Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Hogyan tekerjünk felfelé ?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
55 hozzászólás a témában

#21
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
pontosan - a hátfájás meg a nem elég edzett hátizmok miatt van...tudom, régen nekem is fájt ha feküdtem a kormányon, de kicsit ráedzettem, s már évek óta nincs gond

az SPD-nek pont az a lényege, hogy fix helyen tartja a lábadat, ami addig elõny, amíg a jó helyen van a kötés - így célirányosabban edzõdsz, mert mindig ugyanott van a terhelés (belegondolok, 10 éve gagyibájkkal én is sarokkal nyomtam, ha elfáradtam, brrr...)

#22
TOM

TOM

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás
ha faj valamid akkor az azert van mert nem megfelelo a hossza a vaznak vagy a stucninak vagy a nyeregnek.

ne mondd azt nekem hogy egy taposopedalos fully val jobban mesz felfele mint egy jol belott konnyu cc geppel.
A fully csak akkor megy jobban felfele, /kiprobaluk :)/ mikor nagyon technikas /koves, gyokeres esetleg meg plussz laza/ a talaj.
De ekkor is SPD, egyeneskormany leengedett stucni /Votec telo rulez :)/ Jobban ment mint a tobbi merevvaz. A platformmal nem lehet huzni, csak taposni. Lefele es kanyarokban nyugisabb, de hat ezt mindenki tudja...

#23
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
octa te jol el vagy itten!

#24
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Jaj de várom már h. összerakhassam az új gépemet. Nem egy kiköpött cc gép lesz közel 3 kg-s telóval a Junior T-vel meg egy 15-s vázzal de majd beszámolok róla a meredek emelkedõkön.

Nagyon tuti lesz majd a "hármas letörésen" a buli
verseny felfele mikor az elején már kifognak dûlni a CC-s komák. Egyik hol hátra esik a másik meg eldõl oldalra aharmadik meg elpörög majd. Én meg az FR géppemel meg szépen tudatossan fel megyek. Az igaz h. a tüdõmet is kiköphetem mejd de megcsinálom. A 67 centi kormánnyal meg taposópedállal és visszaeresztett üléssel azért már lehet helyezkedni a gépen.........

#25
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Ma kinn voltam egyet tekerni tesóm gépével min SPD van és egy CC versenygeometriás váz. Sajna elég sok negatív tapasztalatom lett tõle, úgy elszoktem az ilyenektõl.
- SPD-ben nem volt elég mozgásszabadság ezért érezem a térdeimet.
- eléggé kikellet huzni a nyerget h. kényelmes legyen az SPD és ezért le kell hajolni a kormányhoz, és ettõl a hátam fárdt v. fájdult meg.
- ja és így már amiket leírtam szinte nem is tudtam hasznélni, mert kurva könnyen lehet vele hátrazuhanni meg elõrebukni a lefelén. Nem lehet játszani a pedálnál az egyensúlyozást meg.
De szóljon melletre pozitív dolog is:
- az SPD miatt iszonytosan lehet gyorsítani meg a tartani a 46-os tányérral egy tempós utzósebességet.

Bár ne kellet volna szétszedni az enyémet azzol minden olyan frankó volt. Egy egend el a hajamat stílusu lefele és felfele is állatkirály gép taposópedállal. És úgy szoktam beállítani h. azért hajlított lábbal szoktam tekerni, jobbban korígálhatók a hibák nincs annyira útban a nyereg állva, és frankón lehet egyensúlyozni, meg egy széles kormány.


#26
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Szintúgy ki nem állhatom amikor az éles kis fémtüskék hozzáérnek a bûrhüz, és amikor a legfinomabban szintte akkor is lenyuza a bõröd. Ez van ezt kell szeretni. Próbálj ne a pedál közelében lenni, bármennyire is ott van. De azt utálom a legjobban mikor véletlenül megüt erûbül a pedál és sípcsonton szinte egybõl csontig hatol.

#27
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
a tolás során ti nem szoktátok leamortizálni a vádlitokat a pedállal? biztos, csak én vagyok béna, de az elsõ szériás WAM-M1 pedálom olyan, mint egy középkori csatacsillag, mindehol éles, gyilkos szerszám... ;) (ennek ellenére 3 év brutális használat során sem akar elromlani)

#28
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Ha okos vagy akkor tanulsz a hibáidból, tehát:
- gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás, . . . = fejlõdés
Csak így fellõdhetsz igazán, mindenre rá lehet jönni, hogy mikor hogyan mit érdemes.

#29
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Hát igen a váltás az OK, na de az elindulás...
Az itten a fõ probléma. Én inkább tolom, ha már le kellett szálni (kivéve amikor nem).

#30
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás

Mi van akkor ha a hosszú emelkedõ felénél valaki eldõl elõtted, és Neked is meg kell álnod


Ha csak az a baj, h nagy sokat kéne visszaváltani, amit lejtõn felfelé elindulva nem tudsz, akkor egyszerû:

Egyik kezeddel felemeled a gépet (a nyeregcsõnél/nyeregvázcsõnél fogva), másik kezedel visszaváltasz cca. 3 fokozatot (Rapidfire-vel egyszerre ennyit tudsz feltolni) és megtekered a hajtókart.
Leteszed, visszaülsz, elindulsz :D
Az egész max. 10mp.

#31
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Szerintem is érdemeseb feltolni. Nagyon nehéz megtalálni azt a pontot és áttételt amiben el tudsz indulni. Ha nagyon könnyû áttételt választasz nem biztos hogy akkora lendületet tudsz szerezni, hogy elindulj, csak a kerék fog kipörögni.

Ha a megállás az emelkedõ közepén történik jobban jársz ha tolod, versenyen meg pláne. Ha még csak kicsit sikerült mászni akkor érdemes megpróbálni visszaülni.

Az hogy kiállsz és elpörög a kerék az egy baromság, tudni kell, hogy hogyan kell kiállni.


A kevésbé gyakorlottak azért úgy szokott kiállni felfelé, hogy kevés súlyt hagynak hátul, magyarul felegyenesedett testhelyzetben próbálnak meg feljutni.

#32
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Ehez ügyesnek kell lenni, jól kell tudni egyensúlyzni, és itt nagyon kényes kérdés a sûlí elosztás.
De sokszor kevesebb erõbe telik inkább feltolni+egyszerûbb is.

#33
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ez szivas!
proba hatah sikerul elindulni ha nem akko tolas!!

#34
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Mi van akkor ha a hosszú emelkedõ felénél valaki eldõl elõtted, és Neked is meg kell álnod, mert nem tudod kikerülni? Hogy a fenébe lehet visszaülni?Vagy inkább ne tököljek, hanem toljam fel aztán majd ott találok olyan áttételt amivel elbírok indulni?

Üdv:G.Pityu ( az ügyetlen )

#35
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
nem tudom felénk #<&@ hosszú emelkedõk vannak... gyors kis pörgetéssel max kórházba jutsz ::)

#36
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Az igaz hogy hamar elfáradsz állva, de egy gyors kis pörgetéssel lehet hogy hamarabb, vagy akár fel is jutsz ott az emelkedõ tetejére

ergó: Rás ki akar kilómétereket állva hajtani fõleg felfelé...
Már próbábaltam de kurva dögelsztõ.

#37
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
kiállva hamarabb elfáradsz... ergo elkaparsz egy idõ után mert nem lesz szufla...
minél tovább maradsz ülve annál hatékonyabban tudsz tekerni ;)

#38
Octadrive

Octadrive

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Szóóó
Mi hasznos cucc: -Ûllj a nyereg elejáre( :ovigyázz ne huncutkodj vele!), vagy állj ki.

Az hogy kiállsz és elpörög a kerék az egy baromság, tudni kell, hogy hogyan kell kiállni.

#39
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
XC_Rider kollega megmondta az igazat. ;)


#40
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Ahoz hogy meg tudj mászni bármit is, meg kell találni a megfelelõ üléspozíciót. Amíg lehet ülve kell maradni a bicón, nem szabad kiállni a nyeregbõl, mert azonnal elkaparsz. Felfelében a bringa súlypontja hátrébb kerül, így neked elõrébb kell csúszni a nyeregben. Én ha nagyon meredeken mászom a nyereg elõtt ülök és az orra szinte a derekamat bökdösi, a kormányra pedig érdemes minél jobban ráhajolni, hogy legyen súly az elsõ keréken is.