Találtam én most egy olyat egy árlistán, hogy Jagwire fékbowdenkészlet 3620Ft, Jagwire váltóbowdenkészlet szintén 3620Ft. Megéri ez? Egyáltalán mért kerül ennyibe?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Started by
eric
, 2003. April 06. 20:04
#3941
Posted 2003. April 29. - 20:53
#3942
Posted 2003. April 29. - 20:45
hagymányos shimano bowdeneket és házat használok és eddig még semmi problémám nem volt velük
#3943
Posted 2003. April 29. - 20:44
Egy kicsit másra átkalandozva:
milyen bowdent és bowdenházat ajánlotok? Írta már asszem Bombrider a Jagwire méregdrága dolgait, de esetleg van vmi kevésbé drága cucc ami szintén jó teljesítményt eredményez?
milyen bowdent és bowdenházat ajánlotok? Írta már asszem Bombrider a Jagwire méregdrága dolgait, de esetleg van vmi kevésbé drága cucc ami szintén jó teljesítményt eredményez?
#3944
Posted 2003. April 29. - 20:42
#3945
Posted 2003. April 29. - 20:42
#3946
Posted 2003. April 29. - 20:35
Tárcs tisztításra még jó lehet (súroló hatása miatt) a homok és víz keveréke. Mármint hogy ezzel dörzsöld az olajat/stb-t szerintem. És ez ugyan úgy jó lehet felnihez is, gondolom.
#3947
Posted 2003. April 29. - 14:14
Na az én módszerem a következõ szok lenni:
- lesmirglizem a pofákat átnézem nincs e benne szemcse v. forgács
- a felnit néha smirglizem is közepesen finommal
- ezutáni lépés a fémgyapot v. lehet ez akár vizes v. nem csiszolás is finom szemecséssel. /Errõl most ne vitázzunk/
Ezek után a felnit nem kell majd sokszor smirglizni elég a fémgyapotal.
A lényeg h. megnöveltük a súrlódást és nincs a felnin semmi olyasmi ami rontaná ezt pl olaj. Mef nincs a felnin olyan kiálló forgácsféleség mi beleállna a pofába és ezután karcolná a felnit és rontaná a pofa és felni tapadását.
Tudni kell azt is h. vannak alapban olyan pofák mik képesek a felnit forgácsolásra bírni. Ezért jó minõségü közepes, közepesen puha, puha anyagú pofáknál a legjobb ez a módszer, ezeknél a legtartósabb e módszer hatása.
Ha valakinek tárcsja van akkor meg neki is jól jöhet a fémgyapotozás v. vizescsiszolás a tárcsán, a zsír és olaj garantált eltávolítására.
- lesmirglizem a pofákat átnézem nincs e benne szemcse v. forgács
- a felnit néha smirglizem is közepesen finommal
- ezutáni lépés a fémgyapot v. lehet ez akár vizes v. nem csiszolás is finom szemecséssel. /Errõl most ne vitázzunk/
Ezek után a felnit nem kell majd sokszor smirglizni elég a fémgyapotal.
A lényeg h. megnöveltük a súrlódást és nincs a felnin semmi olyasmi ami rontaná ezt pl olaj. Mef nincs a felnin olyan kiálló forgácsféleség mi beleállna a pofába és ezután karcolná a felnit és rontaná a pofa és felni tapadását.
Tudni kell azt is h. vannak alapban olyan pofák mik képesek a felnit forgácsolásra bírni. Ezért jó minõségü közepes, közepesen puha, puha anyagú pofáknál a legjobb ez a módszer, ezeknél a legtartósabb e módszer hatása.
Ha valakinek tárcsja van akkor meg neki is jól jöhet a fémgyapotozás v. vizescsiszolás a tárcsán, a zsír és olaj garantált eltávolítására.
#3948
Posted 2003. April 29. - 13:19
#3949
Posted 2003. April 29. - 09:30
szerintem keletkeznek ,kisebb barázdák maleyek több fékezést is túlélnek, de mindenesetre a módszer hatásos
#3950
Posted 2003. April 29. - 09:11
De ez a smirglizés-dolog meddig hatásos? Úgyértem hiába karcolod össze-vissza a fékpofát, ha egy pár fékezés úgyis újra tükörsimává varázsolja a felületét. Vagy tévedek? A felnimet meg egész egyszerûen nincs szívem bántani...
#3951
Posted 2003. April 29. - 08:38
Hi skacok!
Szerintem a felnit érdemes finom smirglivel csiszolni, ahogy sokan írták. Ja és a felnin a pofa haladási irányában (körbe körbe ;D) Mert így egy egyenletesen finom de szemcsés felületet kapunk és nem szaggatja össze a felni felületét a durva csiszolópapír szemcséi.
A pofát ezzel ellentétben érdemes minnél durvább smirglivel csiszolni és a mûvelet után ellenõrizni, hogy nem ragadt -e az anyagba a smirgli szemei.
Tapasztalataim szerint így a legjobb a fékhatás.
Szerintem a felnit érdemes finom smirglivel csiszolni, ahogy sokan írták. Ja és a felnin a pofa haladási irányában (körbe körbe ;D) Mert így egy egyenletesen finom de szemcsés felületet kapunk és nem szaggatja össze a felni felületét a durva csiszolópapír szemcséi.
A pofát ezzel ellentétben érdemes minnél durvább smirglivel csiszolni és a mûvelet után ellenõrizni, hogy nem ragadt -e az anyagba a smirgli szemei.
Tapasztalataim szerint így a legjobb a fékhatás.
#3952
Posted 2003. April 29. - 00:43
miért jó a fémgyapot= mert nem forgácsol... viszont érdesít mint a smirgli
szerintem ez a lényeg a köszörült oldalfalnak is talán ez lenne nem ???
szerintem ez a lényeg a köszörült oldalfalnak is talán ez lenne nem ???
#3953
Posted 2003. April 28. - 22:58
node
kedveskéim itt pont arról volt szó, hogy milyen jó a fémgyapot mert az finom és ha csiszolópapírral csináljuk akkor abból is lehetõleg minél finomabbal.
na ez részemrõl hülyeség.
finom szemcsés csiszolópapír=sima felület
dúrva papír = érdes felület
kedveskéim itt pont arról volt szó, hogy milyen jó a fémgyapot mert az finom és ha csiszolópapírral csináljuk akkor abból is lehetõleg minél finomabbal.
na ez részemrõl hülyeség.
finom szemcsés csiszolópapír=sima felület
dúrva papír = érdes felület
#3954
Posted 2003. April 28. - 22:32
a tükörsima és a csiszolt felület nem (feltétlenül) ugyanaz
igaz én még nem smirgliztem felnit, de sztem smirgli után a felület nem lesz tükörsima, érdes lesz
ezért jó könyörülés is: a felület érdes lesz, amibe a fékpofa nagyon beleáll...
that's all folks
igaz én még nem smirgliztem felnit, de sztem smirgli után a felület nem lesz tükörsima, érdes lesz
ezért jó könyörülés is: a felület érdes lesz, amibe a fékpofa nagyon beleáll...
that's all folks
#3955
Posted 2003. April 28. - 22:26
Ras:
ja, nekem is ez ugrott be, azért bizonytalanodtam el, de azért csiszolni és vágni nem u.a. : bár biztos ezt is meg lehet oldani, én csak a vágásról hallottam
Octa:
köszi ;D
Country:
Én úgy gondolom, azért, mert így a koszokat leszeded róla, de mégse darálod le a felületet
:-\
viszont a többi áll
ja, nekem is ez ugrott be, azért bizonytalanodtam el, de azért csiszolni és vágni nem u.a. : bár biztos ezt is meg lehet oldani, én csak a vágásról hallottam
Octa:
köszi ;D
Country:
Én úgy gondolom, azért, mert így a koszokat leszeded róla, de mégse darálod le a felületet
arra, hogy a sima miért lehet jó, van ötletem, de nem teszem közzé, mert a végén kiderül, h hülyeség- ezzel a felni oldalfal minõségét növeled, azzal hogy tiszta, olajmentes, sima és forgácsmentes lesz
:-\
viszont a többi áll
#3956
Posted 2003. April 28. - 22:21
most vagy én nem értem a fék mûködését vagy nem tudom ??? ???
miért is jó az nekünk ha tükörsimára csiszoljuk a felni oldalfalát? mikor sok gyártó azzal dicsekszik hogy neki ilyen olyan csiszolt oldalfala van /mármint a felnijének/.
miért is jó az nekünk ha tükörsimára csiszoljuk a felni oldalfalát? mikor sok gyártó azzal dicsekszik hogy neki ilyen olyan csiszolt oldalfala van /mármint a felnijének/.
#3957
Posted 2003. April 28. - 22:09
#3958
Posted 2003. April 28. - 20:31
-Rás
Nem, azért én csak a vizesen való csiszolásra gondoltam szimplán.
-A nyertes Trollember éljen.
de láttam már olyat, ahol vízzel vágták+marták a fémet, h. elég brutális egy dolog és nagyon jól dolgozik.
Nem, azért én csak a vizesen való csiszolásra gondoltam szimplán.
-A nyertes Trollember éljen.
de láttam már olyat, ahol vízzel vágták+marták a fémet, h. elég brutális egy dolog és nagyon jól dolgozik.
#3959
Posted 2003. April 28. - 17:32
trol: " Lassú víz partot mos..."
szvsz erre gondolt (pl fémeket vágnak nagynyomású vízzel is :)
szvsz erre gondolt (pl fémeket vágnak nagynyomású vízzel is :)