ezt aláírom...az sd7 kar nyúlik mint a takony (vagy hajlik mint a kalbász)......
Ez jó mert én sosem próbáltam, de a lapos hátsó rész miatt ez lerí róla.
ezt aláírom...az sd7 kar nyúlik mint a takony (vagy hajlik mint a kalbász)......
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
Fékhatás terén még a kar alakjának is fontos a szerepe, az új Avid már nem olyan merev mint a korábbiak.
Én még még nem temetném az XTR-rt szerintem még néhány év kinéz neki, bár lehet, hogy egy ráncfelvarrásba belefut, de komplett cserére nem számítok.
A nagyok közül mindhárman bepróbálták a párhuzamosítást. A Shimanonak részben bejött az XTR-nél és az XT-nél, de az LX-túl drága és nehéz volt. Az Avid is megpróbálta, de nem igazán terjedt el. Az AR széria szép volt, de nem fogot jobban a többinél, az AR Supreme pedig 80e-ért kicsit sok volt. A Sram 9.0 SL párhuzamos fék pedig rajta maradt a tervezõ merevlemezén, mert látták, hogy nem lesz piaca.
Sokkal egyszerûbb legyártani a hagyományos féktestet, mint a párhuzamosító mechanikát. Ráadásul ugyanúgy, vagy jobban kikonyogósodik mint a sima féktestek. Kivéve az dupla golyóscsapágyas XTR-t és az iparis Ultimate-et. Egyébként az a fék amelyik nem csapágyas, csak fém csúszik a fémen egy idõ után biztosan kotyogni fog, legyen az bármilyen. Talán a Shimano keményebb anyagból van, mert az Avidok mind lötyögnek. A high-eng fékgyártók már nem is kalandoznak a párhuzamosítás felé, mert tudják, hogy nincs sok értelme: FRm, Steinbach, Paul, Avid Ultimate,
Fékhatás terén még a kar alakjának is fontos a szerepe, az új Avid már nem olyan merev mint a korábbiak. Fékpofákról szólva a Shimanotól az XTR volt a legjobb amit próbáltam, és érdekes módon egy 99-es Alivio fékkel acélfelnin meglepõen gyorsan meg tudtam álln. Sokkal jobb volt mint az RC-m.
Nem hiszem, hogy óriási változások lesznek a megfizethetõ V-fékek terén, csak egyre olcsóbban és egyszerûbben lesznek. A felsõkategóriát már a tárcsafékek uralják.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakEzt te ilyenkor el is hiszed?
Hogy az lx féked tényleg csak a nyomorult párhuzamosítás miatt fog?
Az egy plussz funkció, el lehet dönteni, hogy parasztvakítás, vagy tényleg van értelem, de hogy anélkül egy fék már szar, ez baromság.
Szinte minden a fékpofán múlik.
Használok sram 9.0-át és 1500 Ft-os B+ féket is, mindkettõ jól fog, rendes fékpofával és jól beállítva...
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakA '05-os parhuzamositas nelkuli LX pedig egy rakas szar. Semmit nem fog.
A véleményemet, miszerint lehet efféle mechanika, plusz hibalehetõség, és plusz súly lehagyásával is jó V-féket csinálni viszont fenntartom
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakVegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
ok.
akkor idézz valamit tõlem ami nem igaz.
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakVegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakVegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
al01 figyelmébe:
Már megbocsáss, de szerintem ne döntsd el most itt, hogy mirõl van fogalmam és hogy mirõl nincs.
A következõket vitatod?
-lehet párhuzamosító mechanika nélkül is jó féket csinálni
-sok múlik a pofán
-adott felni esetében a pofa cseréjével (az elõzõ gondolatból kifolyólag) tudsz javítani a fékhatáson
Más. Sok múlik a bowdenezésen? Valóban. De olyan sok nem, hogy a legsz@rabbat ne tudná mûködtetni egy 36 kilós gyerek.
egyébként az XT nem azért párhuzamosított, mert nem változott 2005-ben (kérdés)?
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakVegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Nincs is, több mint valószínû. Ahogy itt már sokan írták, a pofa-felni párosításon múlik szinte az egész. Annyit mondhatok, hogy én a Deore és az XTR V-fékek között ugyanazon a bringán, ugyanazon a felnin, ugyanolyan piros ritchey pofákkal fékerõ szempontjából minimális különbséget éreztem úgy, hogy a Deore-t Alivio fékváltókarral használom (ez a különbség könnyen lehet, hogy nincs is, csak annyi, hogy fejben van egy "azért ez mégis XTR" feeling)
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speakNem lepodnek meg ha a kozep/felso kategorias fekek kozott, gyari pofaval, rendes felnivel minimalis kulonbsegek lennenek.
még egy adalék: a Shimano párhuzamosító mechanikája a jelek szerint vakvágánynak bizonyult, azóta le is mondtak róla (pl. az LX '05 esetében). ilyen sallangok nélkül is lehet remek féket csinálni, ráadásul jóval alacsonyabb súlyban (Avidok, Sram 9.0, stb.).
Ezek kellõen merev fékek; a többi már csak a felni-pofa kapcsolaton múlik, így egy adott felni esetében egyet kell hogy értsek Cruxos-sal: venni kell egy jó (pl. Koolstop) pofát, amennyiben nem elég az amivel adják.
edit: nekem volt Acera V-fékem is, ami ugye nem egy csúcsmodell, de pl. az SD5-tel összehasonlítva szerintem precizebb a kidolgozása, jobb a felületkezelése.
emellett persze lehet hogy az Avid jobban fog...
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak