Jelentkezz be Regisztrálj

V-fékek - általános eszmecsere
#1961
Posted 2006. April 22. - 12:33

#1962
Posted 2006. April 22. - 12:24

az tény, hogy kell pótalkatrész, ami mondjuk fékcsõ esetén drága, de beszerelni nem bonyolultabb és nem is több idõ sokkal, mint újrabovdenezni egy v féket. fékpofacsere szintén. a beállítás meg jóval egyszerûbb... szóval fogalmam sincs miért jobb a v fék, de aki akarja, használja. mellesleg aki v fékhez ragaszkodik, az próbáljon ki hoszabb távon egy rendes tárcsát és meg fogja érteni mirõl beszélnek a többiek. az ár meg ott van, drága.. egyelõre
#1963
Posted 2006. April 22. - 11:42

Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.
![]()
Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...![]()
Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???
félreértesz, hülyén fogalmaztam. én csak egy példát mondtam, nem beszéltem sehol magamról. a témaindító hszben yx azt mondta, hogy a v jó, tárcsa sz*r és menjen a pi..be. én erre próbáltam úgy reagálni, hogy a tárcsa vagy v az attól függ, mire és ki használja. (cc,dh,stb és kg-anyagi helyzet-stb).
nekem bõven elég a v fék, de néha látom hátrányait és ez nem a fékerõ nagyságát jelenti, hanem hogy hóban és sárban nem fog anyira, mint egy tárcsa, de engem bõven megfog...
jelenleg egy deore v fékem van, beállítva és tavaly év végén lett újrabowdenezve. engem tökéletesen megfogott eddig mindenhol. és mielõtt jót nevetnél, közlöm, hogy 56 kiló vagyok...

#1964
Posted 2006. April 22. - 11:28


Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1965
Posted 2006. April 22. - 11:23

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#1966
Posted 2006. April 22. - 11:13


#1967
Posted 2006. April 22. - 11:11

#1968
Posted 2006. April 22. - 11:05

És mint egy régebbi Bikemag-ban írták: Elõször mindenki sajátítsa el a hatékony fékezés technikáját...
Nekem is volt mûanyag Canti, ami valljuk be semmit nem fogott,de fagyizni krándulni jó volt...Aztán volt Logan alu V-fék (nem röhögni....


Az is tény hogy kezd eltünedezni a V-fék, de nem olyan tragikus a helyzet, mint ahogy az néhányan beállítják, még jópár év kell míg a tárcsa teljesen felváltja a V-fékéket (ha felváltja)....és sokan lesznek akik nem pártolnak el a jóöreg, egyszerû technikától...
Ez a vita pedig még sokáig vagy soha nem fog eldõlni, nem kell a két technikát egymás ellen fordítani, mindenki használja azt ami közelebb áll a szívéhez.....Ámen
#1969
Posted 2006. April 22. - 10:59

De mindket rendszernek van elonye is meg hatranya is,szoval szerintem a tarcsa sosem fogja kiszoritani a v-feket.
5év
amúgy meg nem fikázunk dolgokat, lehet, hogy ami v fék téged a 60 kilóddal megfog a "domb"on, és ennek örülsz és elküldöd a pi..be a tárcsát..de az a v fék a 80-90-100 kilós embert nem fogja meg a "hegy"en..
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1970
Posted 2006. April 22. - 10:59

Bálnánál a pont.
Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Erre gondoltam.
#1971
Posted 2006. April 22. - 10:57

Nagyon rossz irányba kanyarodsz. Itt most nem arról vitázunk, hogy melyik a legjobb, és vitaindító se ez volt. Nem is lehet legjobb, hiszen mindkét rendszernek megvan a létjogosultsága, mindegyiknek van elõnye és hátránya, és alapvetõen a felhasználás és a "körülmények" mondják ki minden esetben a verdictet.
Merre kell kanyarodni?:confused:
#1972
Posted 2006. April 22. - 10:44

Nagyon rossz irányba kanyarodsz. Itt most nem arról vitázunk, hogy melyik a legjobb, és vitaindító se ez volt. Nem is lehet legjobb, hiszen mindkét rendszernek megvan a létjogosultsága, mindegyiknek van elõnye és hátránya, és alapvetõen a felhasználás és a "körülmények" mondják ki minden esetben a verdictet.Bálnánál a pont.
Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Aki valamennyire is tudatosan kerékpározik, az számot vet: mier kell neki, mi a fontos, mennyi pénze van. Ehhez meg választ egy optimális féket. A tárcsa az idõjárásfüggetlenségével és brutális fékerejével hódít. A V-fék az árával, a könnyû beállításával, szervizelhetõségével, egyszerûségébõl fakadó igénytelenségével (jó értelemben) és súlyával.
Hiába tudom, hogy egy olajos tárcsa mindennél jobb fékhatást biztosít, ha ehhez a fél bringát (teló, komplett kerekek) ki kell cserélni. Nem fogok költeni +150.000et ilyesmire, ha a Magyarországon elõforduló terepek 90%án tökéletes a V-fék is, a maradék 10%án pedig megfelelõ.
X.
#1973
Posted 2006. April 22. - 10:18

Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Aki valamennyire is tudatosan kerékpározik, az számot vet: mier kell neki, mi a fontos, mennyi pénze van. Ehhez meg választ egy optimális féket. A tárcsa az idõjárásfüggetlenségével és brutális fékerejével hódít. A V-fék az árával, a könnyû beállításával, szervizelhetõségével, egyszerûségébõl fakadó igénytelenségével (jó értelemben) és súlyával.
Hiába tudom, hogy egy olajos tárcsa mindennél jobb fékhatást biztosít, ha ehhez a fél bringát (teló, komplett kerekek) ki kell cserélni. Nem fogok költeni +150.000et ilyesmire, ha a Magyarországon elõforduló terepek 90%án tökéletes a V-fék is, a maradék 10%án pedig megfelelõ.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1974
Posted 2006. April 22. - 10:02

A "vitaindító" hozzászólásom alapján eddig két értékelhetõ hozzászólás (Bikertigger és rVilike_2) volt, mindenki más csak mondja a magáét.
Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
Itt most elvekrõl van szó, nem bírom ha valaki olyan fikáz egy teljes fékrendszert, aki még nem is élt a "hõskorban", és fogalma nincs honnan fejlõdött fel a sport erre a szintre.
És má bocsánat, de ha nekem 10 éve tökéletesen bevált a V-fék, és még a dombon lefelé is megfogja a 80 kilómat, akkor hadd mondjam má el...

Akkor érvelek:
A maximális fékhatás (kerék-út között) a blokkolás elõtti pillanatban van (mielõtt megcsúszik a kerék)-ez ugye köztudott.
Mindkét fékrendszer (tárcsa-V) bármikor blokkolható-ergo elérhetõ vele a max fékhatás. A különbség az általad (kis kezecskétek) által kifejtett erõben van. Tárcsánál elég 1, míg V-nél min 2 ujj szükséges ehhez. (Ugye emlékeztek még a cantikra, az ökölbeszorított kézzel való fékezésekre, és a meghajlított mûanyag fékkarokra?

Ok, a fél órás lejtõzéseknél jobban elfárad a kezed a V-fékkel, melegszik a felni, sõt fel is forrhat és akkor annyi a fékhatásnak, de ilyet én viszonylag hosszú kerékpáros pályafutásom alatt még nem produkáltam. Hóban-jégben-sárban egyértelmûen a tárcsa a jobb.
Részemrõl ennyit érvelnék, mert a továbbiaknak nincs sok értelme. Akinek sok pénze van, és nem fél attól, hogy ha szétesik a fék, nem tudja összerakni, vagy beállítani ha kell, extrém hosszú lejtõkön vagy hóban-jégben-sárban teker(bár én ezt V fékkel is simán megteszem), vegyen tárcsát.
Ha nem, a V-fék is kiváló. Jól beállítva, jó bowdenezéssel semmiben nem fog hátrányt szenvedni.
Uff, én beszéltem.
#1975
Posted 2006. April 22. - 10:00

Ismered a mondást, sok beszédnek sok az... A második mondatomban foglaltakat érdemes megfogadni.Tényleg csak "vitaindító" volt de asszem itt mindenki mondhatja a magáét nem? Aki meg tud segíteni az úgyis megteszi.....
Arról nem is beszélve, hogy az én értékrendemben a CC-s gépemen a Julie-hoz képest az Avid V-fék isten-király-császár, persze ebben mind optikai mind pedig szervizelhetõségi okok is vannak! Ha meg fórum akkor má' csak lehet mondani bármit...)
#1976
Posted 2006. April 22. - 09:53

A mostani SD7 full fékszettem Jagwire bowdenekkel keni az elsõ (!) gumit az aszfaltra. Ilyet a bowdenes tárcsától még nem láttam. Versenyzõk sokan használnak V-t, és nem akarnak megválni tõle (beszéltem egyesekkel), mert pl.: könnyebb.
Az olajos tárcsáról nem nyilatkoznék, mert azt nem sokat nyomkodtam, de biztos, hogy tényleg jó.
De akinek nincs pénze egy olajosra, az még mindig vagy bowdeneset vesz, vagy V-t. De mivel a V jóval olcsóbb, mint a bowdenes, sokan (hobby kerékpárosok, ...) veszik a V-t.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#1977
Posted 2006. April 22. - 09:50

A "vitaindító" hozzászólásom alapján eddig két értékelhetõ hozzászólás (Bikertigger és rVilike_2) volt, mindenki más csak mondja a magáét.
Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
Tényleg csak "vitaindító" volt de asszem itt mindenki mondhatja a magáét nem? Aki meg tud segíteni az úgyis megteszi.....
Arról nem is beszélve, hogy az én értékrendemben a CC-s gépemen a Julie-hoz képest az Avid V-fék isten-király-császár, persze ebben mind optikai mind pedig szervizelhetõségi okok is vannak! Ha meg fórum akkor má' csak lehet mondani bármit...

#1978
Posted 2006. April 22. - 09:36

Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
#1979
Posted 2006. April 22. - 09:26

Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.
![]()
Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...![]()
Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???
Na igen...Baalna-nál a pont, mindjárt plusz 10
Én 35 vagyok és rémlenek ezek a gépek amikrõl beszélt Baalna. Az, hogy egy akkori canti manapság egy jobb fékbetéttel és korrekt bowdenezéssel jobb mint a 70-90 ezres bicajok madzagos tárcsái, pláne Promax fékjei.....na ezért ne temessünk.....
#1980
Posted 2006. April 22. - 09:11

tiggernél és oleenál a pont, !, én tavaly a duna marcin rengeteget szívtam a vfék miatt, és idén is azzal fogok menni, de sajnos -15 éves lévén- nem rendelkezem önálló keresettel, így nem én szabom meg, hogy mit veszek...de a következõ bringámra már tárcsás agyak mennek, és talán majd egyszer lesz tárcsám is...amúgy meg nem fikázunk dolgokat, lehet, hogy ami v fék téged a 60 kilóddal megfog a "domb"on, és ennek örülsz és elküldöd a pi..be a tárcsát..de az a v fék a 80-90-100 kilós embert nem fogja meg a "hegy"en..(csak érzékeltetés a domb és a hegy, de normafa-jános hegy gyalogút és dobogókõ)....
Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.

Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...

Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???