Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6027 replies to this topic

#5921
vBalu

vBalu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 251 posts
Haverommal tegnap befûztük az elsõ kerekünket! A rövid küllõk miatt majdnem radiális lett :) Outi ba megy, ugyhogy nagyon nem szükséges, hogy puha legyen. A centir állványban az elsõ pörgetés... Élmény volt. Ilyen össze-vissza mozgást még nem láttam. Tragikusnak tûnt, de a végére agész pofás, lett, ma pedig még zajlik a finomitás. Szóval aki maga akar fûzni, nagyon figyeljen a küllõhosszra!

#5922
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 posts
szívesen
örülök, hogy segíthettem :)

#5923
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
THNX Trollember!
Este megcsináltam,és ma már ki is próbáltam 8)
Leginkább egy kis bátorítás kellett,h egyszerû földi halandók is,mint én,meg tudják csinálni.
Szóval kösz ,neked ,és Begbienek is,aki a bátorítást adta! ;)

#5924
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 posts
kala:

Kicsavarod a kupakot és kiveszed
Kilazítod a stucni villanyakat szorító részét, és lehúzod (közben a gép áll a földön!!!)
Ráteszed az új stucnit. Még nem kell megszorítani!
Kupakot visszateszed, becsavarod de nem szorosra.
Beállítod egyenesbe a stucnit és a kupakkal összehúzod az egészet. (Szorosra tekered a kis csavarral - Azért még el tudd fordítani a villát ;) )
Stucnit meghúzod

KÉSZ :D

Ja, természetesen az egész elõtt már kiszedted a kormányt! :)

#5925
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Segítsetek!Stucnit szeretnék cserélni,de zéró tapasztalatom van ilyen témában...Mit hogyan merre? ???


#5926
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
a Sram ESP rendszerû, így nem megy a Shimanoval, de nem kizárt, hogy van kivétel, mint azt eggyel feljebb említette valaki, de az szönte tuti, hogy az XO nem megy vele.
De van nekem egy SACHS QUARZ 8-as Shimano-s markolatváltóm, ha érdekel, 1500Ft

#5927
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,067 posts
A SRAMból egyedül a plasma amelyik kompatibilis a Shimanóval!
Javítsatok ki, ha nem így van! ;)

#5928
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,147 posts
Nem úgy van, hogy más a bowdenhúzásuk, ezért nem?

#5929
szanti

szanti

    vendég

  • fórumtag
  • 24 posts
Szerintetek lehet Sram XO váltokart párosítani XTR hátsó váltóval?

#5930
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
lehetseges, hoyg elviszi de nem tuti!

#5931
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
Ja, és egyébként szerintetek '98-as Acera(-X) váltó elvileg mûködhet 9-es rendszerben?

#5932
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
Helo!

Én a váltó szélsõ helyzeteit úgy szoktam állítani, hogy a bowdent kikötöm. A rugó a váltót (ha nem XTR) kinyomja a kisfogaskerékhez. És akkor be kell löni, hogy pont jó helyen legyen (a láncot nem szedem le). A belsõ pozícióba meg kézzel nyomom be. Ha nem megy fel, vagy be megy a küllõk közé, hát akkor tekerni kell (külsõ csavar -> belsõ pozíció, belsõ csavar-> külsõ pozíció, nálam).
Aztán meg ha a két szélsõ helyzet megvan, akkor a váltót elengedni (kis fog.keréknél van), a váltókart is ide állítani, aztán meg húzni a bowdent ahogy lehet. És akkor a bowdenfeszítõkön se biztos hogy kell állítani.
Egyébként a szélsõ helyzeteket elvileg csak akkor kell állítani, ha új hátsókerék kerül a gépbe. (én akkor is be szoktam ha szétszedem a biciklimet)

Üdv

#5933
Ico

Ico

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Igazából azért akarok venni, mert ezt a jelenlegi "sima" váltót képtelen vagyok beállítani... :'(

Pontosabban úg ytudom beállítani, hogy ha az elsõ váltó legnagyobb lánckerék, akkor a hátsó váltó a 4 legkisebb lánckerékre bírja feltenni a láncot... nem hiszem, hogy túl feszes lenne a lánc, mert a váltó még bírna "nyílni"..

Ezután néztem az árakat, hogy 3-5 körül kapok használtan, és arra gondoltam akkor nem tökölnék ezzel a Sis7-es egyszerû ketyerével...

Mit szóltok?!? :-\


#5934
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
7 sebességhez szerintem fölösleges egy Deore hátsóváltó, csak akkor nem, ha késõnbb 8-ban, vagy még inkább 9-ben gondolkozol. Szóval jó lesz oda egy Alivio is! Olcsóbb. És nem veszed észre a különbséget.

#5935
Tyito

Tyito

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,067 posts
Szerény tudásom szerint kompatibilis, csak az a "gond" vele, hogy a sztem nem túl szuper Deore helyett vegyél inkább egy sok boltban még kallódó régi deoreLXet vagy XTt. Ezen az áron, mivel már régi rendszer (igaz, hogy lepipál minden újat) megkapod.

#5936
Ico

Ico

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a váltókarok és a váltó között mennyire "szoros" a kapcsolat?
A helyzet az, hogy van egy Altus 7-es váltókarom, és egy Sis7-es egyszerû hátsó váltóm, és szeretném kicserélni egy Deore-ra akkor ez menni fog, vagy ilyenkor a váltókart is cserélni kell?

Ico ???

#5937
Ico

Ico

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Nagyon köszönöm e részletes leírást, így már menni fog!
Azt gondolom, mások számára is hasznos, hogy ez a pár mondat felkerült!

Köszönettel,
Ico

#5938
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
Tehát akkor:

Kitekered mindkét csavart tövig. Hátsóváltó a legkisebb lánckeréken. L becsavar addig, amig nem érzed, hogy a paralelogramma megmozdul befelé. Éppen csak hozzé kell érnie: nem esik le a lánc lefelé. Fel a legnagyobbra: H-t addig teker, amig hozzá nem ér a fülhöz: ez akadályozza meg, hogy a váltókar túlhúzásából ne dobja a láncot a küllõk közé a hátsóváltó.
A megfelelõ bovdenhosszot elõször durván lövöd be: alul a váltó alján csavar kilazit, az L állás már beállitva. (váltókar a legkisebb lánckeréknek megfelelõ sebességbe állit) Most megtéped a bovdent mint állat, feszüljön rendesen. Csavar meghúz. Elkezdesz felfelé váltani, és ha nem teszi fel az összesre (magyarul valamelyik még hiányzik fentrõl,) akkor több bovdent kell húzni a hátsóváltónak. Ha csak egy kicsivel többet, akkor a váltókaron és a hátsóváltón is van finombeállitó csavar. Értelem szerûen, ha feszited, több bovdent fog húzni, elér a felsõig is. Ha a finombeállitó csavarokkal nem tudod arra ösztökélni, hogy többet húzzon, akkor alul csavar kilazit, és bovden tovább meghuz. A finombeállitó csavarokat még az egész állitgatás elõtt úgy állitsd be, hogy az egyik teljesen kicsavarva (mondjuk a váltókaré), a másik full becsavarva. Igy lesz elég lehetõséged, ha kifelé,. ha befelé kell állitani.

#5939
vendég__*

vendég__*
  • vendég
a két csavar mint ahogy anevük is mutatja végállás állító csavarok, vagyis csak az alsó meg a felsõ végállást kell velük belõni, ha aztán valamely irányba nehézkes a váltás akkor már csak a bowden fesszességen kell állítani/csavargatni

#5940
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,021 posts
ha látod tutira sokkal egyszerûbb, de álljon itt az én verzióm:
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral


kapis? ;)