Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6026 hozzászólás a témában

#5721
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Azon gondolkodom hogy visszacseréltetem boltban egy top swingesre. Mert annak elvileg lent van a bilincse, és talán úgy már jobb lenne a helyzet, mert a lyuk alatt lenne a bilincs (asszem).
Azt hiszem még megvárom míg össze lesz rakva teljesen a bringa, be lesz bowdenezve meg egyebek. És ha nem sikerül rendesen mûködésre bírni, akkor jön a visszacserélés.
Köszönöm a tanácsot! :)

#5722
medveczki

medveczki

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

Én most vettem egy LX e.váltót (nem top swinges), felraktam, és aszondja egy kis matrica a váltón hogy a tányér és a terelõ között vmi 3mm-nek kell lenni asszem. Nekem ez ~1cm. :) Viszont az a nagy büdös helyzet, hogy a nyeregvázcsövön nem tudom lejjebb rakni a váltót, mert a kulacstartó rögzítõcsavarjainak ott vannak a furatok.
Van vkinek ötlete? Vagy mûködni fog így is a váltó? (még nincsenek meg a bowdenek sajna szal nemtudom kipróbálni)

Eric!
Ha szerencséd van, akkor nem lesz gondod vele, de lehet, hogy a kanál végén lévõ láncvezetõhöz ér majd a lánc (nagy tányér -> alsó fogsor, vagy valamelyik áttétel kombinációban) és megõrülsz a zajtól. Ha nem használod a kulacstartót, akkor az anyát szépen ki lehet köszörülni vagy reszelgetni, de ez nem éppen a leg szimpatikusbb megoldás. A legjobb, ha olyan átdobót keresel, amit fel tudsz rakni vázmódosítás nélkül. Az öszvér megoldások csak busszúságot szülnek és rengeteg hibát.

#5723
medveczki

medveczki

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Kala!

Én is magam szerelem a gépeimet, már 25 éve, és most raktam (rakom össze az x.-ket) a tapasztalatom az, hogy az általad használni kívánt átdobóhoz nem mindegy, hogy milyen hajtómûvet raksz fel. Én most egy polaris vázra szerelek 44-32-22 truvativ hajtót és deore átdobót. A lényeg, hogy ehez egy 107-es monoblockot kellet venni, egyébként nem volt tökéletes, és ráadásul a lánc sem volt jó, így egy hg-92-es láncot is vehettem. Amivel tökéletes lett az egy Sram plazma grip. Ez mindjárt 40 rugót emésztett fel és rengeteg bosszúságot. Miután ezeket felraktam utána már gyerekjáték volt a beállítás, betartva a felsõ lánctányér és a kanál közti 3mm-t.

mst olvastam végig ezt a topicot és a véleményem és a tapasztalatom, ha elfogadjátok az, hogy túl drága szerszámot nem érdemes venni, mert ezt úgy sem használoja ki senki. Amit szerintem érdemes beszerezni ( típus megjelölés nélkül) azok az imbuszkulcsok általában 3-4-5-6-8, aki jól szervezi annak nem kell ennyi, monoleszedõ, racsnikulcs, lánckinyomó, hajtómûleszedõ, pz2-es csilag, 2-es lapos csavarhúzó, 15-ös villás, gumiszerelõ ( bár ezt kiskanál végével szoktam, mert amiket lehet kapni az csak a gumiárusnak dolgozik), és vízpumpa fogó, lehetõleg mûanyag betétes, hogy ne marja szét a az anyagot, küllõkulcs, kalapács (nem az ózdi samu ;D). Ezekkel szét és össze lehet rakni egy profi gépet is.
A célszerszámoknál azért ügyelni kell arra, hogy a megfelelõt vegye az ember, mert csak racsnikulcsból van vagy 8 féle, És ha mindent megveszel akár nyithatsz egy szerszámáruházat is. Az ilyen öszvér megoldású szerszámoknak nem vagyok híve, mert ha egy elszaródik belõle, akkor már ott vagy ahol a part szakad. A másik lényeges dolog, hogy minden csavarnak, anyának van egy olyan pontja, ahol már a szakadás határa van, ezért van az, hogy megadják a nyomatékot amivel meg lehet tépni õket. Nem akarok technológia órát adni, de az anyagnak is van fáradása, és ezt észben kell tartani, mert a bicón igen csak kivan téve mindenféle vektoros és csavarodásos nyomatéknak, ami az anyag fáradásához, majd töréséhez vezet. Ha túl húzod (nagyon erõs szerszám használata), akkor lehet, hogy indulásnál még tartat, de érkezésnél már a hátadon hozod a géped. Akinek nem nyomatékmérõs a keze az óvatosan bánjon ezekkel a szerszámokkal, mert könnyen szakíthatja az anyagot. :o Szóval az otthon javítás szép dolog, de a veszélyes. Nem akarom a szervízeseket szidni, de sajna manapság kevés a jó szaki, aki ért ahoz, amit csinál, és persze szerszáma is van hozzá. Azért a veszélyesebb dolgokat (fékerõbeállítás, kormánymû) szerelését jobb szakemberrel végezni, és ez nem mindig az apuci, mert az öreg feltudja rakni a karnist a plafonra, még nem biztos, hogy ért is hozzá.
Bocsi, hogy ilyen hosszú voltam, de elsõ bejelentkezésnek szerettem volna ezekre felhívni a figyelmet. Lenne mit írni, deakkor azthiszem kizárnám magam. Akit érdekel, sok apró fogást ismerek és szívesen segítek.

Maci

#5724
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
azaz,ami fent van a Shitmano honlapon is a HINTS között? mert akkor nem.
kb fél órával ezelött idegrohamot kaptam,és most éppen próbálok savat keríteni,h a rugót megmossam egy picit. Érdekes,a többi alkatrésszel nem bírt L a daráló...

#5725
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Kala a láncvonalat megmérted már?

Üdv:G.Pityu

#5726
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Én most vettem egy LX e.váltót (nem top swinges), felraktam, és aszondja egy kis matrica a váltón hogy a tányér és a terelõ között vmi 3mm-nek kell lenni asszem. Nekem ez ~1cm. :) Viszont az a nagy büdös helyzet, hogy a nyeregvázcsövön nem tudom lejjebb rakni a váltót, mert a kulacstartó rögzítõcsavarjainak ott vannak a furatok.
Van vkinek ötlete? Vagy mûködni fog így is a váltó? (még nincsenek meg a bowdenek sajna szal nemtudom kipróbálni)

#5727
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
igen...mostmár fullra a service guide szerint megyek,mm-re betartva az ott leírtakat,szóval pl. a párhuzamosságot is leellenõriztem párszor.(amúgy ha meg nem párhuzamos,azt úgyis észrevenni,mert hátul végigváltva beleérne a terelõbe a lánc.de most sztem abbahagyom a birkózást a technika ( :P) ördögével,és megpróbálok lehiggadni.ha este nem sikerül jól összerakni,abbahagyom a bringázást.(vagy Lviszem a gépet egy szerelõhöz)

#5728
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
bocsi a feltételezésért, de:
párhuzamos a terelõlemez a lánctányérokkal?

#5729
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Elsõnek érzésbõl raktam rá a bilincset ::)
Aztán meg a Manual szerint, "gear teeth shuld come within this range,stb".
Olyan nem lehet,h túl messze van a lánctányér a nyeregcsõtõl?

-kicsit hagyom a gépet,megyek,megpróbálom ötödszörre is ;D-

#5730
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
meg kell nezni eleg magasan van-e?
tul magasan sem leht ~3mm a lanckerek ive folott!

hatar allito csavarok pontosan beallitani, utana bowden fesszesseg. es kesz is!

#5731
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Valaki dobjon össze nekem egy kis útmutatót egy Deore eváltó beállításához!
Ott tartok,h fent van a kicsike,bowden behúzva,de akárhogy bizerálom a kis csavart,és állítom a bowdenfeszességet,nem megy fel a 44-es tányérra a lánc.Már annyira kész vagyok,h a Shitmano Service Instructions-t is letöltöttem,és az öngyilkosságra is gondoltam!
Ja,és ez a 4. alkalom,amikor a kis segélyüzenetemet beírom,mert idáig nem akarta Lfogadni tárgy hiánya miatt :P

#5732
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
lemezvago ollo vagy oldalcsipo!
akarmilyen szar ollo vagy csipo fogo csak bele tori a 'fogat'

#5733
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Tedd le a betonra és baltával! ;D Télleg ezt próbálta már vki? ;D

#5734
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
hali!
mi úgy vágtunk bowdent, hogy tettünk alá vmi fém támaszt, és hidegvágóval elvágtuk (olyasmi mint a vésõ, csak picit másra használják). Ja, és jól rá kell csapni, de elviszi szépen.
de volt itt vki aki ágvágóval vágja...

#5735
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Én sajna csak az utóbbival rendelkezem! ;D

#5736
trakis

trakis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 hozzászólás
bowdent el lehet vágni jófajta kombináltfoggantyúval vagy lemezollóval esetleg lézerrel.... valamelyik tuti van otthon ;D

#5737
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
azt hiszem ha visszaolvasol mindent megtalalsz! ;-)
ui. ket oldalankent jon be ez a kerdes!

#5738
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
monoblokkszerszám úgy egy ezres,és egész használható (pl. Probike-ban)
hajtókarleszedõ:ára hatalmas tartományon belül mozog,és izé.Nem láttam még olyan darabot,ami minden karhoz jó lett volna.
bowdenvágónak én az ágvágót használom,más nincs...(ez asszem meg is látszik :P )


#5739
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 hozzászólás
ezekre emlékszem vmennyire:

C.K. imbusz készlet ccsa 2000Ft
C.K. bowdenvágó 4400Ft
C.K. csavarhúzó ccsa 1200Ft/db

[C.K.=Carl Kammerling ha jól emléxem. Kiváló minõségû szerszámok, élettartam garanciával. Ha nem a haverom apja lenne a magyar forgalmazó, lehet h. akkor is ezt venném)

hatlapfejû csavart a kombinált szerszámon levõ mütyûrökkel szoktam piszkálni (láncbontó is):
Barbieri Octopus cca 2700Ft

#5740
Jabbar

Jabbar

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás
össze tudná foglalni valaki, hogy alapszintû szereléshez mik kellenek, kb mennyibe kerülnek, és kb hol kaphatóak?? gondolok itt hajtókarhoz, monoblokkhoz, fogsorhoz (bringáshoz ;) ) való cuccok, bowdenvágó stbstb és ha még mindig nem sok amit kérek akkor lehetõleg imígyen:

hajtókar leszedéshez:

- 68-as kulcs v. bringaboltban vehetõ hajtókarleszedõ cucc kb 5e

fogsorhoz:

- 445-ös ököl, vagy célszerszám bringaboltból kb 3e

na miccóltok? ;D

szerintem sok további kérdést is megelõzne pl. (igy mindenki jól jár nem? ::) )

üdv
J