Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#4041
Írta 2006. június 30. - 15:16

stucni tetején van egy imuszcsavar, azt kilazítod
ráütsz egy kalapácsal a stucnira mert össze lesz rohadva:)
ezután a stucni felfelé kihúzható
utána nagy villáskullcsal le tudod tekerni a felsõ kónuszt és kontraanyát a villanyakról, és szét is jön
ráütsz egy kalapácsal a stucnira mert össze lesz rohadva:)
ezután a stucni felfelé kihúzható
utána nagy villáskullcsal le tudod tekerni a felsõ kónuszt és kontraanyát a villanyakról, és szét is jön
Autist Team:)
#4042
Írta 2006. június 30. - 15:14

valaki segítsen pls, hogy kell szétkapni a menetes villanyak-stucni-fejcsapágy kombót?
#4043
Írta 2006. június 29. - 23:00

az a baj h nincs több gyûrûm.. inkább elviszem holnap szervizbe, nem akarok már kockáztatni
majd meglesem ott hogy csinálják..
majd meglesem ott hogy csinálják..
#4044
Írta 2006. június 29. - 22:51

Daci: akár még 2 méter villanyak is lehetne fölötte, annak sem lenne hatása, max ha ráraknál egy vitorlát.
a kicsit laposabb villaszög miatt történik valószinüleg.
ha a stucni/gyürük feljebb érnek mint a villanyak, akkor meg tudod húzni a KCS-t.
tedd meg
ha nem, tegyél rá még egy gyürüt.
a kicsit laposabb villaszög miatt történik valószinüleg.
ha a stucni/gyürük feljebb érnek mint a villanyak, akkor meg tudod húzni a KCS-t.
tedd meg
ha nem, tegyél rá még egy gyürüt.
#4045
Írta 2006. június 29. - 22:24

A Sram X9 vátógörgõ tisztítását hogyan kéne szakszerûen végezn? (És a felsõ váltógörgõnél kell figyelni vmire jobban?) Jó kis váltó, és nem akarom minden sz@rral össze-vissza kenni.
Fogaskoszorút mennyire kell meghúzni?
Az alsó görgõnél érdemes lebontani a tömítést, és újrakenni a csapágyat. Csoda dolgok vannak odabent 1-2 saras verseny után...
(Kis kocogtatással valamelyik ki szokott esni, ha nem akkor egy nagyon vékony tûvel óvatosan lehet segíteni neki)
A felsõnél talán csak arra kéne vigyázni, hogy csak a fém futófelöletet zsírozd be, hogy ne fojjon szerteszét a zsír, és koszoljon. Nekem így kosztûrõbb mint megtömve.
#4046
Írta 2006. június 29. - 22:07

lefûrészeltem a villanyakat, felraktam az új villát a bicóra
de nemtommért de van 2 fura jelenség
az egyik h kotyog a teló, a másik hogy nagyobb sebességnél a kormányzás nehezebb lesz, és kicsit félrehúz.
elképzelhetõ h ennek az az oka, hogy a villa nyak túl hosszú még mindig? kb egy centivel hagytam hosszabbra mint a régit és elvileg még be fér a stucniba úgy hogy még nem lóg ki.. nem értem..
létezik h a stance flow nem rakható be a polar x-be?
a villa mozgása amugy álom csak ne lenne ez
de nemtommért de van 2 fura jelenség
az egyik h kotyog a teló, a másik hogy nagyobb sebességnél a kormányzás nehezebb lesz, és kicsit félrehúz.
elképzelhetõ h ennek az az oka, hogy a villa nyak túl hosszú még mindig? kb egy centivel hagytam hosszabbra mint a régit és elvileg még be fér a stucniba úgy hogy még nem lóg ki.. nem értem..
létezik h a stance flow nem rakható be a polar x-be?
a villa mozgása amugy álom csak ne lenne ez
#4047
Írta 2006. június 29. - 20:23

A Sram X9 vátógörgõ tisztítását hogyan kéne szakszerûen végezn? (És a felsõ váltógörgõnél kell figyelni vmire jobban?) Jó kis váltó, és nem akarom minden sz@rral össze-vissza kenni.
Fogaskoszorút mennyire kell meghúzni?
Fogaskoszorút mennyire kell meghúzni?
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4048
Írta 2006. június 29. - 20:03

nekem a magasnyomású bevált, mindent levisz a láncról. utána tf2 és jöhet a menet:)
inkább hetente újrafújom(vagy sürübben) mint hogy ilyen állítólag nem koszolódós meg hasonló retkes fekete zsíros meg anyámkínyjával kenjem.
tudjátok milyen szép egy fényesen csillogó fogaskoszorú?:rotfl:
inkább hetente újrafújom(vagy sürübben) mint hogy ilyen állítólag nem koszolódós meg hasonló retkes fekete zsíros meg anyámkínyjával kenjem.
tudjátok milyen szép egy fényesen csillogó fogaskoszorú?:rotfl:
#4049
Írta 2006. június 29. - 17:49

Én is úgy csinálom, mint kakukknak,egy ilyen komplett tisztítás nekem is maximum 1, ha rossz kedvem van/nem tudok odakoncentrálni, akkor másfél óra. de általában 1 óra alatt megvan egy ilyen.
#4050
Írta 2006. június 29. - 16:52

akkor én lehet kicsit túl alapos vagyok? 
2-300 km-enként (vagy egy saras tekerés után...) lánc, sor, váltógörgõ, hajtómûtisztítás, majd a láncvisszarakás után szemenként a "lapok" tetején a két végére (ahol a szemek találkoznak) pici csepp Rohloff
Ez így nekem eddig bevált, befolyt oda ahova kellett.
nem megy gyorsan, viszont kimondottan pepecselõs. Az igaz, hogy így sincs több a bicókarbantartás mosással, kenéssel, mindennel 1 óránál.

2-300 km-enként (vagy egy saras tekerés után...) lánc, sor, váltógörgõ, hajtómûtisztítás, majd a láncvisszarakás után szemenként a "lapok" tetején a két végére (ahol a szemek találkoznak) pici csepp Rohloff

nem megy gyorsan, viszont kimondottan pepecselõs. Az igaz, hogy így sincs több a bicókarbantartás mosással, kenéssel, mindennel 1 óránál.
#4051
Írta 2006. június 29. - 16:50

A lemezek csatlakozását nem kell kenni mert a belõ lemezek nem passzosak a csapokra.Láncolajozáskor elég csak minden görgõre 1 csepp olajat rakni ami szépen befolyik a görgõ alá és a belsõ és külsõ oldallapok közé is.
#4052
Írta 2006. június 29. - 16:30

Én zsírszerûen megtapadó sprayt használok olajozáshoz, gyors, nem folyik le és mivel vékony réteg, csak ken, de sok minden dzsuva nem tapad meg benne
viszont vigyázni kell vele mert erõsen ártalmas a környezetre
viszont vigyázni kell vele mert erõsen ártalmas a környezetre
#4053
Írta 2006. június 29. - 13:15

Dave: szerintem még az is sok... A lánc úgyis koszos lesz, én Rohloff olajat teszek rá 50-100km-enként. Módszer: a hátrafelé hajtott lánc belsõ oldalára csepegtetem az olajat lassan. Így jól széthordódik a fogaskerekek segítségével, és 8-10 láncfordulat elég is a mûvelethez. A lánc meg viszonylag tiszta folyamatosan.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#4054
Írta 2006. június 28. - 16:18

Szerintem a láncra zsírt kenni szentségtörés. Ahogy az egyik bringaszervízes haverom mondta: "A zsír a szerelõ barátja, de lánchoz olajat használjunk"
Aske, régen én is úgy csináltam, de mostmár hazajövök bringázásból, fogok egy rongyot, jól letisztítom így, aztán minden egyes csapra cseppentek egy csepp olajat, és mivel az én olajosflakonom csöpögtetõje ilyen nagyobb szemû cseppeket produkál, ezért a lánclemezeket is bekeni. Átpörgetem párszor, közben a felesleget meg papírzsebivel letörlöm. Ez kb. 10 percet vesz igénybe minden bringázás után, nem olyan sok az.
Aske, régen én is úgy csináltam, de mostmár hazajövök bringázásból, fogok egy rongyot, jól letisztítom így, aztán minden egyes csapra cseppentek egy csepp olajat, és mivel az én olajosflakonom csöpögtetõje ilyen nagyobb szemû cseppeket produkál, ezért a lánclemezeket is bekeni. Átpörgetem párszor, közben a felesleget meg papírzsebivel letörlöm. Ez kb. 10 percet vesz igénybe minden bringázás után, nem olyan sok az.
#4055
Írta 2006. június 28. - 15:53

Az jó meló lehet. Én petróba áztatom, aztán TF2.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#4056
Írta 2006. június 28. - 15:32

Nem, csak a csapokat olajoztam eddig. Csak most olvastam vhol, hogy más a lemezeknél is olajozza, gondolom egyesével.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4057
Írta 2006. június 28. - 15:25

Egyesével olajozod õket netán? 
Én úgy szoktam tekerem hátrafele a hajtókart, és finoman csöpögtetem rá.
De inkább zsírozni szoktam. (remélem ez nem szentségtörés)
Úgy szoktam egy rongyra teszek jó sok zsírt, és azon áthúzom a láncot párszor, így mindenhol kap belõle. Eddig még nem volt bajom vele.

Én úgy szoktam tekerem hátrafele a hajtókart, és finoman csöpögtetem rá.
De inkább zsírozni szoktam. (remélem ez nem szentségtörés)
Úgy szoktam egy rongyra teszek jó sok zsírt, és azon áthúzom a láncot párszor, így mindenhol kap belõle. Eddig még nem volt bajom vele.
#4058
Írta 2006. június 28. - 15:11

Lánc olajozásánál a lánc"lemezek" csatlakozását is meg kéne olajozni? (nem a csapokat)
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#4059
Írta 2006. június 28. - 12:39

Köszi a gyors és kielégítô válaszokat, már csak a telóra kéne valami megoldás.
#4060
Írta 2006. június 28. - 12:36

Azért kontraanya, hogy egymásnak tudd feszíteni, így biztosítani tudod, hogy ne mozduljon el.
Valóban régi típusú cucc ez, viszonylag olcsóér le lehet cserélni karbantartásmentes monoblokkra. (3-5e ft)
Valóban régi típusú cucc ez, viszonylag olcsóér le lehet cserélni karbantartásmentes monoblokkra. (3-5e ft)