Acélból nem kellenek akkora böhöm csövek. 10 kiló lenne, meg behorpadna.
Nekem a FREDDY az etalon. Szerintem sokkal inkább DH váz, mint az a randa nagy vega-klón duncan. Meg milyen finoman áll már az 1.5" nyakú 180as Travis-szel?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Merida
Indította
yalaman
, 2003. április 07. 18:16
#1301
Írta 2006. október 07. - 09:55
#1302
Írta 2006. október 07. - 07:44
Hmm hát nem csúnyák az biztos:) Fõleg a Hardy 1 meg a Steel team, jól néz ki ezzel a fehér színnel, élõben biztos szebb:) Remélem a Steel váznak valami jó árat találnak ki majd..Amúgy lehet csak szarul látok, de mintha picit vékonyan csatlakozna az alsócsõ a fejcsõhöz...
#1303
Írta 2006. október 06. - 10:24
Hali!
2007-es bringák, és alkatrészek a weben:
www.umf-bikes.com November közepétõl pedig a boltokban...
Üdv:Thy
2007-es bringák, és alkatrészek a weben:
www.umf-bikes.com November közepétõl pedig a boltokban...
Üdv:Thy
#1304
Írta 2006. október 03. - 22:41
#1305
Írta 2006. október 03. - 21:25
hosszútávon jobban jársz egy cserélhetõ lánctányéros hajtómûvel, láncból meg racsniból pedig sram, az jóval olcsóbb mint a shimano és ugyanolyan jó, vagy még jobb is...
#1306
Írta 2006. október 02. - 16:26
Igen ezt sajna sejtettem. Viszont ebben az esetben kéne nekem egy új hajtómû, meg persze majd lánc, racsni, ha kopik, ami sztem 1 hónapon belül szükségessé válik... Mit javasolsz ami starpabíró, és nem is túl drága, tehát mondjuk a hajtómû max 10 körül lenne...
#1307
Írta 2006. október 02. - 10:49
kicsit off,de nem nagyon
melyik üzlet forgalmazhat nagy valószínûséggel speeder-ekhez villát?
a megrendelt vázszettemhez elfelejtettek villát csomagolni,holott a dobozon rajta volt(felírva) még jó h megnézték a nagykerben...
köszi
melyik üzlet forgalmazhat nagy valószínûséggel speeder-ekhez villát?
a megrendelt vázszettemhez elfelejtettek villát csomagolni,holott a dobozon rajta volt(felírva) még jó h megnézték a nagykerben...
köszi
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#1308
Írta 2006. szeptember 30. - 22:57
a gari tudtommal nem vonatkozik a kopó alkatrészekre (lánc, fogaskerék, lánctányérok)....mivel nem egy csúcskategóriás bicajod van, ezért valószínûleg egy gyengébb minõségû kistányért raktak a hajtómûre (talán abból indultak ki, hogy az 510es az amolyan túra meg városi bicó, oda meg minek kistányér?), és ezért kopott el szerinted idõ elõtt. de a gari erre nem vonatkozik.
pappi: én is szereltem már meg pár bicót, haverom nem két filléres bringáját pl én raktam össze nem két filléres alkatrészekbõl (kivéve kerékfûzés, olyat még nemtudok), tehát mondhatom, hogy valamennyi szerelési tapasztalatom van, és én 16 leszek nemsokára. nem véletlen nem szereli maga, mert ha egy karbonváznál az elõírt 10-15 Nm helyett 25el húz meg egy csavart, akkor megrepedhet a váz, ez lehet pár mikrorepedés a díszkarbonrétegen, de lehet a nemdíszkarbonrétegben is egy elég nagy repedés, amit nem látsz. aluváznál ez nincs így. talán érthetõ, hogy az ember kellõ tapasztalat hiányában nem akarja a k*rvadrága karbonvázát seccperc alatt tönkrevágni. egy jó szervízben tudják, hogy mennyi az annyi, amivel meg kell húzni, és talán még nyomatékkulcsuk is van. vagy te ilyen király csávó vagy, hogy pontosan megmondom, hogy az az erõ, amivel sima kulccsal húzod a csavart, az hány Nm?
off: pappi: engedj meg egy kérdést: milyen bicód van most, és milyen lengõkart cseréltél és milyen rugóstagot? mindig azt irogatod, hogy majd ha meglesz az umf hardyd, akkor...namost ha jelenleg egy olyan bicód lenne, amiben már rugóstagot meg lengõkart kell cserélni, akkor szinte biztos, hogy egy hardyért nem lennél így oda. hmmm?
pappi: én is szereltem már meg pár bicót, haverom nem két filléres bringáját pl én raktam össze nem két filléres alkatrészekbõl (kivéve kerékfûzés, olyat még nemtudok), tehát mondhatom, hogy valamennyi szerelési tapasztalatom van, és én 16 leszek nemsokára. nem véletlen nem szereli maga, mert ha egy karbonváznál az elõírt 10-15 Nm helyett 25el húz meg egy csavart, akkor megrepedhet a váz, ez lehet pár mikrorepedés a díszkarbonrétegen, de lehet a nemdíszkarbonrétegben is egy elég nagy repedés, amit nem látsz. aluváznál ez nincs így. talán érthetõ, hogy az ember kellõ tapasztalat hiányában nem akarja a k*rvadrága karbonvázát seccperc alatt tönkrevágni. egy jó szervízben tudják, hogy mennyi az annyi, amivel meg kell húzni, és talán még nyomatékkulcsuk is van. vagy te ilyen király csávó vagy, hogy pontosan megmondom, hogy az az erõ, amivel sima kulccsal húzod a csavart, az hány Nm?
off: pappi: engedj meg egy kérdést: milyen bicód van most, és milyen lengõkart cseréltél és milyen rugóstagot? mindig azt irogatod, hogy majd ha meglesz az umf hardyd, akkor...namost ha jelenleg egy olyan bicód lenne, amiben már rugóstagot meg lengõkart kell cserélni, akkor szinte biztos, hogy egy hardyért nem lennél így oda. hmmm?
#1309
Írta 2006. szeptember 26. - 11:23
A garis témáról lenne egy kérdésem. Az idei kalahari 510esem hajtómûvén elkopott az alsó fogaskerék, és meg-megugrik rajta a lánc ha terepen megyek felfele..magyarul komolyabb erõltetéskor. Viszont érdekes módon nem tekertem vele annyit h el kellene kopnia szerintem (2000km van a bringában ebbõl max 200at ment kis keréken). Mi errõl a véleményetek? A lánc kb feles állapotban van, még egy ezres belefér aztán csere...
#1310
Írta 2006. szeptember 22. - 11:33
Annyiban hagy nyugtassalak meg, hogy a merida NAGYON-NAGYON nagyvonalú a garanciális ügyintézésnél. Én küldtem gariba használtan vett össztelós Mission XC vázat, amit az elõzõ tulaj nem tartott karban és berohadtak a fõforgáspont csapágyai, és számla sem volt meg róla, csak a gari könyv. Szó nélkül cserélték a komplett hátsórészt, sõt BigBike Gyurinak hála az egész vázat kicserélték gariba, ráadásul külön kérésre egy drágább vázat kaptam (persze ráfizetéssel). Mindez Magyarországon. Szóval ne parázd túl. Jahh és 26 vagyok, már ha ez számít:)
A Luongo szervízét pedig továbbra is javaslom, ha instruálni akarod az összeszerelést.
A Luongo szervízét pedig továbbra is javaslom, ha instruálni akarod az összeszerelést.
#1311
Írta 2006. szeptember 22. - 09:40
Ugyanmár ez nem kocsi, hogy be kell járatni meg üzembe kell helyezni.
Rengeteg szerviz van. A legtöbben nyomul országútis kollega is, aki bizutosan lojális a kérésedhez.
Végtére is az a bajod, hogy jobban tetszenek az alkatrészek vitrinben mint a bicajozás?
Rengeteg szerviz van. A legtöbben nyomul országútis kollega is, aki bizutosan lojális a kérésedhez.
Végtére is az a bajod, hogy jobban tetszenek az alkatrészek vitrinben mint a bicajozás?
#1312
Írta 2006. szeptember 22. - 09:13
Hm..., hát én is megértõ emberekhez fordultam infóhoz..., EGyébként nagyon el vagytok tévedve, ez nem nyavalygás: mert ha valami történik a szerelésnél és nem az elõírtak szerint helyezték üzembe, ugrik a garancia, és mindenki mosni fogja kezeit. Ti nem Mo.-on éltek, vagy nagyon fiatalok vagytok. Felejtsük el az egészet.
#1313
Írta 2006. szeptember 22. - 06:27
nemtudom mér kell ekkora tragédiát csinálni egy bringa összeszerelésbõl, én már annyi mindent változtattam a bringámon mégis saját magam csináltam. Aszerelés nyomai nem látszanak csak az eséseké. Pl.: már cseréltem hajtókart, hajtóagyat, elsõ, hátsó váltókat, teljes bowdenycserém is volt váltókarok is voltak csertélve kormány, villa, kerekek szal nem tom mi olyan nagy dolog abban a bringaszerelsben mer én ezeket halál 1xû-en megcsinálom, egy 15 éves gyerek akkor nehogymá ne tudd megcsinál(tat)ni a bájkodat.edit:Ja és persze a lengõkar és a rugóstag cseréjét kifelejtettem
United Merida Freerider<------------>Live Free for Freeride
Mit jelent az, hogy trekking?
Mit jelent az, hogy trekking?
#1314
Írta 2006. szeptember 21. - 21:30
garancia vásárlás után van. nem összeszerelés után!
tehát megveszed, megvan a blokk, akkor ennyi.
tehát megveszed, megvan a blokk, akkor ennyi.
#1315
Írta 2006. szeptember 21. - 14:42
azért szerintem túl nagy feneket kerítesz ennek. Ha ennyire nem bízol senkiben, akkor rakd össze magad. Csak pár alkatrész van, ami annyira speciális szerszámot igényel, hogy te nem tudod beszerelni, vagy a vázra rögzítendõ és ezért nyomatékkulcs kellene hozzá. Ezeket pedig be tudod szereltetni olyan szervízekben ahol megvárhatod a szerelést, sõt ott lehetsz, segíthetsz beszerelni. Ajánlom a Luongo-t, ahol nagyon korrektek, és simán megengedik, hogy ott legyél mikor szerelik, sõt talán át is engedik neked a terepet.
#1316
Írta 2006. szeptember 21. - 09:58
Úgy érzékelem az nem létezik amit keresek. Persze ezen nem lepõdök meg. Sajnos volt alkalmam megismerni a szerelõket majd egy évtized óta (csak a munkájuk után). KEvés a megbízható, "profi". PErsze midnegyik azt mondja magáról. Az a kevés jó mûhely ami van, az sem változatlan szinvonalú az idõben, és nem minden területen jók, vagy drágák, vagy megbízhatatlanok, nyeglék, stb. No mindegy, akkor sima mûhely lesz, már csak a garancia dolga problémás.
#1317
Írta 2006. szeptember 20. - 11:48
de ehhez profi szervízt kell keresni nem meridást;)
merida is csak egy váz/márka, melyet bármely jó szervíz összepakol ügyesen.
merida is csak egy váz/márka, melyet bármely jó szervíz összepakol ügyesen.
#1318
Írta 2006. szeptember 20. - 10:00
A váz már megvan, az alkatrészek nagyrésze is. Azt tudom, hogy bárhol összeraknák, csak ismerve néhány szerelõt, pontosan azt nem akarom, hogy bárhol, bárhogyan történjen. Egy karbonváz azért elég kényes, nem lehet akárhogy szorongatni csavarokkal (megvan adva nm-ben), meg a kormánycsapágyat akárhogy beleverni. Ha valamit elcsesznek, még a garanciát sem tudom érvényesíteni.
Nem is bíznám rájuk, de sajna hely- és célszerszámok hiányában nem nagyon lehet otthon.
Nem is bíznám rájuk, de sajna hely- és célszerszámok hiányában nem nagyon lehet otthon.
#1319
Írta 2006. szeptember 19. - 15:45
országútis topic:)
ha a váz megvan, bármely boltban összerakják Neked.
ha a vázat is meg akarod venni, akkor vagy a mostani Lánchálózatos boltok valamelyikében vagy a www.bikefun.hu -ra egyszer csak felkerülõ lista alapján tudsz majd választani.
ha a váz megvan, bármely boltban összerakják Neked.
ha a vázat is meg akarod venni, akkor vagy a mostani Lánchálózatos boltok valamelyikében vagy a www.bikefun.hu -ra egyszer csak felkerülõ lista alapján tudsz majd választani.
#1320
Írta 2006. szeptember 19. - 11:12
Mint újdonsült Meridás jelentkezem (igaz más márkájú biciklim is van). Kérdésem is lenne (Sipiczki Róbert hozzászólásából sejtve talán leginkább õhozzá): léteznek-e és hol Budapesten kifejezetten MErida szakszervizek, ahol majdan összerakathatnám a Merida Sculturámat (inkább 2007 tavaszán lesz esedékes)?
Más: hihetetlen hogy pappát leszámítva csak mtb-sek vannak itt is, oúti MEridások kisebbségben?
Más: hihetetlen hogy pappát leszámítva csak mtb-sek vannak itt is, oúti MEridások kisebbségben?