Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#3221
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Na jó, kicsit csalok: az az igazság, hogy barátosném édesapja a Vegyépszer-ben dolgozik, tehát valószínûleg jelképes összegért menne az elox. A kérdés az, hogy van-e fehér? Pár évvel ezelõtt még tudtommal nem volt, de lehet azóta fejlõdött a téma...:chin:
A szinterezés meg még annyira sem lenne tartós, mint az elox...:(
De még meggondolom...:)
Aztán az is kiderült, hogy kónuszos...tehát elméletileg szét lehet annyira szedni hogy csak a pedáltest marad...remélem gyakorlatban is megy majd...:o
Amúgy a spray-s megoldás sem lenne tartós és az így még drágább is lenne...

#3222
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
oposszum: ha szanaszét tudod szedni a pedált annyira, hogy a pedáltest natúr fémtömbje maradjon, akkor el lehet vinni pl a Bozsér üzembe szintereztetni, eloxot nem tudom, hogy csinálnak-e. A szinter egy tandemvázra volt 3000Ft két éve, úgyhogy nem egy ökör ára, csak nagyon kell vigyázni, hogy a menetek, felfekvõ felületek, miegymás védve legyenek és minden bírja a 300 fok körüli beégetési procedúrát. Ebbõl van hófehér (RAL sínskáláról dolgoznak)

Hogy mennyi értelme van, az már más kérdés.

--Trifo

#3223
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Sztem újítsd fel. Egy street gépben úgyis csak az a lényeg hogy forogjon meg ne törjön el. Arra még jó. :D De ez a festetés nagyon nem érné meg mert kb. 3000 Ft lenne és ahol rálépsz a pedálra azon a részen úgyis lekopik fél év alatt. A legegyszerûbb megoldás ha szépen kipucolod, lekened alapozóval, felcsiszolod és mehet rá a sprés zománcfesték. Nekem a váz van így lefestve és (bár azon nem sokat taposok) de jó tartós, strapabíró és olcsó bevonat ez így.

:po_oku:

#3224
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Hmmm, lehet nem ez a legtökéletesebb helye, de valahol ez is "tuningolás", meg a "megfelelõ helyen" nem érkezett válasz...:chin:
Szóval a pedálom teljes generáljáról lenne szó, vagyis hogy megéri-e?

A terv:
- egy eléggé kopottas, rozsdás-szegecsû Odyssey pedálról lenne szó:
http://www.odysseybm...t=Pedals&page=1
Sajnos a honalpon nem sok derül ki errõl a példányról. Azt sem tudom, hogy milyen csapágyak vannak benne v. milyen a tömítése...segítség?
- mivel nincs ilyen jó állípotban, mint a képen, szétszedem, átzsírozom
- egy ici-picit kotyog, de alig észrevehetõ, sztem ennyi kell, úgyhogy csapágyat nem hiszem, hogy cserélnék...
- kapna új "szegecseket" (natúr imbuszcsavarok :))
- és itt jön a lényeg: kapna vmi új bevonatot. Én eloxáláson gondolkodtam, mert talán az a legtartósabb és 2 db pedál esetén nem is vészes. A kérdés az, hogy létezik-e elox hófehérben és nagyjából mennyi lenne a 2 db?

Naszóval, szerintetek megéri v. ha megadta magát, vegyek egy másikat?
Én a felújítás felé hajlok (ezzel frankón fityiszt lehet mutatni a fogyasztó-központú társadalomnak, nomeg elég egyedi lenne a pedál :D), de ha például nincs fehér színben v. nem lesz olyan tartós, mint az eredeti bevonat, akkor elfelejtem. Tehát?

OFF
Az alkatrészeket gyárilag milyen eljárással színezik? Elox, szinter, egyéb?
ON

#3225
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ezzel csak az a gond, hogy nincs anya, csak jobb oldalt valami porvédõ amit egy tengelyre merõleges csavar rögzít. Ezt leszedte, alatta látni a csapágy kék porvédõjét, de a kazettatest nem akart lejönni. Lehet h. ki kellene húzni tengelyt és akkor lejön?

#3226
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
csapágyat nem kell kiszedni, oldlaról a tengelyrõl leszeded az anyákat, és lehúzod a kazettatestet is.

az összeszerelést pedig ésszel végezd, mert az iparis agyaknál nem feltünõen érezhetõ a túlhúzás - könnyû megölni a csapágyakat.

#3227
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
B+ Travel hátsóagynál hogy végezhetõ el a racsni kipucolása/zsírzása?
Ötletem van rá, de nem vagyok biztos a dolgomban és nincs kedvem hazavágni semmit. Szóval valahogy óvatosan ki kellene ütni a jobb oldali csapágyat, és benyúlni a megfelelõ (mekkora???) méretû imbusszal??? Vagy a racsni szétbontásához nem kell leszerelni az agyról a kazettatestet?

#3228
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
acél hkarba +kormányba

#3229
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
És az acél hajtókar könnyeben beázna? :chin:Nem hiszem, de mondom, tárgytalan, nem lesz olajozgatás...:)

#3230
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
emlékeim szerint a bm-ben az acél hajtókarba raktak olajat ...

#3231
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*

vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
  • vendég
Mint már mondtam, a köveket nem rám kell dobálni...a BikkMakk-ban olvastam. Mondjuk ki nem folyik, mert ha egyenletesen eloszlatom, akkor egy hét leforgása alatt kifolyik minden fölösleg és létrejön egy nagyon vékony olaj-réteg, DE MÁR ÉN IS BELÁTTAM, HOGY FÖLÖSLEGES! Elméletben sztem mûködik de átgondolva rájöttem, hogy gyakorlatban nincs rá szükség...:D

#3232
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Ezt a dolgot énsem teljesen értem... Ilyen kaliberû vázak mint ami neked van Oposszum kizárt dolog hogy akár 10 év alatt is szétrohadjanak, fõleg hogy vigyázol rá. Nekem volt egy 10 éves acélvázam (boltbajárós, esõbenkinthagyós) és felületi rozsda volt csak rajta. Egyébként a hegesztések környéke ha nem rozsdásodik akkor nincs semmi baj, általában ott kezdõdik a dolog.

#3233
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez a vaz olajozas nekem irdatlan baromsagnak tunik. ha sokat hasznalod esoben-hoban-sarban, es nagyon ritkan takaritod, es ugy alapvetoen magasrol lesz.rod hogy mi van a bringaval, az a vaz akkoris kibir kb 6 evet az elso rozsdafolt megjeleneseeig.

ha egy kicsit hasznalod az eszedet, rendben es tisztan tartod a bringat, akkor nem lesz neki semmi baja.

ez az olajozas amugyis olyan kivitelezhetetlen dolog... beleontod az olajat es? alul kifolyik az osszes egy het mulva. vagy rendszeresen akarod csinalni? :wtf:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3234
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Ezért írtam annyit!? :zdrajca: :D
Örülök hogy végülis kijött egyszerûbben. ;)

#3235
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Jelentem kiszedtük.
Apám azt mondta tekerjük ki, mást úgyse tudunk, én ,,kicsit" féltem hogy baja lesz, aztán jó nehezen tekeredett, de végül kijött, és a menet egy egész pici részen sérült csak meg, gyakorlatilag elhanyagolható.
Ettõl függetlenül köszi a tippeket, a következõ lépés a vágás lett volna..:)

#3236
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Köszi a válaszokat. Van egy olyan érzésem hogy acél, iszonyat nehezen viszi a fûrész, igaz az egy kopott darab volt. De akkor délután nekiesek, az idõ nem érdekel.

#3237
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
azokat a képeket én is láttam rögtön locsoltam olajat az acél kormányba nemfojattam ki mind hanem hamar ledugóztam az eredmény két napig olajcsõpögés:D ViktoRider ha acél nem lesz könyü menet sok türelemre és fürészlapra lesz szükséged de megéri én eddig csak nyeregcsövet varázsoltam ki 2naponát de nem kellet kidobni a vázat munkára fel sok sikert

#3238
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Hmm, olajszag? Ez legyen a legkevesebb! :D
Egyébként a Bikkmakk rakta bele a bogarat a fülembe, amikor asszem vmelyiik tavalyi számban volt ilyen törésekrõl szó és ehhh...csúnyák voltak, no! :o De végülis...mondjuk esõben tényleg soha nem bringázok...meg nem is jut be egykönnyen a nedvesség a vázba...még lehet meggondolom :chin:!


Csúnya lenne ha egy ilyen váz szétrohadna. Amúgy ha zseblámpával bévilágítassz a nyeregvázcsõbe, megszemlélheted a váz állapotát...

#3239
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Nagyon óvatosan nehogy beleszaladj a vázban lévõ menetbe, és ha már csak egy pici tartja azt az egy cm-es darbkát akkor próbáld meg inkább kitörni.
Amúgy én is így váltam meg a négyszöges monoblokkomtól, csak nekem hajtókarral együtt le is kellett vágni... :D
(zsírozni a tengelyt? minek!? :) )

Jah, amúgy ha tényleg acél a csésze lehet rámegy egy délutánod...
És még valami: Ha mûanyag akkor felforrósított késsel vágd át fûrész helyett!

#3240
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Akkor lehet megpróbálom holnap. Bármi szóba jöhet, csak a váznak ne legyen baja.
off:írtam meghajtás topikba, majd válaszolj pls.