Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
4041 replies to this topic

#1281
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A KCNC fékkarokra a 48g/pár mennyire lehet valós? Darabra még elmenne a 48g, de párra elképzelhetetlennek tûnik vagy használhatatlannak.


A sebesség mindent megold.

 


#1282
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Az ultimate fékkar mit tud, hogy ilyen sokba kerül?

Fél napig megy rajta a gép.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1283
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az ultimate fékkar mit tud, hogy ilyen sokba kerül?


A sebesség mindent megold.

 


#1284
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
nagy sárban a vfék egy traktorgumival tényleg használhatatlan...1.5-1.6os sárgumival engem megfog 2 ujjal annyira, amenyire kell. (nem állok azért fejre, mint szárazon 1.5 ujjal, de fog)

#1285
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Nem hinném! A kanti korszaknak is megvannak a maga túlélõi, prémium kategóriásak lettek. Avid, Paul, de a Tektronak is van ilyenje. Régen a DH gépeken is XTR kanti volt, abból a szegmensbõl való kiszorulásuk viszont annak is köszönhetõ, hogy kicsit másképpen néz ki ma egy DH pálya, mint mondjuk '93-ban.

Ma Ultimate még akkor is lenyom egy csomó tárcsát, ha az Avid "elkínaisodott".

Nem hiszem, hogy 6-7 éven belül eltûnnének a fékcsonkok a vázakról, villákról, amíg azok vannak, addig lehet kanti és V-fék is, ha úgy akarod!

Szerintem a legtöbb ember alapból túlértékeli a magas kategóriás alkatrészek jelentõségét. Nem azért van annyi magas kategóriás alkatrész forgalomban, mert a usernek szüksége van rá, hanem mert biztos ami biztos és mert MEGTEHETI.

leborítékolhatjuk :)

mernék rá fogadni hogy 2014-ben az új montivázak max 20% án lesz v-fék csonk...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1286
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Ez a fék kérdés olyan, mint az éjszakai bringázás, valakinek elég egy kis villogó, hogy ugyanúgy menjen, mint nappal, valakinek meg egy autófényszoró is kevés, a fékeknél meg valaki egy sz@r v-fékkel is lemegy bárhol és valakinek a gigabrutál tárcsafék is kevés.


nyilvan, egy jo fotos kompakt geppel is csinal jo kepet, van akinek a sokmillios gep is keves ehhez.
en inkabb a konkret ervekre-ellenervekre voltam kivancsi, mint pl nagy sarban a v-fek gyengebb bir lenni.

#1287
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Itx, még nem tanultál meg fékezni. ;) Lejtõn az elsõt húzzuk általában.

Inkább mindkettõt, változó intenzitással.

Ma Ultimate még akkor is lenyom egy csomó tárcsát, ha az Avid "elkínaisodott".

Valószínûleg az egyetlen Avid fék amit még Kanadában gyártanak.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1288
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ez a fék kérdés olyan, mint az éjszakai bringázás, valakinek elég egy kis villogó, hogy ugyanúgy menjen, mint nappal, valakinek meg egy autófényszoró is kevés, a fékeknél meg valaki egy sz@r v-fékkel is lemegy bárhol és valakinek a gigabrutál tárcsafék is kevés.


A sebesség mindent megold.

 


#1289
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 posts

Most kötözködjek? :)
Mé' blokkolna az elsõ?
Esni akarsz?


Nyilván nem errõl beszélek. azért írtam oda hogy amikor
az elsõvel fékezek, még ha megtépem sem állok fejre.

Szivesen odaadom egy körre a régi Meridámat LX-el, vagy akár a Yasecet az Aviddal.
Az egyik másfél, a másik egy ujjal blokkol -ha kell-, elöl hátul.


Nekem elöször tektrom volt, aztán sd5 aztán lx,
sokfajta pofával próbáltam, aztán jött a bb5 és végül az xt.

szóval hidd el nem a levegõbe beszélek. ;)

(persze benne van hogy én csesztem el valamit minden alkalommal az évek során :) )
A Paripa (Magellan Serpens): Blau - http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=3077

#1290
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts
koszi mindenkinek, akkor egyenlore marad a V-fek, mar rakjak az elsobe is a ritchey betetet :)
amig nem "dh"-zok sokat, vagy nem megyek 20 centi sarban sokat, addig marad a V.

#1291
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Van egy hosszútávos ismerõsöm, akinek hátul canti féke van, elöl v-féket használ, de olyan pofákkal, amiket kb 20 évvel ezelõtt használtak, azt mondta, neki bõven elég ez a 2 fék úgysem szeret fékezni...


bicikliseknél hogy mondják, hogy "kézbenaszand" ? ;)

sound, ha valaki nem értené... hangszeresek körében elterjedt mondás... állítólag...

#1292
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Van egy hosszútávos ismerõsöm, akinek hátul canti féke van, elöl v-féket használ, de olyan pofákkal, amiket kb 20 évvel ezelõtt használtak, azt mondta, neki bõven elég ez a 2 fék úgysem szeret fékezni...


A sebesség mindent megold.

 


#1293
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
egyetértek, és lesznek grammániások is.

valamint sokkal olcsóbb összerakni egy viszonylag csúcs bringát, mint egy csúcs autót beszerezni, ezt a relatíve "csóróbbak" is megtehetik. az utolsó mondatodra...

#1294
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

mellesleg így merném borítékolni hogy vitatkozhatunk itt mi , hogy temessük vagy ne temessük a v-féket, a gyártók marketingesei fogják megölni max 6-7 éven belûl



Nem hinném! A kanti korszaknak is megvannak a maga túlélõi, prémium kategóriásak lettek. Avid, Paul, de a Tektronak is van ilyenje. Régen a DH gépeken is XTR kanti volt, abból a szegmensbõl való kiszorulásuk viszont annak is köszönhetõ, hogy kicsit másképpen néz ki ma egy DH pálya, mint mondjuk '93-ban.

Ma Ultimate még akkor is lenyom egy csomó tárcsát, ha az Avid "elkínaisodott".

Nem hiszem, hogy 6-7 éven belül eltûnnének a fékcsonkok a vázakról, villákról, amíg azok vannak, addig lehet kanti és V-fék is, ha úgy akarod!

Szerintem a legtöbb ember alapból túlértékeli a magas kategóriás alkatrészek jelentõségét. Nem azért van annyi magas kategóriás alkatrész forgalomban, mert a usernek szüksége van rá, hanem mert biztos ami biztos és mert MEGTEHETI.



#1295
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Én csak akkor húzom, ha a hátsó nem elég. Különben fejreállok. Rosszul teszem?
Sp


1000X hatékonyabb tud lenni az elsõ, persze csak addig a határig szabad húzni, amíg orra nem buksz. majd próbálgasd, észre fogod venni, hogyha kell, mennyivel rövidebb úton meg tudsz állni az elsõvel.. a hátsónak is megvan a szerepe, én akkor használom, ha már megcsúszna az elsõ kerék, mert mondjuk meredek a lejtõ, sár, kõ, ilyesmi... vagy épp kímélem az elsõfékem :D

#1296
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 posts

Itx, még nem tanultál meg fékezni. ;) Lejtõn az elsõt húzzuk általában.


Én csak akkor húzom, ha a hátsó nem elég. Különben fejreállok. Rosszul teszem?
Sp

#1297
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Atért attól nem kell megijedni, hogy felforr, mert az a dolga, hogy elfûtse a mozgási energiád.
Nem árt az annak.


de ettol nem lesz "nyulos"? autonal sem szerettem azt az erzest, amikor Dobogokorol lefele a szerpentin vege fele nem fogott mar a fek rendesen...
mod: lehet ezt mar a tarcsas topikban kell kerdezzem ;)

#1298
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts


eddig foleg utcan, meg (nem bringa)parkokban zuztam a gepet, de a mult heten rakaptam a turistauton lefele a hegyrol izere, ahol a tarcsa sztem nalam felforrt volna amennyit huztam ;)


Atért attól nem kell megijedni, hogy felforr, mert az a dolga, hogy elfûtse a mozgási energiád.
Nem árt az annak.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#1299
itx

itx

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts
ez azert kicsit off:

Itx, még nem tanultál meg fékezni. ;) Lejtõn az elsõt húzzuk általában.

ok, eddig csak olvasni tudtam az ilyesmirol (meg probalkozni), ott igy irta ember. pl William Nealy - MTB A Manual of Beginning to Advanced Technique.

#1300
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Itx, még nem tanultál meg fékezni. ;) Lejtõn az elsõt húzzuk általában.


A sebesség mindent megold.