Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1941
Írta 2006. április 25. - 14:56
ezt felejtsük már el, hogy mi van ha menet közben tönkremegy (ami nekem 5 év alatt nem sikerült, pedig volt pár komolyabb firka, ahol ugye a hidracsõnek el kellett volna szakadni ).
edit: málna is faster
#1942
Írta 2006. április 25. - 14:55
ha buta vagy és kiengeded az olajat, akkor megérdemled. egyébként nem kell sok olaj neki, kb 2 deci, meg egy kis gumicsõ+fecskendõ (akár 10 milis), bõven el lehet rakni a tatyóba
ha meg kiszakad a fékcsõ, akkor teljesen mindegy, de ennek a valószínûsége nagyon kicsi.. velem legalábbis nem fordult elõ, ellenben a bovdenszakadással. ha jól van vezetve a csõ, akkor ennek kb annyi az esélye, mint hogy nekimész egy fának és kihajlik/eltörik a villád... az ellen hogy védekezel?
#1943
Írta 2006. április 25. - 14:46
hadd döntsem már el, hogy mit vitatok, ok?
fennt is tartom, hogy nem nehezebb légteleníteni, mint bovdent cserélni. persze jóval több hibalehetõség van
Nem azért de akkor mirõl beszélünk?
Vidéken túra közben vagy akárhol nehezen tudom elképzelni, hogy csak kikapod a tartalék olajat és betöltöd, azt mész tovább...
#1944
Írta 2006. április 25. - 13:35
nekem az xt-nél sem volt ilyen gondom, pedig jó sokat raktam ki-be a kereket...Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1945
Írta 2006. április 25. - 13:33
Jól gondolom, hogy gyorszáras volt a kereked? No meg én nem nagy "S-t" használok.3 hónapot használtam XT tárcsaféket, és elég sokszor kellett kiszedni a kerekeket (szállítás, edzõtáborban naponta 3 gumicsere, stb) és ahányszor ki-és beraktam a kereket mindig másmilyen volt a fék, hol szorult, hol cincogott, hol killyebb fogott, hol beljebb, csak a szívás volt vele. Nagyon ritkán sikerült tökéletesre a kerék visszarakása után. Egy ideig nem nyúltam hozzá, gondoltam én vagyok a béna, de folyamatosan ezt csinálta, így elkezdtem utánálligatni. Elsõ keréken többször jelentkezett mint hátul. A hátsó keréken a váltás mindannyiszor ugyanolyan maradt, tökéletesen váltott, tehát nem rosszul raktam be a kereket, vagy félre, míg a fék sokszor szarakodott. V-fékkel ilyet még nem tapasztaltam tizenéve, mióta bringázok. Úgyhogy nekem az a tapasztalatom, hogy a tárcsa addig király amíg nem kell kiszedni a kereket. Utána már jöhet a gépészkedés. V-féknél ilyen nincs!!!
#1946
Írta 2006. április 25. - 13:28
#1947
Írta 2006. április 25. - 13:04
És több a baj vele, mint a V-fékkel, fõleg ha sokat kel ki-be rakosgatni a kereket (szállítás, versenyek elõtt gumicsere, stb).
Ez hogy is van? Ilyet vhogy még nem tapasztaltam, pedig elég gyakran szedem ki a kerekeket a klf. gumicserék miatt.:chin:
#1948
Írta 2006. április 25. - 08:39
#1949
Írta 2006. április 24. - 23:57
#1950
Írta 2006. április 24. - 20:44
#1952
Írta 2006. április 23. - 21:24
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1953
Írta 2006. április 23. - 21:13
nekem volt radiális fûzésû elsõ kerekem 160as tárcsával .....és Te is tudod nem vok kákabélû......bírta.......sidre, skarebre én se tennék, de pl fox f80/100 rlt-re, R7-re, maraton race-re, minden további nélkül, egy reba wc-re pedig a közeljövõben fogok is tenni nem is gyenge tféket.......és ezek azért könnyû telók.....Az a baj, hogy ez itt nem csak a fékerõrõl szól. Fentartom azt, hogy egy jó kar, profi bowdenezéssel és jó pofával 1 ujjal is lazán blokkol V-fékkel, szóval ez nem érv. De ottan van az én problémám - mivel sokat megyek kiállva, radiálfûzésû elsõ kereket szeretek használni, namost azzal ugye nem tárcsázhatok, a könnyû telókról már nem is beszélve. Szóval a két kimaradt faktor szerintem a kerék és a teló, s ezek igen lényegesek. (ezért én egyelõre v-fékezek...)
/ja és most is egy 24 küllõs, 850 grammos elsõ keréken van most még 160-as de nemsoká lehet 185 ös tárcsa :)/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1954
Írta 2006. április 23. - 20:53
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1955
Írta 2006. április 23. - 19:58
mint írtad, neked nincs ilyen féked, nekem ellenben már több is volt. v fékem is volt. nem azt írtam, hogy soha nincs a tárcsával probléma, hanem azt, hogy nem bonyolult a szervízelhetõsége. és ezt fennt is tartom, hogy nem nehezebb légteleníteni, mint bovdent cserélni. persze jóval több hibalehetõség van, ezért kell jó féket venni. csak az meg drága...
#1956
Írta 2006. április 23. - 10:39
Mindkét fékrendszer (tárcsa-V) bármikor blokkolható-ergo elérhetõ vele a max fékhatás. A különbség az általad (kis kezecskétek) által kifejtett erõben van. Tárcsánál elég 1, míg V-nél min 2 ujj szükséges ehhez.
Nekem V-nél is csak egy kell és nem vagyok vele asszem egyedül.
Málna: biztos egyszerûen szervizelhetõ meg könnyen beállítható meg stb. de mégis gyakran megy a fórumozás arról, hogy: nemtommiiért folyik, erezt, nem úgy fog ahogy kéne, más lett a nyomáspont stb. A v-fékes rendszerek alapvetõen egyszerûbbek tényleg. Ezt az elõnyét ne vitassuk már.
Tróger: Minden fék között az az alapvetõ különbség, hogy mekkora erõ kell a fékezéshez. Vagy legalábbis szerintem ez a legfõbb szempont. Ha kevesebb erõ elég a fékezéshez, több ujjad marad a kormányzásra.
Megjegyzem, én fõleg az anyagiak miatt vagyok egyelõre V-fék gazda.
#1957
Írta 2006. április 22. - 22:15
#1958
Írta 2006. április 22. - 20:12
nézd Baalna valóban kiválóan lehetett 15 éve 20 kilós szénacél vázú géppel bringázni......de ha már az ember örexik a tecnika fejlõdik, akkor hadd törekedjen már az ember fia legalább a számára tecnikai tökéletességre....és hadd ne bmw-re meg házimozira költsek.....
én nem mondtam ne használjatok v-t, azt mondtam én nem kérek és ezt tapasztalat alapján mondom kb 8 fékrendszer aktív próbálgatása után./de nem kérek madzagos tárcsát/-kivéve avid-/, magura julie-t és hasonló játék féket sem/
és nem temetem, de nézd majd meg 5 év múlva az eladott bringák mekkora részén lesz v fék. /nyilván árérzékenység és egyéb okok miatt a magyar piacon még tovább marad nagyobb arányban - mint ahogy ha megnézed a fulli merev arányt is kissé más mint tölünk odébb/ persze ez nem jelenti hogy jobb vagy rosszabb meg szüksége van e rá az átlag juzernek....piac.
mellesleg egyre több a tárcsától eddig mereven elzárkozó bringást ismerek akik szép lassan váltanak......1ébként az emlitett reba tavaly még am villa volt idén átcsúszott cc- kategóriába - bár tavaly is faszságnak tartottam hogy nincs rajta v fék rögz.lehetõség.....
súlyban meg a tárcsában van még lefaragható tartalék, de személy szerint engem nem zavar az a cca 250-300 g plusz amig tárcsával is 10 kiló alatti merevseggût tudok építeni ráadásul a legjobb versenysúlyom is majd 90 kiló....
és srácok ez nem politika, felesleges az agyarakat villogtatni
Csak a véleményemet mondtam el, tõlem aztán szandáltalppal is fékezhettek, ettõl én nyugodtan alszom...
#1959
Írta 2006. április 22. - 19:20
Az egyik bringámon avid, sd ultimate v fék van, a másikon meg magura marta hidraulikus.
A régi most eladott trek 7000-esemen pedig kantilever xtr. fék volt cool stop pofával.
Én 71 kiló vagyok, s azt kell mondjam, hogy a kanti és a v fék közötti különbség annyi, hogy a kantinál kicsit több erõt kellett kifejtenem a megáláshoz.Szerintem az abroncsfékeknél a legfontosabb a felni és a fékpofa jó párosítása.
Ha megtalálod az ideálisat egy gyengébb fékbõl is jobbat tudsz varázsolni.
A tárcsának egy elõnyét vettem észre patakból ki, be után a fékhatás változatlan, míg a többieknél bele kell kalkulálnod, hogy gyengébben fog egy ideig.
Amúgy szerintem viszont hosszabb távon a v fék fenntartása felnicserét is belekalkulálva olcsóbb mint egy tárcsa fenntartása(fékpofa, új tárcsa, olajcsere stb.)
Hali
#1960
Írta 2006. április 22. - 16:34
én nem mondtam ne használjatok v-t, azt mondtam én nem kérek és ezt tapasztalat alapján mondom kb 8 fékrendszer aktív próbálgatása után./de nem kérek madzagos tárcsát/-kivéve avid-/, magura julie-t és hasonló játék féket sem/
és nem temetem, de nézd majd meg 5 év múlva az eladott bringák mekkora részén lesz v fék. /nyilván árérzékenység és egyéb okok miatt a magyar piacon még tovább marad nagyobb arányban - mint ahogy ha megnézed a fulli merev arányt is kissé más mint tölünk odébb/ persze ez nem jelenti hogy jobb vagy rosszabb meg szüksége van e rá az átlag juzernek....piac.
mellesleg egyre több a tárcsától eddig mereven elzárkozó bringást ismerek akik szép lassan váltanak......1ébként az emlitett reba tavaly még am villa volt idén átcsúszott cc- kategóriába - bár tavaly is faszságnak tartottam hogy nincs rajta v fék rögz.lehetõség.....
súlyban meg a tárcsában van még lefaragható tartalék, de személy szerint engem nem zavar az a cca 250-300 g plusz amig tárcsával is 10 kiló alatti merevseggût tudok építeni ráadásul a legjobb versenysúlyom is majd 90 kiló....
és srácok ez nem politika, felesleges az agyarakat villogtatni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való