Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#1941
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
vagy szedsz a fáról bovdent és pótolod ha elszakadt ... ;)

ezt felejtsük már el, hogy mi van ha menet közben tönkremegy (ami nekem 5 év alatt nem sikerült, pedig volt pár komolyabb firka, ahol ugye a hidracsõnek el kellett volna szakadni ;)).

edit: málna is faster :)

#1942
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
látom nem hagy nyugodni a dolog

ha buta vagy és kiengeded az olajat, akkor megérdemled. egyébként nem kell sok olaj neki, kb 2 deci, meg egy kis gumicsõ+fecskendõ (akár 10 milis), bõven el lehet rakni a tatyóba

ha meg kiszakad a fékcsõ, akkor teljesen mindegy, de ennek a valószínûsége nagyon kicsi.. velem legalábbis nem fordult elõ, ellenben a bovdenszakadással. ha jól van vezetve a csõ, akkor ennek kb annyi az esélye, mint hogy nekimész egy fának és kihajlik/eltörik a villád... az ellen hogy védekezel?

#1943
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás

hadd döntsem már el, hogy mit vitatok, ok?

fennt is tartom, hogy nem nehezebb légteleníteni, mint bovdent cserélni. persze jóval több hibalehetõség van



Nem azért de akkor mirõl beszélünk?
Vidéken túra közben vagy akárhol nehezen tudom elképzelni, hogy csak kikapod a tartalék olajat és betöltöd, azt mész tovább...

#1944
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.:)

nekem az xt-nél sem volt ilyen gondom, pedig jó sokat raktam ki-be a kereket...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1945
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

3 hónapot használtam XT tárcsaféket, és elég sokszor kellett kiszedni a kerekeket (szállítás, edzõtáborban naponta 3 gumicsere, stb) és ahányszor ki-és beraktam a kereket mindig másmilyen volt a fék, hol szorult, hol cincogott, hol killyebb fogott, hol beljebb, csak a szívás volt vele. Nagyon ritkán sikerült tökéletesre a kerék visszarakása után. Egy ideig nem nyúltam hozzá, gondoltam én vagyok a béna, de folyamatosan ezt csinálta, így elkezdtem utánálligatni. Elsõ keréken többször jelentkezett mint hátul. A hátsó keréken a váltás mindannyiszor ugyanolyan maradt, tökéletesen váltott, tehát nem rosszul raktam be a kereket, vagy félre, míg a fék sokszor szarakodott. V-fékkel ilyet még nem tapasztaltam tizenéve, mióta bringázok. Úgyhogy nekem az a tapasztalatom, hogy a tárcsa addig király amíg nem kell kiszedni a kereket. Utána már jöhet a gépészkedés. V-féknél ilyen nincs!!!

Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.:)


#1946
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
3 hónapot használtam XT tárcsaféket, és elég sokszor kellett kiszedni a kerekeket (szállítás, edzõtáborban naponta 3 gumicsere, stb) és ahányszor ki-és beraktam a kereket mindig másmilyen volt a fék, hol szorult, hol cincogott, hol killyebb fogott, hol beljebb, csak a szívás volt vele. Nagyon ritkán sikerült tökéletesre a kerék visszarakása után. Egy ideig nem nyúltam hozzá, gondoltam én vagyok a béna, de folyamatosan ezt csinálta, így elkezdtem utánálligatni. Elsõ keréken többször jelentkezett mint hátul. A hátsó keréken a váltás mindannyiszor ugyanolyan maradt, tökéletesen váltott, tehát nem rosszul raktam be a kereket, vagy félre, míg a fék sokszor szarakodott. V-fékkel ilyet még nem tapasztaltam tizenéve, mióta bringázok. Úgyhogy nekem az a tapasztalatom, hogy a tárcsa addig király amíg nem kell kiszedni a kereket. Utána már jöhet a gépészkedés. V-féknél ilyen nincs!!!

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1947
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

És több a baj vele, mint a V-fékkel, fõleg ha sokat kel ki-be rakosgatni a kereket (szállítás, versenyek elõtt gumicsere, stb).


Ez hogy is van? Ilyet vhogy még nem tapasztaltam, pedig elég gyakran szedem ki a kerekeket a klf. gumicserék miatt.:chin:


#1948
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Na igen, de egy fullos tárcsafék sem 2 forint. És több a baj vele, mint a V-fékkel, fõleg ha sokat kel ki-be rakosgatni a kereket (szállítás, versenyek elõtt gumicsere, stb). A súlyról nem is beszélek, de persze nézzük meg azt is hogy egy tárcsafék mindenestül kb 500-600g-ból tudja ugyanazt mint egy jó V-fék 300g ból fékkarostól. Egyébként nem kell Crossmaxot venni, van kerámiás, fûzhetõ felni is.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1949
dave862

dave862

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 hozzászólás
és mennyibe is kerül egy crossmax? azért ezt nem mindenki engedheti meg magának.... lehet, hogy ár/érték arányban jobban jönne ki egy tárcsafék.....persze attól függ kinek.

#1950
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
És a kerámiás felnikrõl mindenki szépen elfeledkezik. Állítom van olyan jó hatásfoka rajta egy V-fékek, mit egy tárcsaféknek. És vizesen, sárosan jobban is fog mint szárazon. 2 éve használom a CrossMax-om és még a legnagyobb trutyiban sem sírtam tárcsa után, akár hetvenrõl is megfogott az alpokban egy szar Ritchey Comp V-fékkel. Persze csak kerámiás pofával lehet használni, de hál istennek az sem drágább mint a többi. Persze egy 2+ kilós kereket nehezebb megállítani, mint egy gumistól alig több mint 1 kilósat. Sok függ a kerék súlyától is.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#1951
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 hozzászólás

nekem volt radiális fûzésû elsõ kerekem 160as tárcsával

:scared: szép válalás...riszpekt ;)
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#1952
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Az a baj, hogy túlságosan mérnökaggyal fogom fel. Egy radiálkeréknek nincs csavarási merevsége, az összes terhelés az agyat fogja nyúzni. Érdemes lenne a bikemagic-en olvasgatni, hány bringás törte össze magát emiatt. Ronda dolog egy lerepedt agyperem, amikor a felni egyszerûen leszakad a kerékrõl.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1953
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Az a baj, hogy ez itt nem csak a fékerõrõl szól. Fentartom azt, hogy egy jó kar, profi bowdenezéssel és jó pofával 1 ujjal is lazán blokkol V-fékkel, szóval ez nem érv. De ottan van az én problémám - mivel sokat megyek kiállva, radiálfûzésû elsõ kereket szeretek használni, namost azzal ugye nem tárcsázhatok, a könnyû telókról már nem is beszélve. Szóval a két kimaradt faktor szerintem a kerék és a teló, s ezek igen lényegesek. (ezért én egyelõre v-fékezek...)

nekem volt radiális fûzésû elsõ kerekem 160as tárcsával .....és Te is tudod nem vok kákabélû......bírta.......sidre, skarebre én se tennék, de pl fox f80/100 rlt-re, R7-re, maraton race-re, minden további nélkül, egy reba wc-re pedig a közeljövõben fogok is tenni nem is gyenge tféket.......és ezek azért könnyû telók.....
/ja és most is egy 24 küllõs, 850 grammos elsõ keréken van most még 160-as de nemsoká lehet 185 ös tárcsa :)/
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1954
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Az a baj, hogy ez itt nem csak a fékerõrõl szól. Fentartom azt, hogy egy jó kar, profi bowdenezéssel és jó pofával 1 ujjal is lazán blokkol V-fékkel, szóval ez nem érv. De ottan van az én problémám - mivel sokat megyek kiállva, radiálfûzésû elsõ kereket szeretek használni, namost azzal ugye nem tárcsázhatok, a könnyû telókról már nem is beszélve. Szóval a két kimaradt faktor szerintem a kerék és a teló, s ezek igen lényegesek. (ezért én egyelõre v-fékezek...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1955
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
hadd döntsem már el, hogy mit vitatok, ok?

mint írtad, neked nincs ilyen féked, nekem ellenben már több is volt. v fékem is volt. nem azt írtam, hogy soha nincs a tárcsával probléma, hanem azt, hogy nem bonyolult a szervízelhetõsége. és ezt fennt is tartom, hogy nem nehezebb légteleníteni, mint bovdent cserélni. persze jóval több hibalehetõség van, ezért kell jó féket venni. csak az meg drága...

#1956
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás

Mindkét fékrendszer (tárcsa-V) bármikor blokkolható-ergo elérhetõ vele a max fékhatás. A különbség az általad (kis kezecskétek) által kifejtett erõben van. Tárcsánál elég 1, míg V-nél min 2 ujj szükséges ehhez.


Nekem V-nél is csak egy kell és nem vagyok vele asszem egyedül.:)

Málna: biztos egyszerûen szervizelhetõ meg könnyen beállítható meg stb. de mégis gyakran megy a fórumozás arról, hogy: nemtommiiért folyik, erezt, nem úgy fog ahogy kéne, más lett a nyomáspont stb. A v-fékes rendszerek alapvetõen egyszerûbbek tényleg. Ezt az elõnyét ne vitassuk már.

Tróger: Minden fék között az az alapvetõ különbség, hogy mekkora erõ kell a fékezéshez. Vagy legalábbis szerintem ez a legfõbb szempont. Ha kevesebb erõ elég a fékezéshez, több ujjad marad a kormányzásra.

Megjegyzem, én fõleg az anyagiak miatt vagyok egyelõre V-fék gazda.

#1957
abotika

abotika

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás
Na akkor én is hozzászólok. Nekem eddig bármilyen V-fékem volt, két újjal akkor tudtam blokkolni amikor akartam. Szóval fékerõben még a szarabbak sem hiányosak, csak az adagolhatóságban és érzésben lehet különbség. No meg a sár, és állítgatás, ebben tényleg jobb.

#1958
Baalna

Baalna

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás

nézd Baalna valóban kiválóan lehetett 15 éve 20 kilós szénacél vázú géppel bringázni......de ha már az ember örexik a tecnika fejlõdik, akkor hadd törekedjen már az ember fia legalább a számára tecnikai tökéletességre....és hadd ne bmw-re meg házimozira költsek.....

én nem mondtam ne használjatok v-t, azt mondtam én nem kérek és ezt tapasztalat alapján mondom kb 8 fékrendszer aktív próbálgatása után./de nem kérek madzagos tárcsát/-kivéve avid-/, magura julie-t és hasonló játék féket sem/

és nem temetem, de nézd majd meg 5 év múlva az eladott bringák mekkora részén lesz v fék. /nyilván árérzékenység és egyéb okok miatt a magyar piacon még tovább marad nagyobb arányban - mint ahogy ha megnézed a fulli merev arányt is kissé más mint tölünk odébb/ persze ez nem jelenti hogy jobb vagy rosszabb meg szüksége van e rá az átlag juzernek....piac.
mellesleg egyre több a tárcsától eddig mereven elzárkozó bringást ismerek akik szép lassan váltanak......1ébként az emlitett reba tavaly még am villa volt idén átcsúszott cc- kategóriába - bár tavaly is faszságnak tartottam hogy nincs rajta v fék rögz.lehetõség.....

súlyban meg a tárcsában van még lefaragható tartalék, de személy szerint engem nem zavar az a cca 250-300 g plusz amig tárcsával is 10 kiló alatti merevseggût tudok építeni ráadásul a legjobb versenysúlyom is majd 90 kiló....

és srácok ez nem politika, felesleges az agyarakat villogtatni :)



Csak a véleményemet mondtam el, tõlem aztán szandáltalppal is fékezhettek, ettõl én nyugodtan alszom... :)

#1959
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 hozzászólás
Szasztok.

Az egyik bringámon avid, sd ultimate v fék van, a másikon meg magura marta hidraulikus.
A régi most eladott trek 7000-esemen pedig kantilever xtr. fék volt cool stop pofával.

Én 71 kiló vagyok, s azt kell mondjam, hogy a kanti és a v fék közötti különbség annyi, hogy a kantinál kicsit több erõt kellett kifejtenem a megáláshoz.Szerintem az abroncsfékeknél a legfontosabb a felni és a fékpofa jó párosítása.
Ha megtalálod az ideálisat egy gyengébb fékbõl is jobbat tudsz varázsolni.

A tárcsának egy elõnyét vettem észre patakból ki, be után a fékhatás változatlan, míg a többieknél bele kell kalkulálnod, hogy gyengébben fog egy ideig.

Amúgy szerintem viszont hosszabb távon a v fék fenntartása felnicserét is belekalkulálva olcsóbb mint egy tárcsa fenntartása(fékpofa, új tárcsa, olajcsere stb.)

Hali

#1960
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
nézd Baalna valóban kiválóan lehetett 15 éve 20 kilós szénacél vázú géppel bringázni......de ha már az ember örexik a tecnika fejlõdik, akkor hadd törekedjen már az ember fia legalább a számára tecnikai tökéletességre....és hadd ne bmw-re meg házimozira költsek.....

én nem mondtam ne használjatok v-t, azt mondtam én nem kérek és ezt tapasztalat alapján mondom kb 8 fékrendszer aktív próbálgatása után./de nem kérek madzagos tárcsát/-kivéve avid-/, magura julie-t és hasonló játék féket sem/

és nem temetem, de nézd majd meg 5 év múlva az eladott bringák mekkora részén lesz v fék. /nyilván árérzékenység és egyéb okok miatt a magyar piacon még tovább marad nagyobb arányban - mint ahogy ha megnézed a fulli merev arányt is kissé más mint tölünk odébb/ persze ez nem jelenti hogy jobb vagy rosszabb meg szüksége van e rá az átlag juzernek....piac.
mellesleg egyre több a tárcsától eddig mereven elzárkozó bringást ismerek akik szép lassan váltanak......1ébként az emlitett reba tavaly még am villa volt idén átcsúszott cc- kategóriába - bár tavaly is faszságnak tartottam hogy nincs rajta v fék rögz.lehetõség.....

súlyban meg a tárcsában van még lefaragható tartalék, de személy szerint engem nem zavar az a cca 250-300 g plusz amig tárcsával is 10 kiló alatti merevseggût tudok építeni ráadásul a legjobb versenysúlyom is majd 90 kiló....

és srácok ez nem politika, felesleges az agyarakat villogtatni :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való