Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#1581
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
Dante elképzeltem, hogy csak próba kedvéért leroppantod a másik fékkart is, azért elég röhejes lehetett... :)

#1582
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A gyári Mavic kerekek többnyire vagy/vagy elven mûködnek, azaz nem biztos, hogy egészséges, ha egy V-fékes kereket elkezdesz tárcsával használni...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1583
Cs Rider

Cs Rider

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Hellosztok,
Van egy v fékes cannondale vázam és bele egy tárcsát is fogadó teló, azon filózok hogy vegyek elõre tárcsát(avid juicy5) és hátul meg v-fék.Csak hogy néz ez így ki, meg nem lesz szar hogy tök máshogy fognak?
Vagy veszek elõre hátra avid sd7-es V-féket.Jókat hallattom róla.Csak 24 küllõs gyári kerekeim vannak, mondjuk nem tul vékony(mavic crossland) és ha elkopik egyszer a felni honnan szerzek ilyet?Évi 5000km-t tekerek kb.
Ti mit tanácsoltok?
Köszi

#1584
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A szarvat azért nem úgy terheled, ahogy egy fékkart. Sokak szerint túl volt húzva a bilincs - ennek ellenére elég gáz. Hirtelen kellett (volna) satufékezni, s a szokásosnál kicsit nagyobb erõvel rántottam be. Nem a konstrukcióval van a baj, hanem, hogy öntvény...ráadásul vacak fajta. Normális alapanyagból és normális technológiával lehet ezt a kapcsolatot erõsre is tervezni. Egyébként az erejérõl annyit, ohgy a másik kart abszolút gond nélkül le tudtam törni a kormányról. Volt már pár fékkarom, nem vagyok egy terminátor, pl az XT-m egy ekkora rántástól még meg sem hajlott volna.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1585
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
ez már sravid.
én csak azt nem értem, hogy egy "csomó" alkatrész ilyen bilinccsel rögzül, pölö a pro szarv meg ilyesmi is. ja, az sd7-nek is ilyen nem?
mondjuk esés közben oda lehet így csapni, azzal nincs mit tenni, a nagyobb baj ha "csak úgy" elroppan.



#1586
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Erre nem is gondoltam.. no, ha legközelebb fékkart veszek, ezt a vastagságot is megnézem.
Ez már a sram által gyártott k(sz)ar vagy még a régi valóban avid? (Van különbség) Mert ha a tavalyi leakciózott cucc akkor sram.

Ride everywhere.

.


#1587
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
semmi. törölhetõ.

#1588
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Nekem rémálmaiban mindig a stucni törik le, de ez a verzió igen esélyes a második helyre. Másoknál is volt már ilyen, vagy eddig még csak Danténak? (arra gondolok, hogy ez széria vagy egyedi hiba lehet-e? Fõként azért, mert nekem is ilyenem van...)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1589
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Uhh, de rondán néz ki... És ezt hogy csináltad vele? Bukta, vagy eccer csak lecsoffadt?

X.


Bukta, mert fékezés közben csoffadt le...

#1590
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Uhh, de rondán néz ki... És ezt hogy csináltad vele? Bukta, vagy eccer csak lecsoffadt?

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1591
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

v-fékhez meg inkább az FR5öt ajánlanám


Hihi, én meg nem ajánlanám...;) (ridegtörõ hulladék trágya, minden ilyet már elvbõl szétverek kalapáccsal, amint meglátom...5 hétig punnyadhattam emiatt a szar miatt...)

http://heartofwinter...hu/Mtb/avid.jpg
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1592
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás
És ha téli kesztyû van rajtam, akkor az ujjak közti kesztyûrétegek miatt a belsõ ujjam (2 ujjal fékezek) beljebb van, mint kesztyû nélkül! Akkor könnyebb megállnom vagy nehezebb?


/válasz: téli kesztyût télen veszek fel, így nehezebb, mert jobban csúszik az út.../

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#1593
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A fékkar csavarjának állítgagásával az erõkar változik, ami meghatározza a bowden erejét. Ez esetben az ujjad és a forgáspont, vaamint a bowden csatlakozás és a forgáspont egymáshoz viszonyított aránya változik, aminek következménye, hogy az adott mértékben elmozduló bowden nagyobb erõvel húzza a fékpillangót. A fékpillangó ebben az egyenletben (nem állítod a pofákat) állandó, nem szükséges figyelembe venni.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1594
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
Bocsánat, senkit nem akartam megbántani (amennyiben mégis sikerült, úgy ezért elnézéseteket kérem), egyszerûen csak nem értettem, hogy hogy lehet nehezebben blokkolható a kerék akkor, ha a fékkar ugyanakkora mozgásra kevesebb bowdent húz, ez ugyanis minden létezõ fizikai törvénynek ellentmond.
Ha azt mondod, adagolhatóbb, akkor egybõl értem, de ettõl függetlenül a fékkaron kisebb erõ kell ugyanakkora fékhatáshoz abban az esetben, ha a fékkar úgy van beállítva, hogy kevesebb bowdent húzzon ugyanakkora ozgatásra.

Bruce: a V-féknél 2 erõkar is van. Az egyik a fékkar (egy rögzített tengely, 1 bowbenbecsatlakozási pont, meg a kar, ahol húzod) a másik a fékpillangó (tengely, fékpofa csatlakozás, bowbencsatlakozás). Ha a fékkaron változtatod az erõkar nagyságát, az hatással lesz a fékerõre is. Az SDnél a fékkaron az erõkar állítható, ennek állításával (nagyon lesarkítva) olyan hatást érsz el, mintha magát a fékpillangó méretét változtatnád. Tulajdonképpen a fékkarnak is és a fékpillangónak is az a szerepe, hogy az ujjaid által kifejtett munkát úgy juttassa a fékpofához, hogy az ujjad által kifejtett húzóerõt felerõsítse.
Ha a fékkar az erõt mondjuk 4x-ezi, és a fékpillangó is 4x-ezi, akkor úgy a fékkaron kifejtett erõ 16x-osával nyomódik a fékpofa a felninek. Ha a fékkart úgy állítod be, hogy még kevesebb bowdent húzzon, úgy az erõkart növeled, vagyis a fékkar az erõt nem 4x-ezi, hanem (ha az arányt 1:4-rõl 1:5re állítod a példa kedvéért) 5x-özi, vagyis a felnire a fékpofa már az ujjaddal kifejtett erõ 20x-osával préselõdik.

ggx: amíg csak közelít a felnihez a fékpofa, addig nincs fékhatás, csak ha odaér. Azt meg, hogy mennyit kell húzni a fékkaron, míg a pofa a felnihez ér, azt a bowden hosszával szabályozzuk, nem pedig azzal, hogy a fékkar adott húzásra mennyi bowdent húzzon be.

Ha még így sem vagyok érthetõ, majd összedobok egy ábrát, hátha úgy érthetõbb lesz.


Bocsánat, tényleg nem arcoskodni akarok. És mea culpa, mert egy ingerlékenyebb pillanatomat ide vezettem le.
Többet emiatt nem magyarázkodok - tessék, követ vegyeneeeek, köveeeet... :)

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1595
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.694 hozzászólás

Igazán nem kötözködésnek szánom, de ha beállítod, hogy kevesebbet húzzon, akkor nõ az erõkar, vagyis nõ a fékhatás is. Ha csökkenteni akarod a blokkolás esélyét, akkor csökkenteni kell az erõkart, vagyis úgy kell beállítani, hogy több bowdent húzzon ;)

X.

Miva'?
Fékezni a fék fog. Nem a fékkar. A fékpillangó hosszát pedig nem változtatod, vagyis ez erõkar ugyanakkora marad.
A fékpillangó mûködtetése a fékpillangó rugójának ellenében történik, a bovdenhúzás nagyságának változtatása mellett a fékkar nyomatékszükségletének változása elhanyagolható.

"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"


#1596
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás

Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?

X.


egy számmal nagyobb arcot vettél fel mint kellett volna...


amire pedig sajtosp gondolhat az az , hogy minél kevesebbet húz a bowdenen a kar adott mennyiségû elhajlásra, annál jobban adagolható a fék, nem az történik, hogy fél centi fékkarmozgástól rögtön feszül a felnin a fékpofa, hanem szép lassan megközelíti azt...legalábbis én ezt a gondolatmenetet vettem ki.

#1597
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás

Vagyis azért nem blokkol a hátsó kereked, mert amikor csutkára behúzod a fékkart, akkor sem blokkol le, mert még laza a bowden?
Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?

X.


1, félreértesz vagy kötöszködsz.
2, nem.

Sp

#1598
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Kevesebbet húzzon a féknél ugyanakkora fékkar elmozdulásra.

Sp


Vagyis azért nem blokkol a hátsó kereked, mert amikor csutkára behúzod a fékkart, akkor sem blokkol le, mert még laza a bowden?
Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1599
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
Kevesebbet húzzon a féknél ugyanakkora fékkar elmozdulásra.

Sp

#1600
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Én szeretem az sd7-et. így belõttem, hogy a hátsó keréknél kevesebbet húzzon, így kisebb az esélye, hogy blokkolom a kereket.

csak egy 5let.
Sp


Igazán nem kötözködésnek szánom, de ha beállítod, hogy kevesebbet húzzon, akkor nõ az erõkar, vagyis nõ a fékhatás is. Ha csökkenteni akarod a blokkolás esélyét, akkor csökkenteni kell az erõkart, vagyis úgy kell beállítani, hogy több bowdent húzzon ;)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!