
ezt felejtsük már el, hogy mi van ha menet közben tönkremegy (ami nekem 5 év alatt nem sikerült, pedig volt pár komolyabb firka, ahol ugye a hidracsõnek el kellett volna szakadni

edit: málna is faster

hadd döntsem már el, hogy mit vitatok, ok?
fennt is tartom, hogy nem nehezebb légteleníteni, mint bovdent cserélni. persze jóval több hibalehetõség van
nekem az xt-nél sem volt ilyen gondom, pedig jó sokat raktam ki-be a kereket...Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.
Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.3 hónapot használtam XT tárcsaféket, és elég sokszor kellett kiszedni a kerekeket (szállítás, edzõtáborban naponta 3 gumicsere, stb) és ahányszor ki-és beraktam a kereket mindig másmilyen volt a fék, hol szorult, hol cincogott, hol killyebb fogott, hol beljebb, csak a szívás volt vele. Nagyon ritkán sikerült tökéletesre a kerék visszarakása után. Egy ideig nem nyúltam hozzá, gondoltam én vagyok a béna, de folyamatosan ezt csinálta, így elkezdtem utánálligatni. Elsõ keréken többször jelentkezett mint hátul. A hátsó keréken a váltás mindannyiszor ugyanolyan maradt, tökéletesen váltott, tehát nem rosszul raktam be a kereket, vagy félre, míg a fék sokszor szarakodott. V-fékkel ilyet még nem tapasztaltam tizenéve, mióta bringázok. Úgyhogy nekem az a tapasztalatom, hogy a tárcsa addig király amíg nem kell kiszedni a kereket. Utána már jöhet a gépészkedés. V-féknél ilyen nincs!!!
És több a baj vele, mint a V-fékkel, fõleg ha sokat kel ki-be rakosgatni a kereket (szállítás, versenyek elõtt gumicsere, stb).
nekem volt radiális fûzésû elsõ kerekem 160as tárcsával .....és Te is tudod nem vok kákabélû......bírta.......sidre, skarebre én se tennék, de pl fox f80/100 rlt-re, R7-re, maraton race-re, minden további nélkül, egy reba wc-re pedig a közeljövõben fogok is tenni nem is gyenge tféket.......és ezek azért könnyû telók.....Az a baj, hogy ez itt nem csak a fékerõrõl szól. Fentartom azt, hogy egy jó kar, profi bowdenezéssel és jó pofával 1 ujjal is lazán blokkol V-fékkel, szóval ez nem érv. De ottan van az én problémám - mivel sokat megyek kiállva, radiálfûzésû elsõ kereket szeretek használni, namost azzal ugye nem tárcsázhatok, a könnyû telókról már nem is beszélve. Szóval a két kimaradt faktor szerintem a kerék és a teló, s ezek igen lényegesek. (ezért én egyelõre v-fékezek...)
Mindkét fékrendszer (tárcsa-V) bármikor blokkolható-ergo elérhetõ vele a max fékhatás. A különbség az általad (kis kezecskétek) által kifejtett erõben van. Tárcsánál elég 1, míg V-nél min 2 ujj szükséges ehhez.
nézd Baalna valóban kiválóan lehetett 15 éve 20 kilós szénacél vázú géppel bringázni......de ha már az ember örexik a tecnika fejlõdik, akkor hadd törekedjen már az ember fia legalább a számára tecnikai tökéletességre....és hadd ne bmw-re meg házimozira költsek.....
én nem mondtam ne használjatok v-t, azt mondtam én nem kérek és ezt tapasztalat alapján mondom kb 8 fékrendszer aktív próbálgatása után./de nem kérek madzagos tárcsát/-kivéve avid-/, magura julie-t és hasonló játék féket sem/
és nem temetem, de nézd majd meg 5 év múlva az eladott bringák mekkora részén lesz v fék. /nyilván árérzékenység és egyéb okok miatt a magyar piacon még tovább marad nagyobb arányban - mint ahogy ha megnézed a fulli merev arányt is kissé más mint tölünk odébb/ persze ez nem jelenti hogy jobb vagy rosszabb meg szüksége van e rá az átlag juzernek....piac.
mellesleg egyre több a tárcsától eddig mereven elzárkozó bringást ismerek akik szép lassan váltanak......1ébként az emlitett reba tavaly még am villa volt idén átcsúszott cc- kategóriába - bár tavaly is faszságnak tartottam hogy nincs rajta v fék rögz.lehetõség.....
súlyban meg a tárcsában van még lefaragható tartalék, de személy szerint engem nem zavar az a cca 250-300 g plusz amig tárcsával is 10 kiló alatti merevseggût tudok építeni ráadásul a legjobb versenysúlyom is majd 90 kiló....
és srácok ez nem politika, felesleges az agyarakat villogtatni