Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1581
Írta 2007. április 25. - 14:05
#1582
Írta 2007. április 24. - 21:49
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1583
Írta 2007. április 24. - 21:23
Van egy v fékes cannondale vázam és bele egy tárcsát is fogadó teló, azon filózok hogy vegyek elõre tárcsát(avid juicy5) és hátul meg v-fék.Csak hogy néz ez így ki, meg nem lesz szar hogy tök máshogy fognak?
Vagy veszek elõre hátra avid sd7-es V-féket.Jókat hallattom róla.Csak 24 küllõs gyári kerekeim vannak, mondjuk nem tul vékony(mavic crossland) és ha elkopik egyszer a felni honnan szerzek ilyet?Évi 5000km-t tekerek kb.
Ti mit tanácsoltok?
Köszi
#1584
Írta 2007. április 21. - 19:15
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1585
Írta 2007. április 21. - 18:34
én csak azt nem értem, hogy egy "csomó" alkatrész ilyen bilinccsel rögzül, pölö a pro szarv meg ilyesmi is. ja, az sd7-nek is ilyen nem?
mondjuk esés közben oda lehet így csapni, azzal nincs mit tenni, a nagyobb baj ha "csak úgy" elroppan.
#1586
Írta 2007. április 21. - 13:50
Ez már a sram által gyártott k(sz)ar vagy még a régi valóban avid? (Van különbség) Mert ha a tavalyi leakciózott cucc akkor sram.
Ride everywhere.
.
#1587
Írta 2007. április 21. - 08:33
#1588
Írta 2007. április 21. - 08:12
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1589
Írta 2007. április 21. - 07:23
Uhh, de rondán néz ki... És ezt hogy csináltad vele? Bukta, vagy eccer csak lecsoffadt?
X.
Bukta, mert fékezés közben csoffadt le...
#1590
Írta 2007. április 21. - 07:14
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1591
Írta 2007. április 20. - 23:51
v-fékhez meg inkább az FR5öt ajánlanám
Hihi, én meg nem ajánlanám... (ridegtörõ hulladék trágya, minden ilyet már elvbõl szétverek kalapáccsal, amint meglátom...5 hétig punnyadhattam emiatt a szar miatt...)
http://heartofwinter...hu/Mtb/avid.jpg
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1592
Írta 2007. április 20. - 20:08
/válasz: téli kesztyût télen veszek fel, így nehezebb, mert jobban csúszik az út.../
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#1593
Írta 2007. április 20. - 17:06
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1594
Írta 2007. április 20. - 15:33
Ha azt mondod, adagolhatóbb, akkor egybõl értem, de ettõl függetlenül a fékkaron kisebb erõ kell ugyanakkora fékhatáshoz abban az esetben, ha a fékkar úgy van beállítva, hogy kevesebb bowdent húzzon ugyanakkora ozgatásra.
Bruce: a V-féknél 2 erõkar is van. Az egyik a fékkar (egy rögzített tengely, 1 bowbenbecsatlakozási pont, meg a kar, ahol húzod) a másik a fékpillangó (tengely, fékpofa csatlakozás, bowbencsatlakozás). Ha a fékkaron változtatod az erõkar nagyságát, az hatással lesz a fékerõre is. Az SDnél a fékkaron az erõkar állítható, ennek állításával (nagyon lesarkítva) olyan hatást érsz el, mintha magát a fékpillangó méretét változtatnád. Tulajdonképpen a fékkarnak is és a fékpillangónak is az a szerepe, hogy az ujjaid által kifejtett munkát úgy juttassa a fékpofához, hogy az ujjad által kifejtett húzóerõt felerõsítse.
Ha a fékkar az erõt mondjuk 4x-ezi, és a fékpillangó is 4x-ezi, akkor úgy a fékkaron kifejtett erõ 16x-osával nyomódik a fékpofa a felninek. Ha a fékkart úgy állítod be, hogy még kevesebb bowdent húzzon, úgy az erõkart növeled, vagyis a fékkar az erõt nem 4x-ezi, hanem (ha az arányt 1:4-rõl 1:5re állítod a példa kedvéért) 5x-özi, vagyis a felnire a fékpofa már az ujjaddal kifejtett erõ 20x-osával préselõdik.
ggx: amíg csak közelít a felnihez a fékpofa, addig nincs fékhatás, csak ha odaér. Azt meg, hogy mennyit kell húzni a fékkaron, míg a pofa a felnihez ér, azt a bowden hosszával szabályozzuk, nem pedig azzal, hogy a fékkar adott húzásra mennyi bowdent húzzon be.
Ha még így sem vagyok érthetõ, majd összedobok egy ábrát, hátha úgy érthetõbb lesz.
Bocsánat, tényleg nem arcoskodni akarok. És mea culpa, mert egy ingerlékenyebb pillanatomat ide vezettem le.
Többet emiatt nem magyarázkodok - tessék, követ vegyeneeeek, köveeeet...
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1595
Írta 2007. április 20. - 13:43
Miva'?Igazán nem kötözködésnek szánom, de ha beállítod, hogy kevesebbet húzzon, akkor nõ az erõkar, vagyis nõ a fékhatás is. Ha csökkenteni akarod a blokkolás esélyét, akkor csökkenteni kell az erõkart, vagyis úgy kell beállítani, hogy több bowdent húzzon
X.
Fékezni a fék fog. Nem a fékkar. A fékpillangó hosszát pedig nem változtatod, vagyis ez erõkar ugyanakkora marad.
A fékpillangó mûködtetése a fékpillangó rugójának ellenében történik, a bovdenhúzás nagyságának változtatása mellett a fékkar nyomatékszükségletének változása elhanyagolható.
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#1596
Írta 2007. április 20. - 13:16
Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?
X.
egy számmal nagyobb arcot vettél fel mint kellett volna...
amire pedig sajtosp gondolhat az az , hogy minél kevesebbet húz a bowdenen a kar adott mennyiségû elhajlásra, annál jobban adagolható a fék, nem az történik, hogy fél centi fékkarmozgástól rögtön feszül a felnin a fékpofa, hanem szép lassan megközelíti azt...legalábbis én ezt a gondolatmenetet vettem ki.
#1597
Írta 2007. április 20. - 09:32
Vagyis azért nem blokkol a hátsó kereked, mert amikor csutkára behúzod a fékkart, akkor sem blokkol le, mert még laza a bowden?
Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?
X.
1, félreértesz vagy kötöszködsz.
2, nem.
Sp
#1598
Írta 2007. április 19. - 19:01
Kevesebbet húzzon a féknél ugyanakkora fékkar elmozdulásra.
Sp
Vagyis azért nem blokkol a hátsó kereked, mert amikor csutkára behúzod a fékkart, akkor sem blokkol le, mert még laza a bowden?
Nem kellene inkább normálisan beállítani a fékedet, és megtanulnod fékezni?
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1599
Írta 2007. április 19. - 13:20
#1600
Írta 2007. április 19. - 11:45
Én szeretem az sd7-et. így belõttem, hogy a hátsó keréknél kevesebbet húzzon, így kisebb az esélye, hogy blokkolom a kereket.
csak egy 5let.
Sp
Igazán nem kötözködésnek szánom, de ha beállítod, hogy kevesebbet húzzon, akkor nõ az erõkar, vagyis nõ a fékhatás is. Ha csökkenteni akarod a blokkolás esélyét, akkor csökkenteni kell az erõkart, vagyis úgy kell beállítani, hogy több bowdent húzzon
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!