Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#1261
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

így van.
városin csak hátul V fék (ezeréves rossz gumi)
Coileren hátul 160as BB7 ("faja" gumival)

utóbbin járok úgy néha hogy elfékezem magam, de többségében tényleg meglehet oldani a technikával..

gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...


Én azt gyakoroltam be, hogy csak elsõvel fékezek :)

(régen, kölyökkoromban letekertem vagy 10 évet anélkül, hogy tudtam volna mi az az elsõ fék) :):):)

#1262
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Simán tudom produkálni, hogy a hátsó kerekem ne csússzon meg miközben 1 ujjal izomból húzom a fékkart, csak gumi, talaj és féktechnika kérdése (ajánlom mindenkinek, akinek könnyen megcsúszik hátsó kereke, hogy közlekedjen városban csak hátsófékkel és néha menjen ki csak hátsófékes biciklivel keményebb terepre).


így van.
városin csak hátul V fék (ezeréves rossz gumi)
Coileren hátul 160as BB7 ("faja" gumival)

utóbbin járok úgy néha hogy elfékezem magam, de többségében tényleg meglehet oldani a technikával..

gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1263
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Simán tudom produkálni, hogy a hátsó kerekem ne csússzon meg miközben 1 ujjal izomból húzom a fékkart, csak gumi, talaj és féktechnika kérdése (ajánlom mindenkinek, akinek könnyen megcsúszik hátsó kereke, hogy közlekedjen városban csak hátsófékkel és néha menjen ki csak hátsófékes biciklivel keményebb terepre).


A sebesség mindent megold.

 


#1264
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Ok, ezt értem. Én igazából csak ötletadónak szántam azoknak, akik adott költségkeretbõl akarnak fék fejlesztést tenni. Mert így szerintem lehet spórolni a hátsón, és jobbat tenni elõre, fõleg akinek passzol a fékezési/bringázási stílusához. Nem biztos, hogy ez a legjobb koncepció, de ez is lehet egy alternatíva.


nekem is olcsóbb van hátul :)
meg szerintem kb. mindenki így csinálja, aki kis lépésekben fejleszt, és spórol.

#1265
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

én is azt mondtam az elején, hogy hátra bármi jó, hiszen bármi blokkolja a hátsó kereket... azóta azért van ott is tárcsa (vagy inkább nevezzük "jó fék"-nek, függetlenül attól hogy milyen típus), hogy összhangban legyen a fékhatás az elsõvel, és attól hogy 1-1.5 ujjas, még remekül adagolható.


Ok, ezt értem. Én igazából csak ötletadónak szántam azoknak, akik adott költségkeretbõl akarnak fék fejlesztést tenni. Mert így szerintem lehet spórolni a hátsón, és jobbat tenni elõre, fõleg akinek passzol a fékezési/bringázási stílusához. Nem biztos, hogy ez a legjobb koncepció, de ez is lehet egy alternatíva.

#1266
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Csakhogy ennek semmiköze ahhoz, hogy hátra melyik fékrendszer vagy féktípus produkálja a megfelelõ fékerõt, ugyanis én errõl beszélek egy ideje.

De végülis mindenki oylat és annyiért és használ amilyet amennyiér és ahogyan akar :)


én is azt mondtam az elején, hogy hátra bármi jó, hiszen bármi blokkolja a hátsó kereket... azóta azért van ott is tárcsa (vagy inkább nevezzük "jó fék"-nek, függetlenül attól hogy milyen típus), hogy összhangban legyen a fékhatás az elsõvel, és attól hogy 1-1.5 ujjas, még remekül adagolható.

#1267
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Csakhogy ennek semmiköze ahhoz, hogy hátra melyik fékrendszer vagy féktípus produkálja a megfelelõ fékerõt, ugyanis én errõl beszélek egy ideje.

De végülis mindenki oylat és annyiért és használ amilyet amennyiér és ahogyan akar :)

#1268
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Mountain Biking - How to Use your Brakes

Mountain Biking - How to Use your Brakes Brakes are probably the second most important part of the Mountain Bike after the Frame. Brakes help control the brakes in more ways than just stopping. It could be used for redirecting the bike, helping the rider approach a corner, and controlling balance. And remember that good use of brakes helps you ride faster.

The following are the basic things that can help you in using your Brakes.

* Locking the brakes should be achieved by two fingers the most since the other three should be used in maintaining grip and control of the bike while braking.

* Front brakes offer stronger braking capacity but beware not to slam on the front brakes. This will cause the front wheel to lock up thus setting you off flying over the handlebar.

* A good way to use your front brake is to shift your weight backwards as you brake to avoid being thrown over the handlebars.

* The rear brake is less of a concern: if you over brake the rear wheel it will lock up and begin to skid. Although this is not as bad as when your front wheels lock up (you will fall off!). Skidding causes worn tyres and off road, it causes considerable trail damage which should be avoided at all times.

* A mix of both front and rear brakes is always the best way to stop. Unless, you are familiar with the characteristics of your front brake, don't use them during short descents, high-speed cornering, and loose terrain.

* When on a long descent, do not apply brakes constantly for this will cause the brakes to over heat which may cause you to loose stopping power. Try to "pump" the brakes. Apply and release during the descent. This way, the brakes are kept cool and your speed is controlled.

* Know which brake controls the front wheel. Of course you will know it of your own mountain bike, but if you are renting one or using your friends then please check if the left brake controlls the front wheel or the rear wheel. Usually it is the left brake that controls the front wheel on U.S. bikes.

* When your brakes are wet, they will not stop as good unless you have disc brakes.

* Don't brake before going over obstacles, SPEED UP. If the section is too steep, WALK.

* Check your brake pads for wear and position and keep your rims clean.

These are the basic rules you need to know for you to be able to use your brakes properly. Take note of them so that you can ensure that your safety is not at risk when you go Mountain Biking.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1269
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Én inkább már nem is akarom érteni! :D


Ismered a Bucó, Szeti, Tacsi mesét? Abban mondták mindíg az egyik gonosz kutyának mikor nem értett valamit: "Nem baj KO, ne erõltesd az agyad" :)

#1270
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

hát ezt én se értem....

Én inkább már nem is akarom érteni! :D

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1271
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Ha jól sejtem, ahhoz, hogy a hátsó keréken jelentõs fékerõ megjelenjen a tetsúlyod 100%-át a hátsó tengely mögé kéne vinned. Bár, ha neked ez megy...:)

#1272
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

...ha az elsõt is húzod, meg a hátsót is egyszerre, akkor fékezés közben a hátsó keréken nem marad semmi súly és a kerék rendkívül könnyen blokkol...

Ezért kell ilyenkor hátrébb helyezni a testsúlyt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1273
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Már mint arra gondoltam, ha az elsõt is húzod, meg a hátsót is egyszerre, akkor fékezés közben a hátsó keréken nem marad semmi súly és a kerék rendkívül könnyen blokkol. Erre még egy egyszerû kanti fék is képes. Bocs, ha nem volt egyértelmû a mondandóm.

#1274
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

ha húzom az elsõt rendesen, szinte azonnal blokkol a hátsó kerék. Na most ezt fokozni..... tényleg nem értem.


hát ezt én se értem....
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1275
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
És hátulra tényleg nem értem, hogy minek a brutál fék. Nekem kanti fék van hátul, de 1, nem is nagyon használom 2, azért nem használom, mert ha húzom az elsõt rendesen, szinte azonnal blokkol a hátsó kerék. Na most ezt fokozni..... tényleg nem értem.

#1276
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Én most vettem egy alap shimano v féket, alivio fékkarral. Igazából nagyon elégdett vagyok vele, még a gyári pofákkal is jól fog, és ami érdekes, hogy az avid sd 7-nél sokkal, de sokkal jobban adagolható

#1277
gabor89

gabor89

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
Kicsit frissítsük fel ezt a topikot:
Gondoltam lecserélném még a boltban a féket Avid SD7-re, vagyis nem ott helyben, mert ott egy fék kerül 8550-be. És ez csak az elsõ, vagy a hátsó. Bikemarket-ban meg 4784Ft, plusz ugye a házhozszállítás, ami 990Ft. Ez így testvérek közt is olcsóbb. Szerelni meg tudok, tehát a felrakással meg a beállítással nem lesz gond. :-)
Jah, ez még csak terv, a bringára még nincs meg a pénz :-P (de meglesz)

#1278
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Nem tudom sejted-e, hogy egy ilyen, val qva jó alapanyagból lévõ terméken mennyit dolgozik egy komoly fúró-maró, ezertengelyes megmunkálóközpont?
Ha csak a gépóradíjat+programozást+alapanyagot számolod bele attól is hanyatt esel - és a tervezõi díjról még nem is beszéltünk, és akkor még nem kerestél rajta semmit.Illetve a termelékenysége se az mint mondjuk egy süllyesztékes kovácsolásnak v. nyomásos öntésnek amivel sztem a féktestek és a karok nagy része készül.
Fémöntéssel még nem foglalkoztam csak mûa fröcsivel, de úgy gondolom, hogy mozgó betétekkel vmi elég hasonló forma megoldható lenne fém olvadék esetén is. Csakhogy azok iszonyatosan megdrágítják a szerszámot, gyorsan kopnak, ekkor elkezd sorjásodsni a db., egyszóval macerás, és a vásárlók nagy része ezt nem értené meg és nem fizetne érte annyival többet.
Vagy pl az LX - ha már korábban felmerült - maga a kar egy formára vágott és meghajlított alulemez. Egyszerû, olcsó, merev. Sztem qva jó ötlet.
Emellett azt kell, hogy mondjam: ezek a KCNC-k tényleg szépek, bár kíváncsi lennék az olyanfajta "modulációjukra" amit a SRAM Skeletonok esetén sokszor leírtak.

#1279
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Akkor is hihetetlennek tûnik, a nagy gyártók miért nem gyártanak ilyen súlyban fékeket?


A sebesség mindent megold.

 


#1280
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

A KCNC fékkarokra a 48g/pár mennyire lehet valós? Darabra még elmenne a 48g, de párra elképzelhetetlennek tûnik vagy használhatatlannak.

http://weightweenies...ad.php?id=21909
http://weightweenies...ad.php?id=21908
Zemplén Maraton rövidtáv abszolút 4. helyére elég volt egy 80 kilós ember alatt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]