Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
#1301
Írta 2007. augusztus 29. - 12:25
#1302
Írta 2007. augusztus 29. - 12:23
szoval, a gepek jo resze igazabol csak azert van tarcsaval szerelve, mert "dogosebben" nez ki a gep.
szamomra az egesz ugyanugy sul el, mint a bringavalasztas: meg kell nezni, hogy milyen embernek milyen celra kell, es mennyi penze van ra, aztan ezek alapjan valasztani egyet, mittomen pl nyilvan egy 70 kg koruli ember CC gepre atlagos penztarcaval nagy valoszinuseggel jo kozepkategorias V-feket fog felrakni. a nagy fully DH gepek meg nyilvan jobban birjak a tarcsafeket.
az egeszet nyilvan onos celokkal kerdeztem mivel szazegynehany kilo vagyok, a (hatra) tarcsafek ellen sok ervet hallottam, es persze sok ellenervet, pont a sulyom miatt.
eddig foleg utcan, meg (nem bringa)parkokban zuztam a gepet, de a mult heten rakaptam a turistauton lefele a hegyrol izere, ahol a tarcsa sztem nalam felforrt volna amennyit huztam
szoval hatul marad a v-fek, most van benne valami massziv ritchey betet, fog rendesen.
elore viszont gondolkodom a tarcsan, mert azt lejton lefele jozan ember nem huzza folyamatosan viszont hirtelen megallasnal sokat segithet utcan.
#1303
Írta 2007. augusztus 29. - 12:16
#1304
Írta 2007. augusztus 29. - 12:04
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1305
Írta 2007. augusztus 29. - 11:48
A sebesség mindent megold.
#1306
Írta 2007. augusztus 29. - 11:44
majd beszámolok.
#1307
Írta 2007. augusztus 29. - 11:30
de csak hogy témába is vágjon; tárcsa elõtt nekem is v fékem volt, elég sokféle
(shimano, avid, - nem xtr vagy ultimate szint) és városban teljesen jók voltak
de amint kiértem a terepre és tekertem 2-3 órát a kezem a sok markolástól
teljesen kikészült. tépni kellett állandóan hogy legyen egy kis fékerõ,
mert alattam max a hátsó ha blokkolt.
Szivesen odaadom egy körre a régi Meridámat LX-el, vagy akár a Yasecet az Aviddal.
Az egyik másfél, a másik egy ujjal blokkol -ha kell-, elöl hátul.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#1308
Írta 2007. augusztus 29. - 11:29
Most kötözködjek?...mert alattam max a hátsó ha blokkolt.
Mé' blokkolna az elsõ?
Esni akarsz?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#1309
Írta 2007. augusztus 29. - 11:27
Marketing szempontból persze az a legelõnyösebb, ha minnél nehezebb vagy, de minnél könnyebb a bringád.
szerintem elhanyagolható azok száma akik 100 kiló körüliek és grammániásak.
nyilván én is túlépített alkatrészekkel nyomom, szóval sosem érdekelt milyen
súlyú a bringa.
de csak hogy témába is vágjon; tárcsa elõtt nekem is v fékem volt, elég sokféle
(shimano, avid, - nem xtr vagy ultimate szint) és városban teljesen jók voltak
de amint kiértem a terepre és tekertem 2-3 órát a kezem a sok markolástól
teljesen kikészült. tépni kellett állandóan hogy legyen egy kis fékerõ,
mert alattam max a hátsó ha blokkolt.
#1310
Írta 2007. augusztus 29. - 11:15
ja , hogy aki bringázik annakmind 170-175 magasnak kell lennie meg 65-70 kg-nak.. értelek, logikus...
Ha belegondolsz, az. Kemény, de ez van. A 99 grammos kormányokat sem a mázsásoknak találták ki, meg az egész piac úgy mûködik, hogy a 70 kg körüliek vannak elõnyös helyzetben, már alkatrészélettartam szempontjából is. Mondom mindezt úgy, hogy voltam közel 100 kiló valamikor. Csoffadt is rendesen minden. Vagy mindent iszonyat túl kell méretezni, vagy fogyni. Azért figyelitek, ugye, hogy a "gyenge a V-fék" meg a "hajlik a SID" panaszokat általában nem 65 kilós emberkék írják be. Nyilván részben alkati kérdés is, részben meg életmódbeli - de tény, hogy bringában, technikailag, mindenképpen hendikeppel indul az, aki nem a gyártók cél-testsúlyába tartozik. Hogy egy durva tényt is mondjak - a legtöbb gumigyártó a gumikeverékét is a 70 kilóra optimalizálja, szóval valójában, más gumisûrûséget kelle használni a különbözõ súlycsoportoknak - egy konkrét példa - a sárgumik bütykei halál-instbilak lesznek 90 kiló felett, olyan oldalkihajlásuk lesz, hogy gyakorlatilag sík aszfalton elzakózol vele. Marketing szempontból persze az a legelõnyösebb, ha minnél nehezebb vagy, de minnél könnyebb a bringád.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1311
Írta 2007. augusztus 29. - 11:12
a 04-07-es xt fékhez milyen betétet mondanál erre a 90-100/2000-es ereszkedéshez?
Azon is elgondolkozhatsz hogy hol akarsz te egyben 2000m-t lejtõzni.:chin:
#1312
Írta 2007. augusztus 29. - 11:07
Bikertiggernek adok igazat! Ki kell próbálni mindkettõt, élesben. Van pro és kontra, úgysem fogja valaki megmondani itt a tutit...
Most gondolkoztam, hogy tárcsára váltok.
Egy ok miatt nem tettem. Marha sokból jönne ki nekem. És elég, ami most van.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#1313
Írta 2007. augusztus 29. - 11:00
felesleges rajta oldalakat rugózni, kicsit feljebb amúgy is +mondtam a tuttitImádom ezt a témát, (V vs tárcsa) az egyik kedvencem.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1314
Írta 2007. augusztus 29. - 10:51
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#1315
Írta 2007. augusztus 29. - 10:46
offAzért mielõtt horrorpénzeket kiadsz egy ulitmate fékrendszerhez, járasd át magadban a gondolatot, hogy nem egyszerûbb (és olcsóbb) mondjuk lefogyni 10 kilót? Csodát tesz. Ha persze csak jó magas vagy, s 90 kiló full szálkás izom, akkor bocs.
Dante ez alkati is, nekem a legjobb súlyom a 90kiló, (most nem annyi vok )pedig nem vagyok magas , de nem igazán szeretnék annál kevesebb lenni.
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1316
Írta 2007. augusztus 29. - 10:45
#1317
Írta 2007. augusztus 29. - 10:40
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1318
Írta 2007. augusztus 29. - 10:27
90kiló/2000 méteres zuhanáshoz meg a tárcsaféket is úgy kell választani meg a betétet is hogy azt bírja...ilyen súlynál már amúgy sem kell eszementen grammozni...
a 04-07-es xt fékhez milyen betétet mondanál erre a 90-100/2000-es ereszkedéshez?
#1319
Írta 2007. augusztus 29. - 10:12
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1320
Írta 2007. augusztus 29. - 10:08
A gyári profi HT gépek igen jelentõs része V-fékes, hogy példát is mutassak:
http://www.konaworld...REME/index.html
De fullyban is sok csúcsmodell V-fékes, lásd pl:
http://www.konaworld...REME/index.html
.
a jövõ éviek már reba wc (ez mondjuk faszság ,a fox rlc könyebb is, merevebb is, olcsóbb is, és szebben is mozog) és xtr tárcsafékkel vannak szerelve
mellesleg így merném borítékolni hogy vitatkozhatunk itt mi , hogy temessük vagy ne temessük a v-féket, a gyártók marketingesei fogják megölni max 6-7 éven belûl
90kiló/2000 méteres zuhanáshoz meg a tárcsaféket is úgy kell választani meg a betétet is hogy azt bírja...ilyen súlynál már amúgy sem kell eszementen grammozni...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való