Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6030 replies to this topic

#1881
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Szerintetek tartsam be a gyári 1-5mm beállítást km óra szereléskor?
Gondolok itt a telóra és a küllõre rakott adó-vevõ érzékelõ közötti távolságra. Mert így a teló belsõ oldalára kell tenni, pedig én a teló hátsó oldalára akartam tenni, hogy a sár esetleg ne verje le.


SÀÀÀÀR?? meddig akarsz te merulni?? :D

ezt a belso oldalt se nagyon ertem... ne a felni kozeleben helyezd el, mert akkor tenyleg a belso oldalra kell tenni... :D

#1882
fbela

fbela

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Kösz, de az érdekelne hogy mekkora távolságot haggyak a golyók közt, mikor belerakom õket a zsírba?

#1883
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Szerintetek tartsam be a gyári 1-5mm beállítást km óra szereléskor?
Gondolok itt a telóra és a küllõre rakott adó-vevõ érzékelõ közötti távolságra. Mert így a teló belsõ oldalára kell tenni, pedig én a teló hátsó oldalára akartam tenni, hogy a sár esetleg ne verje le.

#1884
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha osszeernek a golyok akkor tul sokat raktal bele.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1885
fbela

fbela

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Még az lenne a kérdésem hogy, hogyan érdemes belerakni a golyókat az agyba? Mert a golyóskosár helyett csak a golyókat fogom belerakni! Mehetnek bele úgy hogy összeérnek, vagy haggyak köztük egy kis távolságot? Vagy mindegy?

Kösz!

#1886
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

Köszi!
A láncbontás a holnap délután programja lesz... :)

#1887
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
"Három elsõ lánckerék esetében fûzzük a láncot a váltón át, tegyük elöl a legnagyobb, hátul a legkisebb lánckerékre, és annál a hossznál bontsuk a láncot, ahol a váltókanál függõleges helyzetben van."
/bikemag.hu/

vagypedig
elõl és hátul is a legkisebb lánckerékre váltva, még éppen feszítse a láncot a váltó.

mindez merevnél. fullynál, amelyiknél változik a láncfeszesség összerugózáskor, tag nélkül beült helyzetben érdemes variálni.

#1888
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

Mindenképp vegyél ki 1-2 szemet.
A nagyok azt mondják ha elõl középen, hátul pedig a legkisebb keréken van a lánc, a hátsó váltónak függõlegesen kell állnia. Akkor megfelelõ a lánc hossza.


Megnéztem, abban az állásban 45%-nál jobban hátra áll a kanál. Hogy függõleges legyen biztos ki kell venni 2 szemet, de még a 3-at sem tartom kizártnak, de ez majd kiderül.

Nagyon köszönöm a segítségeteket!

#1889
DZoli

DZoli

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

Nem tudom, hogy a fogassoron melyik irányból számozódik hivatalosan, de ha a nagyfelõl kezdem akkor az 5. fogaskeréken hatul, ha az elsõ váltót átteszem a középsõ tárcsáról a kicsire az már keresztbeváltás lenne?
Én azt olvastam, hogy a 9 fokozatú sornál a kistányérnál csak a sor két legkisebb tagját nem szabad, és a két utánnakövetkezõt nem ajánlott használni (s az 5. az még ezután jön), de akkor_nem_is_lehet_?
Vagypedig láncszemet kell kivennem, s akkor már használható?


Mindenképp vegyél ki 1-2 szemet.
A nagyok azt mondják ha elõl középen, hátul pedig a legkisebb keréken van a lánc, a hátsó váltónak függõlegesen kell állnia. Akkor megfelelõ a lánc hossza.

#1890
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

erre gondoltam en is :) keresztbevaltas :D azt nem szeretik, es nalam is akkor tortent ha hulyen valtottam :D


Nem tudom, hogy a fogassoron melyik irányból számozódik hivatalosan, de ha a nagyfelõl kezdem akkor az 5. fogaskeréken hatul, ha az elsõ váltót átteszem a középsõ tárcsáról a kicsire az már keresztbeváltás lenne?
Én azt olvastam, hogy a 9 fokozatú sornál a kistányérnál csak a sor két legkisebb tagját nem szabad, és a két utánnakövetkezõt nem ajánlott használni (s az 5. az még ezután jön), de akkor_nem_is_lehet_?
Vagypedig láncszemet kell kivennem, s akkor már használható?

#1891
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
nyomj képet légyszi.

#1892
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

a becsúszószáron? :scared:
akkor hogy fog mozogni a teló?

mindenképp a fékbovdenen.


nekem azon van, es tokeletesen mozog :)


A tányérok és a lánc ok...
Azt hiszem megvan a hiba.
Sikerült itthon is elõidézni a jelenséget, s így már meg tudtam vizsgálni. Ha elõl középsõ kerékrõl váltok a kicsire, akkor ha hátul a (nagy felõl számolva) 5. fogaskereken állok, akkor idõnként jelentkezik, ha a 6.on akkor mindig. A kanál már nem tudja megfeszíteni a láncot, laza marad és azért nem tud váltani, hanem felcsap. A kanál a váltás után teljesen hátranyúlik (az elõl kicsi, hátul a nagytól 6. fogaskereken).

Jól gondolom, hogy a megoldás az lenne, hogy a láncból kell kivenni 1-2 szemet?
HG-53-as láncom van sose szedtem még szét Shimano láncot, elvben olvastam hogy kell, szerszámom is van. A kinyomott csapot tegyem vissza, vagypedig érdemes venni egy új csapot?

Köszi a segítséget!



erre gondoltam en is :) keresztbevaltas :D azt nem szeretik, es nalam is akkor tortent ha hulyen valtottam :D

#1893
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

az sem letezik hogy egy [vagy tobb] fog el van deformalodva a lanctanyeron? esetleg hogy a lanctanyer el van hajolva.

ugyanez ervenyes a lancra is. hajlott, csavarodott stb? szorulo szem esetleg?


A tányérok és a lánc ok...
Azt hiszem megvan a hiba.
Sikerült itthon is elõidézni a jelenséget, s így már meg tudtam vizsgálni. Ha elõl középsõ kerékrõl váltok a kicsire, akkor ha hátul a (nagy felõl számolva) 5. fogaskereken állok, akkor idõnként jelentkezik, ha a 6.on akkor mindig. A kanál már nem tudja megfeszíteni a láncot, laza marad és azért nem tud váltani, hanem felcsap. A kanál a váltás után teljesen hátranyúlik (az elõl kicsi, hátul a nagytól 6. fogaskereken).

Jól gondolom, hogy a megoldás az lenne, hogy a láncból kell kivenni 1-2 szemet?
HG-53-as láncom van sose szedtem még szét Shimano láncot, elvben olvastam hogy kell, szerszámom is van. A kinyomott csapot tegyem vissza, vagypedig érdemes venni egy új csapot?

Köszi a segítséget!

#1894
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Csak vártam egy megerõsítést....

Köszi

#1895
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
a becsúszószáron? :scared:
akkor hogy fog mozogni a teló?

mindenképp a fékbovdenen.

#1896
Zsembi

Zsembi

    vendég

  • fórumtag
  • 62 posts
Tudnátok segíteni?

Most vettem egy vezetékes km órát, de nem tudom, hogy a teló becsúszószárán át vezessem a vezetéket le a kerékhez, vagy inkább az elsõ fékbovdenen keresztül?

Szerintetek?

#1897
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az sem letezik hogy egy [vagy tobb] fog el van deformalodva a lanctanyeron? esetleg hogy a lanctanyer el van hajolva.

ugyanez ervenyes a lancra is. hajlott, csavarodott stb? szorulo szem esetleg?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1898
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts

haaat nem tudom... nekem kb. 4000km lehet a tanyerban es elgorbulve sincsen, de mar volt hogy csinalta... rossz beallitas!?


Lehet hülye kérdés, de mit lehet ilyenkor állítani? Láncfeszeséget?

#1899
vendég_Master_*

vendég_Master_*
  • vendég

Ezt úgy hívjuk, hogy felkapja a láncot. Valami el van kopva vagy el van görbülve.


haaat nem tudom... nekem kb. 4000km lehet a tanyerban es elgorbulve sincsen, de mar volt hogy csinalta... rossz beallitas!?

Még nem lehet elkopva semmi decemberben vettem a bicót, s azóta cirka 800-1000 km-t mentem. Semmi drasztikus behatás nem érte sem a vázat, sem a hajtómûvet.


szerintem se az a baj amit a kollegak irtak...

#1900
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Még nem lehet elkopva semmi decemberben vettem a bicót, s azóta cirka 800-1000 km-t mentem. Semmi drasztikus behatás nem érte sem a vázat, sem a hajtómûvet.