Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#1861
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
egy felesleges csavart tégy bele, hosszabbat, acélt, és azt üsd egyenesbe. Mennie kell, menni fog!

#1862
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Na, most én kérek segítséget: Sikerült a villanyakba ferdén beütni a körmösanyát. Nem nagyon, de randa ferdén áll a kupak a tetején. Mivel lehet ezt - ház körül található cuccal - kiegyenesíteni?

Vagy simán fúrjam ki és tegyek bele másikat?

--Trifo

#1863
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
E!

No, osztottam már itt az észt többször, hogy hogyan is kellene házilag hagyományos kormánycsapágy csészét berakni a vázba, de az mindeddig csak elméleti okoskodás volt. Eddig. Tegnap viszont sikerült a fagyasztásos módszerrel beilleszteni egy készletet. Gázöngyújtó töltõ palack, abból folyékony PB a csapágycsészére, majd mikor jól lehült, akkor helyére bedug, kis deszkadarabbal óvatosan helyére ütöget. Remekül sikerült.

--Trifo

#1864
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Most már én is átütõset tennék elõre, de akkor másik telót kéne vegyek arra pedig a gatyám is rámenne ugye.
Egyébként hátul ipari csapágyas agyam van és az is így viselkedik, de ezek szerint ez nem általános probléma.
Mindegy olyan sûrûn nem kell kivenni csak bosszant hogy utána 20 percig állítgatom a féket.

#1865
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
konuszos agyaknal ez elofordul. zart csapagyassal kevesbe

nekem meg 20mm atutos van, igy soha sem szembesulok ilyen jellegu problemaval :D
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1866
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Köszi ez értelmesen hangzik.
Legközelebbi kivétnél megpróbálom.

#1867
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Legegyszerûbb megoldás, ha betekered a gyorszárat addig amíg csak rá kell húzni, majd a biciklivel a lábad között ráfekszel a kormányra hogy a teló is benyomódjon, kicsit megmozgatod a kereket, hogy a helyére ugorjon, majd majd ráhúzod. Így bármekkora erõvel húzod jó lesz.

Ride everywhere.

.


#1868
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Bocs.
Az miért van hogyha kiveszed a kereket(gyorszáras,tárcsafékes) a vázból vagy a teloból ,és amikor visszarakod mindíg be kell állítgatni a fék munkahengert.
Ez normális vagy én csinálok valamit rosszul?
Pedig igyekszem mindíg ugyan akkora erõvel meghúzni a zárakat,és mégis, soha nem ugyanoda kerül vissza.

#1869
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
"ha nincs allvanyod akkor talan ugy a legegyszerubb ha kiveszed az elso kereket es megallitod ugy a bringat. esetleg a felsocsovet a ket labad koze veheted es akkor nem dol el."

Akkor mégsincs új a nap alatt mert pont ezt tettem :))

"valoszinuleg az a baj hogy a kis porzaro muanyagok nem illeszkednek pontosan. ha a stucni tetejen levo kupakban tulhuzod a csavart akkoris szorulhat. azt csak addig kell huzni amig mar nincs mozgasa a csapagyaknak."

Pontosan erre gyanakszom én is. Sõt alul felül mintha látszana is hogy nem illeszkednek lapjával a porzárók. A baj csak az, hogy akárhányszor próbálkozom sosem akar összejönni :(( Még nincs nagy gyakorlatom a témában de már kezdem unni. Feladni azért nem fogom...

#1870
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha nincs allvanyod akkor talan ugy a legegyszerubb ha kiveszed az elso kereket es megallitod ugy a bringat. esetleg a felsocsovet a ket labad koze veheted es akkor nem dol el.

valoszinuleg az a baj hogy a kis porzaro muanyagok nem illeszkednek pontosan. ha a stucni tetejen levo kupakban tulhuzod a csavart akkoris szorulhat. azt csak addig kell huzni amig mar nincs mozgasa a csapagyaknak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1871
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Hát basszus csak nem olyan egyszerû mint ahogy azt elképzeltem :wallbange

Összeraktam, betettem a régi telót, felraktam a stucnit a kormánnyal meg minden. Már az összerakáskor szívtam párat mire sikerült megoldani, hogy az alsó és felsõ csapágykoszorúk ne mozduljanak el, hanem maradjanak a helyükön a csészében a tömítõ lemezgyûrûkkel eggyütt. Úgy látszik mégsem sikerült, mert most ugyan elfordul a kormány, de mégsem olyan gördülékenyen. Mintha éreznék csepnyi ellenállást amit egy halk surlódó hang is kísér. Hát szétszedtem újra és összeraktam újra. És ezzel elszórakoztam párszor jóidejig de akkor sem érzem hogy 100%-ig jó.

Esetleg ötlet?

van a felso csapagynal egy muanyag basz mostansag minden fejcsapagyban. [lehet alu is, pl a hope-ban nekem az van]

ez a gyuru az ami a stucni levetele utan is osszefogja a kormanycsapagyat es nem engedi kiesni a villat. ha van rajta hasitek [kell lennie] akor oda be lehet piszkalni egy vekony feju csavarhuzoval, es kijon, vagy a tehetsegesebb versenyzok meguthetik a villanyakat is erosen izles szerinti eszkozzel. telefonkonyv tokeletes, ez nekem eddig meg nem jutott eszembe. fadarab plusz kalapacs kombo szokik lenni az altalanosan elfogadott, esetleg gumikalapacs, vagy nagyobb darab fa [ha van otthon felhasogatva, akkor egy olyan pl]


Igen azzal a mûanyaggal én is találkoztam. Amit te írsz az az elegánsabb megoldás, de én a telefonkönyves segítséget alakalmaztam :)

Egyébként azzal szívtam a legtöbbet, hogy nekem nincs olyan bringaszerelõ állványom így a két kéz sokszor kevésnek bizonyult :( +ha a villanyak nem állt egyenesen, egybõl kilökte a helyükrõl a kormánycsapágyakat is. Lehet hogy itt a baj.

#1872
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
van a felso csapagynal egy muanyag basz mostansag minden fejcsapagyban. [lehet alu is, pl a hope-ban nekem az van]

ez a gyuru az ami a stucni levetele utan is osszefogja a kormanycsapagyat es nem engedi kiesni a villat. ha van rajta hasitek [kell lennie] akor oda be lehet piszkalni egy vekony feju csavarhuzoval, es kijon, vagy a tehetsegesebb versenyzok meguthetik a villanyakat is erosen izles szerinti eszkozzel. telefonkonyv tokeletes, ez nekem eddig meg nem jutott eszembe. fadarab plusz kalapacs kombo szokik lenni az altalanosan elfogadott, esetleg gumikalapacs, vagy nagyobb darab fa [ha van otthon felhasogatva, akkor egy olyan pl]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1873
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Köszi fõnök azóta már megoldódott :)) Begorombultam, rátettem egy jó vastag telefonkönyvet oszt' piff, már ki is gyüve :))) Hiába, szegény ember vizel és fõz ;)

#1874
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
elvileg naon sokminden már nem tarthatja, ha a stucnit leszedted
nem hiszem, hogy oly nagy ütés kellene neki
b@ssz rá egy fadarabbal
esetleg nézd meg a kormánycsapágy felsõ részét
anno volt egy rééégi fsa csapágyam, amit egy 4es csavarral kellett fixre huzni a villa nyakán még pluszban

#1875
Szepy2884

Szepy2884

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 300 hozzászólás
Sziasztok!

Egy ahead-es villát hogyan kell kicserélni? Odáig eljutottam, hogy a stucnit a kormánnyal levettem, de a villa nyak még mindíg elég stabilan áll a fejcsõben. Jól sejtem, hogy ki kel ütni? És ha igen akkor hogyan? Tegyek rá egy jó vastag rongyot és úgy kalapáljam ki?

#1876
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
kiveszed a regit, besetalsz vele egy boltba es mondod hogy adjanak ugyanilyet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1877
Psy

Psy

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Lehet, hogy off, de hol tudok Bike positive kónuszt venni? Vagy esetleg szabványosak? és mindegy milyet veszek?

#1878
fbela

fbela

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Köszönöm, erre voltam kíváncsi.

#1879
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
fbéla:
ált. "eggyel kevesebbet" tegyél bele, mint ami, épp' beleférne
minden golyó között nem kell távolságot hagyni-ha jól értelek- úgyis mozognak összevissza
inkább az agy feszességének beállítására ügyelj
nekem az szokott bejönni, ha egy leheletnyit lazább az agy, mint jónak gondolnád, s a végsõ feszitést a gyorszár, kerékanya, végzi
persze, pendulumpróba
érdemes megnézni az agyba préselt csészéket, illetve a kónuszok futófelületét, mennyire épek, ha repedéseket látsz rajta, akkor kuka sajna
régebbi /90es évek/ shimano agyai elég jó futásteljesítményûek
mai olcsóbb sh!mano agyak.... hááát messze nem ütik meg a mércét szvsz
kb ennyi

de itt-ott már megelõztek ;-)

#1880
hop

hop

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Kösz, de az érdekelne hogy mekkora távolságot haggyak a golyók közt, mikor belerakom õket a zsírba?


Ökölszabály az, hogy eggyel kevesebb golyó kell a csészébe, mint ami pont belefér. A köztük lévõ távolságot meg majd a kónusz elintézi. Bár nem is értem hogy gondoltad? Az nem úgy müköd, hogy összeszerelés után is ott maradnak a golyók, ahova a zsírba nyomkodtad õket! :)