Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#901
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

2010es analógom van, s dettó ugyanez a helyzet középsõ tányéron rázós lefeléken úgy csörgök, mint aki szét akar hullani. Pedig a láncvillát már ki is párnáztam a villavédõ alatt. Ha elhazsnálom a váltót, majd kipróbálom rövid kanalassal hogy ott mi a szitu.


Közepessel. A rövid túl rövid lesz, ha használni is akarod a fokozataidat.

#902
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás

A tapasztalatok alapján a szivacs nyugodtan kimaradhat, ha EFS cuccod van.

Köszönöm, ez megnyugtat, hogy nem feltétlen kell a szivacs! Igen, EFS szimering van benne és magam is afelé hajlottam, hogy ha már úgysem férne be csak a szivacs fele, akkor már úgyis tökmindegy, hogy benne van-e vagy sem.


#903
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

hello van esetleg vkinek cube analogja 2010es kiadás amin deore hátsó váltó van?és neki is odaver a válto a vázhoz de nem kicsit?ez tipus hiba lehet vagy szar váltóm lenne?


2010es analógom van, s dettó ugyanez a helyzet középsõ tányéron rázós lefeléken úgy csörgök, mint aki szét akar hullani. Pedig a láncvillát már ki is párnáztam a villavédõ alatt. Ha elhazsnálom a váltót, majd kipróbálom rövid kanalassal hogy ott mi a szitu.

#904
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
A tapasztalatok alapján a szivacs nyugodtan kimaradhat, ha EFS cuccod van.

#905
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás
Srácok! RS Recon teleszkópból szeretném kiszedni ezt a szimeringet. Szerintetek ki lehet venni valami trükkel úgy, hogy ne sérüljön és még használható maradjon? A gyárit csavarhúzóval feszegettem ki, ezt tettem be a helyére, de ennél sokkal kevesebb hely marad a szivacsgyûrûnek a lábban...sõt az eredeti szivacs is csak félbevágva férne be, amit sehogy sem tudok a helyére tuszkolni. Persze-persze elõbb a szivacsot kellett volna betenni és csak utána az olajzárót és a porlehúzót, de mégis, ki lehet még venni a szimeringet roncsolás nélkül?


#906
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ha valakit érdekel meg találtam szvsz a világ legdrágább kerékpár tartóját (ahhoz képest menyibe kerül elõállítani egy mûhelyben)Sögreni Floor Stand - €195.00 : Sogreni Bikes
Feltöltött kép
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#907
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ha jo a lanchossz es jol beallitva a lancfeszito, akkor elfordulhat. a 2007-2008 kornyeki shimanokrol nekem is hasonlo remlik. utana sram volt es az nem csinalta, illetve a 10es xt sem csinalja.

#908
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
igen amikor elég rázós uton haladok akkor nagyon odaver mert lehet h olyan a kialakitása?

#909
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
marmint, hogy lasszoszeruen csapkod?

#910
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
hello van esetleg vkinek cube analogja 2010es kiadás amin deore hátsó váltó van?és neki is odaver a válto a vázhoz de nem kicsit?ez tipus hiba lehet vagy szar váltóm lenne?

#911
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hm - erdekes az a video, en ilyet inkabb akkor csinalnek a shimano racsnival, ha mar minden mindegy. amugy a racsni ellenallasa min mulik?

a mostani 529es agyam vmi olyan hihetetlenul forog (az agy es a racsni is), hogy alig hiszem el. nem mellesleg szinte egyaltalan nem ugrik. az osszes eddigi shimanom sokkal szarabbul "mozgott". meg a konusz is jol volt beallitva gyarilag, csak most x honap utan kellett kicsit utanaallitanom.

#912
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha egy ember súlyát elbírja, ezt is ki kéne állnia. :) Milyen kerék?


Ez már nem bírja ki egy ember súlyát. :) 24 küllõs volt, de pár küllõ kiszakadt a felnibõl.


A sebesség mindent megold.

 


#913
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Ez a kerék nem elég erõs ehhez.

Ha egy ember súlyát elbírja, ezt is ki kéne állnia. :) Milyen kerék?


#914
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
nekem is a kónuszról jut be a zsír, nem tudom, hogy azzal mit lehetne kezdeni

#915
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Itt úgy megy, hogy a reszeõ befog megfelelõ magasságban a satuba, rá a kerék és egy határozott mozdulat.


Ez a kerék nem elég erõs ehhez.


A sebesség mindent megold.

 


#916
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Itt úgy megy, hogy a reszeõ befog megfelelõ magasságban a satuba, rá a kerék és egy határozott mozdulat.


#917
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Levittem haverhoz a szervizbe, neki van hozzá szerszáma, de nem tudtuk azzal sem leszedni. Nagyon rá van szorulva, kell hozzá egy 12-es imbuszkulcs is (ami éppen nem volt a szervizben), amit befogunk a satuba és arra tesszük rá az agyat, mert a kereket fogva nem lehet eléggé ellentartani.


A sebesség mindent megold.

 


#918
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
marton: XT 775 Freehub Failure - Pvdwiki Ezt pont te linkelted és jól látszik rajta az új racsnik rákfenéje... A kalapácsoról letörik a kis rugótartó sarok és onnan kezdve önálló életet él. Hol beakasztja az egészet rendesen, hol engedi mozogni. Zsír mindenképp kell bele, mert pont a racsni az egyik legkönyebben beázó része a bicajnak.
Ilyen szerszámot itt Debrecenben reszelõbõl csináltak az egyik boltban és teljesen jól mûködik (pontosnak kell lennie) lecsavarod a kónuszt (balos menet) és már ki is tudod takarítani rendesen. ! kalapács van, ha egy kiesik még simán megy utána. Tudok olyanról is ami kettõvel megy már évek óta.
Még nem találkoztam amúgy sem olyan alkatrésszel (más gyártónál sem) amit "túltöltöttek" volna zsírral. :)


#919
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Az új, már 14mm-es alu tengelyt használó XT hátsó agyból havernak már 3 szabadonfutó tönkrement. Nekem és havernak az új XTR szabadonfutóm ment tönkre néhány ezer km alatt. Elméletem szerint ezeket a szabadonfutókat gyárilag "túltöltik" zsírral és ezért reteszel sokszor félre és romlik el elég hamar. Én vettem egy XT agyat, levettem a szabadonfutót, beáztattam alkoholba és kimostam belõle a gyári zsírt. Ezután a belsõ oldali tömítõ gyûrû alá csepegtettem egy kis olajat a kalapácsokhoz és visszaszereltem a szabadonfutót az agytestre. Mikor visszaraktam a golyókat is, csak kevés zsírt raktam bele, ugyanis - mint a videón is látszik - a kónusztól is átjut a zsír az agytest belsejébe és az akadályozhatja a kilincsek(kalapácsok) mozgását.
Tökéletesen, reteszelési hiba nélkül mûködik azóta is. Minimálisan hangosabb lett de talán ez az ára a jó mûködésnek.
Marci

#920
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem is szalajtott a pár hónapos kazettatest (Shimano). Szét szedtem, eléggé ragacsos zsír volt benne, mindenhol ugyan az. A golyókat zsírral tettem be, a kalapácsok tövéhez is egy kevés zsír és a fogakhoz váltó olajat tettem. Azóta teljesen jó. A porvédõvel tényleg nagyon óvatosan kell bánni, mert papír vékony.