shankee:
megtaláltam a boltot: Vitál Club Székesfehérvár. Háttez tökjó, pont egy helyi boltban van. És 810Ft.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#3901
Írta 2003. június 22. - 12:04
#3902
Írta 2003. június 22. - 02:20
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a távtartókat fel lehet cserélni, fel is cseréltem, de így is rendesen szétálltak a pillangók. Sun Rhino Lite felnikkel volt feltéve, de hagyományos, kb. 22 mm széles felnivel jó. Bár nekem a váz támvillái elég közel vannak egymáshoz, tehát igazán vastag gumival nem ideális, ezért is álltak jobban szét a fékek.az xt védelmében:
nem állnak szét nagyon a fékpillangók, ha a távtartó gyûrû helyzetét felcseréled a kisebb gyûrûvel - [glow=red,2,300]shankee[/glow], ugye tudtad, hogy ezt lehet csinálni vele?
az lx-nek gyengébb a parallell-szeme, attól lógóssá válik egy idõ után - az összes bringás ismerõsöm, aki lx-et használ már minimum egy éve, hagyományos befõttesgumival erõsítette meg a féket, hogy ne lógjon...
A befõttes gumi is megoldás, vagy lehet a csapok végére tenni vékonyan levágott szelep-gumit.
ericcartmen:
a javítókészlet kb. 800 Ft, a neten láttam valamelyik bolt árlistájában, majd utánanézek. Nem tudom, mibõl áll, még nem láttam, szeritem valamilyen hézagoló alátétek, amit a csapokra kell tenni.
#3903
vendég_mag_*
Írta 2003. június 21. - 22:50
Egyet elfelejtettem! Ez ugyan az a fék amirõl Hicks mondott? (arch rival) ??? ???
#3904
vendég_mag_*
Írta 2003. június 21. - 22:43
És amiatt, hogy nem teljesen párhuzamosít, emiatt fellép ugyanaz mint a régieknél. (fékpofaállítás?)???
Nem minha zavarna, mert az a fõ, hogy jó legyen.
És a tesztben mit írtak az XTrõl. Lekörözte õt az avid?
Nem minha zavarna, mert az a fõ, hogy jó legyen.
És a tesztben mit írtak az XTrõl. Lekörözte õt az avid?
#3905
Írta 2003. június 21. - 20:03
Ez lenne az:
A Bikemagban volt egy teszt, amiben asszem az XT, az XTR, meg ez voltak összehasonlítva. Õk is azt vették észre, hogy annak ellenére, hogy "párhuzamosít", egy kicsit mégis íven mozognak a fékpofák, amíg eljutnak a végállásból a felniig. Nem hinném, hogy ez baj, ettõl függetlenül egy remek fék, hiszen Avid...
A Bikemagban volt egy teszt, amiben asszem az XT, az XTR, meg ez voltak összehasonlítva. Õk is azt vették észre, hogy annak ellenére, hogy "párhuzamosít", egy kicsit mégis íven mozognak a fékpofák, amíg eljutnak a végállásból a felniig. Nem hinném, hogy ez baj, ettõl függetlenül egy remek fék, hiszen Avid...
#3906
vendég_mag_*
Írta 2003. június 21. - 19:55
Hogy érted azt, hogy nem teljesen párhuzamosít?
Milyen terepeken használtad eddig és mióta?
Különben láttam már asszem!
Milyen terepeken használtad eddig és mióta?
Különben láttam már asszem!
#3907
Írta 2003. június 21. - 18:18
Hali!
Nekem most Avid párhuzamosító v-fékem (Arch Rival) van ami igencsak bejött, bár én csak hobbi CC-re használom. Elõtte használtam egy lx-et kb 3 hétig de az elég is volt. Nagyon nyúlós volt meg határozatlan az egész. Pont ugyanazzal az xt karral az Avid sokkal jobban és határozottabban mükszik. Azt azért tudnod kell, hogy az Avid az nem teljesen párhuzamosít (nincs is benne plussz rugó meg ilyen nyikorgó elemek), viszont most alaposan leárazták a Probikeban!
Nekem most Avid párhuzamosító v-fékem (Arch Rival) van ami igencsak bejött, bár én csak hobbi CC-re használom. Elõtte használtam egy lx-et kb 3 hétig de az elég is volt. Nagyon nyúlós volt meg határozatlan az egész. Pont ugyanazzal az xt karral az Avid sokkal jobban és határozottabban mükszik. Azt azért tudnod kell, hogy az Avid az nem teljesen párhuzamosít (nincs is benne plussz rugó meg ilyen nyikorgó elemek), viszont most alaposan leárazták a Probikeban!
#3908
vendég_mag_*
Írta 2003. június 21. - 18:06
Kösz fiúk! Még akkor elgondolkodok rajta+ utánajárok.
Dante: Megfogott amit az xt-rõl mondtál.
De majd meglátjuk.
Dante: Megfogott amit az xt-rõl mondtál.
De majd meglátjuk.
#3909
Írta 2003. június 21. - 16:58
Mag, én épp 9.0át használok hátul. 7.0-t cseréltem le rá...
Konkluzió: ha sram, akkor 7.0, vagy 5.0, mert 98százalékban TÖK ugyanaz a három felépitésében. elvileg 9.0 könnyebb, de lemértem és kb 2 gramm különbség. fékhatás UGYANAZ mint 7.0... szvsz 5.0 is ilyen lehet. tektrot nem ajánlom
sram olcsó, jó, de közel sem kiváló fék. ha jót akarsz magadnak, vegyél egy bika avidot, de nem párhuzamosat, mert amit olvastam róla az nem valami kecsegtetõ.
Konkluzió: ha sram, akkor 7.0, vagy 5.0, mert 98százalékban TÖK ugyanaz a három felépitésében. elvileg 9.0 könnyebb, de lemértem és kb 2 gramm különbség. fékhatás UGYANAZ mint 7.0... szvsz 5.0 is ilyen lehet. tektrot nem ajánlom
sram olcsó, jó, de közel sem kiváló fék. ha jót akarsz magadnak, vegyél egy bika avidot, de nem párhuzamosat, mert amit olvastam róla az nem valami kecsegtetõ.
#3910
Írta 2003. június 21. - 15:41
hát, az én xt-m az én 80 kiló + hátizsák (azaz van, amikor 90 kiló), stx-rc fékkarokkal 1 ujjal blokkolja, szóval szerintem elég erõs
de nagyon sok minden múlik a felni-fékpofa párosításon, ezt mindenki hajlamos elhanyagolni, pedig legalább olyan fontos, mint a fékkonstrukció - nekem pl a mavic felnin a fekete (gyári) xt pofa kimondottan rosszul fogott, ellenben egy piros ritchey brutális fékerõ növekedést eredményezett (szóval mielõtt beleugrasz a fékvásárlásba, vedd fontolóra ezt a lehetõséget is)
a 9.0-val az egyetlen bajom, hogy mûanyag a hozzá való fékkar, azt meg é n nem szeretem - izlések és pofonok (meg állandóan utánállítani kell, mint minden hagyományos vféket, az xt-m már 1,5 éve ugyanott van)
nem mondom, hogy rossz választás az lx, de én xt-t vennék, mert egyszerûen erõsebb és merevebb a profilja, komolyabb a peselyezése (meg ha már minden xt, legyen ez is az 8)), s nem is mindenhol drágább (de az lx tutira lógni fog, eddig mindenkinek lógott)
de nagyon sok minden múlik a felni-fékpofa párosításon, ezt mindenki hajlamos elhanyagolni, pedig legalább olyan fontos, mint a fékkonstrukció - nekem pl a mavic felnin a fekete (gyári) xt pofa kimondottan rosszul fogott, ellenben egy piros ritchey brutális fékerõ növekedést eredményezett (szóval mielõtt beleugrasz a fékvásárlásba, vedd fontolóra ezt a lehetõséget is)
a 9.0-val az egyetlen bajom, hogy mûanyag a hozzá való fékkar, azt meg é n nem szeretem - izlések és pofonok (meg állandóan utánállítani kell, mint minden hagyományos vféket, az xt-m már 1,5 éve ugyanott van)
nem mondom, hogy rossz választás az lx, de én xt-t vennék, mert egyszerûen erõsebb és merevebb a profilja, komolyabb a peselyezése (meg ha már minden xt, legyen ez is az 8)), s nem is mindenhol drágább (de az lx tutira lógni fog, eddig mindenkinek lógott)
#3911
vendég_mag_*
Írta 2003. június 21. - 12:57
Dante: Igen jól érzed! Nem vagyok már kezdõ(tapasztalatlan). Hátúl egy gagyi alu fékem van aminek nincs (igen kis) fékereje van. Engem nem az zavar igazán, hogy nem blokkol, hanem, hogy bikából be kell húzni a lejtõn, hogy valamit is lassítson.
Olyasmi féket keresnék amit lehet brutál blokkolásra is használni, de lehet finoman adagolni is. Pl csak kis korrigálás. Sram 9.0ás ról jókat hallottam. Tényleg príma fék? Mert hogy baráti ár az bizti.
De ha mégis shimano akkor inkább xt mint lx?
Olyasmi féket keresnék amit lehet brutál blokkolásra is használni, de lehet finoman adagolni is. Pl csak kis korrigálás. Sram 9.0ás ról jókat hallottam. Tényleg príma fék? Mert hogy baráti ár az bizti.
De ha mégis shimano akkor inkább xt mint lx?
#3912
Írta 2003. június 21. - 11:04
az xt védelmében:
nem állnak szét nagyon a fékpillangók, ha a távtartó gyûrû helyzetét felcseréled a kisebb gyûrûvel - [glow=red,2,300]shankee[/glow], ugye tudtad, hogy ezt lehet csinálni vele?
az lx-nek gyengébb a parallell-szeme, attól lógóssá válik egy idõ után - az összes bringás ismerõsöm, aki lx-et használ már minimum egy éve, hagyományos befõttesgumival erõsítette meg a féket, hogy ne lógjon...
nem állnak szét nagyon a fékpillangók, ha a távtartó gyûrû helyzetét felcseréled a kisebb gyûrûvel - [glow=red,2,300]shankee[/glow], ugye tudtad, hogy ezt lehet csinálni vele?
az lx-nek gyengébb a parallell-szeme, attól lógóssá válik egy idõ után - az összes bringás ismerõsöm, aki lx-et használ már minimum egy éve, hagyományos befõttesgumival erõsítette meg a féket, hogy ne lógjon...
#3913
Írta 2003. június 21. - 09:49
shankee: melyik régi XT-re gondolsz? Nekem '98-as XT fékeim vannak, és télleg kotyognak egy kicsit. Hol lehet venni hozzá olyan javítókészletet? És az mibõl áll tulajdonképpen?
#3914
Írta 2003. június 20. - 23:58
Az XT fékkel az a gond, hogy nem lehet széles felnivel használni, mert akkor nagyon szétállnak a pillangók. Az LX, XTR, és az összes Avid-dal nincs ilyen probléma. A régi XT-vel sem, szerintem ez szebb is, mint a mostani, csak kicsit hamar kezd kotyogni (de ez a fékhatást nem befolyásolja, és lehet hozzá javító készletet is kapni). Ha baráti áron szeretnél venni féket, szerintem vagy LX, vagy valahol még lehet kapni Avid SD 20-at, kb. 14-16 ezerért kapsz elsõt+hátsót.
#3915
Írta 2003. június 20. - 22:38
szerintem az xt-t egy olcsó boltban megkapod annyiért, amiért az lx-et egy drágábban, szóval itt nincs az a szokásos shimano 2x-es szorzó a generációk között - szóval én xt-t vennék, de már csak azért is, mert strapásabb darab
az avid melyik párhuzamosított fékjére gondolsz? az ún. accu-push rendszerûre? mert azzal sajnos gondok vannak - az avid egyszerûen nincsen olyan régen a párhuzamosítások technológiájában otthon, mint a shimano, szóval én nem vennék avidot...
mellesleg a shimano elsõ szériás párh. fékjei elég gagyik voltak, azóta többszörösen át lett tervezve a forgáspont és a parallelogramma-szem
de ne hidd, hogy a párh. fékek annyival jobban fognak, mint a hagyományosak - sokan, fõleg súly okokból, sima vfékeket használnak, s volt már olyan, hogy egy sima SD rendszerû vfék a MEGFELELÕ fékpofa-felni párosítással brutálisabb fékerõt produkált, mint az én xt-m (a kopás utánállítása már más kérdés! csak ne hidd azt, hogy hû-a-párhuzamosított-tutira-100-szor-jobban-fog)
mellesleg a lejtõkön nem nagyon szokás hátsó féket használni, azzal lehet aztán igazán kicsúszni - zúzós lejtõn a hátsó féket kizárólag iránykorrekcióra (blokkolva csúsztasd a hátsó kereket vmelyik irányba) használd! a blokkolt hátsó kerék a biztos zakózás garanciája ha tapasztalatlan vagy - ha nem így van, bocsi a feltételezésért, de nekem is 3 évembe tellett, mire megtanultam rendesen fékezni (mire megtanultam, már nem is kell fékezni )
megjegyzem, hogy sem a shimano, sem az avid nem baráti ár (az a sram, meg a tektro), de kétségkívül, a legjobb vfékek
az avid melyik párhuzamosított fékjére gondolsz? az ún. accu-push rendszerûre? mert azzal sajnos gondok vannak - az avid egyszerûen nincsen olyan régen a párhuzamosítások technológiájában otthon, mint a shimano, szóval én nem vennék avidot...
mellesleg a shimano elsõ szériás párh. fékjei elég gagyik voltak, azóta többszörösen át lett tervezve a forgáspont és a parallelogramma-szem
de ne hidd, hogy a párh. fékek annyival jobban fognak, mint a hagyományosak - sokan, fõleg súly okokból, sima vfékeket használnak, s volt már olyan, hogy egy sima SD rendszerû vfék a MEGFELELÕ fékpofa-felni párosítással brutálisabb fékerõt produkált, mint az én xt-m (a kopás utánállítása már más kérdés! csak ne hidd azt, hogy hû-a-párhuzamosított-tutira-100-szor-jobban-fog)
mellesleg a lejtõkön nem nagyon szokás hátsó féket használni, azzal lehet aztán igazán kicsúszni - zúzós lejtõn a hátsó féket kizárólag iránykorrekcióra (blokkolva csúsztasd a hátsó kereket vmelyik irányba) használd! a blokkolt hátsó kerék a biztos zakózás garanciája ha tapasztalatlan vagy - ha nem így van, bocsi a feltételezésért, de nekem is 3 évembe tellett, mire megtanultam rendesen fékezni (mire megtanultam, már nem is kell fékezni )
megjegyzem, hogy sem a shimano, sem az avid nem baráti ár (az a sram, meg a tektro), de kétségkívül, a legjobb vfékek
#3916
vendég_mag_*
Írta 2003. június 20. - 20:57
Van az Avidnak is egy párhuzamosítottja.
Melyik jobb ez vagy az lx inkább? Mert kéne valami a mi a hátsó kerekemet is megállítaná. Pl ma azért zakóztam a hegyen, mert elsõ fogott a hátsó viszont nem nagyon és kicsúsztam. szóval egy jól fogó kéne. Xt az egy kicsit drága nem?
Melyik jobb ez vagy az lx inkább? Mert kéne valami a mi a hátsó kerekemet is megállítaná. Pl ma azért zakóztam a hegyen, mert elsõ fogott a hátsó viszont nem nagyon és kicsúsztam. szóval egy jól fogó kéne. Xt az egy kicsit drága nem?
#3917
Írta 2003. június 13. - 20:17
nekem is xt-m van, alapjában véve meg vagyok vele elégedve - csak a súlya nem jön be, a ritchey jóval könnyebb
egyébként nem éppen baráti áron kapható
elõtte meg volt stx-rc-m, na ezekkel volt gond, eltömõdés, meg ilyesmi, de máig nem volt vfékem olyan BRUTÁLIS fékerõvel (ejj, azokban a pillangókban van anyag...)
egyébként nem éppen baráti áron kapható
elõtte meg volt stx-rc-m, na ezekkel volt gond, eltömõdés, meg ilyesmi, de máig nem volt vfékem olyan BRUTÁLIS fékerõvel (ejj, azokban a pillangókban van anyag...)
#3918
Írta 2003. június 13. - 15:19
Párhuzamosítós XT-m volt. Fékerõvel nem volt gond, csak néha a párhuzamosító paralelogrammák eltömõdtek kosszal, és a rugók nem voltak hajlandók visszahúzni a pillangókat.
#3919
Írta 2003. június 13. - 15:13
Én Ritchey-t használok és tök jól fog. Meg vagyok vele elégedve. Javaslom hozzá a fekete Richárd pofákat.
#3920
vendég_mag_*
Írta 2003. június 13. - 13:49
Van még valakinek nagyobb tapasztalata Vfékek terén, mert ha igen írjatok, hogy melyik a jó-jobb. Baráti árakon kaphatókra lennék kiváncsi. Sram, shimano... stb.