Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1961
Posted 2006. April 22. - 12:33
#1962
Posted 2006. April 22. - 12:24
az tény, hogy kell pótalkatrész, ami mondjuk fékcsõ esetén drága, de beszerelni nem bonyolultabb és nem is több idõ sokkal, mint újrabovdenezni egy v féket. fékpofacsere szintén. a beállítás meg jóval egyszerûbb... szóval fogalmam sincs miért jobb a v fék, de aki akarja, használja. mellesleg aki v fékhez ragaszkodik, az próbáljon ki hoszabb távon egy rendes tárcsát és meg fogja érteni mirõl beszélnek a többiek. az ár meg ott van, drága.. egyelõre
#1963
Posted 2006. April 22. - 11:42
Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.
Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...
Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???
félreértesz, hülyén fogalmaztam. én csak egy példát mondtam, nem beszéltem sehol magamról. a témaindító hszben yx azt mondta, hogy a v jó, tárcsa sz*r és menjen a pi..be. én erre próbáltam úgy reagálni, hogy a tárcsa vagy v az attól függ, mire és ki használja. (cc,dh,stb és kg-anyagi helyzet-stb).
nekem bõven elég a v fék, de néha látom hátrányait és ez nem a fékerõ nagyságát jelenti, hanem hogy hóban és sárban nem fog anyira, mint egy tárcsa, de engem bõven megfog...
jelenleg egy deore v fékem van, beállítva és tavaly év végén lett újrabowdenezve. engem tökéletesen megfogott eddig mindenhol. és mielõtt jót nevetnél, közlöm, hogy 56 kiló vagyok...
#1964
Posted 2006. April 22. - 11:28
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1965
Posted 2006. April 22. - 11:23
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#1966
Posted 2006. April 22. - 11:13
#1967
Posted 2006. April 22. - 11:11
#1968
Posted 2006. April 22. - 11:05
És mint egy régebbi Bikemag-ban írták: Elõször mindenki sajátítsa el a hatékony fékezés technikáját...
Nekem is volt mûanyag Canti, ami valljuk be semmit nem fogott,de fagyizni krándulni jó volt...Aztán volt Logan alu V-fék (nem röhögni....), ami nyúlt ugyan, de zöldfülû koromban (most is az vagyok...) sikerült vele orraesni....és most van tárcsafékem aminek sok elõnye van (pl. idõjárásfüggetlen fékhatás), de ez nem minden, fékezni is tudni kell...
Az is tény hogy kezd eltünedezni a V-fék, de nem olyan tragikus a helyzet, mint ahogy az néhányan beállítják, még jópár év kell míg a tárcsa teljesen felváltja a V-fékéket (ha felváltja)....és sokan lesznek akik nem pártolnak el a jóöreg, egyszerû technikától...
Ez a vita pedig még sokáig vagy soha nem fog eldõlni, nem kell a két technikát egymás ellen fordítani, mindenki használja azt ami közelebb áll a szívéhez.....Ámen
#1969
Posted 2006. April 22. - 10:59
De mindket rendszernek van elonye is meg hatranya is,szoval szerintem a tarcsa sosem fogja kiszoritani a v-feket.
5év
amúgy meg nem fikázunk dolgokat, lehet, hogy ami v fék téged a 60 kilóddal megfog a "domb"on, és ennek örülsz és elküldöd a pi..be a tárcsát..de az a v fék a 80-90-100 kilós embert nem fogja meg a "hegy"en..
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1970
Posted 2006. April 22. - 10:59
Bálnánál a pont.
Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Erre gondoltam.
#1971
Posted 2006. April 22. - 10:57
Nagyon rossz irányba kanyarodsz. Itt most nem arról vitázunk, hogy melyik a legjobb, és vitaindító se ez volt. Nem is lehet legjobb, hiszen mindkét rendszernek megvan a létjogosultsága, mindegyiknek van elõnye és hátránya, és alapvetõen a felhasználás és a "körülmények" mondják ki minden esetben a verdictet.
Merre kell kanyarodni?:confused:
#1972
Posted 2006. April 22. - 10:44
Nagyon rossz irányba kanyarodsz. Itt most nem arról vitázunk, hogy melyik a legjobb, és vitaindító se ez volt. Nem is lehet legjobb, hiszen mindkét rendszernek megvan a létjogosultsága, mindegyiknek van elõnye és hátránya, és alapvetõen a felhasználás és a "körülmények" mondják ki minden esetben a verdictet.Bálnánál a pont.
Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Aki valamennyire is tudatosan kerékpározik, az számot vet: mier kell neki, mi a fontos, mennyi pénze van. Ehhez meg választ egy optimális féket. A tárcsa az idõjárásfüggetlenségével és brutális fékerejével hódít. A V-fék az árával, a könnyû beállításával, szervizelhetõségével, egyszerûségébõl fakadó igénytelenségével (jó értelemben) és súlyával.
Hiába tudom, hogy egy olajos tárcsa mindennél jobb fékhatást biztosít, ha ehhez a fél bringát (teló, komplett kerekek) ki kell cserélni. Nem fogok költeni +150.000et ilyesmire, ha a Magyarországon elõforduló terepek 90%án tökéletes a V-fék is, a maradék 10%án pedig megfelelõ.
X.
#1973
Posted 2006. April 22. - 10:18
Nincs "legjobb" fék. Mintahogy nincs "legjobb" teló, "legjobb" váz sem.
Aki valamennyire is tudatosan kerékpározik, az számot vet: mier kell neki, mi a fontos, mennyi pénze van. Ehhez meg választ egy optimális féket. A tárcsa az idõjárásfüggetlenségével és brutális fékerejével hódít. A V-fék az árával, a könnyû beállításával, szervizelhetõségével, egyszerûségébõl fakadó igénytelenségével (jó értelemben) és súlyával.
Hiába tudom, hogy egy olajos tárcsa mindennél jobb fékhatást biztosít, ha ehhez a fél bringát (teló, komplett kerekek) ki kell cserélni. Nem fogok költeni +150.000et ilyesmire, ha a Magyarországon elõforduló terepek 90%án tökéletes a V-fék is, a maradék 10%án pedig megfelelõ.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1974
Posted 2006. April 22. - 10:02
A "vitaindító" hozzászólásom alapján eddig két értékelhetõ hozzászólás (Bikertigger és rVilike_2) volt, mindenki más csak mondja a magáét.
Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
Itt most elvekrõl van szó, nem bírom ha valaki olyan fikáz egy teljes fékrendszert, aki még nem is élt a "hõskorban", és fogalma nincs honnan fejlõdött fel a sport erre a szintre.
És má bocsánat, de ha nekem 10 éve tökéletesen bevált a V-fék, és még a dombon lefelé is megfogja a 80 kilómat, akkor hadd mondjam má el...
Akkor érvelek:
A maximális fékhatás (kerék-út között) a blokkolás elõtti pillanatban van (mielõtt megcsúszik a kerék)-ez ugye köztudott.
Mindkét fékrendszer (tárcsa-V) bármikor blokkolható-ergo elérhetõ vele a max fékhatás. A különbség az általad (kis kezecskétek) által kifejtett erõben van. Tárcsánál elég 1, míg V-nél min 2 ujj szükséges ehhez. (Ugye emlékeztek még a cantikra, az ökölbeszorított kézzel való fékezésekre, és a meghajlított mûanyag fékkarokra? )
Ok, a fél órás lejtõzéseknél jobban elfárad a kezed a V-fékkel, melegszik a felni, sõt fel is forrhat és akkor annyi a fékhatásnak, de ilyet én viszonylag hosszú kerékpáros pályafutásom alatt még nem produkáltam. Hóban-jégben-sárban egyértelmûen a tárcsa a jobb.
Részemrõl ennyit érvelnék, mert a továbbiaknak nincs sok értelme. Akinek sok pénze van, és nem fél attól, hogy ha szétesik a fék, nem tudja összerakni, vagy beállítani ha kell, extrém hosszú lejtõkön vagy hóban-jégben-sárban teker(bár én ezt V fékkel is simán megteszem), vegyen tárcsát.
Ha nem, a V-fék is kiváló. Jól beállítva, jó bowdenezéssel semmiben nem fog hátrányt szenvedni.
Uff, én beszéltem.
#1975
Posted 2006. April 22. - 10:00
Ismered a mondást, sok beszédnek sok az... A második mondatomban foglaltakat érdemes megfogadni.Tényleg csak "vitaindító" volt de asszem itt mindenki mondhatja a magáét nem? Aki meg tud segíteni az úgyis megteszi.....
Arról nem is beszélve, hogy az én értékrendemben a CC-s gépemen a Julie-hoz képest az Avid V-fék isten-király-császár, persze ebben mind optikai mind pedig szervizelhetõségi okok is vannak! Ha meg fórum akkor má' csak lehet mondani bármit...)
#1976
Posted 2006. April 22. - 09:53
A mostani SD7 full fékszettem Jagwire bowdenekkel keni az elsõ (!) gumit az aszfaltra. Ilyet a bowdenes tárcsától még nem láttam. Versenyzõk sokan használnak V-t, és nem akarnak megválni tõle (beszéltem egyesekkel), mert pl.: könnyebb.
Az olajos tárcsáról nem nyilatkoznék, mert azt nem sokat nyomkodtam, de biztos, hogy tényleg jó.
De akinek nincs pénze egy olajosra, az még mindig vagy bowdeneset vesz, vagy V-t. De mivel a V jóval olcsóbb, mint a bowdenes, sokan (hobby kerékpárosok, ...) veszik a V-t.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#1977
Posted 2006. April 22. - 09:50
A "vitaindító" hozzászólásom alapján eddig két értékelhetõ hozzászólás (Bikertigger és rVilike_2) volt, mindenki más csak mondja a magáét.
Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
Tényleg csak "vitaindító" volt de asszem itt mindenki mondhatja a magáét nem? Aki meg tud segíteni az úgyis megteszi.....
Arról nem is beszélve, hogy az én értékrendemben a CC-s gépemen a Julie-hoz képest az Avid V-fék isten-király-császár, persze ebben mind optikai mind pedig szervizelhetõségi okok is vannak! Ha meg fórum akkor má' csak lehet mondani bármit...)
#1978
Posted 2006. April 22. - 09:36
Tessék érvelni, konkrét, gyakorlati példákat hozni mindkét típusra, mert ennek hiányában csak a levegõbe beszéltek, és teljesen parttalan lesz a vita!:chin:
#1979
Posted 2006. April 22. - 09:26
Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.
Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...
Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???
Na igen...Baalna-nál a pont, mindjárt plusz 10
Én 35 vagyok és rémlenek ezek a gépek amikrõl beszélt Baalna. Az, hogy egy akkori canti manapság egy jobb fékbetéttel és korrekt bowdenezéssel jobb mint a 70-90 ezres bicajok madzagos tárcsái, pláne Promax fékjei.....na ezért ne temessünk.....
#1980
Posted 2006. April 22. - 09:11
tiggernél és oleenál a pont, !, én tavaly a duna marcin rengeteget szívtam a vfék miatt, és idén is azzal fogok menni, de sajnos -15 éves lévén- nem rendelkezem önálló keresettel, így nem én szabom meg, hogy mit veszek...de a következõ bringámra már tárcsás agyak mennek, és talán majd egyszer lesz tárcsám is...amúgy meg nem fikázunk dolgokat, lehet, hogy ami v fék téged a 60 kilóddal megfog a "domb"on, és ennek örülsz és elküldöd a pi..be a tárcsát..de az a v fék a 80-90-100 kilós embert nem fogja meg a "hegy"en..(csak érzékeltetés a domb és a hegy, de normafa-jános hegy gyalogút és dobogókõ)....
Hát azt hiszem erre muszáj reagálnom, bár már tegnapi anyag.
Ha kicsit öregebb lennél, tudnád, hogy a V-fék elõtt is volt élet, sõt versenyek is voltak, ahol bizony 80-90-100 kilós embereket fogtak meg dombon lefelé a mai V-fékeknél sokkal rosszabb hatásfokú fékek...
Azért kíváncsi lennék hány kiló vagy 15 évesen, hogy nem fog meg egy V-fék....:lol1:
Nem kéne esetleg beállítani vagy bowdenezést cserélni???