A tetős megoldást ismerem, természetesen. Alapvetően azért gondoltam erre a megoldásra mert így kényelmesebben fel lehet rakni a bringákat és kedvezőbb hatással van a fogyasztásra és az autó mozgására is.
Azt nem tudom, hogy hagy-e nyomot a fényezésen és ha igen akkor mekkorát, de mint rendszer nekem szimpatikus. Itt mondom, az alapvető probléma azzal lesz, hogy a THULE-nak még nincs meg a modellje a szükséges típushoz és az ára is elég húzós, ennyit azért nem biztos, hogy adnék érte. Néztem a hagyományos tetőre szerelhető variációt is, szintén THULE-ból, az valamivel olcsóbban jön ki, de sajnos az sem sokkal. Most azon gondolkozom, hogy egy másik gyártó hasonló rendszerét venném meg, de első körön még mindig a csomagtartóra tenném föl...
Szóval ha van valamilyen ötlet akkor azt szívesen várom. :-)
Sajnos a hátsó megoldásra nem tudok ötletet adni, de a tetős megoldásnál én nem vettem észre túlságosan kedvezőtlen hatást a fogyasztásra pedig nem egyszer tettem meg a bringával (volt amikor kettővel is) 300-300km-t Sopron és Pécs között oda-vissza. 120-ig mertem nyomni. Inkább én nem merek élesen kanyarodni, mert a bringát féltem, de egyébként egyáltalán nem vészes a mozgásra gyakorolt hatása. Bár gondolom nagyban függ autótípustól is. Nekem ezzel inkább az a bajom, hogy egy kicsit tud a bringa billegni oldalra és nyekereg a tartóban, bár ez a tartótól is függ (nem a legdrágább Thulem van), illetve a vastagabb vázas bringán ez nem jött elő. Leesni 100%, hogy nem tud.
Mindenhol nagyon meg fog látszani, ahol a tartó közvetlenül a fényezéssel érintkezik. A bringatartó nem áll rajta mint a cövek, az apró rezgések, mozgások miatt a tartó gumija is dörzsöli és a közötte levő por (még akkor is ha látszólag tiszta) teszi a dolgát. Nekem a tetős megoldásban az tetszik, hogy a talpak nem a fényezett részre vannak rögzítve, az a porvédő gumi nem is tart semmit csak hozzáér a fényezéshez, mégis ott maradt a nyoma...
A kényelemes felrakás-levétel nekem annyira nem szempont, közel 2m vagyok és egyébként is kell ennyi torna.
A Thule talpakat és tetőléceket nagyjából 30-ból megúsztam és minden vadonat új volt. Nézz körül vatera és hasonló helyeken.
Edited by freddyke, 2014. April 13. - 01:21.