Jelentkezz be Regisztrálj
Merida
#921
Írta 2008. május 16. - 12:43
Megpróbáltam grafit zsír alá kenni a monoblock tengelyre hogy talán a fém a fémen "csúszik" és nem recseg de ez sem segített.
Húzni rajt már szinte képtelenség.
Mivel próbálkozzak?
Tanácsokat várok.
Idegesítõnek tartom hogy szity-szuty tEsCo-s mountenbike-okon nics eféle probléma és egy közel 400.000huf értékû keró meg ettõl szenved és vele együtt én is.
Elõre is köszönöm a segítséget.
De nem egy tengelyen:)
#922
Írta 2008. május 16. - 12:22
"1:1 áttételi arányú hátsó felfüggesztés LRS bemutató
Van, amikor az egyszerû megoldás valóban jobb.
Mindenki olyan hátsó felfüggesztést akar, mely egyesíti az összes rendszer elõnyös tulajdonságait. Legyen könnyû, rendelkezzék hosszú rugóúttal, egyszerû legyen a karbantartása és beállítása, ne mozogjon feleslegesen intenzív pedálozás során, illetve ne akadályozza a kerékpár cipelését. Válaszul ezekre a Merida megalkotta az LRS rendszert.
A cross country kerékpárosok igényeinek megfelelõ tökéletes kerékpár elõállítását tûzte ki célul a Merida, amikor megalkotta az LRS 1:1 áttételi arányú hátsó felfüggesztést. A vázat két neves német cég – a Centurion és a Bergwerk – közremûködésével gyártja maga a Merida. Az LRS számos elõnyt biztosít a CC sportot komolyan vevõ kerékpárosok számára. Ezek a következõk:
- a terep minden egyenetlenségére gyorsan és pontosan reagál a felfüggesztés
- minimális a hajtásból eredõ pogózás
- egyszerû a beállítás
- minimális a karbantartásigény
- mind a váz, mind a rugóstagra nézve csekély a terhelés és a kifáradásveszély.
Miért válasszuk a Merida LRS kerékpárt?
Elég a fellengõs szavakból: mire képes valójában az LRS rendszer? Az 1:1 áttételi arányú hátsó felfüggesztés azt jelenti, hogy a hátsókerék függõleges elmozdulása megegyezik a rugóstag elmozdulásának mértékével. Ha a kerék 2 cm-t mozdul felfele, a rugóstag is ugyanennyit nyomódik össze. Ez minimális belsõ légnyomást tesz lehetõvé, mely fokozza a rugóstag érzékenységét és tartósságát.
A hagyományos hátsó felfüggesztések esetében a kerék és a rugóstag elmozdulása távolról sem egyforma. Tipikusan 3,5:1 arányt alkalmaznak a gyártók, ami a rugóstag esetében lényegesen nagyobb belsõ nyomást feltételez. Így a rugózás-karakterisztika soha nem olyan finom és pontos, mint az LRS rendszer esetében, illetve lényegesen nagyobb terhelést ró mind a vázra, mind a rugóstagra. A váz élettartama csökken és a meghibásodási arány nõ.
Az LRS rugóstag karbantartásigénye minimális, maga a szerkezet lényegesen egyszerûbb - akár házilag is javítható. Mindazonáltal teljesítménye sokkal magasabb: fõként az érzékenysége és a pogózásmentessége az, amit a legtöbb LRS-t kipróbáló azonnal észrevesz. A megbízhatóság egy olyan kérdés, amit egy egész napos úttalan utakon tett túra kellõs közepén tudunk értékelni, vagyis hiánya miatt bosszankodni.
Az LRS rugóstag két változatban alkalmazható:
- csupán a belsõ kamrában lévõ levegõ általi mûködéssel, illetve
- a légrugózást egy spirálrugóval kiegészítve, ami finomabb és lineárisabb mûködést tesz lehetõvé.
I-Link: az intelligens forgáspont-kialakítás
Az LRS hátsó felfüggesztési rendszer nemcsak egy jól megtervezett, kis légnyomással mûködõ rugóstagot jelent. Kell hozzá egy olyan vázkialakítás, mely a hátsókerék függõleges mozgását tökéletesen koordinálja, illetve kiszûri a meghajtásból eredõ rugóstag mozgásokat. Erre fejlesztettük ki a majdnem észrevétlenül a váz mögé bujtatott I-Link forgáspontrendszert. Az ipari csapágyakon elforduló támvilla egy ugyancsak csapágyazott speciális összekötõ elemen keresztül kapcsolódik a vázhoz. Ez utóbbi elhelyezése és geometriája lehetõvé teszi, hogy a pedálozás által keltett erõhatások ne hozzák mûködésbe a hátsó felfüggesztést: így az LRS rendszer csak a terep egyenetlenségeire reagáljon. Továbbá a kiválóan megtervezett felfüggesztés jobban ellenáll mind az oldal-, mind a csavaró irányú erõhatásoknak. Mint azt sok össztelós kerékpár tulajdonosa megtapasztalta: ezek az erõhatások egy idõ után tönkreteszik a rugóstagot.
A Merida LRS váz elõnyei:
* hagyományos, két háromszög kialakítás
* két kulacstartónak elegendõ nyitott vázrész
* a nyeregcsövet bármilyen mélyen be lehet tolni
* vállra vehetõ vázforma (a járhatatlan, technikás szakaszokhoz)
* nagymértékû függõleges és oldalirányú merevség
* kis tömeg: a rugóstaggal együtt ne legyen 2800 grammnál nehezebb
* a forgáspontok finom mozgásúak és hosszú élettartamúak legyenek (8 darab, teljesen tömített ipari golyóscsapágy található benne)
* a rugóstagban alkalmazott két gömbcsuklós csapágy kizár minden nem kívánt terhelést
* 65-80 mm-es hátsó rugóút, ami akár túra közben is átállítható
* véleményünk szerint igen tetszetõs megjelenés."
Forrás: http://www.balooka.h...&id=37&Itemid=1
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#923
Írta 2008. május 16. - 12:00
A képen úgy látszott mintha ott lenne,de most látom h mellette van.És ugye nem is a támvillában van.
#924
Írta 2008. május 16. - 09:40
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#925
Írta 2008. május 16. - 08:39
A Merida Mission-kbe a teolót miért a támvillába teszik? Úgy láttam h csak a Merida csinlja ezt. De miért?:wtf:
Nem csak a Merida használ ilyen, vagy legalább hasonló megoldást:
http://www.bikefun.h...?product_id=271
http://www.specializ...ipmodel=S-Works Epic
#926
Írta 2008. május 16. - 08:32
#927
Írta 2008. május 16. - 06:30
Amúgy érdekelne Merida kerékpáros mez(tipikus VW MULTIVAN-os stb.) vagy egyéb felsõ ill.alsó.
Kicsit drágállom a bolti árat.
Hali!
Deszépeket mondtál ...... igen egy kicsit drágák, de jó a minõségük, használtan meg nem láttam sehol:). Az akciós hirdetéseket kell figyelni hátha.
www.kannmatti.kepeim.hu
#928
Írta 2008. május 15. - 23:31
De basszus nem ment.
Akkor már láttam hogy az elõzõ Konámat keresztbe veri a TFS-900D.
Pedig mindenhol abba az ok fejtésbe botlottam hogy a Merida tömeg szériás kerékpár és hogy ne öljem a lovém bele mert csak bánni fogom.
Örülök hogy nem hallgattam a "szép szóra és mostanára egy "nagy családhoz tartozom amit elismernek világszerte.
Jó ehhez a csapathoz tartozni.
Megérte a 350 ezret.
#929
Írta 2008. május 09. - 19:08
www.kannmatti.kepeim.hu
#930
Írta 2008. május 03. - 16:41
Üdv
#931
Írta 2008. május 02. - 09:16
najó, de mégiscsak jobb, ha van mibõl válogatni
Szép ez a fekete is, de az a barna képrõl nekem sokkal jobban tetszõs. Majd megpróbálok eljutni valamelyik tesztprogramos boltba és felpattanni egyre, aztán már csak egy kis gyûjtögetés lesz hátra.
Miért ez a nagy fotel a bringádon? Azt mondtad kényelmes a bicó, nem lehet, hogy csak a nyeregtõl? Ezt a dagonyát egyébként a Bakonyban sikerült összehozni?
nem fotel az az egy specko BG 2 es az is hozzá járul a kényelemhez, fõleg hosszútávon nem nyomja a prosztatát annyira, a dagonyát B. füred és Veszprém között hoztuk össze király volt
www.kannmatti.kepeim.hu
#932
Írta 2008. május 02. - 08:43
Szép ez a fekete is, de az a barna képrõl nekem sokkal jobban tetszõs. Majd megpróbálok eljutni valamelyik tesztprogramos boltba és felpattanni egyre, aztán már csak egy kis gyûjtögetés lesz hátra.
Miért ez a nagy fotel a bringádon? Azt mondtad kényelmes a bicó, nem lehet, hogy csak a nyeregtõl? Ezt a dagonyát egyébként a Bakonyban sikerült összehozni?
#933
Írta 2008. május 02. - 08:25
www.kannmatti.kepeim.hu
#934
Írta 2008. május 02. - 08:20
Hmm, jól hangzik, és az ára is vonzó. :chin:
Képeket dobhatnál fel, ha nem túl nagy kérés.
Bikefun: AM 3000D váz elérhetõ barna színben is? A letöltéseknél találtam egy pdf-et az AM sorozat színeirõl, de ott csak feketében szerepel ez a váz, a másik 3 másik típus.
Hát kép csak kevés készült, de pr varázsolni csak fekete, hidd el, hogy úgy a legszebb
www.kannmatti.kepeim.hu
#935
Írta 2008. május 02. - 07:31
Képeket dobhatnál fel, ha nem túl nagy kérés.
Bikefun: AM 3000D váz elérhetõ barna színben is? A letöltéseknél találtam egy pdf-et az AM sorozat színeirõl, de ott csak feketében szerepel ez a váz, a másik 3 másik típus.
#936
Írta 2008. május 01. - 22:28
Hello,
nos így lassan 2 hónap használat után mik a tapasztalatok? A hátsó háromszög mennyire merev? Hogy bírja a sarat? A váz súlyát nem mérted le?
Hegyre fel pl mennyire tekerhetõ? Minden érdekel Köszi
Nos akkor az idáig tapasztaltak..... mászás : féltem egy kicsit a mászástól, mivel sokat mozog hátul , de csalódnom kellett a fox mindent megold egy élmény a mászás vele ,ez propedál egy jó találmány.... lejtõ: ehhez nem kell kommentár itt már csak az egyén technikáján múlik .....a hátsó háromszöggel még nem volt problema, de szerintem nem is lesz, ha igen akkor ott a gari egyszóval az AM 3000 egy igazi élmény bringa, ja a súlya .....azt nem mértem nem is érdekel kb. 3kg. Aki ezt a gépet választja az kap egy igazi vérbeli AM bringát csodás manõverezhetõséggel.
www.kannmatti.kepeim.hu
#937
Írta 2008. április 30. - 20:18
Még nem mentem vele, hiányzik még a 130s teló , de ha meglesz és kiprb. akkor azonnal mondom a véleményt addig is nézegetem, mert szép és szerintem a himba is megbízható.
Hello,
nos így lassan 2 hónap használat után mik a tapasztalatok? A hátsó háromszög mennyire merev? Hogy bírja a sarat? A váz súlyát nem mérted le?
Hegyre fel pl mennyire tekerhetõ? Minden érdekel Köszi
#938
Írta 2008. április 15. - 13:25
Merida-BikeFun válasza ! A Trail 850 csak ebben a színben kapható ! Ez a gyári verzió ! Új színek csak 2009-re !
Üdv, jó Bringázást
#939
Írta 2008. április 14. - 23:23
Sorry, VV csak a 850-re gondolt és abban, tényleg csak barna van...