közel 80 zöldhasúval volt megoldható a T-betûs gyártó termékeivel.
"In idem flumen bis non descendimus"
#768
Írta 2005. január 28. - 16:23
Szia
Szerintem a tescost felejtsd el. Mi mar hagytunk el belole bicot. Es ne eri meg a kockazatot. Viszont osszel vettem egy Atera Girot 19 e Ft-ert. Kulcsal zarhato a tetohoz is meg maga a kero is, a kerekeknel meg 3 helyen rogzitve van. Eleg massziv szerkezet...
Szerintem a tescost felejtsd el. Mi mar hagytunk el belole bicot. Es ne eri meg a kockazatot. Viszont osszel vettem egy Atera Girot 19 e Ft-ert. Kulcsal zarhato a tetohoz is meg maga a kero is, a kerekeknel meg 3 helyen rogzitve van. Eleg massziv szerkezet...
#769
Írta 2005. január 27. - 14:14
Tudom, hogy már kérdeztem korábban a témában, de most aktuális lett a dolog, mivel boldog tulajdonosa vagyok egy 1999-es Ford Escortnak, így most már konkrétan teszem fel a kérdéseimet. Tehát én mindenképpen tetõcsomagtartón szeretném szállítani a bicajokat (többek között azért, mert hátul szárny van az autón), egyszerre 4-et is.
Ha van valakinek Escortja, akkor milyen tetõcsomagtartól használ?
Hogy érdemes összeállítani a bicajok szállítására alkalmas rendszert? Venni egy általános tetõcsomagtartót és ahhoz venni bicajszállítókat (Pl. Thule - ez drágább, vagy Tescos, illetve egyéb, ez olcsóbb, de nem biztos, hogy kibír 400-500 km-t egyhuzamban elhajlás nélkül)?
Vagy egy komplett bicajszállító rendszert venni? Ilyen is van állítólag, bár én még nem láttam.
Köszi a tanácsokat elõre is!
Ha van valakinek Escortja, akkor milyen tetõcsomagtartól használ?
Hogy érdemes összeállítani a bicajok szállítására alkalmas rendszert? Venni egy általános tetõcsomagtartót és ahhoz venni bicajszállítókat (Pl. Thule - ez drágább, vagy Tescos, illetve egyéb, ez olcsóbb, de nem biztos, hogy kibír 400-500 km-t egyhuzamban elhajlás nélkül)?
Vagy egy komplett bicajszállító rendszert venni? Ilyen is van állítólag, bár én még nem láttam.
Köszi a tanácsokat elõre is!
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#770
Írta 2004. október 29. - 08:39
A német tesztben amiben próbálgatták a bringatartókat, pont egy ilyen vonóhorgos példánnyal b...szták péppé a kombi E hátulját. Úgyhogy csak óvatosan a high speed szlalomozással. :-\
#771
Írta 2004. október 28. - 21:57
Egy THULE Hang-on típust használok, mivel van vonóhorog a kocsimon. Zárható, jól használható, fél perc alatt felszerelhetõ, összecsukható, nem függ a gépkocsi típusától, viszont a csomagtartó kinyitását el lehet felejteni (a dönthetõ ülés háttámlákon keresztül esetleg hozzá lehet férni a csomagtartó tartalmához), a nõi kerékpárok szállításához külön adapter kell, 16"-os vázméret alatt nem biztos, hogy fel tudod rá tenni a bringát (2003-as K2 ZED 4.0-ból 16"-os méret esetén, a váz elsõ merevítése miatt, például csak egyet lehet feltenni). Van némi hajlama a menetszél hatására történõ elfordulásra a vonóhorgon. Nem szoktam kivenni a kerekeket. Egy kerékpár esetén simán átlátszanak a lámpák, több esetében pedig lehet kiegészítõ hátsó világítás panelt venni, amit a bringák mögé lehet akasztani, viszont drága, de nem annyira, mintha hátulról belerohan valaki a kocsiba. A fogyasztást körülbelül fél- egy literrel növeli. Stabilitáscsökkenést nem éreztem, igaz 120 felett nem is mentem vele. Apropó, a hátfalra szerelhetõk egyik hátrányával kapcsolatban: a legtöbb tetõtartó is speciális tehát ott sem biztos, hogy az új kocsin is tudod használni.
#772
Írta 2004. október 26. - 20:40
Hát ha bejött akkor jó.
Megint az a szituáció hogy nem én akarom elõször kipróbálni hogy esetleg a saját káromon tanuljak...
De ezekszerint nemgond
Megint az a szituáció hogy nem én akarom elõször kipróbálni hogy esetleg a saját káromon tanuljak...
De ezekszerint nemgond
#773
Írta 2004. október 26. - 20:33
svájcba már vittünk 4 bicót... az sincs közel AUTÓT (NEM=drága, hanem jol kell választani) kell venni és nem földúton rallizni, hanem autópályán egyenletesen haladni. ~150at kibirtak. igaz, hogy nem kerültünk hurrikánba, sõt még szimpla homokviharba se, de engem meggyõzött, hogy nem gond a tetõn vinni.
jah és nem 20 kilós déhágépek voltak, hanem szelíd túrabiciklik
jah és nem 20 kilós déhágépek voltak, hanem szelíd túrabiciklik
#774
Írta 2004. október 26. - 20:23
3 bicó még okés a tetõn de 4 már gáz.
Tekintve hogy 50kg a max amit a tetõn szállítani lehet... :-\
+ még a bicajok jó nagy erõkarként tépik a tetõt ha gáz van...
Tekintve hogy 50kg a max amit a tetõn szállítani lehet... :-\
+ még a bicajok jó nagy erõkarként tépik a tetõt ha gáz van...
#775
Írta 2004. október 26. - 20:09
nekünk 1,5 l többletet jelent a tetõn vitt bicó (3db).
Eeeegen, én a fogyasztást kicsit érthetetlenül írtam. Tehát:
A tetõn való szállításhoz képest mínusz 0.8-1 litert jelentett, ha a hátsó tartót használtam.
#776
Írta 2004. október 26. - 19:29
nekünk 1,5 l többletet jelent a tetõn vitt bicó (3db).
hátsó kerék tapadása: ha bico van, akkor nem kell versenyezni még a hülye öreg németekkel sem, akik azt hiszik hogy az audi a6 2 literes dizellel erõs autó... (nem rossz, csak nem arra való)
nekem szimpibb a tetõs dolog, de lehet, hogy csak megszoktam, meg szeretem kibányászni a ráûntotthúst a csomagtartóbol különösebb erõfeszítés nélkül
amugy hülyébben néz ki, az lehet ;D
hátsó kerék tapadása: ha bico van, akkor nem kell versenyezni még a hülye öreg németekkel sem, akik azt hiszik hogy az audi a6 2 literes dizellel erõs autó... (nem rossz, csak nem arra való)
nekem szimpibb a tetõs dolog, de lehet, hogy csak megszoktam, meg szeretem kibányászni a ráûntotthúst a csomagtartóbol különösebb erõfeszítés nélkül
amugy hülyébben néz ki, az lehet ;D
#777
Írta 2004. október 26. - 19:09
Én is hasonló tartót használok, nem thule de kb ugyanaz...
tapsztalatok: elõny hátrány ugyanaz mint amit zOrg írt kivéve 1-et: ez nem takarja a lámpákat, se a rendszámtáblát.(peugeot 307, 5 ajtósnál).
Ja és nem is kellett a hátsó ablaktörlõ mert a zuhogó esõben autópályán kb 1-2 csepp ment a hátsó ablakra...
(a 3 bicaj felfogta)
És ez 2-szer 630 km-en lett tesztelve(Leogang-odavissza).
Ja és kb 15 ezer volt a tartó...
tapsztalatok: elõny hátrány ugyanaz mint amit zOrg írt kivéve 1-et: ez nem takarja a lámpákat, se a rendszámtáblát.(peugeot 307, 5 ajtósnál).
Ja és nem is kellett a hátsó ablaktörlõ mert a zuhogó esõben autópályán kb 1-2 csepp ment a hátsó ablakra...
(a 3 bicaj felfogta)
És ez 2-szer 630 km-en lett tesztelve(Leogang-odavissza).
Ja és kb 15 ezer volt a tartó...
#778
Írta 2004. október 26. - 11:43
Nem is értem mirõl beszélsz zOrg! ;D
Egyébként teljesen egyetértek veled a ClipOn-nal kapcsolatban....
Egyébként teljesen egyetértek veled a ClipOn-nal kapcsolatban....
#779
Írta 2004. október 26. - 11:24
Sokáig együtt éltem egy Thule ClipOn 9102 hátsó tartóval. Általánosságban szerettem. Tömören leírom ami nekem igen és ami nem. (Golf II és Ford Escort Combi és ismerõs Peugeot 206 tapasztalatai.)
Tehát ami tetszik/tetszett benne:
+ nagyon stabilan állnak rajta a bicajok
+ könnyû
+ összecsukható (értsd: egy síkba össze lehet csukni)
+ nem kell semmiféle szerszám a le- és felszereléséhez
+ az egyik legjobban terhelhetõ az összes kerékpárszállítójuk között (3 bicajt tehetsz rá)
+ az autód stabilitását nem, vagy csak alig befolyásolja
+ valamelyest alacsonyabb fogyasztás, mint tetõtartóval (mérések átlaga alapján nekem - 0.8-1 liter jött ki 100 kilométerenként - 1.800 ccm benzines autók esetében)
(Lor: hátsó kerék tapadása igaz valamelyest, bár aki bicajos túrázgatásra indul, annak általában rendesen meg van pakolva az autója. Akkor pedig lehet akár negatívum is - az esetlegesen felfelé világító elsõ lámpák által vakított szembejövõk szempontjából mindenképp.)
Ez pedig nem tetszik/tetszett benne:
- nem lehet lezárni
- összecsukva is terjedelmes (tetõtartóhoz és rúdjaihoz képest)
- függõleges hátsó ajtón (Ford Escort kombi) erõsen terheli a "zsanérokat" és a zárszerkezetet is
- 3/5 ajtós "döntött" hátsó ajtós kisautóknál (Golf család, Peugeot 206 és 307) terheli a hátsó szélvédõt
- lehetetlenné teszi a hátsó ablaktörlõ használatát
- jelentõsen túllógnak a kerékpárok (fõleg 2 vagy 3 szállításánál) az autó szélességén (ha pedig kiveszed a kerekeket, akkor ugyan ott vagy: kezded feltölteni a belteret, utasteret...)
- 2-3 bicikli szállításakor (fõleg, ha kerekekkel együtt viszed) gyakorlatilag teljesen takarja a rendszámtáblát és a hátsó lámpákat/indexet is! (Éjszaka is "teszteltük", kis híján sikeresen egymásba is csúsztunk autópályán...)
- több kerékpár szállításakor durván zavarja a hátrafelé kilátást, belsõ tükör használatát
- ha nem 1-2 könnyû XC vagy országúti gépet szállítasz a hátsó ajtó "könnyû" nyitását el lehet felejteni. Inkább guggolásból kinyomásra emlékeztet a mûvelet - és akkor valaki nek úgy is kell tartania, amíg pakolsz!)
- az ilyen autók (3/5 ajtós kompaktok, illetve kombik) formatervük miatt pontosan a hátsó ajtón "válik le" a karosszériáról az autó által keltett komoly légörvény (ami miatt elképesztõen tudnak mocskolódni a hátsó ablakok - ezért van a hátsó ablaktörlõ...), ez a tartó pedig pontosan itt foglal helyet...
Hirtelen ennyi. Kisebb autókhoz még mindig ezt választanám, de egy Ford Focus kombi osztályába tartozóhoz már nem biztos - vagy tetõboxxxal kombinálnám...
Jelenleg egy Thule Rapid-rendszerû 755/760 lábak és keresztrudak, valamint két, már nem gyártott Tour 7xx kerékpárszállítóval közlekedem. Komplett felszerelésük teljesen nyugodt, ráérõs tempóban (2 db tetõtartó rúd és 2 db kerékpárszállító) egy embernek is könnyen megoldható 10 perc alatt. (15 perc alatt akkor is megoldható, ha két részletben, gyalog viszed le a kocsihoz a harmadik emeletrõl, bejárati ajtó kulcsra zárásával együtt.) Nem kell hozzá szerszám és zárható.
Tehát ami tetszik/tetszett benne:
+ nagyon stabilan állnak rajta a bicajok
+ könnyû
+ összecsukható (értsd: egy síkba össze lehet csukni)
+ nem kell semmiféle szerszám a le- és felszereléséhez
+ az egyik legjobban terhelhetõ az összes kerékpárszállítójuk között (3 bicajt tehetsz rá)
+ az autód stabilitását nem, vagy csak alig befolyásolja
+ valamelyest alacsonyabb fogyasztás, mint tetõtartóval (mérések átlaga alapján nekem - 0.8-1 liter jött ki 100 kilométerenként - 1.800 ccm benzines autók esetében)
(Lor: hátsó kerék tapadása igaz valamelyest, bár aki bicajos túrázgatásra indul, annak általában rendesen meg van pakolva az autója. Akkor pedig lehet akár negatívum is - az esetlegesen felfelé világító elsõ lámpák által vakított szembejövõk szempontjából mindenképp.)
Ez pedig nem tetszik/tetszett benne:
- nem lehet lezárni
- összecsukva is terjedelmes (tetõtartóhoz és rúdjaihoz képest)
- függõleges hátsó ajtón (Ford Escort kombi) erõsen terheli a "zsanérokat" és a zárszerkezetet is
- 3/5 ajtós "döntött" hátsó ajtós kisautóknál (Golf család, Peugeot 206 és 307) terheli a hátsó szélvédõt
- lehetetlenné teszi a hátsó ablaktörlõ használatát
- jelentõsen túllógnak a kerékpárok (fõleg 2 vagy 3 szállításánál) az autó szélességén (ha pedig kiveszed a kerekeket, akkor ugyan ott vagy: kezded feltölteni a belteret, utasteret...)
- 2-3 bicikli szállításakor (fõleg, ha kerekekkel együtt viszed) gyakorlatilag teljesen takarja a rendszámtáblát és a hátsó lámpákat/indexet is! (Éjszaka is "teszteltük", kis híján sikeresen egymásba is csúsztunk autópályán...)
- több kerékpár szállításakor durván zavarja a hátrafelé kilátást, belsõ tükör használatát
- ha nem 1-2 könnyû XC vagy országúti gépet szállítasz a hátsó ajtó "könnyû" nyitását el lehet felejteni. Inkább guggolásból kinyomásra emlékeztet a mûvelet - és akkor valaki nek úgy is kell tartania, amíg pakolsz!)
- az ilyen autók (3/5 ajtós kompaktok, illetve kombik) formatervük miatt pontosan a hátsó ajtón "válik le" a karosszériáról az autó által keltett komoly légörvény (ami miatt elképesztõen tudnak mocskolódni a hátsó ablakok - ezért van a hátsó ablaktörlõ...), ez a tartó pedig pontosan itt foglal helyet...
Hirtelen ennyi. Kisebb autókhoz még mindig ezt választanám, de egy Ford Focus kombi osztályába tartozóhoz már nem biztos - vagy tetõboxxxal kombinálnám...
Jelenleg egy Thule Rapid-rendszerû 755/760 lábak és keresztrudak, valamint két, már nem gyártott Tour 7xx kerékpárszállítóval közlekedem. Komplett felszerelésük teljesen nyugodt, ráérõs tempóban (2 db tetõtartó rúd és 2 db kerékpárszállító) egy embernek is könnyen megoldható 10 perc alatt. (15 perc alatt akkor is megoldható, ha két részletben, gyalog viszed le a kocsihoz a harmadik emeletrõl, bejárati ajtó kulcsra zárásával együtt.) Nem kell hozzá szerszám és zárható.
#780
Írta 2004. október 26. - 10:34
Hát egy zafirába már beférnek dolgok...
Nekünk egy octavia combink van, annak csak a csomagterébe befér 2 merevfarú bicó, kikapott kerekekkel... de a többi csomag (kaja-pia) már a hátsó ülés egyik felét elfoglalja...azért így is tud utazni 3 ember!
Én személy szerint úgy vagyok, hogy a bicót inkább bent szállítanám a kocsiban, mint azon kívül.
Nemsoká lesz egy 120-as skodrim, a hátsó ülésre befér 2 bicó.. a kerekek meg mennek elõre a csomagtartóba
Nekünk egy octavia combink van, annak csak a csomagterébe befér 2 merevfarú bicó, kikapott kerekekkel... de a többi csomag (kaja-pia) már a hátsó ülés egyik felét elfoglalja...azért így is tud utazni 3 ember!
Én személy szerint úgy vagyok, hogy a bicót inkább bent szállítanám a kocsiban, mint azon kívül.
Nemsoká lesz egy 120-as skodrim, a hátsó ülésre befér 2 bicó.. a kerekek meg mennek elõre a csomagtartóba