pontosan - a hátfájás meg a nem elég edzett hátizmok miatt van...tudom, régen nekem is fájt ha feküdtem a kormányon, de kicsit ráedzettem, s már évek óta nincs gond
az SPD-nek pont az a lényege, hogy fix helyen tartja a lábadat, ami addig elõny, amíg a jó helyen van a kötés - így célirányosabban edzõdsz, mert mindig ugyanott van a terhelés (belegondolok, 10 éve gagyibájkkal én is sarokkal nyomtam, ha elfáradtam, brrr...)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Hogyan tekerjünk felfelé ?
Indította
Sniper
, 2003. április 19. 18:50
#21
Írta 2003. április 27. - 11:24
#22
Írta 2003. április 27. - 09:50
ha faj valamid akkor az azert van mert nem megfelelo a hossza a vaznak vagy a stucninak vagy a nyeregnek.
ne mondd azt nekem hogy egy taposopedalos fully val jobban mesz felfele mint egy jol belott konnyu cc geppel.
A fully csak akkor megy jobban felfele, /kiprobaluk :)/ mikor nagyon technikas /koves, gyokeres esetleg meg plussz laza/ a talaj.
De ekkor is SPD, egyeneskormany leengedett stucni /Votec telo rulez :)/ Jobban ment mint a tobbi merevvaz. A platformmal nem lehet huzni, csak taposni. Lefele es kanyarokban nyugisabb, de hat ezt mindenki tudja...
ne mondd azt nekem hogy egy taposopedalos fully val jobban mesz felfele mint egy jol belott konnyu cc geppel.
A fully csak akkor megy jobban felfele, /kiprobaluk :)/ mikor nagyon technikas /koves, gyokeres esetleg meg plussz laza/ a talaj.
De ekkor is SPD, egyeneskormany leengedett stucni /Votec telo rulez :)/ Jobban ment mint a tobbi merevvaz. A platformmal nem lehet huzni, csak taposni. Lefele es kanyarokban nyugisabb, de hat ezt mindenki tudja...
#23
Írta 2003. április 27. - 04:02
#24
Írta 2003. április 26. - 23:18
Jaj de várom már h. összerakhassam az új gépemet. Nem egy kiköpött cc gép lesz közel 3 kg-s telóval a Junior T-vel meg egy 15-s vázzal de majd beszámolok róla a meredek emelkedõkön.
Nagyon tuti lesz majd a "hármas letörésen" a buli
verseny felfele mikor az elején már kifognak dûlni a CC-s komák. Egyik hol hátra esik a másik meg eldõl oldalra aharmadik meg elpörög majd. Én meg az FR géppemel meg szépen tudatossan fel megyek. Az igaz h. a tüdõmet is kiköphetem mejd de megcsinálom. A 67 centi kormánnyal meg taposópedállal és visszaeresztett üléssel azért már lehet helyezkedni a gépen.........
Nagyon tuti lesz majd a "hármas letörésen" a buli
verseny felfele mikor az elején már kifognak dûlni a CC-s komák. Egyik hol hátra esik a másik meg eldõl oldalra aharmadik meg elpörög majd. Én meg az FR géppemel meg szépen tudatossan fel megyek. Az igaz h. a tüdõmet is kiköphetem mejd de megcsinálom. A 67 centi kormánnyal meg taposópedállal és visszaeresztett üléssel azért már lehet helyezkedni a gépen.........
#25
Írta 2003. április 26. - 23:10
Ma kinn voltam egyet tekerni tesóm gépével min SPD van és egy CC versenygeometriás váz. Sajna elég sok negatív tapasztalatom lett tõle, úgy elszoktem az ilyenektõl.
- SPD-ben nem volt elég mozgásszabadság ezért érezem a térdeimet.
- eléggé kikellet huzni a nyerget h. kényelmes legyen az SPD és ezért le kell hajolni a kormányhoz, és ettõl a hátam fárdt v. fájdult meg.
- ja és így már amiket leírtam szinte nem is tudtam hasznélni, mert kurva könnyen lehet vele hátrazuhanni meg elõrebukni a lefelén. Nem lehet játszani a pedálnál az egyensúlyozást meg.
De szóljon melletre pozitív dolog is:
- az SPD miatt iszonytosan lehet gyorsítani meg a tartani a 46-os tányérral egy tempós utzósebességet.
Bár ne kellet volna szétszedni az enyémet azzol minden olyan frankó volt. Egy egend el a hajamat stílusu lefele és felfele is állatkirály gép taposópedállal. És úgy szoktam beállítani h. azért hajlított lábbal szoktam tekerni, jobbban korígálhatók a hibák nincs annyira útban a nyereg állva, és frankón lehet egyensúlyozni, meg egy széles kormány.
- SPD-ben nem volt elég mozgásszabadság ezért érezem a térdeimet.
- eléggé kikellet huzni a nyerget h. kényelmes legyen az SPD és ezért le kell hajolni a kormányhoz, és ettõl a hátam fárdt v. fájdult meg.
- ja és így már amiket leírtam szinte nem is tudtam hasznélni, mert kurva könnyen lehet vele hátrazuhanni meg elõrebukni a lefelén. Nem lehet játszani a pedálnál az egyensúlyozást meg.
De szóljon melletre pozitív dolog is:
- az SPD miatt iszonytosan lehet gyorsítani meg a tartani a 46-os tányérral egy tempós utzósebességet.
Bár ne kellet volna szétszedni az enyémet azzol minden olyan frankó volt. Egy egend el a hajamat stílusu lefele és felfele is állatkirály gép taposópedállal. És úgy szoktam beállítani h. azért hajlított lábbal szoktam tekerni, jobbban korígálhatók a hibák nincs annyira útban a nyereg állva, és frankón lehet egyensúlyozni, meg egy széles kormány.
#26
Írta 2003. április 26. - 23:00
Szintúgy ki nem állhatom amikor az éles kis fémtüskék hozzáérnek a bûrhüz, és amikor a legfinomabban szintte akkor is lenyuza a bõröd. Ez van ezt kell szeretni. Próbálj ne a pedál közelében lenni, bármennyire is ott van. De azt utálom a legjobban mikor véletlenül megüt erûbül a pedál és sípcsonton szinte egybõl csontig hatol.
#27
Írta 2003. április 26. - 21:46
a tolás során ti nem szoktátok leamortizálni a vádlitokat a pedállal? biztos, csak én vagyok béna, de az elsõ szériás WAM-M1 pedálom olyan, mint egy középkori csatacsillag, mindehol éles, gyilkos szerszám... (ennek ellenére 3 év brutális használat során sem akar elromlani)
#28
Írta 2003. április 24. - 15:58
Ha okos vagy akkor tanulsz a hibáidból, tehát:
- gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, . . . = fejlõdés
Csak így fellõdhetsz igazán, mindenre rá lehet jönni, hogy mikor hogyan mit érdemes.
- gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, . . . = fejlõdés
Csak így fellõdhetsz igazán, mindenre rá lehet jönni, hogy mikor hogyan mit érdemes.
#29
Írta 2003. április 24. - 14:02
Hát igen a váltás az OK, na de az elindulás...
Az itten a fõ probléma. Én inkább tolom, ha már le kellett szálni (kivéve amikor nem).
Az itten a fõ probléma. Én inkább tolom, ha már le kellett szálni (kivéve amikor nem).
#30
Írta 2003. április 24. - 12:45
Mi van akkor ha a hosszú emelkedõ felénél valaki eldõl elõtted, és Neked is meg kell álnod
Ha csak az a baj, h nagy sokat kéne visszaváltani, amit lejtõn felfelé elindulva nem tudsz, akkor egyszerû:
Egyik kezeddel felemeled a gépet (a nyeregcsõnél/nyeregvázcsõnél fogva), másik kezedel visszaváltasz cca. 3 fokozatot (Rapidfire-vel egyszerre ennyit tudsz feltolni) és megtekered a hajtókart.
Leteszed, visszaülsz, elindulsz
Az egész max. 10mp.
#31
Írta 2003. április 24. - 10:14
Szerintem is érdemeseb feltolni. Nagyon nehéz megtalálni azt a pontot és áttételt amiben el tudsz indulni. Ha nagyon könnyû áttételt választasz nem biztos hogy akkora lendületet tudsz szerezni, hogy elindulj, csak a kerék fog kipörögni.
Ha a megállás az emelkedõ közepén történik jobban jársz ha tolod, versenyen meg pláne. Ha még csak kicsit sikerült mászni akkor érdemes megpróbálni visszaülni.
A kevésbé gyakorlottak azért úgy szokott kiállni felfelé, hogy kevés súlyt hagynak hátul, magyarul felegyenesedett testhelyzetben próbálnak meg feljutni.
Ha a megállás az emelkedõ közepén történik jobban jársz ha tolod, versenyen meg pláne. Ha még csak kicsit sikerült mászni akkor érdemes megpróbálni visszaülni.
Az hogy kiállsz és elpörög a kerék az egy baromság, tudni kell, hogy hogyan kell kiállni.
A kevésbé gyakorlottak azért úgy szokott kiállni felfelé, hogy kevés súlyt hagynak hátul, magyarul felegyenesedett testhelyzetben próbálnak meg feljutni.
#32
Írta 2003. április 24. - 09:24
Ehez ügyesnek kell lenni, jól kell tudni egyensúlyzni, és itt nagyon kényes kérdés a sûlí elosztás.
De sokszor kevesebb erõbe telik inkább feltolni+egyszerûbb is.
De sokszor kevesebb erõbe telik inkább feltolni+egyszerûbb is.
#33
Írta 2003. április 24. - 02:38
#34
Írta 2003. április 23. - 21:28
Mi van akkor ha a hosszú emelkedõ felénél valaki eldõl elõtted, és Neked is meg kell álnod, mert nem tudod kikerülni? Hogy a fenébe lehet visszaülni?Vagy inkább ne tököljek, hanem toljam fel aztán majd ott találok olyan áttételt amivel elbírok indulni?
Üdv:G.Pityu ( az ügyetlen )
Üdv:G.Pityu ( az ügyetlen )
#35
Írta 2003. április 23. - 20:44
nem tudom felénk #<&@ hosszú emelkedõk vannak... gyors kis pörgetéssel max kórházba jutsz :
#36
Írta 2003. április 23. - 20:34
Az igaz hogy hamar elfáradsz állva, de egy gyors kis pörgetéssel lehet hogy hamarabb, vagy akár fel is jutsz ott az emelkedõ tetejére
ergó: Rás ki akar kilómétereket állva hajtani fõleg felfelé...
Már próbábaltam de kurva dögelsztõ.
ergó: Rás ki akar kilómétereket állva hajtani fõleg felfelé...
Már próbábaltam de kurva dögelsztõ.
#37
Írta 2003. április 23. - 18:44
kiállva hamarabb elfáradsz... ergo elkaparsz egy idõ után mert nem lesz szufla...
minél tovább maradsz ülve annál hatékonyabban tudsz tekerni
minél tovább maradsz ülve annál hatékonyabban tudsz tekerni
#38
Írta 2003. április 23. - 16:58
Szóóó
Mi hasznos cucc: -Ûllj a nyereg elejáre( :ovigyázz ne huncutkodj vele!), vagy állj ki.
Az hogy kiállsz és elpörög a kerék az egy baromság, tudni kell, hogy hogyan kell kiállni.
Mi hasznos cucc: -Ûllj a nyereg elejáre( :ovigyázz ne huncutkodj vele!), vagy állj ki.
Az hogy kiállsz és elpörög a kerék az egy baromság, tudni kell, hogy hogyan kell kiállni.
#39
Írta 2003. április 23. - 15:49
#40
Írta 2003. április 23. - 12:03
Ahoz hogy meg tudj mászni bármit is, meg kell találni a megfelelõ üléspozíciót. Amíg lehet ülve kell maradni a bicón, nem szabad kiállni a nyeregbõl, mert azonnal elkaparsz. Felfelében a bringa súlypontja hátrébb kerül, így neked elõrébb kell csúszni a nyeregben. Én ha nagyon meredeken mászom a nyereg elõtt ülök és az orra szinte a derekamat bökdösi, a kormányra pedig érdemes minél jobban ráhajolni, hogy legyen súly az elsõ keréken is.