szerintem mindenki ugy oldja meg a kerekpar szallitast ahogy neki tetszik
.. szerintem ha elegendo hely van az autoban akkor ott, ha kivul kell szallitani en inkabb hatul /figyelve a lampakat ne takarja a gep../ praktukusabb , nem kell emelgetni a tetejere magas autoknal nem kell letra , nem fogja a szelet nem futyoreszik nem lessz tiszta bogar , nem akad fel a garazsba es nem szedi szet a fahidat az erdoben ..
asszem benne volt minden ha a tetejen szallitanam mivel kellene szembe neznem ..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?
Started by
templar
, 2002. April 02. 15:12
#801
Posted 2003. May 21. - 19:07
#802
Posted 2003. May 21. - 13:37
#803
Posted 2003. May 21. - 13:29
#804
Posted 2003. May 21. - 13:12
Geri!
A megoldást a THULE adja:
A felsõcsõ nélküli illetve az össztelós HAUSER Tesco stb (Y vázas) gépekhez a THULE gyárt olyan beakasztható rudat, amelyikkel a kormány és a nyeregcsõ összeköthetõ és ezzel tudod feltenni a bicajodat a tartóra.
A 968 Freeway-re is így megy föl .
Viszont az AUTHOR Sovereignnel szerencsém volt, mert a felsõ csövek bár nem egysíkúak, viszont a tartó gumibakjai olyan jól beállíthatók, hogy nem kellett külön rúd.
Mitõl fújt lángot a kipufogó? Ez nem természetes jelenség!
Ha le tudtad fotózni, nem is volt rövid idejû!!!
A megoldást a THULE adja:
A felsõcsõ nélküli illetve az össztelós HAUSER Tesco stb (Y vázas) gépekhez a THULE gyárt olyan beakasztható rudat, amelyikkel a kormány és a nyeregcsõ összeköthetõ és ezzel tudod feltenni a bicajodat a tartóra.
A 968 Freeway-re is így megy föl .
Viszont az AUTHOR Sovereignnel szerencsém volt, mert a felsõ csövek bár nem egysíkúak, viszont a tartó gumibakjai olyan jól beállíthatók, hogy nem kellett külön rúd.
Mitõl fújt lángot a kipufogó? Ez nem természetes jelenség!
Ha le tudtad fotózni, nem is volt rövid idejû!!!
#805
Posted 2003. May 21. - 12:39
Geri: mi pont azért csináltunk házilag tetõcsomagtartóra szerelhetõ kerékpárszállítót, mert a vastag alsócsövet a hagyományos nem fogta be...(polarx)
de szerintem ha már oly sok szó esik a tes*o szállítóról: kicseréled benne hosszabb gyorszárra a benne levõt, kicsit utánna igazítol otthon a pofáknak, és menni fog az is...
PéeF
(ps.: sikerült utánna kérdezned a háznak?)
de szerintem ha már oly sok szó esik a tes*o szállítóról: kicseréled benne hosszabb gyorszárra a benne levõt, kicsit utánna igazítol otthon a pofáknak, és menni fog az is...
PéeF
(ps.: sikerült utánna kérdezned a háznak?)
#806
Posted 2003. May 21. - 12:38
#807
Posted 2003. May 21. - 12:35
van olyan tartó, amire rámennek nem hagyományos formájú vázak is (nincs felsõcsõ és jó vastag az alsó) ?
LovasGabi nem volt azon semmit tuning, csak rossz helyre került a kerék..erre figyelni kell.. azért vicces volt: -Zsolti, defektes az elsõd! -Ne szivassatok már.. -És mi ez a büdös ?.. hoppá aztán kapargattuk az odaolvadt felniszalagot és a Tesco-ba elmentünk külsõt venni..
LovasGabi nem volt azon semmit tuning, csak rossz helyre került a kerék..erre figyelni kell.. azért vicces volt: -Zsolti, defektes az elsõd! -Ne szivassatok már.. -És mi ez a büdös ?.. hoppá aztán kapargattuk az odaolvadt felniszalagot és a Tesco-ba elmentünk külsõt venni..
#808
Posted 2003. May 21. - 08:24
Magam részérõl 5 éve Thule.
Amíg a megboldogult Golfom volt, addg - tekintettel apró méreteire - hátsó tartót használtam (Freeway sorozat). Valóban az egyik legjobb: 10 perc alatt fel/le szerelhetõ, komoly terhelést bír hivatalosan is (50-60 kg között), kedvezõbb a fogyasztás és kevésbé befolyásolja a menettulajdonságokat. Óriási hátrány, h. 2-3 bicó már szinte totál takar(hat)ja a hátsó lámpákat (Ausztriában ez volt gond...). Gyakorlatilag minden csapotthátú autóra felcsattintható (azért nagyon meg kell nézni a típustáblázatokat!!!). Összecsukva röhögve befér a csomagtartóba.
A Ford Escort kombim hátsó ajtaja már nem volt szerencsés neki; a dögnagy ajtót folyamatosan mozgatta, a zárnyelvet pedig nem tudtam szorosabbra állítani, plusz beleért nyitáskor/záráskor a gyári spoilerbe - csere tetõtartókra.
Thule 755 Rapid System kereszttartók, acél rudakkal: mindent elbír, egyedül le/felszerelni 5 perc, nem kell hozzá szerszám, viszont mindkét rúd mindkét vége zárható (4 db hengerzár). Erre tettem a Tour 510 tartókat. Gumírozott befogó, egyébként alu konstrukció, atomstabil és szintén gyorskioldós, ügyesen megoldva a zárhatóságát is! Ami gond: ez a kanyar (Thule 755 kereszttartó + 2 db Thule 510 kerékpárszállító) nagyjából 80.000 Ft-ban "fáj". De: csak egyszer kell megvenni...
(Lopásokról: azért éjszakákra én sem hagyom fenn a tetõn a cuccot, tekintettel, hogy kompletten 15 perc visszapakolni - annyit bõven megér!)
Amíg a megboldogult Golfom volt, addg - tekintettel apró méreteire - hátsó tartót használtam (Freeway sorozat). Valóban az egyik legjobb: 10 perc alatt fel/le szerelhetõ, komoly terhelést bír hivatalosan is (50-60 kg között), kedvezõbb a fogyasztás és kevésbé befolyásolja a menettulajdonságokat. Óriási hátrány, h. 2-3 bicó már szinte totál takar(hat)ja a hátsó lámpákat (Ausztriában ez volt gond...). Gyakorlatilag minden csapotthátú autóra felcsattintható (azért nagyon meg kell nézni a típustáblázatokat!!!). Összecsukva röhögve befér a csomagtartóba.
A Ford Escort kombim hátsó ajtaja már nem volt szerencsés neki; a dögnagy ajtót folyamatosan mozgatta, a zárnyelvet pedig nem tudtam szorosabbra állítani, plusz beleért nyitáskor/záráskor a gyári spoilerbe - csere tetõtartókra.
Thule 755 Rapid System kereszttartók, acél rudakkal: mindent elbír, egyedül le/felszerelni 5 perc, nem kell hozzá szerszám, viszont mindkét rúd mindkét vége zárható (4 db hengerzár). Erre tettem a Tour 510 tartókat. Gumírozott befogó, egyébként alu konstrukció, atomstabil és szintén gyorskioldós, ügyesen megoldva a zárhatóságát is! Ami gond: ez a kanyar (Thule 755 kereszttartó + 2 db Thule 510 kerékpárszállító) nagyjából 80.000 Ft-ban "fáj". De: csak egyszer kell megvenni...
(Lopásokról: azért éjszakákra én sem hagyom fenn a tetõn a cuccot, tekintettel, hogy kompletten 15 perc visszapakolni - annyit bõven megér!)
#809
Posted 2003. May 21. - 07:18
German!
Mi volt azzal a TIPO-val? Nem kellett volna agyontuningolni, akkor nem durran és nem ég oda a gumi! ;D
Egy biztos: A gyári (komolyabb) tartókat gondosan tesztelik és csak ez után fogják benyomni a piacra. Itt nem minden esetben a nevet fizeted meg, hanem a biztonságot. Ez viszont már megéri.
Tegnapi tapasztalat az új tartóval, igaz, csak az én gépem volt rajta:
Egyszerû felszerelhetõség, a hevederek nagyon stabilan tartják a hátsó ajtóhoz. A bicaj festését abszolute nem bántja, hála a gumi tartóbakoknak és a leszorító pántoknak. A bicaj elsõ kerekét a vázhoz kell bilincselni, mert egyébként mozoghat, az egész bicajt egy hevederrel a tartóhoz rögzíteni. Nincs az a szél és kátyú, hogy leessen.
Kicsit aggaszt, hogy a kerekek részben takarják a hátsó lámpákat, de komolyabb tapasztalatot majd szombaton tudok írni a CAPRINE maraton után.
Nem utolsó szempont, hogy baromi jól mutat a bicaj a kocsi hátulján!
Mi volt azzal a TIPO-val? Nem kellett volna agyontuningolni, akkor nem durran és nem ég oda a gumi! ;D
Egy biztos: A gyári (komolyabb) tartókat gondosan tesztelik és csak ez után fogják benyomni a piacra. Itt nem minden esetben a nevet fizeted meg, hanem a biztonságot. Ez viszont már megéri.
Tegnapi tapasztalat az új tartóval, igaz, csak az én gépem volt rajta:
Egyszerû felszerelhetõség, a hevederek nagyon stabilan tartják a hátsó ajtóhoz. A bicaj festését abszolute nem bántja, hála a gumi tartóbakoknak és a leszorító pántoknak. A bicaj elsõ kerekét a vázhoz kell bilincselni, mert egyébként mozoghat, az egész bicajt egy hevederrel a tartóhoz rögzíteni. Nincs az a szél és kátyú, hogy leessen.
Kicsit aggaszt, hogy a kerekek részben takarják a hátsó lámpákat, de komolyabb tapasztalatot majd szombaton tudok írni a CAPRINE maraton után.
Nem utolsó szempont, hogy baromi jól mutat a bicaj a kocsi hátulján!
#810
Posted 2003. May 20. - 23:14
szerintem a vonóhorogra szerelhetõ bicajtartó tök jó, csak nehogy úgy járjatok, ahogy mi jártunk
http://www.extra.hu/...o/temp/fire.jpg
http://www.extra.hu/...mp/DSCF0147.jpg
http://www.extra.hu/...mp/DSCF0149.jpg
http://www.extra.hu/...o/temp/fire.jpg
http://www.extra.hu/...mp/DSCF0147.jpg
http://www.extra.hu/...mp/DSCF0149.jpg
#811
vendég_vdani_*
Posted 2003. May 20. - 22:01
Sziasztok!
Nekünk már 2 ismerõsünk is csúnyán ráfaragott a gagyi biciklitartókkal.
Én azt mondom, hogy ezen ne spórolj.
Ahogy olvasom a fórumot, itt általában több százezres biciklikrõl van szó.
Az egyik ismerõsünknek egy kanyarban lerepült az összesen 250e Ft értékû biciklik a másik ismerõsünknek meg 150-nél 1xûen lerepült az egész és 600e Ft kárt csinált a BMW-ben + a biciklik.
Én azt mondom, hogy CSAK Thule esetleg gyári (ezek méregdrágák). Lehet, hogy valaki azt mondja, hogy neki nagyon jó a Tesco is mert már mióta megvan és hibátlanul mûködik. Ez nem olyan, hogy néha hibásan mûködik. Ez 1x mûködik hibásan és kész a baj.
Nekünk Thule van. Evvel nincs sebességkorlátozás, mész amennyivel akarsz.
Egy Thule tetõcsomagtartó 30e körül van, míg egy Thule biciklitartó 15 és 25e körül mozog.
Viszont van rá garancia is. Svéd gyártmány. Ausztriában 10-bõl 10 tetõcsomi Thule!
Ha nem többen megyünk hanem mondjuk ketten biciklizni akkor csomagtérbe be a két bringát és indulhatunk. A patent légállánást kicsit lerontják a bringák...
Sziasztok
VDaNi
Nekünk már 2 ismerõsünk is csúnyán ráfaragott a gagyi biciklitartókkal.
Én azt mondom, hogy ezen ne spórolj.
Ahogy olvasom a fórumot, itt általában több százezres biciklikrõl van szó.
Az egyik ismerõsünknek egy kanyarban lerepült az összesen 250e Ft értékû biciklik a másik ismerõsünknek meg 150-nél 1xûen lerepült az egész és 600e Ft kárt csinált a BMW-ben + a biciklik.
Én azt mondom, hogy CSAK Thule esetleg gyári (ezek méregdrágák). Lehet, hogy valaki azt mondja, hogy neki nagyon jó a Tesco is mert már mióta megvan és hibátlanul mûködik. Ez nem olyan, hogy néha hibásan mûködik. Ez 1x mûködik hibásan és kész a baj.
Nekünk Thule van. Evvel nincs sebességkorlátozás, mész amennyivel akarsz.
Egy Thule tetõcsomagtartó 30e körül van, míg egy Thule biciklitartó 15 és 25e körül mozog.
Viszont van rá garancia is. Svéd gyártmány. Ausztriában 10-bõl 10 tetõcsomi Thule!
Ha nem többen megyünk hanem mondjuk ketten biciklizni akkor csomagtérbe be a két bringát és indulhatunk. A patent légállánást kicsit lerontják a bringák...
Sziasztok
VDaNi
#812
Posted 2003. May 20. - 20:56
Ezeknél a tartóknál én azért nagyon parázok, nem-e repül ki a bringa egy jó kis made-in-hungary kátyuban - ezért én elsõkereket, hátsókereket, sõt, még vázcsövet is odakötözök ejtõernyõszsinórral.
A paranoia abból fakad, hogy egyszer egy döccenõn a tartó csavarja (ahol fogja a vázat) elpattant ( ), az elsõ kerék meg kizgrott a sínbõl, mázli, hogy nem repült le a gép. A mi TESCO gazdaságos tartónk a gyönyörû neonzöld bilincsével egyébként nem teszi tönkre a festést...
Egyébként sokszor csak hátúlra bedobom, a LADA Samara-t könnyebb átalakítani (üléseket hátul lehajtani), akkor még a kerekeket sem kell kiszedni...
A paranoia abból fakad, hogy egyszer egy döccenõn a tartó csavarja (ahol fogja a vázat) elpattant ( ), az elsõ kerék meg kizgrott a sínbõl, mázli, hogy nem repült le a gép. A mi TESCO gazdaságos tartónk a gyönyörû neonzöld bilincsével egyébként nem teszi tönkre a festést...
Egyébként sokszor csak hátúlra bedobom, a LADA Samara-t könnyebb átalakítani (üléseket hátul lehajtani), akkor még a kerekeket sem kell kiszedni...
#813
Posted 2003. May 20. - 13:29
haverral mi is ilyen tesco gazdaságos tartót használunk. voltunk vele leogangban is, nem volt probléma. a 130-140-es tempót is bírta. az tény, hogyha nem teszel a váz és a szorító bizbasz közé semmit, akkor a festést szétcseszi.
#814
Posted 2003. May 20. - 12:28
úgy fértünk be, mint a szardíniák a konzerv dobozba
Ezért írtam a kompromisszumot!
;D köff...
#815
Posted 2003. May 20. - 11:18
#816
Posted 2003. May 20. - 11:18
Elhoztam én is a hátsó ajtóra szerelhetõ THULE tarót. valóban három bicaj részére elég, az összeszerelés még hátra van, mert most a "pók a falon" stílust játszom.
Nekem is szimpibb volt ez a megoldás, mint a tetõtartó. A CORÁ-s tartókat mindíg egy alátéttel használjátok, mert a festést valóban lenyírbálja!
Én egy régi zoknit használtam és nem volt baj a fényezéssel.
Az Össztelós HAUSER-t is el tudtam vinni. Az oldalszél miatt meg nem kell aggódni!
Amelyik váz nem bírja ki, az valóban csak a kukába való!
Persze ügyelni kell arra, hogy lehetõleg a befogó teljes felületén tartsa a bicajt, ne csak négy ponton.
Átalakítás módja reszelõ, csiszolóvászon,stb.
A Hátsó tartzó típusa pedíg THULE 968 Freeway.
Remélem, beválik. Déután bõvebbet is tudok.
Még annyit: Árban is viszonylag baráti, 18.950 HUF volt a BIRNER kereskedésben.
Hiovatalos magyarországi forgalmazó, ugyanezt a tartót kínálták nekem 22000-tõl 32 ezerig több helyen.
Nekem is szimpibb volt ez a megoldás, mint a tetõtartó. A CORÁ-s tartókat mindíg egy alátéttel használjátok, mert a festést valóban lenyírbálja!
Én egy régi zoknit használtam és nem volt baj a fényezéssel.
Az Össztelós HAUSER-t is el tudtam vinni. Az oldalszél miatt meg nem kell aggódni!
Amelyik váz nem bírja ki, az valóban csak a kukába való!
Persze ügyelni kell arra, hogy lehetõleg a befogó teljes felületén tartsa a bicajt, ne csak négy ponton.
Átalakítás módja reszelõ, csiszolóvászon,stb.
A Hátsó tartzó típusa pedíg THULE 968 Freeway.
Remélem, beválik. Déután bõvebbet is tudok.
Még annyit: Árban is viszonylag baráti, 18.950 HUF volt a BIRNER kereskedésben.
Hiovatalos magyarországi forgalmazó, ugyanezt a tartót kínálták nekem 22000-tõl 32 ezerig több helyen.
#817
Posted 2003. May 20. - 11:06
Na igen...
csak általában (részünkrõl legalábbis) siose vagyunk csak ketten, hisz benzinpénz e felett jön ki optimálisra, és biza 3brinyigli, 3 fõ részére cucc mellé plussz egyéb pakk... háááát...
MI tavaly Lillafüredrõl Egerbe a Maratonra CUCCOK NÉLKÜL, hárman, egy ZSiga KOMBIBA! úgy fértünk be, mint a szardíniák a konzerv dobozba... csak a paradicsomszósz hiányzott
PéeF
csak általában (részünkrõl legalábbis) siose vagyunk csak ketten, hisz benzinpénz e felett jön ki optimálisra, és biza 3brinyigli, 3 fõ részére cucc mellé plussz egyéb pakk... háááát...
MI tavaly Lillafüredrõl Egerbe a Maratonra CUCCOK NÉLKÜL, hárman, egy ZSiga KOMBIBA! úgy fértünk be, mint a szardíniák a konzerv dobozba... csak a paradicsomszósz hiányzott
PéeF
#818
Posted 2003. May 20. - 10:59
#819
Posted 2003. May 20. - 10:45
Kompromisszumokkal be lehet hajtogatni a brinyót a legkissebb kocsiba is. Egy átlag autóba ha a hátsó ülések le vannak hajtva, kerék nélkül símán befér 2-3 bicó is.
#820
Posted 2003. May 20. - 10:24
Hali!
Haverral már több éve egy házigyártású alsó-vázcsõbefogós-sines tetõszállítót nyúzunk...
A festést igencsak észrevehetõen megnézi magának ha nem figyelünk felrakáskor, annak ellenére, hogy centi vastag kemény habszivacs van a pofákban...
Anno Kempelenéknek láttam csapotthátuljú autókra szerelhetõ Thule-t... szvsz a legtutibb festés-megóvás szempontjából...
Egyébként meg ezeknek az autó külsejére aggatott(tetõ, hátsó, vonóhorog...) szállítással csak az a baj, hogy ha menetközben bárhol megállsz, és ott kell hagynod a kocsit(mondjuk beugrotok boltba, vagy csak városnézést iktattok be) könnyedén elvihetõek a kocsiról, vagy csak apróbb, elmozdítható alkatrészek vehetõk le...
Viszont a kocsiba meg nem mondog fér el a ló...
Megoldás persze olyan autó lenne, ami nagyterû...
:-X
Cs&H
PéeF
Haverral már több éve egy házigyártású alsó-vázcsõbefogós-sines tetõszállítót nyúzunk...
A festést igencsak észrevehetõen megnézi magának ha nem figyelünk felrakáskor, annak ellenére, hogy centi vastag kemény habszivacs van a pofákban...
Anno Kempelenéknek láttam csapotthátuljú autókra szerelhetõ Thule-t... szvsz a legtutibb festés-megóvás szempontjából...
Egyébként meg ezeknek az autó külsejére aggatott(tetõ, hátsó, vonóhorog...) szállítással csak az a baj, hogy ha menetközben bárhol megállsz, és ott kell hagynod a kocsit(mondjuk beugrotok boltba, vagy csak városnézést iktattok be) könnyedén elvihetõek a kocsiról, vagy csak apróbb, elmozdítható alkatrészek vehetõk le...
Viszont a kocsiba meg nem mondog fér el a ló...
Megoldás persze olyan autó lenne, ami nagyterû...
:-X
Cs&H
PéeF