
Jelentkezz be Regisztrálj

Otthoni szerelés, szerszámok
#2381
Írta 2008. március 30. - 01:05


#2382
Írta 2008. március 30. - 01:01

Sziasztok!
Probálkoztam szite már mindennel, probálom egyenletesen szedni de nagyon nem akarja (kb 2mm-t mondult csak meg)
Mivel probálkozzak? Csapágylehúzó?
nekem eszembe nem jutna mással nekiállni,mint lehuzoval:)
#2383
Írta 2008. március 30. - 00:47

Kérdeznék én is: mi van akkor, ha a négyszögtengelyes monoblokkon a baloldali hajtókar még küzdelmek és erõkarok árán sem akar olyan pozíciót felvenni, mint a jobb?
A lánctányéros oldalt szereltem fel elsõnek, nem téptem meg, csak amolyan érzésre ennyi elég alapon áttértem a másik oldalra, ahol ugyanezen technológia alkalmazásával láthatóan távolabbi pontban rögzült a hajtókar a tengely /=váz/ középvonalától. Ezen oldal kapott még néhány Nm-t a pofájába, de még mindig nem az igazi... Kb. 2-4mm-el messzebb van a pedál a támvillától, mint a másik oldalon (sötét volt már, nem mértem le pontosan).
Sajnos levétel elõtt nem néztem meg hogyan állt, szervizben volt szerelve utoljára, lehet, hogy akkor tolták el, mert javítás után az elsõ átdobó nehezebben váltott a legkisebb tányérra, mint azelõtt (beljebb csúszhatott a baloldali hajtókar?).
nem biztos, hogy ez baj, nekem is kijjebb van a bal oldali. de ha túl nagy a különbség akkor ez is alátét gyanús, rossz oldalon lehet az alátét. milyen monoblokkról van szó? mert nem mindegyikhez van alátét. csak azokhoz, amelyek több csapáágyház szélességhez kompatibilisek.
monoblokk tengely két végének a kilátszó része legyen egyforma hosszú
#2384
Írta 2008. március 30. - 00:40

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2385
Írta 2008. március 29. - 23:57

A lánctányéros oldalt szereltem fel elsõnek, nem téptem meg, csak amolyan érzésre ennyi elég alapon áttértem a másik oldalra, ahol ugyanezen technológia alkalmazásával láthatóan távolabbi pontban rögzült a hajtókar a tengely /=váz/ középvonalától. Ezen oldal kapott még néhány Nm-t a pofájába, de még mindig nem az igazi... Kb. 2-4mm-el messzebb van a pedál a támvillától, mint a másik oldalon (sötét volt már, nem mértem le pontosan).
Sajnos levétel elõtt nem néztem meg hogyan állt, szervizben volt szerelve utoljára, lehet, hogy akkor tolták el, mert javítás után az elsõ átdobó nehezebben váltott a legkisebb tányérra, mint azelõtt (beljebb csúszhatott a baloldali hajtókar?).
Kenõaanyagot használtam felhelyezéskor, aminek létjogosultságáról megoszlanak a vélemények... Használhatom így enyhén asszimetrikusan, tépjem még egy picit, vagy kukázzam a rendszert?

Én rendeltem ilyet, mert régebbi trekking gépembõl egysebességest csináltam. Olyan szépen kiszakította a menetet a hajtókarból a hajtás-oldalon, hogy öröm volt nézni... Nem a lehúzó hibája volt, használt bringa volt, kétes tulajtólNagyon baba cucc én is néztem de azt hittem van rá vmi frankó home-made megoldás. 2 megoldás van: Vagy rendelek egy iet vagy elviszem szervízbe (csak az eg jó messze van..)
Azért kössz szépen, akkor várnom kell:'(

#2386
Írta 2008. március 29. - 21:41

majd megpróbálom becserélni egy E jel nélkülire vagy kérek néhány alátétet.
nem volt hozzá semmilyen alátét, se csavar se semmi...
#2387
Írta 2008. március 29. - 21:31

ugye nem 73-as hazhoz valot vettel?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2388
Írta 2008. március 29. - 17:05

#2389
Írta 2008. március 29. - 17:01

Monoblokk beszerelés elõtt állok - közvetlenül...
A hajtókarom leírásában 110mm-es tengelyû monoblokk javallott.
Ez megvan, Sh. BB-UN52-E!
Beraktam viszont az L oldalon a tengely nagyon kiáll, a hajtókar meg alig csúszik fel a tengelyre és az egész olyan csálé.
Az "E" jelzés nem véletlenül a monoblokkra szerelhetõ elsõváltót jelzi? Ha igen, akkor egy elsõváltó tartólemez szélességû alátét kellene a jobb oldalra.
#2390
Írta 2008. március 29. - 16:57

Monoblokk beszerelés elõtt állok - közvetlenül...
A hajtókarom leírásában 110mm-es tengelyû monoblokk javallott.
Ez megvan, Sh. BB-UN52-E!
Beraktam viszont az L oldalon a tengely nagyon kiáll, a hajtókar meg alig csúszik fel a tengelyre és az egész olyan csálé.
nem voltak hozzá alátétek? lehet, hogy rossz oldalra tetted. truvativ monoblokkal egyszer én így jártam.
#2391
Írta 2008. március 29. - 16:41

A hajtókarom leírásában 110mm-es tengelyû monoblokk javallott.
Ez megvan, Sh. BB-UN52-E!
Beraktam viszont az L oldalon a tengely nagyon kiáll, a hajtókar meg alig csúszik fel a tengelyre és az egész olyan csálé.
#2392
Írta 2008. március 29. - 16:10

Sztem hajtómûleszedõvel...
Mondjuk 1 ien
Nagyon baba cucc én is néztem de azt hittem van rá vmi frankó home-made megoldás. 2 megoldás van: Vagy rendelek egy iet vagy elviszem szervízbe (csak az eg jó messze van..)
Azért kössz szépen, akkor várnom kell:'(
#2393
Írta 2008. március 29. - 15:50

#2394
Írta 2008. március 29. - 15:41

Tudnátok segíteni nekem? Négyszögtengelyes monoblokkom van és nem tudom róla levenni az egyik hajtókart.(másik is amrha nehezen jött le).
Probálkoztam szite már mindennel, probálom egyenletesen szedni de nagyon nem akarja (kb 2mm-t mondult csak meg)
Mivel probálkozzak? Csapágylehúzó?
#2395
Írta 2008. március 28. - 20:31

#2396
Írta 2008. március 28. - 20:29

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2397
Írta 2008. március 28. - 20:25

Egy egész helység bringaszerelésre?
Gazdag gyerek lehetsz.
Egyébként mi a neve a helységnek (hátha megtalálom a térképen)?
(Csak egy kis nyelvtan
.)
jah, egy kisebb szoba az alagsorban, egy mélyhûtõ van ott meg a kazán. persze szoktam ott mást is barkácsolni, de amúgy bringaszerelés céljára használom, és a családban rajtam kívül más nem szokott szerelni/barkácsolgatni, ezért kisajátítottam



#2398
Írta 2008. március 28. - 20:11





A sebesség mindent megold.
#2399
Írta 2008. március 28. - 19:02


RAUH-Welt
B E G R I F F
#2400
Írta 2008. március 28. - 18:45

de ha odafigyeléssel végzik a rögzítést akkor a bowdenben sem esik kár. még olyan bringát is föl tudok tenni, amin alul fut a bowdenezés. amelyik bringát meg nem tudom berakni a felsõcsõnél, azt befogom a nyereg elejénél. úgy is stabil.
egyébként +szorítani elég ritkán szoktam (ha nyeregnél fogom be mindig megszorítom) max akkor ha kiveszem a kereket, hoyg ne billenjen el az ellentétes irányba.